Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen. Jeg skal igjennom en abort og gruer meg ekstremt. Dette barnet var ønsket, men har sluttet å vokse desverre. Har vært igjennom abort en gang før. For min del var det helt grusomt og noe jeg helst skulle sluppet å gjøre igjen ! 

Jeg lurer på om man har rettigheter i forhold til hvis jeg ønsker å være på sykehuset fra den første tabletten er tatt? Det vil jo da innebære å bli på sykehuset 1-2 dager i hvertfall. 

Forrige abort fikk jeg pille på sykehuset og skulle komme tilbake for å fullføre aborten etter et døgn.. men endte med at aborten skjedde hjemme likevel. Dette er jeg så redd for nå !! Hva kan jeg gjøre og hva har jeg egentlig rett på ? Vil legge til at jeg har vært utsatt for overgrep i yngre alder så hele denne opplevelsen er på en måte "triggende" for meg og ikke noe ålreit :( 

Anonymkode: c970d...fae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg hadde en missed abortion, fikk jeg bare stikkpiller i skjeden som skulle støte ut fosteret, og ikke denne som stopper svangerskapet. Aborten skjedde 5-6 timer etter at jeg satt dem inn. Du har rett til å kunne gjennomføre aborten på sykehus, men det er ingen som informerer deg om det. Du kan også etterspørre kirurgisk abort, altså at de fjerner fosteret mens du er i narkose. Jeg fikk ingen info om disse rettighetene, så du må si at du ønsker det selv. Bare stå på krava. Håper alt går fint❤

Anonymkode: 120ea...c00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjennomført abort to ganger, en gang selvbestemt og en gang etter MA. Begge gangene fikk jeg først en tablett på sykehuset også tablett nummer to et døgn ca etterpå. Første gang tok jeg tablett nummer to på sykehuset og gjennomførte aborten der, andre gang var mannen min hjemme med meg. 

Så lenge du sier at du ønsker å foreta aborten på sykehuset så pleier ikke det å være noe problem. Du kan jo bare si dette med at du har opplevd overgrep og ikke føler deg trygg nok hjemme. 

Hvis aborten skulle sette i gang mens du er hjemme etter den første pille skal man vel uansett dra rett på sykehuset. Hvis det er missed abortion kan jo kroppen støte ut foster på egen hånd (spontanabort) når som helst uansett, så det kan man jo ikke helt styre dessverre :/.

Anonymkode: b0c1c...3bd

AnonymBruker
Skrevet

Når aborten startet hjemme ringte jeg sykehuset å sa ifra. De var veldig sånn "joda det går kjempe fint dette, slapp av hjemme så er dette over på et blunk" 

Jeg reise inn dagen etter (da jeg egentlig skulle få de siste tablettene) å ble der noen timer men det kom aldri noe mer ut

Anonymkode: c970d...fae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...