Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg lurer på, hvordan blir egentlig underlivet etter en fødsel? Blir de indre kjønnsleppene større? Jeg sliter med at den ene kjønnsleppen er større en den andre, og stikker litt ut. Jeg ser når jeg sitrer på do at den henger litt og jeg vil operere  det. Men er det noe poeng å gjøre det før en fødsel? 

Anonymkode: 8ac63...fe6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ventet med operasjonen, ikke fordi du vil forandre deg så mye nødvendigvis, men fordi arr vev er mindre elastisk :) 

Anonymkode: ee2bc...528

Skrevet (endret)

T

Endret av Sssor
AnonymBruker
Skrevet

Vel, rett etter fødsel har det jo sett ut som en slagmark. Det Jar gått seg til og blitt som før begge ganger.

Anonymkode: efac8...069

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hei! Jeg lurer på, hvordan blir egentlig underlivet etter en fødsel? Blir de indre kjønnsleppene større? Jeg sliter med at den ene kjønnsleppen er større en den andre, og stikker litt ut. Jeg ser når jeg sitrer på do at den henger litt og jeg vil operere  det. Men er det noe poeng å gjøre det før en fødsel? 

Anonymkode: 8ac63...fe6

Hva mener du «sliter» med det? Mentalt? Sånn er mine og, er jo bare helt vanlig! Variasjon i alle underliv, jo.

Anonymkode: d8fd3...20f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også indre kjønnslepper som henger utenfor de ytre og de er ikke like store. Det har ikke vært noe problem i forbindelse med fødsel eller etterpå og heller aldri før. Da jeg var i puberteten trodde jeg det var veldig unormalt, men etter ha sett litt underliv opp igjennom skjønner jeg at det er helt normalt og vanlig og har aldri fått noe kommentarer på det :)

Det er ikke noe du trenger å fikse på ihvertfall, med mindre det er snakk om at det gir deg plager, som at du får gng og sår med infeksjon eller noe sånt :) Da ville jeg pratet med en gynekolog, som en over nevner vil kanskje arrvev etter en operasjon kunne være en ulempe under fødselen. 

Ellers, jeg ble klippet i underlivet under fødselen min, da på skrått liksom fra skjedeåpning og ut mot låret. Det var litt kjedelig å bli sydd såpass mye etterpå, men såret grodde fint og har ikke vært noe plagsomt i etterkant  :) Føler meg som før i underlivet nå. 

Anonymkode: 0298e...fed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

70% har større indre kjønnslepper enn ytre, bare sånn til info.

Anonymkode: 7a0bc...286

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke forskjell fra før og etter.. kanskje du blir tryggere på deg selv etter en fødsel! 🙂

Anonymkode: 9a826...7bf

AnonymBruker
Skrevet

Underlivet mitt er som før etter fødsel. 

Anonymkode: 9fe2d...93a

AnonymBruker
Skrevet

Ingen forskjell. Fødte tvillinger. Har nesten ikke indre kjønnslepper, og syns de er som før jeg fødte. 

Hadde ventet om jeg var deg. Se an hvordan det blir de neste 6-12mnd. Og om du vil ha flere barn er det unødvendig med en operasjon nå. 

Anonymkode: 40192...1e7

AnonymBruker
Skrevet

Underlivet mitt er som før. Ville ventet med å operere. Har selv vurdert det siden man kan se de indre kjønnsleppene når jeg ligger og sprer bena. Det er ikke fint. 

Anonymkode: 02cc2...ba7

AnonymBruker
Skrevet

Født to ganger. Ingen rifter. Alt er som før. Har også en indre kjønnsdelte som er lengre enn den andre.

Syntes det var flaut før, men  nå som jeg har hatt fast partner i flere år som ikke bryr seg så bryr ikke jeg meg heller. 

Anonymkode: 5f29b...9a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Født to ganger. Ingen rifter. Alt er som før. Har også en indre kjønnsdelte som er lengre enn den andre.

Syntes det var flaut før, men  nå som jeg har hatt fast partner i flere år som ikke bryr seg så bryr ikke jeg meg heller. 

*kjønnsleppe

AnonymBruker
Skrevet

Kjønnsleppene har ikke endret seg etter mine fødsler. Men selve skjedeåpningen er noe annerledes enn den var. 

Anonymkode: 95b56...709

AnonymBruker
Skrevet

Som før.

Ikke rett etter, selvfølgelig, men etter en 6 mnd tid var alt som det skulle. Kanskje før også, men tenker det tar litt tid å bli seg selv etter sånn juling 🙂

Anonymkode: 2cb77...38b

AnonymBruker
Skrevet

Som før, men merker alderen også har satt sine spor. De ytre kjønnsleppene er ikke like «fyldige» som før. 

selve åpningen er nok noe annerledes, litt preget og ikke like «rett i kantene», men på ingen måte noe problem. Kun hatt pyntesting etter fødsel og ingen rifter.

Anonymkode: fd41c...881

AnonymBruker
Skrevet

Mitt underliv er d samme som før. Revnet ikke ble ikke sydd heller.. men der er man kanskje forskjellig -som med magen.. noen får strekkmerker -andre er stramme som pølseskinn etterpå😬 

Anonymkode: 8b9ea...a5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...