AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #1 Skrevet 26. juni 2021 Vet om flere som har blitt syk og ikke giddet å teste seg. For enten har det vært feile symptomer i forhold til hva de har hørt korona skal gi, de er fullvaksinerte og tror de er udødelig pga det, eller så sier de at det skjer jo ikke dem. Flaut å være i omgangskretsen til disse personene, men det har også vært bare bekjente eller kunder. Har dere droppet testinga når dere har hatt symptomer? Hvorfor? Da tenker jeg på dere som omgås andre mennesker, drar på butikken osv. Anonymkode: 7ba6c...a74
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #2 Skrevet 26. juni 2021 Vet om mange som ikke tester seg ved sykdom. Det er laaaangt til nærmeste teststasjon. Anonymkode: 7699c...08b 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #3 Skrevet 26. juni 2021 Du får et mye bedre liv hvis du konsentrerer deg om det du får gjort noe med, altså teste deg selv. Hva andre gjør får du ikke gjort noe med. Anonymkode: 2b0f7...640 12
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #4 Skrevet 26. juni 2021 Har aldri testet meg og kommer aldri til å gjøre det heller. Ikke pokker om jeg skal ha en pinne i nesa. Har vært forkjølet noen ganger i løpet av Corona tiden, for forkjølelse finnes fortsatt faktisk! Anonymkode: 4cc84...e9a 12
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #5 Skrevet 26. juni 2021 Har ikke testet meg heller. Var små syk flere ganger men testa ikke. Vet ikke hvilken regler de har for testing nå men før var det rett i karantene og jeg rett og slett hade ikke tid og penger å gå i karantene. 3 måned siden fikk jeg flere hurtigtester og da har jeg testet meg hjemme. Ingen korona. Anonymkode: 46ea6...c00 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #6 Skrevet 26. juni 2021 Ikke nødvendig å teste seg før man har aktuelle symptomer. Stopper vi ikke dette tullet med alle testingen og karantene tar dette aldri slutt, vi har ingen pandemi i Norge. Punktum. Media blåser dette opp i skyene med gnål om smittetall. Anonymkode: 5e28c...516 12
Gjest Villfisker Skrevet 26. juni 2021 #7 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har aldri testet meg og kommer aldri til å gjøre det heller. Ikke pokker om jeg skal ha en pinne i nesa. Har vært forkjølet noen ganger i løpet av Corona tiden, for forkjølelse finnes fortsatt faktisk! Anonymkode: 4cc84...e9a Ikke jeg heller. Fullstendig uaktuelt. Forkjølelse har jeg ikke hatt på flere år, men hadde ikke testet ved symptomer heller. Hadde holdt meg hjemme.
zemer Skrevet 26. juni 2021 #8 Skrevet 26. juni 2021 Her måtte vi teste for fortere å komme tilbake på jobb. Hadde man en smittet nærkontakt så var det jo karantene uansett.
Sleeping_beauty Skrevet 26. juni 2021 #9 Skrevet 26. juni 2021 Selv har jeg testet meg opptil 4 - 5 ganger siden pandemien oppsto i mars 2020 - altså ved hver heftig eller mild forkjølelse jeg har hatt. Hadde aldri turt å gå på jobb og potensielt ødelegge for så MANGE om det skulle vist seg å være korona. Hadde jeg hatt hjemmekontor eller vært ufør så hadde jeg nok bare blitt hjemme til forkjølelsen gikk over, medmindre jeg hadde vært med andre og faktisk mistenkte at det kunne vært korona. Skjønner ikke at folk tør å gå blant folk og gå på jobb som vanlig med symptomer uten å teste seg. 6
Justlooking Skrevet 26. juni 2021 #10 Skrevet 26. juni 2021 Hatt noe småtteri som har gått fort over og ingen grunn til test. Har hjemmekontor uansett. 2
Gjest Optimo Skrevet 26. juni 2021 #11 Skrevet 26. juni 2021 En ting er jo å drite i test for sin egen del. Men hvis du nå skulle vært smittet da, og driter i testen, hva med de folka du kan ha møtt og smittet? Hvis du tester positivt skulle jo de vært i karantene, men når de ikke vet noe så går de rundt og smitter folk rundt seg før de til slutt får såpass med symptomer at de tester seg selv. Testing stopper smittekjeder.
skrue Skrevet 27. juni 2021 #12 Skrevet 27. juni 2021 (endret) Her har det ikke vært nødvendig. Selv har jeg ikke vært forkjølet eller noe annet siden februar i fjor (hvem vet om det var noe annet enn forkjølelse) etter en utenlandstur før vinterferien da. Kjenner flere som har måttet teste seg mange ganger. En husstand er nå oppe i over 20 ganger. Endret 27. juni 2021 av skrue
Stinali Skrevet 27. juni 2021 #13 Skrevet 27. juni 2021 Jeg tester meg dersom jeg blir type syk som kan være korona. Trenger ikke å være særlig syk heller. Det gjør jeg fordi jeg vil ikke risikere å smitte kollegaer, familie og venner. Synes det er en selvfølge å teste seg. Blitt en del tester, men helt greit det.
zemer Skrevet 27. juni 2021 #14 Skrevet 27. juni 2021 Stinali skrev (50 minutter siden): Jeg tester meg dersom jeg blir type syk som kan være korona. Trenger ikke å være særlig syk heller. Det gjør jeg fordi jeg vil ikke risikere å smitte kollegaer, familie og venner. Synes det er en selvfølge å teste seg. Blitt en del tester, men helt greit det. Burde være en selvfølge å teste seg.
Den Sagnomsuste Skrevet 28. juni 2021 #15 Skrevet 28. juni 2021 Har hatt vondt i halsen noen ganger (har det faktisk nå), men gidder ikke å teste meg. Årsaken til det ligger i at jeg ikke opplever noe annerledes enn det jeg alltid gjør når jeg er forkjøla. Har vært forkjøla av og på hver eneste sommer så lenge jeg kan huske. Gidder ikke få en vattpinne oppi hjernen når årsaken med overveiende sannsynlighet skyldes noe trivielt. Bruker dessuten ALLTID munnbind i lag med fremmede på buss, bane og fly. Sannsynligheten for at jeg har korona er svært lav. 2
Lilu Skrevet 28. juni 2021 #16 Skrevet 28. juni 2021 Guile skrev (På 26.6.2021 den 22.28): En ting er jo å drite i test for sin egen del. Men hvis du nå skulle vært smittet da, og driter i testen, hva med de folka du kan ha møtt og smittet? Hvis du tester positivt skulle jo de vært i karantene, men når de ikke vet noe så går de rundt og smitter folk rundt seg før de til slutt får såpass med symptomer at de tester seg selv. Testing stopper smittekjeder. Du kan jo være smittet uten å ha symptomer også , så hvis du tenker slik bør alle med eller uten symptomer testes daglig for å se om de er en vandrende dødsfelle eller ikke !
Gjest Optimo Skrevet 28. juni 2021 #17 Skrevet 28. juni 2021 Lilu skrev (2 timer siden): Du kan jo være smittet uten å ha symptomer også , så hvis du tenker slik bør alle med eller uten symptomer testes daglig for å se om de er en vandrende dødsfelle eller ikke !
Anbefalte innlegg