AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #1 Del Skrevet 26. juni 2021 Den tråden man drar for å starte klipperen har kilt seg helt totalt fast. Er det noen som vet hvordan jeg kan fikse dette selv? Finnes ingen steder i nærheten som tar på seg reparasjoner (som jeg vet om - har prøvd å undersøke). Jeg har en sånn klipper fra Stiga https://www.obsbygg.no/hage-og-utemiljo/hagemaskiner/gresstrimmere/2224636?v=ObsBygg-8008984799318 Anonymkode: 5d9f9...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 26. juni 2021 #2 Del Skrevet 26. juni 2021 (endret) Anbefaler å finne en Stiga-forhandler med verksted. Jeg har et annet merke, som er kjøpt et annet sted, men kan få service på Felleskjøpet, fordi de selger det samme merket. Mitt problem er at jeg ikke har krefter til å dra den i gang, men det kan de nok ikke hjelpe med. Trenger el start. https://www.stiga.com/no/finn-en-forhandler Endret 26. juni 2021 av Hvemsomhelst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #3 Del Skrevet 26. juni 2021 Hvis du er sånn passe nevenyttig, skal der være et deksel som kan åpnes der startsnora ligger. Merk at dette er en generell betraktning etter å ha vært publikum når far, bestefar samt diverse onkler og ekser har fikset slikt selv. Anonymkode: 86b51...22f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #4 Del Skrevet 26. juni 2021 Hvemsomhelst skrev (7 minutter siden): Anbefaler å finne en Stiga-forhandler med verksted. Jeg har et annet merke, som er kjøpt et annet sted, men kan få service på Felleskjøpet, fordi de selger det samme merket. Mitt problem er at jeg ikke har krefter til å dra den i gang, men det kan de nok ikke hjelpe med. Trenger el start. https://www.stiga.com/no/finn-en-forhandler Er dessverre ingen forhandlere i nærheten. Nærmeste er over 4 timer kjøring. Anonymkode: 5d9f9...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #5 Del Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis du er sånn passe nevenyttig, skal der være et deksel som kan åpnes der startsnora ligger. Merk at dette er en generell betraktning etter å ha vært publikum når far, bestefar samt diverse onkler og ekser har fikset slikt selv. Anonymkode: 86b51...22f Overhode ikke nevenyttig 🤣. Men skal likevel forsøke meg på åpne dekselet. Anonymkode: 5d9f9...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 26. juni 2021 #6 Del Skrevet 26. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er dessverre ingen forhandlere i nærheten. Nærmeste er over 4 timer kjøring. Anonymkode: 5d9f9...a7f Da må man være kreativ. Mitt anbud, fb-grupper osv. der kan man visst være heldig. Alltid trist når ting ikke virker. det sitter mange handy pensjonister rundt omkring. De tar ofte slike småjobber. Endret 26. juni 2021 av Hvemsomhelst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #7 Del Skrevet 26. juni 2021 Hvemsomhelst skrev (1 minutt siden): Da må man være kreativ. Mitt anbud, fb-grupper osv. der kan man visst være heldig. Alltid trist når ting ikke virker. Nettopp derfor jeg spurte her inne om det var noen som vet hvordan jeg kan fikse det. Men skal google litt mer. Anonymkode: 5d9f9...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 26. juni 2021 #8 Del Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nettopp derfor jeg spurte her inne om det var noen som vet hvordan jeg kan fikse det. Men skal google litt mer. Anonymkode: 5d9f9...a7f Lykke til 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 26. juni 2021 #9 Del Skrevet 26. juni 2021 Hadde problemer med min trimmer, kontaktet en som drev et verksted, fant det gjennom fb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #10 Del Skrevet 26. juni 2021 trøndermann38 skrev (2 minutter siden): Hadde problemer med min trimmer, kontaktet en som drev et verksted, fant det gjennom fb. Dessverre har jeg ikke funnet noen nærmere enn litt over 4 timers kjøretur fra her jeg bor. Finnmark er stort... Anonymkode: 5d9f9...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 27. juni 2021 #11 Del Skrevet 27. juni 2021 Hvemsomhelst skrev (15 timer siden): Anbefaler å finne en Stiga-forhandler med verksted. Jeg har et annet merke, som er kjøpt et annet sted, men kan få service på Felleskjøpet, fordi de selger det samme merket. Mitt problem er at jeg ikke har krefter til å dra den i gang, men det kan de nok ikke hjelpe med. Trenger el start. https://www.stiga.com/no/finn-en-forhandler I stedet for bensindrevet, kan du bruke batteridrevet. De er litt stillere også, hører godt de som har det rundt meg her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #12 Del Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Dessverre har jeg ikke funnet noen nærmere enn litt over 4 timers kjøretur fra her jeg bor. Finnmark er stort... Anonymkode: 5d9f9...a7f Hvis du legger ut på Facebook et bilde av klipperen med tekst 'startsnora har kjørt seg fast, er det noen som kjenner noen som kan være behjelpelig - evt mot en liten slant' skal du ikke se bort fra at en bestefar eller tre som kjeder seg og er glad for å kunne hjelpe dukker opp i innboksen din. Verdt et forsøk. Anonymkode: 86b51...22f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #13 Del Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Overhode ikke nevenyttig 🤣. Men skal likevel forsøke meg på åpne dekselet. Anonymkode: 5d9f9...a7f Det verste som kan skje er vel at du tuller det til slik at du blir nødt til å skaffe hjelp - noe du uansett må hvis du ikke prøver 😉 Anonymkode: 86b51...22f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #14 Del Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du legger ut på Facebook et bilde av klipperen med tekst 'startsnora har kjørt seg fast, er det noen som kjenner noen som kan være behjelpelig - evt mot en liten slant' skal du ikke se bort fra at en bestefar eller tre som kjeder seg og er glad for å kunne hjelpe dukker opp i innboksen din. Verdt et forsøk. Anonymkode: 86b51...22f Det har jeg allerede prøvd før jeg opprettet denne tråden Anonymkode: 5d9f9...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #15 Del Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det verste som kan skje er vel at du tuller det til slik at du blir nødt til å skaffe hjelp - noe du uansett må hvis du ikke prøver 😉 Anonymkode: 86b51...22f Jepp. Og det var litt derfor jeg ville høre her inne om noen har gjort det tidligere og kunne forklare. Anonymkode: 5d9f9...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #16 Del Skrevet 27. juni 2021 Ofte går det å skru løs huset startsnora sitter i og så bare bytte hele greia. Det er ei fjør inni der som kan svikte og da drar ikke snora inn. Kan sikkert bestilles over nett. Vær forsiktig hvis du skrur opp boksen fjøra sitter i, den kan komme ut som troll i ei eske og være veldig vanskelig å få riktig inn igjen Anonymkode: ab77d...093 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #17 Del Skrevet 27. juni 2021 Denne skal passe https://www.reservedel.no/startsnorapparat-for-stiga-ryddesag-1033450 Anonymkode: ab77d...093 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #18 Del Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Denne skal passe https://www.reservedel.no/startsnorapparat-for-stiga-ryddesag-1033450 Anonymkode: ab77d...093 Tusen takk for god hjelp i begge innleggene! Det var noe slik hjelp jeg håpet på. Takk for at du tok deg tid 😁🤗 Anonymkode: 5d9f9...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå