Gå til innhold

Fant millionbeløp skjult i skogen - hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ole Bisseberg (40) og kameraten var på skogstur da de tilfeldigvis fant en sekk med penger. Veldig mye penger.

– Vi fant først en stor svart sekk. I den lå fire mindre pakker, innteipet i gaffa. Vi forsøkte å åpne den med kniv. Da så så vi tusenlappene skinne ut, sier 40-åringen.

– Jeg regner med det kan være så mye som opptil to millioner kroner.

Politiet i Øst bekrefter lørdag at de har vært involvert i et funn av penger.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9OjoGq/sjokkfunn-fant-millionbeloep-skjult-i-mossemarka

Hva hadde du gjort? Gått til politiet med pengene eller beholdt dem selv?

Endret av von Dünkel
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ser det ut til å være gamle sedler som ikke egentlig har noen bruksverdi. Tror jeg hadde gjort det samme. 

Men hvis det var bare nye og gangbare sedler, da vet jeg ikke helt. 

Problemet hvordan bruke disse pengene uten å vekke mistanke. 

• Liker 7
Skrevet

Man får jo ikke brukt de.. og som han som fant det sa; området kan jo ha vært overvåket.. Tror ikke jeg hadde turt annet enn å gå til politiet.. 

• Liker 5
Skrevet

De har jo serienummer, så det blir oppdaget om man bruker dem. Hadde levert dem inn og satset på en finnerlønn.

• Liker 1
Skrevet

Har du ikke sett på film ? Der finne skurken aaaalltid ut hvem som stakk av med penga "demses" og kommer etter deg med full styrke i rundt to timer ( en filmlengde)

• Liker 3
Skrevet

Det kan nok være NOKAS-ranet dette? 
hadde nok ringt politiet men hadde sittet ganske langt inne, hadde fristet og tatt de hvertfall om de var brukbare

• Liker 6
Skrevet

Hadde dei vert brukenes hadde jeg tatt dei med hjem.. åpnet en Pepsi boks og tenkt lenge, før jeg tok halvparten og leverte halvparten til purken 

• Liker 4
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hadde gått til politiet.

Skrevet (endret)

Hadde ikke gått til media med fullt navn.

Endret av Apis
  • Liker 11
Gjest havrekaffe
Skrevet

Hadde gått til politiet med det. Ingen legger så mye penger ut i skauen uten at det ligger noe shady bak. Har lite lyst til å ha en torpedo på døra som truer med å ta kneskålene.

Skrevet

Spørs hvor fornøyd Toska blir.. 🙊

• Liker 3
Skrevet

Det som er helt sikkert er at ikke jeg eller staten skulle ha de. Også uaktuelt for meg med finnerlønn. Ville forsøkt å finne ut hvem det var sine. Fant jeg ikke det vil jeg gitt det til et veldedig allmennyttig formål utenfor politikernes rekkevidde. Hadde aldri kontaktet politiet men kunne involvert lensmann.

• Liker 1
Skrevet

Jeg aner faktisk ikke 😅

Skrevet

Hadde det vært gyldige sedler, hadde jeg tatt dem med hjem og aldri sett meg tilbake. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde beholdt hver eneste krone. Ikke sagt det noen.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Hadde beholdt alt sammen, ventet noen år før jeg brukte noe og funnet en lur måte å "vaske" de på. 

Hadde hvert fall ikke gått ut med fullt navn og bilde i avisen. Rimelig kjipt hvis familien får besøk av uvedkommende som nå mener du har en gjeld på 2 millioner til dem.

Endret av Labido
  • Liker 5
Skrevet

Jeg hadde lagt pengene pent tilbake der jeg fant dem og så gått min vei og aldri nevnt det for noen. Jeg vil ikke ha sånne uvenner.
Det aller siste jeg hadde gjort hadde vært å gå ut i media med fullt navn og bilde og skryte av det. Det er bare ren idioti.

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde gjort som dem. Tatt hver sin bunke, gått til politiet med resten og sagt at det er tydelig at andre har vært der, for det mangler tilfeldigvis to bunker. 

Skrevet

Faan her er det mange wannbee gangstere, eller kjeltringer med dårlig sirkulasjon i toppen som det også heter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...