AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #1 Del Skrevet 26. juni 2021 Hvilke medisiner brukte du i forbindelse med innsett, IVF/ICSI? Ble du gravid? Som endte i fødsel? Jeg fikk "bare" Crinone 8% vaginalgel. Ferskforsøk. Ble ikke gravid. Har lest at Letrozol kan være bra. Andre medisiner jeg har lest om er: Cyclogest, Lutinus, Utrogestan, Menopur, Klexane. Hva burde jeg be om? Anonymkode: 57fc3...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni15 Skrevet 26. juni 2021 #2 Del Skrevet 26. juni 2021 Har fått Crinone ved begge mine ferskforsøk, og har blitt gravid begge gangene. Har også hatt ett fryseforsøk hvor jeg gikk på Crinone, som var negativt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #3 Del Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvilke medisiner brukte du i forbindelse med innsett, IVF/ICSI? Ble du gravid? Som endte i fødsel? Jeg fikk "bare" Crinone 8% vaginalgel. Ferskforsøk. Ble ikke gravid. Har lest at Letrozol kan være bra. Andre medisiner jeg har lest om er: Cyclogest, Lutinus, Utrogestan, Menopur, Klexane. Hva burde jeg be om? Anonymkode: 57fc3...921 Her tror jeg du blander sammen ulike ting. Hvis du har innsett har du vel også gjort egguttak? Og blitt stimuert før det med andre medisiner enn Crinone? Crinone er progesteron. Det er vanlig å ta progesteron etter innsett. Det finnes ulike typer progesteron, jeg vet ikke om noen er bedre enn andre. Cyclogest, Utrogestan, Lutinus og Duphaston er andre progesteron det går an å prøve. Jeg har aldri hørt om noen som har tatt mer enn en type progesteron samtidig. Letrozol bidrar til å stimulere eggløsning hvis man prøver naturlig eller ved inseminering. Hvis du har tatt ut egg (og gjort insett) har du ssnnsynligvis blir stimulert med sterkere ting for å få fram flere egg. Menopur er en av de medisinene man bruker for stimulering ved IVF, før man tar ut egg. Andre tilsvarende medisiner er Gonal-f og Bemfola. Klexane er blodfortynnende og kan brukes etter innsett. Jeg kjenner ikke til hva som gjør at noen får dette. Anonymkode: de0b4...02a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #4 Del Skrevet 27. juni 2021 Jeg hadde først fire forsøk som ikke gikk bra. På de to siste forsøkene, som hvert av dem endte med vellykket svangerskap, fikk jeg immundempende medisin (husker ikke navnet). Anonymkode: d7fe1...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 27. juni 2021 #5 Del Skrevet 27. juni 2021 Kun progesteron ved innsett, etter at jeg spurte om å få bytte type(pga mye bivirkninger) spurte jeg om det var noe som var bedre enn noe annet, til det sa denne klinikken nei hvertfall. Progesteron er progesteron uansett hvilke type 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #6 Del Skrevet 27. juni 2021 Jeg brukte Cyclogest etter innsett alle forsøkene. De to første ble jeg ikke gravid, det siste ble jeg gravid og vi fikk et barn. Anonymkode: 6c7a0...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #7 Del Skrevet 27. juni 2021 Prednisolon pga endometriose. Og lutinus for progesteron. Anonymkode: 06519...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #8 Del Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Her tror jeg du blander sammen ulike ting. Hvis du har innsett har du vel også gjort egguttak? Og blitt stimuert før det med andre medisiner enn Crinone? Crinone er progesteron. Det er vanlig å ta progesteron etter innsett. Det finnes ulike typer progesteron, jeg vet ikke om noen er bedre enn andre. Cyclogest, Utrogestan, Lutinus og Duphaston er andre progesteron det går an å prøve. Jeg har aldri hørt om noen som har tatt mer enn en type progesteron samtidig. Letrozol bidrar til å stimulere eggløsning hvis man prøver naturlig eller ved inseminering. Hvis du har tatt ut egg (og gjort insett) har du ssnnsynligvis blir stimulert med sterkere ting for å få fram flere egg. Menopur er en av de medisinene man bruker for stimulering ved IVF, før man tar ut egg. Andre tilsvarende medisiner er Gonal-f og Bemfola. Klexane er blodfortynnende og kan brukes etter innsett. Jeg kjenner ikke til hva som gjør at noen får dette. Anonymkode: de0b4...02a Tusen takk for listen over hva medisinene brukes for! Ser ut som at det "bare" er progesteron som er tingen ved innsett og at det ikke er vits å spørre om noe annet? Jeg vil så gjerne få alt som er mulig å få slik at den lille fester seg! Anonymkode: 57fc3...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dansken Skrevet 29. juni 2021 #9 Del Skrevet 29. juni 2021 Jeg har hatt tre uttak og tre innsett som da alle var fersk. Fikk Cyklogest ved innsett på første forsøk (privat). Har tatt Crinone på de to siste (offentlig) og nå ser det ut som den sitter 😊 Jeg tror ikke det har noe å si hvilket progesteron man tar, så det ville jeg ikke brukt så mye energi på 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #10 Del Skrevet 29. juni 2021 Har kun brukt Lutinus ved innsett. Noe gris, men må jo brukes. Anonymkode: ba765...49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå