AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #1 Skrevet 26. juni 2021 Tenker på hva bibelen sier om det: Eller vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? Far ikke vill! Verken horkarer eller avgudsdyrkere eller ekteskapsbrytere eller de som lar seg bruke til unaturlig utukt, eller menn* som øver utukt med menn, eller tyver eller pengegriske eller drankere eller baktalere eller røvere skal arve Guds rike. Anonymkode: 7a8dc...d2c 1
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 26. juni 2021 #2 Skrevet 26. juni 2021 Jo. Men du har "kristne" også har du kristne.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #4 Skrevet 26. juni 2021 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Er jo mange kristne som er homofile. Ja men blir ikke det meget selvmotsigende? De går jo i mot det de skal tro på. Virker jo fake. Anonymkode: 7a8dc...d2c 4
Hannah80 Skrevet 26. juni 2021 #5 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja men blir ikke det meget selvmotsigende? De går jo i mot det de skal tro på. Virker jo fake. Anonymkode: 7a8dc...d2c Bibelen er jo full av tøysete ting som vi heldigvis ikke lever etter lenger. 17
Gjest Emet Skrevet 26. juni 2021 #6 Skrevet 26. juni 2021 Jeg mener at det er mennesker som har tolket bibelen sånn, men står det egentlig at homofili er feil? Bibelen er skrevet om flere ganger osv. Jeg tror ikke noen gud fordømmer folk slik. Og hver og en har sitt eget forhold til gud og har hatt den "praten" med gud. Bibelen sier vel åså at bare gud kan dømme, så hvorfor slutter ikke du med det?
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #7 Skrevet 26. juni 2021 Hannah80 skrev (Akkurat nå): Bibelen er jo full av tøysete ting som vi heldigvis ikke lever etter lenger. Det er ikke poenget. Hvis man tror på bibelen og er kristen, kan man da umulig støtte homofili? Utfra det sitatet jeg viste til fra NT? Anonymkode: 7a8dc...d2c 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #8 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke poenget. Hvis man tror på bibelen og er kristen, kan man da umulig støtte homofili? Utfra det sitatet jeg viste til fra NT? Anonymkode: 7a8dc...d2c Jeg er selv skeiv og synes det er rart. Samme med at homofile ønsker å gifte seg i kirken, hvor de egentlig ikke er velkommen. Anonymkode: 1a320...74b 7
Hannah80 Skrevet 26. juni 2021 #9 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke poenget. Hvis man tror på bibelen og er kristen, kan man da umulig støtte homofili? Utfra det sitatet jeg viste til fra NT? Anonymkode: 7a8dc...d2c Det ER poenget. Hvorfor skal man henge seg opp i akkurat det som har med homofili å gjøre? Når det er lassevis med andre ting man IKKE bryr seg med. Som også står i Bibelen. 7
Kattugla Skrevet 26. juni 2021 #10 Skrevet 26. juni 2021 De velger vel å leve etter den gyldne regelen; Alt dere vil at andre skal gjøre mot dere, det skal også dere gjøre mot dem. 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #11 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er selv skeiv og synes det er rart. Samme med at homofile ønsker å gifte seg i kirken, hvor de egentlig ikke er velkommen. Anonymkode: 1a320...74b Ja altså det bibelverset jeg viser til er jo fra Ny Testamente. Det står jo rett ut at homofili resulterer i utestengelse fra Guds rike. Jeg mener jo da at kristne som støtter og oppmuntrer til homofili enten ikke har lest bibelen eller de er egentlig ikke kristne. Anonymkode: 7a8dc...d2c 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #12 Skrevet 26. juni 2021 Kattugla skrev (2 minutter siden): De velger vel å leve etter den gyldne regelen; Alt dere vil at andre skal gjøre mot dere, det skal også dere gjøre mot dem. Kristne skal jo være gode mot andre , også homofile. Men det er jo litt feigt å ikke tørre å stå for det som står i bibelen da, som regnes som Guds lov. De bør jo være ærlige på at det omtales som en synd som stenger mennesker ute av Guds rike? Dette er ikke noe angrep på homofile, men på de som fremstiller seg som kristne men driver falskspill for å ikke måtte stå for det de egentlig tror på/ skal tro på. Fremstår veldig feigt. Anonymkode: 7a8dc...d2c 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #13 Skrevet 26. juni 2021 Kristne har for lengst brutt alle regler som står i bibelen. Personlig så vet jeg om flere kristne som er mye mer uforsiktig med alkohol enn satanister, som omtrent ikke drikker alkohol. Anonymkode: 6a2fa...241 2
Kattugla Skrevet 26. juni 2021 #14 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kristne skal jo være gode mot andre , også homofile. Men det er jo litt feigt å ikke tørre å stå for det som står i bibelen da, som regnes som Guds lov. De bør jo være ærlige på at det omtales som en synd som stenger mennesker ute av Guds rike? Dette er ikke noe angrep på homofile, men på de som fremstiller seg som kristne men driver falskspill for å ikke måtte stå for det de egentlig tror på/ skal tro på. Fremstår veldig feigt. Anonymkode: 7a8dc...d2c Alle kristne er vel ikke bokstavstroende? Det er tross alt ganske mye drøyt i Bibelen som folk ikke lever etter i dag. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #15 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kristne har for lengst brutt alle regler som står i bibelen. Personlig så vet jeg om flere kristne som er mye mer uforsiktig med alkohol enn satanister, som omtrent ikke drikker alkohol. Anonymkode: 6a2fa...241 Ja det er helt riktig. Den mye utskjelte tv kanalen Visjon Norge representerer vel ekte kristne. Der står de for det bibelen sier og blir utskjelt som følger. Men de skal ha kudos for å faktisk være bibeltro, selv om de har blitt mektig upopulære. Anonymkode: 7a8dc...d2c
Mnjah Skrevet 26. juni 2021 #16 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Tenker på hva bibelen sier om det: Eller vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? Far ikke vill! Verken horkarer eller avgudsdyrkere eller ekteskapsbrytere eller de som lar seg bruke til unaturlig utukt, eller menn* som øver utukt med menn, eller tyver eller pengegriske eller drankere eller baktalere eller røvere skal arve Guds rike. Anonymkode: 7a8dc...d2c Står ingenting om kvinner! WOHO Lesbiske kan gjøre hva de vil! 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #17 Skrevet 26. juni 2021 Kattugla skrev (2 minutter siden): Alle kristne er vel ikke bokstavstroende? Det er tross alt ganske mye drøyt i Bibelen som folk ikke lever etter i dag. Man skal vel strengt tatt være bokstavtroende hvis man mener Bibelen er Guds lov? Kan da umulig være riktig å gå i mot det Gud har sagt? Anonymkode: 7a8dc...d2c
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #18 Skrevet 26. juni 2021 Mnjah skrev (Akkurat nå): Står ingenting om kvinner! WOHO Lesbiske kan gjøre hva de vil! Tror det står om kvinner et annet sted. Anonymkode: 7a8dc...d2c
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #19 Skrevet 26. juni 2021 Den originale oversettelsen snakket vel om menn som tuklet med gutter. Altså pedofili. I senere oversettelser/utgaver ble det omgjort til menn med menn. Samme med abort. Det eneste bibelen sier om abort er at abort må gjøres om man mistenker at naboen er faren til barnet. Bibelen snakker ikke ned abort i det hele tatt. Men bibelen har oppfordret til folkemord, voldtekt, at kvinner er som kveg, slaveri etc. Folk bare liker å tro hva de tror uansett hva bibelen sier eller ikke sier. Anonymkode: 88337...bce 9
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #20 Skrevet 26. juni 2021 Mnjah skrev (5 minutter siden): Står ingenting om kvinner! WOHO Lesbiske kan gjøre hva de vil! Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Kvinnene* deres byttet om det naturlige samliv med et som er mot naturen. På samme vis forlot også mennene* den naturlige omgang med kvinnen og brant i sitt begjær etter hverandre Anonymkode: 7a8dc...d2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå