tirben Skrevet 26. juni 2021 #21 Skrevet 26. juni 2021 Heldigvis har jeg hatt lite problemer med overgangsalderen. Det eneste var at jeg hadde dårlig søvn, men det løste seg det også etter at jeg begynte med Activelle. Har gått på det i flere år nå, og sover nå godt på natta. Og nei, man får ikke tilbake mensen om man går på hormoner.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #22 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Har god erfaring med Femarelle når det gjelder humørsvingninger, men det er så dyrt at jeg sluttet. Jeg kom i overgangsalderen i midten av 40-åra, jeg er straks 50 nå. Har ikke hatt mensen siden januar 2020 tror jeg. Husker godt at moren min hadde hetetokter, men har ikke merket noe til det selv. Håper jeg slipper det. Ellers har kroppen alltid vært rar ift kulde og varme. Jeg blir for varm når det er varm og for kald når det blir kaldt, jeg har ikke termostat som klarer å balansere. Kan sitte og være iskald på hendene når det er 23 grader den ene kvelden men dagen etter kan jeg være god og varm i 23 grader. Anonymkode: 48a37...a9e Har du ikke råd til 3-400 kr i måneden? Anonymkode: c6449...9e1 1
Hmmmmmm Skrevet 26. juni 2021 #23 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har god erfaring med Femarelle når det gjelder humørsvingninger, men det er så dyrt at jeg sluttet. Jeg kom i overgangsalderen i midten av 40-åra, jeg er straks 50 nå. Har ikke hatt mensen siden januar 2020 tror jeg. Husker godt at moren min hadde hetetokter, men har ikke merket noe til det selv. Håper jeg slipper det. Ellers har kroppen alltid vært rar ift kulde og varme. Jeg blir for varm når det er varm og for kald når det blir kaldt, jeg har ikke termostat som klarer å balansere. Kan sitte og være iskald på hendene når det er 23 grader den ene kvelden men dagen etter kan jeg være god og varm i 23 grader. Anonymkode: 48a37...a9e Jeg måtte begynne på antidepressive pga nedstemthet. Har ikke noe særlig med humørsvingninger. Men hjelper de mot nattesvette? Har blitt endel plaget med det i det siste.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #24 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har du ikke råd til 3-400 kr i måneden? Anonymkode: c6449...9e1 Nei. Anonymkode: 48a37...a9e 2
Helene Skrevet 27. juni 2021 Forfatter #25 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 26.6.2021 den 14.41): Jeg kom i veldig tidlig overgangsalder, startet da jeg var 29. Hadde min siste mens da jeg var 35. Var ille plaget med hetetokter og nattesvette i 8-10 år, men det ga seg, heldigvis. Ble dog mer varmblodig av meg, rent generelt, etter at jeg var helt ferdig med menopausen. Har ikke brukt verken hormoner eller naturmedikamenter, men etter siste GU, fikk jeg streng beskjed om å benytte vaginale stikkpiller - altså lokal hormonbehandling. Hadde visst fått skjøre slimhinner, og det resulterte i småblødninger. Fikk jo panikk, og trodde jeg hadde celleforandringer - igjen! Ble konisert for fire år siden. Anonymkode: f060f...a36 Det var tidlig. Jeg er 52. Og tenker at det er naturlig. Men dog, har en god venninne som har vært der du et. Hun har slitt veldig. Hun fikk omsider en veldig etterlengtet sønn. Jeg har alltid ønsket flere barn. Jeg kunne ha fått det. Men valgte det bort, ikke abort, prevansjon.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #26 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 26.6.2021 den 22.12): Nei. Anonymkode: 48a37...a9e Helt enig med deg! Jeg tar meg ikke råd til å bruke 3-400,- kroner på slikt. Anonymkode: c40d6...9b1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #27 Skrevet 28. juni 2021 Helene skrev (14 timer siden): Det var tidlig. Jeg er 52. Og tenker at det er naturlig. Men dog, har en god venninne som har vært der du et. Hun har slitt veldig. Hun fikk omsider en veldig etterlengtet sønn. Jeg har alltid ønsket flere barn. Jeg kunne ha fått det. Men valgte det bort, ikke abort, prevansjon. Jeg fikk heldigvis to barn tidlig, så jeg slapp å streve med barnløshet. Jeg ønsket meg flere barn, men det satte jo naturen en stopper for, så jeg er veldig takknemlig for de to jeg har! Tidlig overgangsalder er i stor grad arvelig fra mor til datter. Min mor fikk meg som 33-åring, og kom i overgangsalder rett etter at jeg ble født. Jeg steriliserte meg som 29-åring, og legen min ymtet om at det kunne være en trigger for tidlig overgangsalder for min del. Anonymkode: f060f...a36
CorvusCorax Skrevet 28. juni 2021 #28 Skrevet 28. juni 2021 Helene skrev (På 26.6.2021 den 13.41): Men selv han vil ikke ha sex med meg Selv han? Er det flere du har sex med? 1
Helene Skrevet 28. juni 2021 Forfatter #29 Skrevet 28. juni 2021 Selvfølgelig har jeg ikke sex med andre. Helt utenkelig.
Angelheart2 Skrevet 28. juni 2021 #30 Skrevet 28. juni 2021 Begynte med kraftige hetetokter tidlig i fjor sommer og startet da på Remifemin etter tips fra lege. Hetetoktene forsvant og nattesøvnen kom tilbake etter kun noen dager. Jeg har fortsatt litt blødninger innimellom, men har kanskje kun hatt 2-3 ganger siden jeg startet på tablettene for ca ett år siden. Nå har jeg forsøkt å ikke ta tabletter på et par uker og har ikke merket noe i det hele tatt, så kanskje det verste er over allerede? Jeg har ikke opplevd hverken nedsatt sex-lyst, humørsvingninger eller andre symptomer. Nå skal det sies at jeg har alltid vært veldig heldig når det gjelder slike ting. Har som regel kun mens i 2-3 dager, lite blødning og har aldri hatt plager knyttet til menstruasjonen. Så det er kanskje en sammenheng der?
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #31 Skrevet 28. juni 2021 CorvusCorax skrev (2 timer siden): Selv han? Er det flere du har sex med? Hun skriver jo at det er flere som ikke vil ha sex med henne, så da har hun jo ikke det 😁 Anonymkode: 9ee43...3c3
AnonymBruker Skrevet 21. januar #32 Skrevet 21. januar Hvordan går det nå? Hetetokter fortsatt? Anonymkode: 91662...9f6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå