AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #1 Skrevet 26. juni 2021 startet i ny jobb for litt over en måned siden med prøvetid på 6 måned. må kjøre egen privat bil til og fra prosjekt da bedriften ikke tilbyr firmabil grunnet økonomi. nå trenger bilen reparasjon, kanskje har jeg kjørt den ihjell allerede, eller at den ikke tåler reise hver dag! jobben dekker ikke annet enn drivstoff. hva kan jeg gjøre? har jeg rett på noe som helst? eller burde jeg si takk og farvel, da jeg ikke har økonomi til å reparere bilen hver gang den går i stykker. bilen brukes også til transport av mindre materiell til ulike prosjekter i jobbsammenheng- Anonymkode: 27250...da7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #3 Skrevet 26. juni 2021 Du bør ha kjøregodtgjørelse når man bruker privatbil i jobb: Satser for kjøregodtgjørelse | NAF Det er jo ikke bare bensinutgifter når man bruker bil, det er utgifter til vedlikehold, forsikringer, bompenger, veiavgift, verditap osv. Anonymkode: d5b96...89d
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #4 Skrevet 26. juni 2021 theTitanic skrev (4 minutter siden): Er det langt å kjøre da? hvordan det? Anonymkode: 27250...da7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #5 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du bør ha kjøregodtgjørelse når man bruker privatbil i jobb: Satser for kjøregodtgjørelse | NAF Det er jo ikke bare bensinutgifter når man bruker bil, det er utgifter til vedlikehold, forsikringer, bompenger, veiavgift, verditap osv. Anonymkode: d5b96...89d det trodde jeg også! takk for info! Anonymkode: 27250...da7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #6 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): det trodde jeg også! takk for info! Anonymkode: 27250...da7 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du bør ha kjøregodtgjørelse når man bruker privatbil i jobb: Satser for kjøregodtgjørelse | NAF Det er jo ikke bare bensinutgifter når man bruker bil, det er utgifter til vedlikehold, forsikringer, bompenger, veiavgift, verditap osv. Anonymkode: d5b96...89d hei igjen! er vedlikehold og et andre du ramser opp her pakket inn i bilgodtgjørelsen? hvordan vi dette dekkes i praksis? ts Anonymkode: 27250...da7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #7 Skrevet 26. juni 2021 Kjøregodtgjørelse må avtales med arbeidsgiver og du må skrive reiseregning som du leverer til arbeidsgiver. I Statens reiseregulativ er satsen kr. 4,03 per km og det skal dekke arbeidstakers kostnader med bruk av egen bil (drivstoff, vedlikehold, forsikring osv.). Private arbeidsgivere står fritt til å bruke andre satser enn staten. Anonymkode: 735ae...f5b
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #8 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): hei igjen! er vedlikehold og et andre du ramser opp her pakket inn i bilgodtgjørelsen? hvordan vi dette dekkes i praksis? ts Anonymkode: 27250...da7 Du skriver opp kjøregodtgjørelse som du får utbetalt når du får lønn. Men er du ansatt med avtale om at du skal bruke privat bil så er du selv ansvarlig for at du har bil tilgjengelig. Om du har så gammel sliten bil så var dette noe du burde tenkt på før, en normal bil tåler daglig bruk, og ikke takke for seg etter en måned. Dette måtte du jo være klar over når du sa ja til jobben Anonymkode: 45242...a58 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #9 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du skriver opp kjøregodtgjørelse som du får utbetalt når du får lønn. Men er du ansatt med avtale om at du skal bruke privat bil så er du selv ansvarlig for at du har bil tilgjengelig. Om du har så gammel sliten bil så var dette noe du burde tenkt på før, en normal bil tåler daglig bruk, og ikke takke for seg etter en måned. Dette måtte du jo være klar over når du sa ja til jobben Anonymkode: 45242...a58 selv om jeg har avtalt å bruke egen bil, gir jo meg fortsatt rett til kjøregodtgjørelse. kan jo få solgt den uansett og kjøpe en bedre. viktigste for meg er at de står for vedlikehold og drivstoff når jeg bruker det på jobb. Anonymkode: 27250...da7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #10 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): selv om jeg har avtalt å bruke egen bil, gir jo meg fortsatt rett til kjøregodtgjørelse. kan jo få solgt den uansett og kjøpe en bedre. viktigste for meg er at de står for vedlikehold og drivstoff når jeg bruker det på jobb. Anonymkode: 27250...da7 Nei, du har ikke rett til kjøregodtgjørelse. Det må avtales med arbeidsgiver. Men de fleste arbeidsgiver gir kjøregodtgjørelse til arbeidstakere som bruker egen bil i jobben. Hvis du får kjøregodtgjørelse dekker normalt arbeidsgiver ikke vedlikehold og drivstoff i tillegg. Anonymkode: 735ae...f5b
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #11 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, du har ikke rett til kjøregodtgjørelse. Det må avtales med arbeidsgiver. Men de fleste arbeidsgiver gir kjøregodtgjørelse til arbeidstakere som bruker egen bil i jobben. Hvis du får kjøregodtgjørelse dekker normalt arbeidsgiver ikke vedlikehold og drivstoff i tillegg. Anonymkode: 735ae...f5b nå tar du feil. kjøregodtgjørelse har jeg skjønt skal dekke flere ting nevnt over her.. Anonymkode: 27250...da7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #12 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): nå tar du feil. kjøregodtgjørelse har jeg skjønt skal dekke flere ting nevnt over her.. Anonymkode: 27250...da7 Hva tar jeg feil om? Anonymkode: 735ae...f5b
Baktusen Skrevet 26. juni 2021 #13 Skrevet 26. juni 2021 Eventuell kjøregodtgjørelse er en ytelse som skal dekke alt. Dvs at hvis du får kjøregodtgjørelse av jobben, så dekker de ikke drivstoff, bom, vedlikehold, eller noe annet utenom. Kjøregodtgjørelsen skal dekke alt.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #14 Skrevet 26. juni 2021 Baktusen skrev (Akkurat nå): Eventuell kjøregodtgjørelse er en ytelse som skal dekke alt. Dvs at hvis du får kjøregodtgjørelse av jobben, så dekker de ikke drivstoff, bom, vedlikehold, eller noe annet utenom. Kjøregodtgjørelsen skal dekke alt. Min arbeidsgiver dekker bom, ferje og parkering utenom kostgodtgjørelse. Anonymkode: 735ae...f5b
Baktusen Skrevet 26. juni 2021 #15 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min arbeidsgiver dekker bom, ferje og parkering utenom kostgodtgjørelse. Anonymkode: 735ae...f5b Beklager! Ja, du har helt rett. Ferje og parkering skal evt komme utenom, jeg tenkte det ikke var helt relevant her og derfor falt det meg ikke inn. Du har helt rett 😊 la meg korrigere meg selv litt her, kjøregodtgjørelsen skal dekke drivstoff og alt av slitasje og forbruk. Utenom direkte utgifter. Dvs kjøregodtgjørelse skal dekke alt av reparasjoner, service, vedlikehold, rekvisita, vask, drivstoff, olje, spylevæske, forsikring, årsavgift, dekk, mm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå