Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dame1989 skrev (4 minutter siden):

Huff, får satse på at alt er bra. Når skal du måle hcg? Du kan jo fremskynde ultralyden? Evt finne et sted som har time denne uken :)

Jeg har ikke fått tilbake noen symptomer... Og velger å ikke måle hcg da en evt stigning ikke vil si at alt er ok. Jeg skulle gjerne fremskyndet ultralyden, men det er for tidlig for meg. Reiser bort på fredag og blir vel for tidlig å ta ultralyd 6+2? 

Fikk akkurat svar at fastlegen ikke tar sånne prøver, litt rart egentlig men sånn er det vist på mitt legesenter. Så da spørs det vel bare om jeg må vente, det er jo "bare" 7 dag(føles som et år). Har dog ikke noe annet som tyder på at det går dårlig, så håper det bare er det normale. 

Er det ikke i uke 6 hjertet akkurat begynner å slå da? Vet ikke om jeg hadde orket å få høre at de ikke finner det og at man må komme tilbake for å være sikre. Om du klarer å vente så er vel det kanskje det beste, så kan du være sikker på resultatet? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Molly_ skrev (38 minutter siden):

Fikk akkurat svar at fastlegen ikke tar sånne prøver, litt rart egentlig men sånn er det vist på mitt legesenter. Så da spørs det vel bare om jeg må vente, det er jo "bare" 7 dag(føles som et år). Har dog ikke noe annet som tyder på at det går dårlig, så håper det bare er det normale. 

Er det ikke i uke 6 hjertet akkurat begynner å slå da? Vet ikke om jeg hadde orket å få høre at de ikke finner det og at man må komme tilbake for å være sikre. Om du klarer å vente så er vel det kanskje det beste, så kan du være sikker på resultatet? 

Det er veldig rart. Det er bare en blodprøve. Jeg ville ringt og bedt om en begrunnelse, om du virkelig vil få målt HCG, men ved 7 uker så tenker jeg det er litt bortkastet..?

Jeg tok for øvrig ultralyd uke 6+2 eller 3 dager, og vi fikk se hjertet banke. Så hos en gynekolog så bør det ikke være noe problem å se liv. 

Anonymkode: 19263...201

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det er veldig rart. Det er bare en blodprøve. Jeg ville ringt og bedt om en begrunnelse, om du virkelig vil få målt HCG, men ved 7 uker så tenker jeg det er litt bortkastet..?

Jeg tok for øvrig ultralyd uke 6+2 eller 3 dager, og vi fikk se hjertet banke. Så hos en gynekolog så bør det ikke være noe problem å se liv. 

Anonymkode: 19263...201

Jeg også syntes det var veldig rart. Men har flyttet ultralyden noen dager frem, så sa er den på fredag alt! Så da er det bare å fylle tiden imens. 

Hva ender du med å gjøre @Dame1989

• Liker 1
Skrevet
Molly_ skrev (21 minutter siden):

Jeg også syntes det var veldig rart. Men har flyttet ultralyden noen dager frem, så sa er den på fredag alt! Så da er det bare å fylle tiden imens. 

Så bra :) Er ikke så lenge til fredag :)

Jeg vet ikke, er så usikker. Hadde jeg vært noen dager lengre på fredag hadde det vært enkelt, men er så tidlig med 6+2.

Skrevet
Molly_ skrev (3 timer siden):

Endte med å flytte den opprinnelige ultralyden til jeg er 7+1, det er om 10 dager som er litt mer overkommelig. Får heller kjøre 2 timer tur retur fra ferien for å ta ultralyden :) Ferien blir jo avbrytt vis det ikke er liv og jeg må ta medisinsk abort. 

Skrevet
Dame1989 skrev (1 time siden):

Endte med å flytte den opprinnelige ultralyden til jeg er 7+1, det er om 10 dager som er litt mer overkommelig. Får heller kjøre 2 timer tur retur fra ferien for å ta ultralyden :) Ferien blir jo avbrytt vis det ikke er liv og jeg må ta medisinsk abort. 

Hørtes ut som en god plan! Da er man jo også sikker på hva de ser. Håper du klarer å nyte ferien frem til det, finn på mye så tankene får litt fri. 

• Liker 1
Skrevet

Sett er bittelite bankende hjerte i dag, så null symptomer er virkelig ingen indikasjon på hvordan det går ❤️

• Liker 1
Skrevet
Molly_ skrev (1 time siden):

Sett er bittelite bankende hjerte i dag, så null symptomer er virkelig ingen indikasjon på hvordan det går ❤️

Gratulerer :) Hvor langt påvei er du nå? 

Jeg har begynt å være noe uggen igjen :) Ultralyd om 6 dager :)

• Liker 1
Skrevet
Dame1989 skrev (9 minutter siden):

Gratulerer :) Hvor langt påvei er du nå? 

Jeg har begynt å være noe uggen igjen :) Ultralyd om 6 dager :)

8+3 i dag. Var skikkelig uggen i dag tidlig men det var nok bare stress. Så fortsatt kun sult og trøtt som er symptomene. 

6 dager går fort! Hvertfall når du har ferie 😁

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...