Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 5+3 i dag og har kun ømme pupper (går på progesteronstøtte så kan være derfor). 

For 4-5 dager siden var jeg uggen til og fra, øm nederst i magen, hadde stikninger, var oppblåst og noe hyppig vannlating. 

Jeg vet at symptomer kan komme og gå. Hva er deres erfaring når symptomene forsvant tidlig? 

Skal på en tidlig ultralyd om over 2 uker så det er lenge til. Vurderer å måle hcg på mandag og onsdag. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke noen symptomer så tidlig i noen av mine svangerskap egentlig, kanskje litt ømme pupper om jeg kjente godt etter. Symptomene kom for fullt i uke 6-7 tidligst. Hold hodet kaldt og lykke til :)

Får ikke vekk denne 😑

Anonymkode: 743c2...782

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg hadde ikke noen symptomer så tidlig i noen av mine svangerskap egentlig, kanskje litt ømme pupper om jeg kjente godt etter. Symptomene kom for fullt i uke 6-7 tidligst. Hold hodet kaldt og lykke til :)

Takk :) Det som bekymrer meg er at jeg hadde mange symptomer som nå er borte.

Skrevet

Jeg har det faktisk helt likt og har saumfart det meste, kommet frem til at det er normalt. Er fortsatt 7 uker på vei og kun en uke til ultralyd. Vurderte veldig å ta blodprøve selv men siden det er så kort til ultralyden klarte jeg å vente. Jeg er heldig som ikke har blødd noenting så jeg jobber kontant med å overbevise meg om at dette går fint 😂

Skrevet
Molly_ skrev (9 minutter siden):

Jeg har det faktisk helt likt og har saumfart det meste, kommet frem til at det er normalt. Er fortsatt 7 uker på vei og kun en uke til ultralyd. Vurderte veldig å ta blodprøve selv men siden det er så kort til ultralyden klarte jeg å vente. Jeg er heldig som ikke har blødd noenting så jeg jobber kontant med å overbevise meg om at dette går fint 😂

Så du hadde en del symptomer som forsvant? 

Tror ikke jeg klarer å vente 2 uker til på ultralyd. 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Dame1989 said:

Men så tidlig kan jo symptomene du kjente være litt tilfeldig? :) Akkurat når man venter på positiv test så kjenner man kanskje litt ekstra godt etter? Man er jo av og til uggen og oppblåst noen dager av og på uten at man er gravid også :)

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men så tidlig kan jo symptomene du kjente være litt tilfeldig? :) Akkurat når man venter på positiv test så kjenner man kanskje litt ekstra godt etter? Man er jo av og til uggen og oppblåst noen dager av og på uten at man er gravid også :)

De kan være tilfeldige ja, men aldri opplevd det før og har prøvd i over 1,5 år og ble gravid med ivf nå. Så tror ikke at symptomene jeg kjente i 1 uke etter positiv test var tilfeldige. Er ikke øm nederst i magen når jeg hoster lenger heller.

Skrevet
Dame1989 skrev (2 timer siden):

Så du hadde en del symptomer som forsvant? 

Tror ikke jeg klarer å vente 2 uker til på ultralyd. 

Ja. Frem til uke 5 hadde jeg masse som skjedde i livmora, nå derimot kjenner jeg ingenting. Bare oppblåst men går jo på progesteron så det kan fort være derfor. Får kanskje noen krampe tak i livmora her og der men det er alt. Og tidvis bittelitt uggen. Men ingenting som vedvarer. 

Ta blodprøve du! Kan jo være at bare det å ta prøven roer deg? 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det skaper bekymring, men jeg hr stor tro på at symptomene du hadde var mer placebo enn faktiske symptomer. Jeg ville ikke bekymret meg så tidlig for symptomer som kommer og går. 

Anonymkode: 19263...201

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt varierende symptomer hele veien, og so far, so good. Og du har jo fortsatt ømme pupper? Da har jo ikke alle forsvunnet plutselig. Man blir litt gal av å overanalysere alt med kroppen. Svarene kommer tidsnok! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Beklager digresjon, men angående blodprøve: kan man bare få tatt den "uten" mye om og men? Jeg har ustabil syklus, og har nettopp funnet ut at jeg er gravid. Har tatt clearblue med indikator, men vil gjerne få bekreftet hvor langt jeg egentlig er på vei. 

Anonymkode: 4e2a9...449

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Beklager digresjon, men angående blodprøve: kan man bare få tatt den "uten" mye om og men? Jeg har ustabil syklus, og har nettopp funnet ut at jeg er gravid. Har tatt clearblue med indikator, men vil gjerne få bekreftet hvor langt jeg egentlig er på vei. 

Ja, det er ikke noe mye om og men å ta hcg-blodprøve, det er null stresss :) Men den vil ikke kunne si noe presist om hvor langt du er på vei. En positiv hCG blodprøve vil først og fremst fortelle at du er gravid. Vanligvis tas hcg-blodprøver to ganger for å sjekke at nivået dobler seg som det skal hvis man er redd for at noe har skjedd i utviklingen.

Om det er veldig uklart hvor langt du et på vei kan lege eventuelt henvise til ultralyd :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er ikke noe mye om og men å ta hcg-blodprøve, det er null stresss :) Men den vil ikke kunne si noe presist om hvor langt du er på vei. En positiv hCG blodprøve vil først og fremst fortelle at du er gravid. Vanligvis tas hcg-blodprøver to ganger for å sjekke at nivået dobler seg som det skal hvis man er redd for at noe har skjedd i utviklingen.

Om det er veldig uklart hvor langt du et på vei kan lege eventuelt henvise til ultralyd :)

Ah, okei, jeg leste et sted at man kunne se hvor høyt nivået var med en blodprøve, og om man var innenfor normalen. Ser nå at ukesverdiene uansett overlapper, så det hadde vel ikke vært mye til hjelp 😅

Skrevet
Fiffig skrev (1 time siden):

Jeg har hatt varierende symptomer hele veien, og so far, so good. Og du har jo fortsatt ømme pupper? Da har jo ikke alle forsvunnet plutselig. Man blir litt gal av å overanalysere alt med kroppen. Svarene kommer tidsnok! 

Jeg har ømme pupper ja, men det kan være pga progesterontilskudd jeg må ta. Vet jeg vil få svaret ettervært, er bare kjipt å tro det ikke går når man har prøvd lenge og mistet før. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er nok forskjellig fra fastlege til fastlege, men er nok lettere å få måle hcg vis man har mistet tidligere. Gratulerer med graviditet :)Hcg verdi er så forskjellig fra person til person så vanskelig å bruke til å se hvor langt påvei man er. Man kan måle hcg for å se om det øker som normalt. For å se hvor langt man er påvei kan man ta ultralyd når man iallefall er 6 uker.   

AnonymBruker
Skrevet

Er nok forskjellig fra fastlege til fastlege, men er nok lettere å få måle hcg vis man har mistet tidligere. Gratulerer med graviditet :)Hcg verdi er så forskjellig fra person til person så vanskelig å bruke til å se hvor langt påvei man er. Man kan måle hcg for å se om det øker som normalt. For å se hvor langt man er påvei kan man ta ultralyd når man iallefall er 6 uker.   

Aha, takk for svar 😊 

Takk, og gratulerer selv! Håper det går bra for oss 🤞 Jeg har ikke vært gravid før, og er (tror jeg) i uke 4-5 selv. Kjenner på en del symptomer selv, hadde ikke trodd jeg skulle tenke så mye på det som jeg faktisk gjør... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mistet symptomer i uke 7.. ble sykt stresset. Mistet kvalmen omtrent helt, ømme pupper, fikk mer energi.. Hadde ultralyd sist uke, 8+5, alt var helt topp!😄

Anonymkode: c9727...f52

• Liker 1
Skrevet

Altså, i dag er virkelig alt borte. Så jeg har gitt etter å ringt fastlegen for å høre om de kan ta hcg stigning av meg. Er bare en uke til tidlig ultralyd og trodde jeg klarte å vente, men klarer ikke det gitt 😂

AnonymBruker
Skrevet
Molly_ skrev (2 minutter siden):

Altså, i dag er virkelig alt borte. Så jeg har gitt etter å ringt fastlegen for å høre om de kan ta hcg stigning av meg. Er bare en uke til tidlig ultralyd og trodde jeg klarte å vente, men klarer ikke det gitt 😂

Uff... håper det går fint! 

Anonymkode: c9727...f52

Skrevet
Molly_ skrev (1 time siden):

Huff, får satse på at alt er bra. Når skal du måle hcg? Du kan jo fremskynde ultralyden? Evt finne et sted som har time denne uken :)

Jeg har ikke fått tilbake noen symptomer... Og velger å ikke måle hcg da en evt stigning ikke vil si at alt er ok. Jeg skulle gjerne fremskyndet ultralyden, men det er for tidlig for meg. Reiser bort på fredag og blir vel for tidlig å ta ultralyd 6+2? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...