AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #21 Del Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min 3-åring har 100k fordelt på fond og aksjer. Anonymkode: 95ad4...4b2 Resten av svaret mitt ble visst slettet. Det er barnetrygden som spares. Og har hatt ganske bra avkastning. Anonymkode: 95ad4...4b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #22 Del Skrevet 26. juni 2021 Min 4 åring har 18 000kr på sparekonto. Har mikrosparing, setter inn 500 lapp i mnd i tillegg 😊 Jeg er alene med han Anonymkode: ce959...f16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #23 Del Skrevet 26. juni 2021 Når jeg leser svarene her om folk som sparer hele barnetrygden til barna rett inn på fond blir jeg så provosert ! Barnetrygd burde så absloutt vært behovsprøvd ! Har man råd til å spare hele barnetrygden så trenger man ikke barnetrygden. De rike blir Rikere. Det er de rika barna som da sitter med ein god slump penger til å kjøpe seg hus av når den tid kommer osv. Anonymkode: 75fa4...116 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #24 Del Skrevet 26. juni 2021 Nå er min unge 6 år, men hun har 410 000 i fond pr dags dato og 60 000 på sparekonto. Fondsparing er genialt, har vokst med 110 000 på 1,5 år 😱 Anonymkode: 8a0ff...2e7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #25 Del Skrevet 26. juni 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Når jeg leser svarene her om folk som sparer hele barnetrygden til barna rett inn på fond blir jeg så provosert ! Barnetrygd burde så absloutt vært behovsprøvd ! Har man råd til å spare hele barnetrygden så trenger man ikke barnetrygden. De rike blir Rikere. Det er de rika barna som da sitter med ein god slump penger til å kjøpe seg hus av når den tid kommer osv. Anonymkode: 75fa4...116 Ja, vi sparer barnetrygd, men det går på bekostning av annet. Vi hadde ikke hatt råd til det om vi fortsatt bodde i Oslo f.eks, og skulle en av oss miste jobben måtte vi tatt av de oppsparte midlene Anonymkode: ac045...fef 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 26. juni 2021 #26 Del Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Når jeg leser svarene her om folk som sparer hele barnetrygden til barna rett inn på fond blir jeg så provosert ! Barnetrygd burde så absloutt vært behovsprøvd ! Har man råd til å spare hele barnetrygden så trenger man ikke barnetrygden. De rike blir Rikere. Det er de rika barna som da sitter med ein god slump penger til å kjøpe seg hus av når den tid kommer osv. Anonymkode: 75fa4...116 Vi sparer barnetrygden, men vil ikke akkurat si vi er rike. Vi er helsearbeidere begge to, men er heldige med at vi har lite lån på bolig og bil. Vi bruker ikke særlig med penger på oss foreldre, så da kan vi sette av til barna. Vi har absolutt ikke noe luksusliv, men klarer sette av barnetrygden pr. dd i allefall. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #27 Del Skrevet 26. juni 2021 Min 3-åring har 5000 i sparepenger. Setter inn 100 kroner hver måned, pluss det hun fikk til dåpen penger hun får til jul og bursdager skal hun få bruke på noe hun ønsker seg. Vi har ikke så god råd, så vi prioriterer ikke sparing til barna, annet enn den 100-lappen. Anonymkode: d38f3...845 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #28 Del Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Når jeg leser svarene her om folk som sparer hele barnetrygden til barna rett inn på fond blir jeg så provosert ! Barnetrygd burde så absloutt vært behovsprøvd ! Har man råd til å spare hele barnetrygden så trenger man ikke barnetrygden. De rike blir Rikere. Det er de rika barna som da sitter med ein god slump penger til å kjøpe seg hus av når den tid kommer osv. Anonymkode: 75fa4...116 Lag din egen tråd. Anonymkode: 95ad4...4b2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #29 Del Skrevet 26. juni 2021 125.000,- Så får dei egenkapital til bolig når den tid kommer ☺️ Anonymkode: 8b69c...f2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #30 Del Skrevet 26. juni 2021 Våre barn har en betydelig sum i fond som de ikke vet om, og 8-10 tusen på sparekonto. Anonymkode: 228b4...036 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #31 Del Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Når jeg leser svarene her om folk som sparer hele barnetrygden til barna rett inn på fond blir jeg så provosert ! Barnetrygd burde så absloutt vært behovsprøvd ! Har man råd til å spare hele barnetrygden så trenger man ikke barnetrygden. De rike blir Rikere. Det er de rika barna som da sitter med ein god slump penger til å kjøpe seg hus av når den tid kommer osv. Anonymkode: 75fa4...116 Hva bruker man penger på om man ikke kan spare en tusenlapp i mnd? Det burde være en meget liten andel som strengt tatt ikke har råd til det. Når jeg hører om folk som skal bli gjeldfrie med en rente på 1,4 - når man lett kan ha 10-100 % avkastning på fond, så er det ikke (bare) hvorvidt foreldrene har tatt seg råd til å spare barnetrygden som vil avgjøre hvem som kommer seg inn på boligmarkedet i 2040. Anonymkode: a2ea3...6a4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #32 Del Skrevet 26. juni 2021 Min fireåring har 95 000 i fond. Anonymkode: a2ea3...6a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #33 Del Skrevet 26. juni 2021 5 åringen har ca 15.000 på sparekontoen. Anonymkode: 5db1c...120 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 26. juni 2021 #34 Del Skrevet 26. juni 2021 Han er 6 nå, men har da ca 60.000. Sparer ca 10.000 i året. I tillegg sparer jeg i Fond til han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 26. juni 2021 #35 Del Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Lurer på dette pga jeg nå har mulighet til å spare penger for de, og har arvet litt penger (50 000), så lurer på hvor mye jeg bør sette inn? Anonymkode: 7a6cf...303 Ikke for å være nedlatende. Men dersom 50 000,- inn på konto blir en så stor endring i økonomien din at du ser at du har mye bedre råd, tror jeg det beste rådet er at du sparer til deg selv. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #36 Del Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når jeg leser svarene her om folk som sparer hele barnetrygden til barna rett inn på fond blir jeg så provosert ! Barnetrygd burde så absloutt vært behovsprøvd ! Har man råd til å spare hele barnetrygden så trenger man ikke barnetrygden. De rike blir Rikere. Det er de rika barna som da sitter med ein god slump penger til å kjøpe seg hus av når den tid kommer osv. Anonymkode: 75fa4...116 Jeg tenkte samme tanke, MEN så innså jeg at det er statens «bonus» til de som velger å få barn. Er mye annet man heller kunne ha sløyfet av statsbudsjettet istedenfor. Anonymkode: cf205...204 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvalitet Skrevet 26. juni 2021 #37 Del Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har spart barnetrygd i alle år, så blir vel en slump. Pluss 1000 kr i mnd på bsu fra 12 års alderen. Anonymkode: 3c514...3ac Det er ikke lurt å spare i BSU før de begynner å betale skatt. Ville hellet sattpengene i fond 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 26. juni 2021 #38 Del Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når jeg leser svarene her om folk som sparer hele barnetrygden til barna rett inn på fond blir jeg så provosert ! Barnetrygd burde så absloutt vært behovsprøvd ! Har man råd til å spare hele barnetrygden så trenger man ikke barnetrygden. De rike blir Rikere. Det er de rika barna som da sitter med ein god slump penger til å kjøpe seg hus av når den tid kommer osv. Anonymkode: 75fa4...116 Jeg er helt enig med deg. Barnetrygden var helt nødvendig for å få det til å gå rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #39 Del Skrevet 26. juni 2021 Barn med sparekonto?! Er dette normalt? Anonymkode: 53abd...ca8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #40 Del Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har barnet ditt boliglån? Anonymkode: d75ef...341 Å betale på boliglånet er jo en av de beste måtene å sikre barnet penger. Anonymkode: 618c9...a57 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå