Gå til innhold

Barnehagen ga godteri til barnet mitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går var det sommerfest i barnehagen til gutten min på 1,5 år. Da jeg hentet han fikk jeg vite de hadde fått både fox og eventyrsjokolade😳 

Er jeg rar som reagerer på dette? Han har ikke fått servert godteri hjemme før og er storfornøyd med feks rosiner og frukt… føles kjipt at barnehagen var de som introduserte han for sukker og godteri når jeg ville holde han unna så lenge jeg klarte. Selv om jeg vet han sikkert hadde oppdaget boller og søtt innen han var to 😄 

Anonymkode: c4d39...5bb

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er rart å reagere på det, var en gang  liksom 

Anonymkode: 089eb...29a

• Liker 48
Skrevet

Slapp av

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Barnet ditt vil sikkert leve til han er 100 år og gjøre ting som du ikke vil bifalle.

Dette vil nok gå helt fint og han vil nok ikke få varige mén. 

Anonymkode: 300fb...9a5

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Mine har også fått litt godteri i barnehagen en sjelden gang men de spør ikke etter det hjemme og ikke har vi det heller. (Snart 3 åring og 1.5 åring)

Anonymkode: d1498...193

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Bare vent til han begynner på skolen du, da er det snop både til jul og sommer+ brus.

Anonymkode: f687a...03b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av. Det går bra. Barnet tar ikke skade av litt godteri ‘en gang. 

Minstemann her spiste ikke godteri hjemme før han nærmet seg 4, spiste bær og frukt, rosiner osv. Men jeg var ikke helt nazi. På barnehagen fikk han spise godis når de andre barna fikk, selvfølgelig. Og han fikk også kaker og is i selskap.

Det skal sies at rosiner har et ganske stort sukkerinnhold.

Anonymkode: fe0ff...c53

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slapp av. Det går bra. Barnet tar ikke skade av litt godteri ‘en gang. 

Minstemann her spiste ikke godteri hjemme før han nærmet seg 4, spiste bær og frukt, rosiner osv. Men jeg var ikke helt nazi. På barnehagen fikk han spise godis når de andre barna fikk, selvfølgelig. Og han fikk også kaker og is i selskap.

Det skal sies at rosiner har et ganske stort sukkerinnhold.

Skal sies at han fortsatt velger bør fremfor godteri, så føret nå rett før han fyller 5 at han får typisk lørdagsgodt. Da er det ett Kinderegg og 5 biter smågodt. Veldig fornøyd med det. Man kan fortsatt holde en sunn linje hjemme, men at barna får søtsaker på andre arenaer må du nok bare venne deg til.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Barn burde ikke spise rosiner.. du er hysterisk og lite opplyst 

Anonymkode: faa4d...780

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barn burde ikke spise rosiner.. du er hysterisk og lite opplyst 

Anonymkode: faa4d...780

Svisker er bedre. 

Anonymkode: da79a...367

AnonymBruker
Skrevet

Slik ting er det nok vanlig å føle på som førstegangsmamma til et lite barn❤️ 
Etterhvert som barnet blir større vil du oppdage at du ikke kan kontrollere alt, ihvertfall ikke på de arenaer barnet er uten deg, slik som barnehage, skole, fritidsaktiviteter, hos venner etc. Det kan være vanskelig å forsone seg med, men etterhvert vil du måtte lære deg å slippe litt av kontrollen. 

Anonymkode: 82344...2df

• Liker 7
Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Barnehagene burde ikke gi godterier til barna på småbarnsavdelingen, det burde være helt opplagt. Hvorfor skal de egentlig det?

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Min fikk også smake sjokolade for første gang i barnehagen. Is også forresten. 

Vis vi hadde hatt eldre barn så tenker jeg at han nok hadde blitt introdusert for det lenge før. 

Jeg syns det er ok, han har ikke mast om det hjemme. Begynte etterhvert med litt lørdagsgodt når han ble større.

Anonymkode: d5fcf...0ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Sago skrev (7 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg. Barnehagene burde ikke gi godterier til barna på småbarnsavdelingen, det burde være helt opplagt. Hvorfor skal de egentlig det?

Fordi de større får 

Anonymkode: 089eb...29a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En ting er om barnehagen i det hele tatt burde servere godteri, der er jeg delvis enig med deg.

Men hvis de først gjør det, vil jeg ikke anbefale deg å kreve at de ikke skal gi til ditt barn selv om de gir til andre. Hvordan skal en 1,5-åring forstå den forskjellsbehandlingen?

Anonymkode: 09928...aaf

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

I går var det sommerfest i barnehagen til gutten min på 1,5 år. Da jeg hentet han fikk jeg vite de hadde fått både fox og eventyrsjokolade😳 

Er jeg rar som reagerer på dette? Han har ikke fått servert godteri hjemme før og er storfornøyd med feks rosiner og frukt… føles kjipt at barnehagen var de som introduserte han for sukker og godteri når jeg ville holde han unna så lenge jeg klarte. Selv om jeg vet han sikkert hadde oppdaget boller og søtt innen han var to 😄 

Anonymkode: c4d39...5bb

Å herrehatt, det er jo verdens undgang! Er det mulig å være så hysterisk??? 

Anonymkode: 3d039...295

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du er hysterisk. Hvis andre barn i barnehagen får noe som er populært vil også en på 1,5 år ha. Da får du hellere ta opp om barnehagen skal gi godteri i det hele tatt - det bør bare være i helt spesielle anledninger tenker jeg.

Ikke lenge til barnet skal i kontinuerlige bursdager, så tenker din rolle hellere blir å legge den sunne linja i hverdagen 😊 Ingen barn tar skade av en sjokoladebit eller en is i blant.

Når du får nr 2 skjønner du hvor mye også små barn får med seg av hva andre rundt dem får 😅

Anonymkode: 62fac...b10

• Liker 3
Skrevet

Tipper de har fått en og annen pinneis innimellom, uten at det er noe galt i det. Fox derimot, burde aldri vært gitt. (I beste fall, kun til skolebarna, ikke uvanlig at disse er samlet i egen gruppe)  

Vil si du er sjokoladesær, men foxfornuftig :Knegg: 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...