Gjest Sesselja Skrevet 12. september 2005 #1 Skrevet 12. september 2005 Jeg ser at det flere steder anbefales lammeskinn til seng/vogn til babyer. Finnes det noe alternativ som ikke krever at vi ofrer et dyr for barnets nattesøvn?
Gjest Sesselja Skrevet 12. september 2005 #3 Skrevet 12. september 2005 Har du hørt om madrasser? ← Nei, aldri. Kan du forklare meg konseptet?
Tusenfryd Skrevet 12. september 2005 #4 Skrevet 12. september 2005 Det som er supert med lamme- eller saueskinn, er at det regulerere temperaturen veldig bra. Derfor fryser ikke barnet om vinteren eller svetter om sommeren. Fx saueskinnspose er genialt. Men visst finnes det alternativer, istedenfor saueskinnspose, kan du bruke voksipose, som tar litt større plass. Som underlag i vognen, kan du jo bruke et ullpledd (klippet sau kan også gi god ull) eller annet strikk. Eller om du vil bruke helt syntetisk, fleece eller tilsvarende.
Plym Skrevet 12. september 2005 #5 Skrevet 12. september 2005 Man pleier jo å ha madrass under skinnet, da. Makan til muggent svar. Men jeg vet desverre ikke om noe som erstatter et lammeskinn. Uansett sover jo mange babyer godt på et vanlig laken også.
Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2005 #6 Skrevet 12. september 2005 Neida, jeg er ikkemuggen. Det er bare ikke alle som er på samme kanal hele tida. Barn trenger ikke saueskinn i det hele tatt. De klarer seg lenge med vanlig madrass, tepper/dyner. Organisk eller syntetisk.
Gjest gjest1 Skrevet 12. september 2005 #7 Skrevet 12. september 2005 Selve lammet er vel godt fordøyd lenge før skinnet havner i en barnevogn som et biprodukt av lamme-produksjonen. Men om det fortsatt føles som om lammet blir ofret for babyens nattesøvn kan du vel klare deg uten uansett? Men at ull er omtrent uovertruffent i forhold til isolering og regulering er i hvert fall ikke jeg et sekund i tvil om! Men det trenger vel ikke være i form av et helt skinn? Voksiposen har jo ullfyll i vinterdynen, og ellers finnes det mengder av gode ullpledd?
Gjest Sesselja Skrevet 12. september 2005 #8 Skrevet 12. september 2005 Som vegetarianere er det ikke aktuelt for oss å bruke skinnet fra dyr på denne måten, men siden det tydeligvis er ulla som er viktig finnes det altså alternativ. Takker for svar.
Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2005 #9 Skrevet 12. september 2005 Ta aldri for gitt at du må ha noe en annen har hatt god erfaring med.
Gjest Sesselja Skrevet 12. september 2005 #10 Skrevet 12. september 2005 Ta aldri for gitt at du må ha noe en annen har hatt god erfaring med. ← Det gjør jeg heller ikke. Jeg har ikke en gang et barn - eller barn i magen - ennå. Jeg har en kjedelig dag på jobb i dag og sysler med slike poengløse tanker som kan fylle tiden min. Og så lengter jeg kanskje til senga selv og tankene gikk til noe mykt og varmt.
Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2005 #11 Skrevet 12. september 2005 Snart slutt på arbeidsdagen nå. Kos deg med graviditeten og etter hvert den lille!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå