Gå til innhold

Levering i barnehage??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg leverer datteren min på 1,5 år i barnehagen ca 10.45 rett før lunsj… jeg jobber ikke om dagen så det passer best for meg å levere på den tiden så hun er ferdig uthvilt og vi kan ha en rolig morgen sammen.

har nå fått beskjed mange ganger av personale at jeg må levere 09.30.. siden det er da aktivitetene starter.. kan de virkelig styre når jeg skal levere henne? Jeg har faktisk betalt for plassen og da syns jeg selv jeg kan få bestemme når…

Anonymkode: 1bbb3...af1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her er det også ønskelig å levere innen 09.30. Det er jo forståelig siden da starter gjerne aktiviteter. Viss de f.eks skal på turer og lignende.  Det kan også vere vanskelig å komme inn i leken så langt på dag, og det blir jo veldig oppstykket viss barna skal komme utover hele dagen. 

Men engang iblant må det jo gå greit  :)

Anonymkode: 454e9...226

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

De kan ikke styre det, men de kan komme med ønsker som er til barnets best i forhold til å komme inn i lek i barnehagen. 

Anonymkode: a3bdd...550

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Barna går glipp av mye når det blir levert så sent. Aktiviteter og opplegg er gjerne i tidsrommet 9.30-11. Det kan også være vanskelig for barnet å komme inn i lek når det kommer så sent, lenge etter at alle de andre barna er i full gang. Det kan også hende dere forstyrrer midt i samlingsstund eller lignende, slik at alle de andre barna blir uroet. Eller kanskje de ikke kommer seg på turer fordi de må vente på dere. 
Jeg tenker at de råder deg til å levere 9.30 av hensyn til barnet og de andre barna på avdelingen. 

Anonymkode: bf2b9...010

• Liker 41
Skrevet (endret)

Helt vanlig med kjernetid. Når jeg leverer 09.00 står de ofte klare til å gå på tur slik at de rekker det før barna skal sove. Det er vanskelig å legge planer uten kjernetid. Og du vil at de skal kunne lage planer, så det ikke er fritt vilt hele dagen. Bedre å hente tidlig enn å komme sent.

Endret av Lija
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du leverer til lunsj rekker jo ikke barnet å leke før sovetid, er ikke det litt kjedelig for barnet? Hos oss spiser de lunsj 11 og etter det skal alle sove.

Tenker at du kan levere når du ønsker, men da må du selv møte opp der de har gått tur og sånt. Det må vi. Kan tenkes at jeg må gå langt inn i skogen med ungen, for å så gå tilbake til barnehagen for å legge fra utstyret hennes. Jeg er også ansvarlig for å påse at sekken hennes er pakket med det hun trenger til turen, så det må jeg også sjekke på forhånd. Innimellom kjører de steder for å gå tur, og da må jeg kjøre dit. Er du med på å tilrettelegge på den måten, tenker jeg det må være greit at du leverer utenom kjernetid. 

Anonymkode: a8114...270

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De fleste barnehager har kjernetid hvor barna må være der dersom de skal i barnehagen den dagen. De har aktiviteter i kjernetiden og noen ganger går de også tur. At noen blir levert senere kan da ødelegge hele opplegget for alle. I tillegg er det vanskelig for mange å komme inn i leken når den allerede er i full gang. 

Anonymkode: c20a8...fb9

• Liker 10
Skrevet

Poenget er vel at barnet ikke henger med i lek resten av dagen når man kommer så sent. Er fint om man kan følge barnehagens rutiner

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Nei de kan ikke bestemme, men de kan ønske det pga aktiviteter

Anonymkode: 93f6f...644

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er for barnets beste. Ikke for å virke vanskelig.

Barnehagen har en kjernetid. Der de begynner med aktiviteter og lek.

Det er vanskelig for et barn å komme inn i leken og rutinen når de kommer sist av alle.

Så her hører du på barnehagen. Siden de har god erfaring med dette.

Anonymkode: fd10c...8a1

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Her må du prøve å tenke litt lenger enn hva som er mest praktisk for deg selv ts. Du har fått mange gode svar her, håper du reflekterer litt over dem. 

Anonymkode: bf2b9...010

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke vil følge rutinene i bhg, kan du ikke holde ungen hjemme og styre ditt eget show?

Anonymkode: d60b2...2c2

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Jeg leverer datteren min på 1,5 år i barnehagen ca 10.45 rett før lunsj… jeg jobber ikke om dagen så det passer best for meg å levere på den tiden så hun er ferdig uthvilt og vi kan ha en rolig morgen sammen.

har nå fått beskjed mange ganger av personale at jeg må levere 09.30.. siden det er da aktivitetene starter.. kan de virkelig styre når jeg skal levere henne? Jeg har faktisk betalt for plassen og da syns jeg selv jeg kan få bestemme når…

Ja, det er kjernetid, det handler om å delta i fellesskap for henne. At hun lettere skal komme seg inn i det barna holder på meg og ikke RETT på lunsj.

Anonymkode: 7de77...edf

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Her er kjernetiden fra 08.30, da begynner samling og evnt tur. 

Anonymkode: 55f99...082

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åh gud, jeg opplever det samme. Bare jeg blir omtrent snakket til av ei dame når jeg leverer 09.01 når de skal være der til 9 pga samling. En gang jeg kom over tiden tenkte jeg å drøye tiden på utsiden til samlingen var over, men da kom hun sure ut å sa de ventet på oss 09.15, jeg hadde drøyd tiden i 10 minutter. Planen da var å levere 09.28-30 så jeg ikke skulle forstyrre de I første måltid (noe de også har kommentert) 😂

Anonymkode: 467a1...9eb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åh gud, jeg opplever det samme. Bare jeg blir omtrent snakket til av ei dame når jeg leverer 09.01 når de skal være der til 9 pga samling. En gang jeg kom over tiden tenkte jeg å drøye tiden på utsiden til samlingen var over, men da kom hun sure ut å sa de ventet på oss 09.15, jeg hadde drøyd tiden i 10 minutter. Planen da var å levere 09.28-30 så jeg ikke skulle forstyrre de I første måltid (noe de også har kommentert) 😂

Og her er det IKKE kjernetid sier de, men jaja 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her er kjernetiden fra 08.30, da begynner samling og evnt tur. 

Anonymkode: 55f99...082

Oj det var tidlig 

Anonymkode: 93f6f...644

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er ikke normalt. Samtidig skjønner jeg jo at de ventet på deg den dagen kl.09 når du pleier å levere litt seint og de venter på at du skal levere så de får begynt dagen.

Men TS har fått andre gode svar her og da hadde jeg tatt til meg det som står.

Anonymkode: 4e80f...7ee

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men hvorfor da ikke være der 8.50? Det er veldig forstyrrende når barna kommer akkurat forsent. 

Jeg synes det er ganske respektløst å komme gang på gang i et tidspunkt man sier det helst skal unngås. Hos oss er det mellom 08.00 - 08.20 og 09.00 og 09.15.  Fordi det veldig forstyrrende for barna som sitter å spiser frokost eller de som er i samling. Det er ungene som synes det er vanskelig med den avbrytelsen. 

Anonymkode: 34a9b...8e2

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hvorfor da ikke være der 8.50? Det er veldig forstyrrende når barna kommer akkurat forsent. 

Jeg synes det er ganske respektløst å komme gang på gang i et tidspunkt man sier det helst skal unngås. Hos oss er det mellom 08.00 - 08.20 og 09.00 og 09.15.  Fordi det veldig forstyrrende for barna som sitter å spiser frokost eller de som er i samling. Det er ungene som synes det er vanskelig med den avbrytelsen. 

Anonymkode: 34a9b...8e2

Det er ikke bare jeg som kommer seint. Jeg kommer ikke så ofte seint men som regel en periode det er flere dager på rad. Men jo jeg skal si deg hvorfor det ikke er så enkelt å levere til en presist kl.slett. Vi har alltid regnet med å kjøre 08.30 hjemmefra, det er 5 min til barnehagen. Eldste har vært i trassalderen i nesten 2 år og vi har slitt veldig med levering, kle på osv. Ei barnehage ansatt mente det var pga vi kom for seint at hun reagerte sånn, men hun var slik hver dag, om vi så leverte 08.00. Barna mine står opp som regel 8, og jeg vekker ikke barna mine fra sin gode dype søvn for å sende de i barnehagen til et visst kl.slett når de ikke MÅ. Mor studerer å kan ha en fleksibel tid. Når trassalderen var halvveis fikk hun ei lillesøster som også gjorde det vanskelig om morgen. Typisk var bæsjebleie på en av de eller begge når vi skulle ut døren, men det var aldri noe jeg sa til de ansatte pga det kan høres ut som typiske unnskyldninger. Men det roet seg veldig når lillesøster skulle begynne i barnehagen. Da ble det mer stas for storesøster å være der. Nå har miste gått i barnehagen i 7 mnd og det er så og si aldri vi kommer forsinket nå altså, da er det mest hvis jeg kommer på at jeg har glemt noe barna mangler i barnehagen så må jeg løpe inn å hente det igjen, eller vent smøre de med solkrem. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...