AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #1 Skrevet 26. juni 2021 Hvordan si ifra at jeg ikke er interessert i å game med en venninnes barn..? Jeg er single, barnefri og har som hobby å game på nett. Dette har en venninne fått med seg og hun har spurt om jeg kunne game med hennes 10 åring for barnet kjedet seg. Jeg kjenner ikke barnet hennes noe særlig, har vel knapt møtt det 10 ganger fra det var født. Jeg har gamet med barnet 2 ganger, det var ikke spesielt gøy for min del, men barnet synes det var veldig stas merket jeg. Og jeg lot som jeg også synes det hyggelig for å ikke være en drittsekk.. Og etter det er det blitt et evig mas, for å være snill la jeg til barnet som venn så nå kan det se at jeg er på nett.. Og det var selvfølgelig ikke lurt for nå vegrer jeg meg for å spille for ser barnet jeg er online blir jeg ringt av moren.. Det er seriøst helt merkelig at moren forventer at jeg skal være lekekamerat for barnet hennes. Og jeg vet at det er et sårt punkt at barnet ikke har mange lekekamerater, men det har absolutt mest med foreldrene å gjøre da de ikke legger til rette for at barnet får skyss til vennene. De bor litt uten for allfarvei og vil ikke bruke all tid i bil, sier de selv.. Hvordan kommer jeg ut av dette maset? Anonymkode: 0f685...118 4
BethB Skrevet 26. juni 2021 #2 Skrevet 26. juni 2021 Ærlig så synes jeg at du skulle bite det i deg og spille med det barnet. Men hvis du absolutt ikke vil så er den eneste løsningen å snakka med venninnen din å forklare situasjonen og si at du ikke ønsker. Ikke akkurat så mange andre løsninger på problemet. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #3 Skrevet 26. juni 2021 Gjør en avtale om at du kan sende på en melding når du kan spille med barnet. Si at du spiller med andre venner, og at det på grunn av språkbruk, ferdighet osv ikke alltid passer for et barn å være med. Anonymkode: 2612d...555 13
visp Skrevet 26. juni 2021 #4 Skrevet 26. juni 2021 BethB skrev (13 minutter siden): Ærlig så synes jeg at du skulle bite det i deg og spille med det barnet. Men hvis du absolutt ikke vil så er den eneste løsningen å snakka med venninnen din å forklare situasjonen og si at du ikke ønsker. Ikke akkurat så mange andre løsninger på problemet. Hva da? De har jo tatt over hobbyen hennes jo. TS: si at det ikke kan være sånn lengre. Du må tydeligvis være klar og tydelig med moren her. Si at du er veldig okkupert med noen andre folk der nå (eller hvordan det fungerer) og sørg for at hun ikke ser at du er online. Det der er ikke ditt ansvar. Moren får sørge for at barnet har noe å gjøre annet enn å sitte og spille med deg. 17
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #5 Skrevet 26. juni 2021 Jeg synes det høres kjemperart ut at hun forventer du skal game med barnet hennes. Du og barnet er jo ikke venner eller lekekamerater. Skikkelig sært. Jeg hadde bare sagt at spillene jeg spiller med mine venner ikke egner seg for barn, og at spillene barna spiller ikke interesserer meg, så hun kan selv laste ned og spille med barnet hvis det kjeder seg. Anonymkode: 6484d...dae 15
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #6 Skrevet 26. juni 2021 Her må du faktisk åpne for en dialog med mor. Forklare at voksne som gamer ikke helt er det samme som å spille med barn. Kanskje hun ikke helt skjønner eller ser det er forskjell? Det er ikke din oppgave å måtte sysselsette dette barnet. Og mors rare oppførsel beror nok på en manglende forståelse vedr. gaming generelt. Anonymkode: a0b08...117 9
BethB Skrevet 26. juni 2021 #7 Skrevet 26. juni 2021 14 hours ago, visp said: Hva da? De har jo tatt over hobbyen hennes jo. TS: si at det ikke kan være sånn lengre. Du må tydeligvis være klar og tydelig med moren her. Si at du er veldig okkupert med noen andre folk der nå (eller hvordan det fungerer) og sørg for at hun ikke ser at du er online. Det der er ikke ditt ansvar. Moren får sørge for at barnet har noe å gjøre annet enn å sitte og spille med deg. Jeg synes ærlig talt at å spille litt med en vennines barn er noe man godt kan gjøre. Hvis man har litt sympati og tålmodighet da. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #8 Skrevet 27. juni 2021 BethB skrev (24 minutter siden): Jeg synes ærlig talt at å spille litt med en vennines barn er noe man godt kan gjøre. Hvis man har litt sympati og tålmodighet da. Jeg tenker det er greit å lese nøye, det er tydeligvis et evig mas når de ser hun er pålogget, høres ikke ut som det er snakk om bare litt da. Anonymkode: bb4bf...8dd 13
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #9 Skrevet 27. juni 2021 14 hours ago, AnonymBruker said: er single, barnefri og har som hobby å game på nett Kanskje ikke så rart at du er singel når du som voksen sitter å gamer hele dagen........ Anonymkode: cef02...dd0 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #10 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje ikke så rart at du er singel når du som voksen sitter å gamer hele dagen........ Anonymkode: cef02...dd0 Noen liker å være singel Idiot. Anonymkode: bb4bf...8dd 21
Kratt_ Skrevet 27. juni 2021 #11 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje ikke så rart at du er singel når du som voksen sitter å gamer hele dagen........ Anonymkode: cef02...dd0 Hvor uttrykte ts at det å være singel er et problem? 19
GammelKaktus Skrevet 27. juni 2021 #12 Skrevet 27. juni 2021 Jeg hadde gitt beskjed om at du ikke har mulighet til å spille med barnet da du spiller med egne venner eller no slikt. Det er ikke ditt ansvar å sosialisere barnet. De må gjøre jobben sin å hjelpe barnet sånn at han kan få et sosialt liv med jevnaldrdnde. Om det innebærer at de voksne må tilbringe tid i bil så er det deres problem da de selv har valgt å bo der de bor. Er så talentløst at jeg får vondt. 8
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #13 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kanskje ikke så rart at du er singel når du som voksen sitter å gamer hele dagen........ Anonymkode: cef02...dd0 Jeg og mannen gamer begge to, og klarte finne hverandre Mange som deler TS sin hobby. Anonymkode: 6484d...dae 9
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #14 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kanskje ikke så rart at du er singel når du som voksen sitter å gamer hele dagen........ Anonymkode: cef02...dd0 Er det nødvendigvis et mål i seg selv å ikke være singel? Anonymkode: 1fd70...2b2 10
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #15 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det nødvendigvis et mål i seg selv å ikke være singel? Anonymkode: 1fd70...2b2 Gad, hva med å svare på hva tråden handler om... Anonymkode: bb4bf...8dd 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #16 Skrevet 27. juni 2021 Blokker barnet fra og se deg når du spiller, problemet løst. Anonymkode: ba151...95c 3
visp Skrevet 27. juni 2021 #17 Skrevet 27. juni 2021 BethB skrev (18 timer siden): Jeg synes ærlig talt at å spille litt med en vennines barn er noe man godt kan gjøre. Hvis man har litt sympati og tålmodighet da. Så fint du ser det sånn. Sender over ungene så dere kan være litt sammen i ferien. De liker alt det du liker:) Og siden du uansett gjør det du gjør så har det vel ikke noe å si om disse er på slep😀 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #18 Skrevet 27. juni 2021 Ser folk sier at TS bare skal game med barnet. Gaming er en hobby som ikke alltid passer for barn.. Det blir som å si til noen som spiller fotball at de alltid skal ta med en venn sitt barn for å spille, for fotball er jo fotball. Klart det er forskjellig nivå på barn og voksne innen hobbyer, hvorfor skal man som voksen være lekekamerat for et barn man egentlig ikke kjenner? Her ville jeg sagt til mor at jeg ville lært henne å game, så hadde barnet hatt noen å game med Anonymkode: cc450...e31 4
BethB Skrevet 28. juni 2021 #19 Skrevet 28. juni 2021 (endret) 14 hours ago, visp said: Så fint du ser det sånn. Sender over ungene så dere kan være litt sammen i ferien. De liker alt det du liker:) Og siden du uansett gjør det du gjør så har det vel ikke noe å si om disse er på slep😀 Skal si du er dramatisk. Jeg har ikke sagt at at noen skal sende unger til fremmede mennesker i ferien, men for all del send dem over hvis du ikke bryr deg om at du ikke kjenner meg. Jeg sier at å spille litt spill av og til med en unge som ikke har venner burde være noe en vennine gjør for andre venninners barn. Endret 28. juni 2021 av BethB
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #20 Skrevet 28. juni 2021 Jeg gamer også og det hadde ikke vært så veldig interessant å spille med en 10-åring. Så dersom du ikke vil være ærlig og si at det er kjedelig å spille med barn, ville jeg gått for det som er foreslått over med at spillene dine ikke er egnet for barn. Men det enkleste er bare å si ifra, så slipper du fremtidig mas. Det er ikke noen e-sport klubber i området du kunne tipset om? Anonymkode: a8596...fe3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå