AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #1 Del Skrevet 26. juni 2021 Ja, hvorfor blir dere det? Anonymkode: 67e16...fa9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
President Chimp Skrevet 26. juni 2021 #2 Del Skrevet 26. juni 2021 Hvorfor blir feite folk fornærmet av å bli kalt feit? 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #3 Del Skrevet 26. juni 2021 Hvorfor må folk kommentere andre sin kropp? Anonymkode: cba70...d32 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #4 Del Skrevet 26. juni 2021 President Chimp skrev (Akkurat nå): Hvorfor blir feite folk fornærmet av å bli kalt feit? Vet ikke, men nå spurte jeg tynne. Altså, de som er veldig tynne. Anonymkode: 67e16...fa9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elder Millennial Skrevet 26. juni 2021 #5 Del Skrevet 26. juni 2021 Kanskje det er litt ufint å kommentere andres kropper? Uansett størrelse… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #6 Del Skrevet 26. juni 2021 Jeg ville blitt kjempeglad hvis jeg hadde blitt kalt tynn da jeg var ung. Ble derimot kalt FEIT! Anonymkode: 0061f...baa 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. juni 2021 #7 Del Skrevet 26. juni 2021 Å ubedt kommentere andres kropp er ufint og uhøflig, uavhengig av kroppens størrelse. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #8 Del Skrevet 26. juni 2021 Ikke alle blir det. Jeg blir glad, det er fordi det er målet mitt, å være tynn. Det er flere som har det som mål å være slank fremfor feit. Samtidig, er det mange som sliter med å gå opp i vekt, å bli kalt tynn da er jo en påminnelse om hva man ikke greier. Akkurat som med tykke folk. Mange sliter med å gå ned i vekt. Vil man derimot være tykk, tar man jo påminnelsen som et kompliment. Anonymkode: 8134a...888 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #9 Del Skrevet 26. juni 2021 President Chimp skrev (Akkurat nå): Hvorfor blir feite folk fornærmet av å bli kalt feit? Fordi det å være feit er noe som forbindes med dårlige egenskaper som latskap, fråtsing, mindre intelligens og at man er stygg og ikke passer inn i idealet. Nå kastes ballen tilbake til deg igjen: Hva mener du er årsaken til at tynne mennesker blir fornærmet av å bli kalt tynne? Anonymkode: b1837...76a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #10 Del Skrevet 26. juni 2021 Fordi det er uhøflig! Kommentarer som 'Du har blitt så tynn' gjorde meg usikker. Tenkt det er f*** med aldri mulig å bli bra nok når man er dame. Enten for tjukk eller for tynn. Føler kroppen er mye mer synlig som tynn og pga kommentarer trodde jeg lenge folk syntes jrg var stygg og tynn. Og når du er tynn glor folk som de vil og kommenterer. Fra damer er det dessverre ofte en spydig/,sjalu undertone. Anonymkode: 8088a...7bf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
President Chimp Skrevet 26. juni 2021 #11 Del Skrevet 26. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vet ikke, men nå spurte jeg tynne. Altså, de som er veldig tynne. Anonymkode: 67e16...fa9 Det er jo nøyaktig det samme spørsmålet. Tror du veldig tynne folk vil være tynne? Jeg er tynn, og det er ikke akkurat enkelt. Kroppen har en median-vekt den alltid vil til. Det tar lang tid å endre denne. For min del må jeg spise 3500 Kcal per dag for å gå opp ca 1kg i uka. Det er tungt og vanskelig, og forbrenningen er ikke tilpasset denne mengden kalorier så mesteparten av overskuddet går ut av kroppen i form av varme. Man går rundt som en menneskelig varmeovn. Jeg blir også ekstremt søvnig av å konsumere så store mengder kalorier, som gjør det såsi umulig å jobbe effektivt. Blir man syk eller ikke klarer få i seg den samme mengden kalorier så raser vekten dobbelt så kjapt ned som den gikk opp. Nøyaktig det samme skjer med de som er overvektig, bare motsatt. Endret 26. juni 2021 av President Chimp 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #12 Del Skrevet 26. juni 2021 Fordi hvis man kommenterer andres vekt så betyr det at det er noe galt med sånn man ser ut. Anonymkode: ce03f...cbf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
President Chimp Skrevet 26. juni 2021 #13 Del Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå kastes ballen tilbake til deg igjen: Hva mener du er årsaken til at tynne mennesker blir fornærmet av å bli kalt tynne? Det er jo minst like usunt å være ekstremt tynn. Det vitner ikke akkurat til en sunn kropp som har det maksimalt bra. Hadde man bodd i huler så hadde tynne mennesker døvva som fluer. Samme instinkt bor jo enda i oss. Point is, vi vil alle være normalvektig. Å kommentere tynne folks vekt er akkurat like upassende som å kommentere overvektiges vekt. Det er arrogant og vitner til svært dårlig selvinnsikt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #14 Del Skrevet 26. juni 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi det å være feit er noe som forbindes med dårlige egenskaper som latskap, fråtsing, mindre intelligens og at man er stygg og ikke passer inn i idealet. Nå kastes ballen tilbake til deg igjen: Hva mener du er årsaken til at tynne mennesker blir fornærmet av å bli kalt tynne? Anonymkode: b1837...76a Det er jo akkurat det samme uavhengig om du er tynn eller feit. Feite folk som er selvsikre og fornøyde med kroppen sin blir ikke fornærmet av å bli kalt feit. Akkurat som at tynne mennesker som liker å være tynne ikke blir fornærmet av å bli kalt tynn. Folk som ikke er like selvsikre på kroppen sin, uavhengig om de er tykke eller tynne, liker ikke at andre kommenterer på kroppen deres. Så enkelt er det. Anonymkode: 38010...1c6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #15 Del Skrevet 26. juni 2021 Fordi jeg er så drittlei av at enkelte idioter må kommentere det. Jeg er fullstendig klar over at jeg er tynn, ingen trenger å kommentere det. Anonymkode: 366f6...a92 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #16 Del Skrevet 26. juni 2021 Det stemmer jo ikke! Jeg har tynne venner som kaller seg tynne selv og en større venninne som selv sier hun er feit. Men selv så har jeg ikke hatt behov for å kommentere kroppene deres og kalle dem det ene eller det andre. Det er de selv som gjør det. Anonymkode: 59567...880 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #17 Del Skrevet 26. juni 2021 President Chimp skrev (4 minutter siden): Det er jo nøyaktig det samme spørsmålet. Tror du veldig tynne folk vil være tynne? Jeg er tynn, og det er ikke akkurat enkelt. For min del må jeg spise 3500 Kcal per dag for å gå opp ca 1kg i uka. Det er tungt og vanskelig Nei, du har helt rett, det er ikke enkelt å være tynn fordi det er enkelt å dytte innpå 3500 kcal om dagen. Det er ren matematikk at du må spise så mye for å gå opp. Du er ikke unik. Alle må spise ca 1000 kcal mer enn man gjør for å holde matchvekten, dersom man har mål om gå opp en hel kg(!) i uken. Forskjellen er at tykke dytter dette inn i form av brus og usunn mat, mens du forhåpentligvis spiser sunnere alternativer. Prøv å spise under 1500 kcal om dagen for å gå ned en kg i uken og se om det er noe enklere over tid 🤦♀️ Anonymkode: 6176a...7d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BethB Skrevet 26. juni 2021 #18 Del Skrevet 26. juni 2021 Hvorfor har du ett behov for å kommentere andres kropp? Hva med å tenke at du kansje ikke vet hvordan mennesker føler det og hvor mange kommentarer de får, hva med å holde kjeft? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kat-e Skrevet 26. juni 2021 #19 Del Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, hvorfor blir dere det? Anonymkode: 67e16...fa9 Jeg vet ikke om det du sier er riktig, de jeg kjenner liker å bli kalt det. Vinklingen har mye å si.så fin og slank du er, skulle gjerne vært tynn som deg osv. Men føler i alle fall de fleste kvinner ikke blir fornærmet over dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #20 Del Skrevet 26. juni 2021 Det er en uting å kommentere kroppene til hverandre. Jeg var veldig tynn til jeg var oppi 20-årene, og fikk mange kommentarer oppgjennom. Blir det mange nok, så får man komplekser om man ikke hadde det i utgangspunktet. Skjønner ikke dette behovet for å påpeke noe som er åpenbart, og som andre ikke har noe med. For å si det sånn, jeg har heller 20 kg for mye enn 20 for lite. Man kan ikke si at folk er tykke, det er slemt, men er man tynn er det fritt frem, virker det som... Mulig det er mer akseptert å være tynn i dag enn da jeg vokste opp, men jeg fikk høre det mye, og det gjorde at jeg vegret meg for å gå i shorts, hadde flere strømpebukser på osv... Anonymkode: 7264e...785 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå