AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #1 Skrevet 26. juni 2021 Vi skal til Dyreparken i Kristiansand i sommer. Har nettopp lest en anmeldelse av maten i parken og det høres ikke fristende ut. Jeg orker ikke betale i dyre dommer for dårlig mat, så denne gangen tenkte jeg å legge opp til å ha med mat. Men hva? Og hvordan oppbevare maten så den holder seg god og frisk? Det blir jo snakk om mange måltider når vi skal tilbringe flere hele dager i parken. Anonymkode: e1ef1...f1a 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #2 Skrevet 26. juni 2021 Wraps Salater Lomper bakst (pizzasnurrer, etc) Anonymkode: 12b12...cf7 4
Blomsterpotta Skrevet 26. juni 2021 #3 Skrevet 26. juni 2021 Kjølebag med fryseelementer holder maten kald utover dagen. 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #4 Skrevet 26. juni 2021 Kjølebag med brød og pålegg? Skal dere bo slik at dere kan lage mat er det jo bare til å lage noe godt! Anonymkode: c4ff5...5aa 2
Momma Skrevet 26. juni 2021 #5 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det blir jo snakk om mange måltider når vi skal tilbringe flere hele dager i parken. Anonymkode: e1ef1...f1a Det blir jo ikke nødvendigvis det. Spis godt før dere drar, og ta middagen om kvelden etter at dere er ferdige i parken. Lunsjen kan være medbragt, men det behøver jo ikke være snakk om enorme mengder mat. Is kan dere kjøpe i parken. 9
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #6 Skrevet 26. juni 2021 De har god mat på Kutoppen og på brygga, synes jeg da. Bor i Kristiansand og har vært der mange ganger. Anonymkode: 73592...03c 3
Vera Vinge Skrevet 26. juni 2021 #7 Skrevet 26. juni 2021 Kjølebag, enten bare med brød og pålegg, eller salater eller andre ting som er laget ferdig på forhånd. Hvis dere har med vogn, kan kjølebagen sikkert plasseres i vogna på en eller annen måte dersom den ikke er for stor? 3
Surrin Skrevet 26. juni 2021 #8 Skrevet 26. juni 2021 Hvorfor ikke bare si at du vil spare penger enn å si at maten er dårlig der? Lag pizzasnurrer eller pizza med salat. 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #9 Skrevet 26. juni 2021 Er det lov å ta med medbragt mat, da? Jeg vet ikke jeg altså, men er jo ofte slik på plasser som selger mat, at det ikke er lov å ta med medbragt. Anonymkode: bbd7f...dea 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #10 Skrevet 26. juni 2021 Kjølebag 🙂 Vi fryser ned 1/5 liter brusflasker med vann. En som er full og to som er halvfulle. Får man kaldt vann samtidig som man kjøler ned maten. Vi kjøper rundstykker og pålegg. Smører wraps. Kan ta med termos med varmt vann og putte pølser i så får dere også middag 🙂 Litt frukt som vannmelon. Den fryses ned dagen før så har man også kjøleelement og den er ting til den skal spises. Vi kjøper aldri mat inne på parker 🙂 Anonymkode: 48e72...ddc 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #11 Skrevet 26. juni 2021 Takk for flere svar. Kjølelager høres jo supert ut, men vi har ikke med vogn så ser for meg at den blir klønete og drasse rundt på? Anonymkode: e1ef1...f1a 2
Blålilla Skrevet 26. juni 2021 #12 Skrevet 26. juni 2021 Vi tenker å ta med en kjøle-sekk med litt godt pålegg og frukt. Og så ha rundstykker ved siden av. Is og søtt kjøper vi der. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #13 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for flere svar. Kjølelager høres jo supert ut, men vi har ikke med vogn så ser for meg at den blir klønete og drasse rundt på? Anonymkode: e1ef1...f1a Kjølebag naturligvis. Anonymkode: e1ef1...f1a 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #14 Skrevet 26. juni 2021 Maten i Dyreparken er ikke såååå ille altså. Kommer an på hva dere liker, og hvor opptatt dere er av sunn mat. Buffé blir gjerne dyrt, og lite prisgunstig for en familie. Grøt, lapskaus (på kutoppen), potetbåter (feks hos Sabeltann), pizza på Gorines og nystekte boller i Kardemommeby syns vi funker fint, og ikke for dyrt. Vi kjøper gjerne litt-som vaffel og potetbåter,og så har vi gjerne med oppskåret frukt, og polarbrød med noe pålegg i tillegg til drikke. Det som skal være kaldt pakker vi i små kjølebagger med fryseelementer.Vi pakker i sekk, og unngår sånn trillevogn til bagasje (vi syns det blir tungvindt). Vi har også mattermos til varmmat, men de har vi brukt på tur i skogen, ikke Dyreparken. Vi pleier å spise medbrakt først (lunsj), og så kjøper vi "middag". Ikke den sunneste middagen, men det går fint en gang i blant. Anonymkode: 947a9...ca1 3
Blålilla Skrevet 26. juni 2021 #15 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det lov å ta med medbragt mat, da? Jeg vet ikke jeg altså, men er jo ofte slik på plasser som selger mat, at det ikke er lov å ta med medbragt. Anonymkode: bbd7f...dea Ja det er lov. 8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #16 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det lov å ta med medbragt mat, da? Jeg vet ikke jeg altså, men er jo ofte slik på plasser som selger mat, at det ikke er lov å ta med medbragt. Anonymkode: bbd7f...dea Det er lov. Vi har spist pizza i kjuttaviga. Ikke dårligere der enn på hvilken som helst Peppes. Men - ikke topp. Helt OK. Kjølebag som noen sier. Du kan jo leie en sånn kjerre som man trekker på, så får du den med deg på en enkel måte. Parken er topp! Kos dere!! Anonymkode: d55a8...664 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #17 Skrevet 26. juni 2021 Surrin skrev (6 minutter siden): Hvorfor ikke bare si at du vil spare penger enn å si at maten er dårlig der? Lag pizzasnurrer eller pizza med salat. ??? Maten ER jo dårlig der. Anonymkode: ebb4c...a66 16
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #18 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det lov å ta med medbragt mat, da? Jeg vet ikke jeg altså, men er jo ofte slik på plasser som selger mat, at det ikke er lov å ta med medbragt. Anonymkode: bbd7f...dea Det er lov å ha med medbragt mat i Dyreparken. Hvis man skal flere dager, kan man kanskje kjøpe mat der en dag og ta med en annen ellers blir det dyrt. Anonymkode: 73592...03c 2
Gjest Fnuggolina Skrevet 26. juni 2021 #19 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det lov å ta med medbragt mat, da? Jeg vet ikke jeg altså, men er jo ofte slik på plasser som selger mat, at det ikke er lov å ta med medbragt. Anonymkode: bbd7f...dea Ja. Og til TS: Du får kjøpt kjøleveske fremfor bag. Vi har ikke det med, med har matpakke uten kjøleelement osv. Bare du dropper ekstremt lett fordervelige greier går det helt fint. Man orker heller ikke være i Dyreparken fra åpning til stengetid hver dag som regel. Ikke enig i at ALL mat er dårlig der, men det er laaaaaange køer. Så like greit å ha matpakker, og kanskje heller kjøpe is/brus osv der inne. Man får ikke nødvendigvis mer enn en benk å sitte på, så fullt matshow er unødvendig.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #20 Skrevet 26. juni 2021 Surrin skrev (8 minutter siden): Hvorfor ikke bare si at du vil spare penger enn å si at maten er dårlig der? Lag pizzasnurrer eller pizza med salat. Tror nok TS hadde turt å skrive det hvis det var tilfelle. Det med maten i Dyreparken er jeg helt enig i. Anonymkode: ac2fa...915 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå