AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #1 Skrevet 26. juni 2021 ... bortsett fra spy når hun gulper seg ut, uhell med bleia og hun har litt skurv som lukter stramt. Har blitt skikkelig stressa når folk lukter på henne. Og hver gang føler jeg for å nevne at hun har litt skurv og det er det som lukter litt stramt. Men de sier bare hun lukter godt. Tanten sa hun kunne lukte babyen på teppene hun har vært i. Jeg har vært skuffet fordi det ikke var noen god "babylukt" som jeg har hørt om og lest om. Jeg kan ikke lukte noe. Hun har ingen lukt. Klarer dere å kjenne hva babyene deres lukter? Anonymkode: 5117b...df6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #2 Skrevet 26. juni 2021 Hmm. Tror kanskje ikke jeg heller skjønner hva denne babylukten egentlig er. Husker at hun luktet spesielt da hun var helt nyfødt, men det gikk jo over. Nå lukter hun bare svakt av babysjampo og seg selv. Og gulp da😆 Anonymkode: 13ed7...cd1 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #3 Skrevet 26. juni 2021 Min lukter stort sett gulp og spy, og babysjampo i noen minutter etter bad. 🤣 Er nok helt vanlig med gulpebabyer. Anonymkode: 0cda8...633
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #4 Skrevet 26. juni 2021 Min er 2 mnd og syntes ikke han lukter noe.. Han gulper ikke heller så lukter ikke det heller. Min mamma derimot sniffer på han stadig og syntes han lukter babygodt, kjenner ingenting av det 😂 men han er tatt med keisersnitt, syntes de andre som er født vaginalt har luktet mer baby, ekkelt nok 😜 Anonymkode: 126ee...07e
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #5 Skrevet 26. juni 2021 Babyen min er 7 måneder og lukter fortsatt "babylukt". Kan sitte å sniffe på henne lenge. Pleier å smøre henne inn i olje etter hun har badet, tror muligens det er den som avgir litt babylukt. Anonymkode: dd98c...367
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #6 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Min er 2 mnd og syntes ikke han lukter noe.. Han gulper ikke heller så lukter ikke det heller. Min mamma derimot sniffer på han stadig og syntes han lukter babygodt, kjenner ingenting av det 😂 men han er tatt med keisersnitt, syntes de andre som er født vaginalt har luktet mer baby, ekkelt nok 😜 Anonymkode: 126ee...07e Det er da ikke ekkelt at babyer blir født vaginalt. Det er helt naturlig og vakkert 🥰 Anonymkode: 97fda...f89 2
MollyJones Skrevet 26. juni 2021 #7 Skrevet 26. juni 2021 Det er først nå når barna har blitt store, og jeg sniffer på andres babyer at jeg kjenner "babylukta" - fordi den minner meg om lukta av mine babyer når de var små. Men, at det er en markant lukt, som nødvendigvis er "god" er det nødvendigvis ikke, en litt søtlig eim av morsmelk, hud og babyprodukter. Er gjerne de som ikke har baby lenger selv som er veldig opptatt av denne babylukta 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #8 Skrevet 26. juni 2021 MollyJones skrev (19 minutter siden): Det er først nå når barna har blitt store, og jeg sniffer på andres babyer at jeg kjenner "babylukta" - fordi den minner meg om lukta av mine babyer når de var små. Men, at det er en markant lukt, som nødvendigvis er "god" er det nødvendigvis ikke, en litt søtlig eim av morsmelk, hud og babyprodukter. Er gjerne de som ikke har baby lenger selv som er veldig opptatt av denne babylukta Kan godt hende du har rett i det Ofte er jo lukter kraftige triggere for minner. Anonymkode: 13ed7...cd1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #9 Skrevet 26. juni 2021 Babyklærne lukter baby, la egentlig først merke til det når jeg skulle finne frem klær til nr 2, og gikk gjennom klærne fra nr 1. De lukter mye mer baby enn jeg husker 🙈 Anonymkode: 8b1ed...802
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #10 Skrevet 26. juni 2021 Jeg syns aldri min på nå 9 mnd har luktet baby. Syns å huske småsøsken luktet baby, så jeg ble litt overrasket, men kanskje den lukten bare ble overdrevet i min barndom. Anonymkode: fd353...663
Gjest ABM Skrevet 26. juni 2021 #11 Skrevet 26. juni 2021 En stund siden men mener å huske at mine luktet bæsj eller sur melk??😂
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #12 Skrevet 26. juni 2021 Jeg skjønner heller ikke hva folk mener med "babylukt". Syntes ikke min lukta noe i det hele tatt, selv om andre skrøyt sånn av deilig babylukt 🙈 Aldri merka noe på andres babyer heller . Anonymkode: 2d774...38b
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #13 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er da ikke ekkelt at babyer blir født vaginalt. Det er helt naturlig og vakkert 🥰 Anonymkode: 97fda...f89 Ikke det jeg mente var ekkelt, bare tanken på at de lukter bedre fordi de er født vaginalt som var litt sånn rart 😜 syntes hvertfall mine 2 første som er født vaginalt luktet med baby enn siste som er tatt med snitt Anonymkode: 126ee...07e
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #14 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke det jeg mente var ekkelt, bare tanken på at de lukter bedre fordi de er født vaginalt som var litt sånn rart 😜 syntes hvertfall mine 2 første som er født vaginalt luktet med baby enn siste som er tatt med snitt Anonymkode: 126ee...07e Har sikkert noe med bakterieflora å gjøre🤷♀️ Anonymkode: 13ed7...cd1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #15 Skrevet 26. juni 2021 Ho hadde ein spesiell lukt som eg syntet var heilt fantastisk. Mellom gul sprutbæsj, gulp og melkeflekkar såklart. Anonymkode: 62129...8a5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #16 Skrevet 26. juni 2021 Ammer du? Babylukta kommer av morsmelk. Fant ut dette fordi mannen min hadde tatt på seg parfyme uten å tenke på at det ville smitte over på babyen når han holdt henne. Jeg ble helt fra meg for den gode lukta ble borte og hun luktet manneparfyme i stedet! Så han ringte fødeavdelingen hvor jordmor kunne betrygge om at den gode babylukta vil være der så lenge baby ammes😄☺️ 2-3 dager etterpå luktet hun god baby igjen🙏🏼😀💗 Anonymkode: 37ccc...2dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå