Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så ensom nå at det gjør fysisk vondt. Har noen venner, men de fyller ikke behovet mitt. Har behov for nærhet og å føle meg forstått, føler at jeg ikke har noen som VIRKELIG bryr seg om hvordan jeg har det, eller om det er noe som plager meg. Har ganske nylig kommet ut av et langt forhold. H*n er den eneste som kjenner meg og som jeg åpnet meg opp for. H*n og jeg er ikke på talefot nå. 

Alt føles meningsløst. Føler jeg lever uten noen mål og hensikt i livet, jeg er helt tom. Mennesker som bare nyter livet rundt omkring, og meg, som ikke kjenner noen glede for noe. Føler meg helt lammet følelsesmessig. Jeg føler meg også stygg på innsiden og på utsiden. Noen andre som kjenner seg igjen? 

Anonymkode: 55c9e...e6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er dere ikke på talefot nå? Kanskje du føler på kjærlighetssorg? 

Hvorfor føler du deg stygg på innsiden og utsiden? Var du slem mot vedkommende, og derfor er dere ikke på talefot? 

Det er vondt å føle på ensomhet. Men jeg tror det er mange som bryr seg om deg, men som ikke helt kjenner deg - om du ikke deler så mye. Hva med å møte en av dine bestevenner bare for å sosialisere og snakke sammen. Kanskje du klarer å åpne deg litt. ❤️ 

Skrevet

Denne traff meg. Vært på samme sted, og forstår hvor håpløst og vanskelig alt kan føles når man går gjennom noe sånt.

Alt jeg kan si er, det blir bedre, og alt kan løses. Selv om det kanskje ikke alltid føles slik.

Har du noen å snakke med? Familie, en god venn, eller om det er en fagperson?

Det hjelper å snakke om det, få det ut, og få satt ord på det.  Om du føler for det er det bare å sende meg pm 😊 Forstår hva du går gjennom nå, og håper det blir bedre ❤️

Skrevet (endret)

Med tanke på hva du går igjennom, er beskrivelsen av følelsene dine hèlt normale :klem1:. Du har nylig opplevd et brudd og kanskje det traff hardere enn du trodde? Det kan også forsterke at det er sommer og andre sin "lykke" blir mer synlig, samt  forventninger til deg selv, er litt på kollisjonskurs. Det som er viktig er å ta en dag om gangen, samt huske på de hèlt primære behovene som mat og søvn. Dette er viktig, så du ikke stuper ned i en dyp depresjon :hjerte: Det finnes noen chattetjenester o.l som kan være fint for å lufte litt tanker. Legger ved en oversikt. Håper skyene letter for deg. Du er viktig :hjerte:

Screenshot_20210316-162117_Gallery.jpg

Endret av Tradegy
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har kjærlighetssorg og kanskje også vennesorg. Du må gjennomføres de vanskelige følelsene før ting blir bedre. 

Anonymkode: 8bf8b...0bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Alt føles meningsløst. Føler jeg lever uten noen mål og hensikt i livet, jeg er helt tom. Mennesker som bare nyter livet rundt omkring, og meg, som ikke kjenner noen glede for noe. Føler meg helt lammet følelsesmessig. Jeg føler meg også stygg på innsiden og på utsiden. Noen andre som kjenner seg igjen? 

Ja. Spot on, dessverre.

Anonymkode: 06750...6ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er så ensom nå at det gjør fysisk vondt. Har noen venner, men de fyller ikke behovet mitt. Har behov for nærhet og å føle meg forstått, føler at jeg ikke har noen som VIRKELIG bryr seg om hvordan jeg har det, eller om det er noe som plager meg. Har ganske nylig kommet ut av et langt forhold. H*n er den eneste som kjenner meg og som jeg åpnet meg opp for. H*n og jeg er ikke på talefot nå. 

Kjærlighetssorg er noe dritt, det føles helt jævlig og trøst om at det går over, hjelper ingenting. Tanken på andre er som regel fjern også. Men det går faktisk over, selv om det er et helvete å gå gjennom er dette noe de aller fleste går gjennom, det går bra, selv om det slettes ikke føles slik nå . Sender en klem ❤️ 

Anonymkode: 39c06...6c1

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva som skjedde mellom dere, men savner du han eller å ha noen andre? 

Jeg savner å ha en kjæreste jeg kan stole på. Men etter utroskap og svik vet jeg ikke om jeg noen gang klarer det. Blitt usikker og mistet tillit. Og sjenert.  Og ja, ensom..

Det finnes alltid muligheter og nye tider! Husk det er håp, men gi det tid❤. 

Anonymkode: a9536...a2f

AnonymBruker
Skrevet

Sender deg masse ❤️❤️❤️ TS.

Visst du klarer, så logg av SoMe for en periode. Folk flest er ikke så lykkelig som det skal ha det til. Jeg kjenner til enkelte hvordan dem egentlig har det bak fasaden.

Og andres lykke føles oftest sterkere når en har det kjipt selv. Jeg har lest boken livssorg, den hjalp meg mye da jeg selv var igjennom en kjip periode.

Har du ei venninne og to, så prøv å ta initiativ til å finne på noe. Ikke akkurat å gå ut på byen for å ta deg en drink med det første. For det kan forsterke følelsen av å føle seg forlatt eller sviktet visst du f.eks ikke får oppmerksomhet på byen eller blir avvist (litt flåsete sagt, men håper du forstod poenget). 

Og det er faktisk mange som føler seg ensomme. Jeg bor fortsatt med mann og barn. Barna er blitt ungdommer og lever sitt eget liv. Mannen min har sine egne prosjekter og jeg føler ofte at han inne ser meg lengre. Jeg vet at jeg ikke helt kan sammenlignede med det du går igjennom nå, men jeg føler meg ofte veldig ensom i min egen familie. Og det er faktisk en liten sorg jeg har gått igjennom nå pga barna er plutselig blitt ungvoksen og har ikke behov for meg lengre i den grad som da de var små (jeg savner faktisk barne årene, fordi da var jeg veldig viktig fir dem. Og det var alltid noe som skjedde).

Anonymkode: e4725...e5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg kjenner meg igjen. Har også nettopp gått ut av et langt forhold og vi snakker ikke sammen. Han var voldelig mot meg, så det er like greit å være kvitt ham, likevel kjenner jeg veldig på ensomheten. 

Jeg har virkelig ingen, ingen familie, ingen venner. De som vet hva jeg har levd i og at jeg er helt alene tar ikke kontakt. Ingen sms, ingen snap. Om jeg sender andre meldinger og spør hvordan de har det spør de ikke tilbake. 

Jeg vet jeg må holde ut litt til, for jeg har barn. Men jeg tenker at hvis livet mitt fortsatt er slik om fem år, kan jeg velge noe annet. Jeg har skrevet datoen inn i kalenderen og det trøster meg. 

Jeg synes det er veldig merkelig å sette opp telefonnummer til hjelpetelefon osv. poenget er jo at ingen bryr seg. Det er ingen der. Så kan jeg snakke med noen som later som i fem minutter eller sender meg videre til en annen, men etterpå er jeg like ensom. 

Jeg skal tenke på deg, ts, så er du i alle fall i noens tanker i dag ♥️

Anonymkode: 590b7...de4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Og det er faktisk en liten sorg jeg har gått igjennom nå pga barna er plutselig blitt ungvoksen og har ikke behov for meg lengre i den grad som da de var små (jeg savner faktisk barne årene, fordi da var jeg veldig viktig fir dem. Og det var alltid noe som skjedde).

Kjenner meg veldig igjen i dette 💐

Anonymkode: 590b7...de4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...