Gå til innhold

tips for å slutte med kjedespising?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg merker at nå når jeg har hjemmekontor og i tillegg lite å gjøre på jobb, blir det mye henging på kjøkkenet og kjedespising/"snacking". Det har etter hvert ført til at jeg har gått en del opp i vekt, noe jeg helst vil unngå… har noen tips til hvordan jeg kan slutte med dette? Eier jo ikke selvkontroll..

Anonymkode: 127bb...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg planlegger måltid ganske nøye, og har lite i skapene som jeg kan "snacke". Er ikke like interessant å snacke på knekkebrød som potetgull, kjeks osv. syns jeg. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slutt å kjøp mat som du lett kan småknaske på.

Anonymkode: 2e908...aa4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel lurt å slutte å ha ting du kan småspise tilgjengelig i skapet, kanskje heller lage måltider hvis du er sulten? var det jeg gjorde da jeg hadde samme problem, lagde rundstykker eller skikkelig mat i stedet for p spise nøtter, kjeks osv

Endret av Tonehj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
starken skrev (12 minutter siden):

Jeg planlegger måltid ganske nøye, og har lite i skapene som jeg kan "snacke". Er ikke like interessant å snacke på knekkebrød som potetgull, kjeks osv. syns jeg. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Slutt å kjøp mat som du lett kan småknaske på.

Problemet er at det går mye i frokostblanding, bær/frukt/grønnsaker og sånne ting som det er kjipt å ikke ha i hus når man faktisk skal ha det. I tillegg til at jeg er veldig glad i å bake, så vi har alltid noe i hus. Tror ungen ville protestert hvis jeg sluttet med det også, hehe

Anonymkode: 127bb...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Heng i et annet rom enn kjøkkenet, hvis du har mulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg driver også med kjedespising og trøstespising. Har så lyst på mat selv om jeg egentlig er mett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner ofte på "småspise-trangen" på ettermiddagen og kvelden.  For meg hjelper det litt å avslutte middagsmåltidet med en liten dessert. Det blir stort sett en stripe kokesjokolade (125 kcal) og en kaffekopp.  Da virker det som om i alle fall søt-suget roer seg, og jeg er fornøyd med å småspise gulrotstaver eller oppkuttet frukt dersom trangen til noe mer dukker opp 😊

Anonymkode: f3cea...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spiste både vanlige måltid og snacket gjennom dagen, mest på kvelden i mange år. Men etter å ha gått mye opp i vekt, ble jeg bevisst at dette måtte ta en slutt. 

Jeg måtte bare stoppe. Bestemte meg for å spise mat som gir næring til kroppen, ikke bare tull som jeg gikk opp i vekt med.

Landet på å drikke mye vann, spise tre måltid om dagen, holde meg unna sukker og mel som fikk meg til å snacke, osv. 

Etter jeg sluttet med det for 6 uker siden, har jeg gått ned ca en kg i uken. 

Anonymkode: 0d4eb...301

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...