AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #1 Skrevet 25. juni 2021 Jeg har lest om at en lavere andel av menn får barn enn før, men er det også en høyere prosent som forblir evig single? Hvordan har dette seg eventuelt? Er det mer psykiske utfordringer? Angst, depresjon? Færre som har en jobb å gå til? Er det vanskeligere å bli kjent med kvinnene enn tidligere? Er enkelte kvinner så stygge når de flørter, at de mister litt motet? Anonymkode: 12cdd...bc6
Gjest SomeDude32 Skrevet 26. juni 2021 #2 Skrevet 26. juni 2021 Velferdsstaten og sosiale endringer siden 70 tallet Damer trenger ikke menn i samme grad som før. Vil de ha barn har de en drøss av muligheter. De blir positivt diskriminert i så og si alle instanser her i Norge. De har oftere større vennenettverk de holder ved like. Kvinner har absolutt alt tilrettelagt og får så og si alt de peker på. De er også mer villige til å dele på verdifulle menn. Heller i harem med flere kvinner og en sterk mann, enn å være i et monogamt forhold med en middelmådig mann
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #3 Skrevet 26. juni 2021 Skulle jeg begynne på nytt med en mann (om jeg ble skilt) hadde jeg gått for bruktmarkedet heller enn for en som ikke har hatt et langvarig forhold bak seg. Jeg har inntrykk av at dette er ganske vanlig. Noen kvinner får jo til og med etter gifte menn, heller enn en singel. Det kan jo virke som attraktive menn slipper å være singel lenge. Det kan jo være at de er litt kresen også. At de sikter høyere enn hva som er realistisk. Anonymkode: 575cf...1cd 10
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #4 Skrevet 26. juni 2021 Det har skjedd et markant skifte fe siste 40-50 år. De fleste kvinner er nå økonomisk selvstendige, og det er jeg for så vidt helt for. Det har hatt den konsekvensen på makronivå at kvinner selekterer vekk de 20-30% minst attraktive mennene og heller resirlulerer skilte, mer attraktive menn. Det er jo det vi ser hos f eks sjimpanseflokker, der en alfahann har monopol på hunnene. Det kan på sett og vis kalles en gjenoppretting av en naturlig tilstand. På den annen side gir det å ha en høy andel menn som ufrivillig står utenfor datingmarkedet mange problemer. Mange slike menn kan være tilbøyelige til å tro på konspirasjonsteorier de finner på nettet og ende og som kvinnehatere. Anonymkode: 2ef66...bbf 9 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #5 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har skjedd et markant skifte fe siste 40-50 år. De fleste kvinner er nå økonomisk selvstendige, og det er jeg for så vidt helt for. Det har hatt den konsekvensen på makronivå at kvinner selekterer vekk de 20-30% minst attraktive mennene og heller resirlulerer skilte, mer attraktive menn. Det er jo det vi ser hos f eks sjimpanseflokker, der en alfahann har monopol på hunnene. Det kan på sett og vis kalles en gjenoppretting av en naturlig tilstand. På den annen side gir det å ha en høy andel menn som ufrivillig står utenfor datingmarkedet mange problemer. Mange slike menn kan være tilbøyelige til å tro på konspirasjonsteorier de finner på nettet og ende og som kvinnehatere. Anonymkode: 2ef66...bbf Som ender i verdenskrig innen vår forventet levealder er omme. Skjer i hele vesten å det har aldri skjedd før. tipper 2028 blir et spennende år. uansett er ikke norske velferdsmodellen bygd eller rustet for dette så vi ser nå starten på slutten. Det gjelder for hele den frie vesten. Anonymkode: 7b0c3...321 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #6 Skrevet 26. juni 2021 SomeDude32 skrev (4 timer siden): Velferdsstaten og sosiale endringer siden 70 tallet Damer trenger ikke menn i samme grad som før. Vil de ha barn har de en drøss av muligheter. De blir positivt diskriminert i så og si alle instanser her i Norge. De har oftere større vennenettverk de holder ved like. Kvinner har absolutt alt tilrettelagt og får så og si alt de peker på. De er også mer villige til å dele på verdifulle menn. Heller i harem med flere kvinner og en sterk mann, enn å være i et monogamt forhold med en middelmådig mann Siden 1970-tallet har både kvinner og menn fått i snitt flere venner utenfor familien. Men økninga er større for kvinner, selv om kvinner hadde flere venner fra før av. Noe av forklaringa er nok at menn jobber mer. Men handler nok også om menns sosiale ønsker og evner. Anonymkode: a9983...cb7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #7 Skrevet 26. juni 2021 Interessant at dette diskuteres på kg! Jeg tror også at dette med horder av ufrivillig single menn vil ha store konsekvenser for samfunnet. Jeg tror ikke nødvendigvis det vil skje et stort opprør og at det fører til kollapsen av samfunnet, men jeg tror mange vil bli potensielt veldig frustrerte og til dels voldelige. Og så tror jeg det blir mange som sitter inne og gamer, vier livet sitt til enkel underholdning, litt som i Japan. Anonymkode: 66e2b...79c 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #8 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Siden 1970-tallet har både kvinner og menn fått i snitt flere venner utenfor familien. Men økninga er større for kvinner, selv om kvinner hadde flere venner fra før av. Noe av forklaringa er nok at menn jobber mer. Men handler nok også om menns sosiale ønsker og evner. Anonymkode: a9983...cb7 Siden 70 tallet har narsissismen vokst kraftig spesielt i usa men vi henger på. i usa er det blitt nokså «vanlig» at jenter selger seksuelle tjenester for å finansiere livet sitt. Før kalte vi sånt hore men det er ikke politisk korrekt lenger. mennesker er dyr og kvinner er mer hierarki styrte en mannfolk. Man ser det i helse sektoren spesielt å anlegg så er det mer gutta. (Man kan ha tusen mannfolk og det går bra, men putt et par kvinnfolk inn å helvete er i gang.) Anonymkode: 7b0c3...321 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #9 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Interessant at dette diskuteres på kg! Jeg tror også at dette med horder av ufrivillig single menn vil ha store konsekvenser for samfunnet. Jeg tror ikke nødvendigvis det vil skje et stort opprør og at det fører til kollapsen av samfunnet, men jeg tror mange vil bli potensielt veldig frustrerte og til dels voldelige. Og så tror jeg det blir mange som sitter inne og gamer, vier livet sitt til enkel underholdning, litt som i Japan. Anonymkode: 66e2b...79c Jepp. Og om 40 år? Anonymkode: 7b0c3...321 1
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 26. juni 2021 #10 Skrevet 26. juni 2021 4 hours ago, SomeDude32 said: Velferdsstaten og sosiale endringer siden 70 tallet Damer trenger ikke menn i samme grad som før. Vil de ha barn har de en drøss av muligheter. De blir positivt diskriminert i så og si alle instanser her i Norge. De har oftere større vennenettverk de holder ved like. Kvinner har absolutt alt tilrettelagt og får så og si alt de peker på. De er også mer villige til å dele på verdifulle menn. Heller i harem med flere kvinner og en sterk mann, enn å være i et monogamt forhold med en middelmådig mann Dette. Også har "vanlige" menn mistet all verdi. For 30 år siden kunne bussjåfør Børre, på 172 cm og med litt sosial klønete framgang, forvente å få både kone og barn. Sikker på at du kjenner mange (halvgamle) familiemenn som Børre hvis du tenker deg om. Mens i dag har samtlige kvinner egen utdanning, inntekt, livsstil, der en mann ikke lenger er en nødvendighet; men en bonus. Og da stilles det større krav til mannen. Han må tilføre noe mer. Være litt mer fancy enn Børre.
Gjest DislayName Skrevet 26. juni 2021 #11 Skrevet 26. juni 2021 Kvinner generelt er flinkere på flere områder enn menn. Hvorfor skal kvinner gidde å senke terskelen for å tekkes menn, eller enda verre; ivareta klønete og giddalause menn?
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #12 Skrevet 26. juni 2021 DislayName skrev (Akkurat nå): Kvinner generelt er flinkere på flere områder enn menn. Hvorfor skal kvinner gidde å senke terskelen for å tekkes menn, eller enda verre; ivareta klønete og giddalause menn? Sosialt klønete har ikke noe med å være giddelause. Det har med å ikke mestre relasjonsbiten å det er forskjellige årsaker til det, alt fra manglende erfaring og trygghet til å faktisk mangle antenner. og kvinner generelt flinkere? Tror ikke staten er helt enig med det når man ser på tallene. Da kvinner koster samfunnet mer en menn på generell basis. Bremnes.Kari skrev (12 minutter siden): Dette. Også har "vanlige" menn mistet all verdi. For 30 år siden kunne bussjåfør Børre, på 172 cm og med litt sosial klønete framgang, forvente å få både kone og barn. Sikker på at du kjenner mange (halvgamle) familiemenn som Børre hvis du tenker deg om. Mens i dag har samtlige kvinner egen utdanning, inntekt, livsstil, der en mann ikke lenger er en nødvendighet; men en bonus. Og da stilles det større krav til mannen. Han må tilføre noe mer. Være litt mer fancy enn Børre. jeg kjenner flere som er som «børre» og unge foreldre 30 ish i dag. Felles for de alle er at de fant en partner i felles kretser, på tinder hadde de sliti alle som en og jeg tror ikke damene er misfornøyde heller. Ikke må de ta være på de heller men de har sunne forhold da de gutta er oppdratt av sine mødre. noe svært mange kvinner ser ut til å glemme. Anonymkode: 7b0c3...321 6
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 26. juni 2021 #13 Skrevet 26. juni 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: jeg kjenner flere som er som «børre» og unge foreldre 30 ish i dag. Felles for de alle er at de fant en partner i felles kretser, på tinder hadde de sliti alle som en og jeg tror ikke damene er misfornøyde heller. Ikke må de ta være på de heller men de har sunne forhold da de gutta er oppdratt av sine mødre. noe svært mange kvinner ser ut til å glemme. Anonymkode: 7b0c3...321 Utmerket poeng. Disse "felles kretsene" finnes jo nesten ikke lenger. I dag kan Kari på bygda sitte hjemme å ha 500 000 følgere på instaen sin, eller enda verre: onlyfansen sin. Hun gir beng i Børre og Trygve og alle de tullingene der.
ntrane Skrevet 26. juni 2021 #14 Skrevet 26. juni 2021 Konsekvensen av dette er forhåpentligvis menn som sitter for seg selv i egen verden hjemme på rommet sitt, hvor de er harmløse. Det skumle er hvis de vil ha det de ikke kan få og vil dermed "straffe" samfunnet ved å voldta og drepe kvinner eller evnt drive med terror. Menn uten mål og mening er potensielt farlige. Det er også viktig med gode faderlige rollefigurer for disse guttene. Svært høy andel av menn som har begått voldtekt, drap og terror har manglet en tilstedeværende, oppfølgende og en kjærlig pappa. 9
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #15 Skrevet 26. juni 2021 Bremnes.Kari skrev (1 minutt siden): Utmerket poeng. Disse "felles kretsene" finnes jo nesten ikke lenger. I dag kan Kari på bygda sitte hjemme å ha 500 000 følgere på instaen sin, eller enda verre: onlyfansen sin. Hun gir beng i Børre og Trygve og alle de tullingene der. men så blir enkelte av de 30 og desperate fordi det ikke er bra menn igjen og slår seg til ro med en av de. med mindre de fortsetter rund dansen å lurer på hva som er galt med alle menn siden hun ikke finner noen bra. ntrane skrev (1 minutt siden): Konsekvensen av dette er forhåpentligvis menn som sitter for seg selv i egen verden hjemme på rommet sitt, hvor de er harmløse. Det skumle er hvis de vil ha det de ikke kan få og vil dermed "straffe" samfunnet ved å voldta og drepe kvinner eller evnt drive med terror. Menn uten mål og mening er potensielt farlige. Det er også viktig med gode faderlige rollefigurer for disse guttene. Svært høy andel av menn som har begått voldtekt, drap og terror har manglet en tilstedeværende, oppfølgende og en kjærlig pappa. vi importerer islam så ta det med ro. Det skal bli artig når folk faktisk forstår hva de driver med og hvor selvutslettende det er. Pakistan har for tiden masse utfordringer med det du sier. i dag så får de penger av staten for å sitte der. Hva skjer den dagen alt kollapser? For venstresiden skal kutte både deres og sin egen finansiering for gud dette skal bli artig i tiårene fremover.. velferdstaten er komisk å som politikerne i nesten samtlige «demokratiske» land har gjort med reglene når de ble laget: for folk forsto ikke sitt eget beste. Det har aldri hvert mer korrekt mtp hvor fort verden endres. Anonymkode: 7b0c3...321 1
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 26. juni 2021 #16 Skrevet 26. juni 2021 9 minutter siden, ntrane said: Konsekvensen av dette er forhåpentligvis menn som sitter for seg selv i egen verden hjemme på rommet sitt, hvor de er harmløse. Det skumle er hvis de vil ha det de ikke kan få og vil dermed "straffe" samfunnet ved å voldta og drepe kvinner eller evnt drive med terror. Menn uten mål og mening er potensielt farlige. Det er også viktig med gode faderlige rollefigurer for disse guttene. Svært høy andel av menn som har begått voldtekt, drap og terror har manglet en tilstedeværende, oppfølgende og en kjærlig pappa. Det har du rett i. Har nettopp lest statistikken på at barn av alenemødre topper slike felt. Vi trenger fedre ❤ Og vi trenger menn. Også Børre'r.
ntrane Skrevet 26. juni 2021 #17 Skrevet 26. juni 2021 1 minutt siden, Bremnes.Kari said: Det har du rett i. Har nettopp lest statistikken på at barn av alenemødre topper slike felt. Vi trenger fedre ❤ Og vi trenger menn. Også Børre'r. Men det er da ikke alene mødre sine feil, det er de udugelige mennene sine feil 16 1
Gjest DislayName Skrevet 26. juni 2021 #18 Skrevet 26. juni 2021 (endret) 26 minutter siden, AnonymBruker said: Sosialt klønete har ikke noe med å være giddelause. Det har med å ikke mestre relasjonsbiten å det er forskjellige årsaker til det, alt fra manglende erfaring og trygghet til å faktisk mangle antenner. og kvinner generelt flinkere? Tror ikke staten er helt enig med det når man ser på tallene. Da kvinner koster samfunnet mer en menn på generell basis. jeg kjenner flere som er som «børre» og unge foreldre 30 ish i dag. Felles for de alle er at de fant en partner i felles kretser, på tinder hadde de sliti alle som en og jeg tror ikke damene er misfornøyde heller. Ikke må de ta være på de heller men de har sunne forhold da de gutta er oppdratt av sine mødre. noe svært mange kvinner ser ut til å glemme. Anonymkode: 7b0c3...321 Har du virkelig ikke fått med deg alle trådene her hvor kvinner er utslitte fordi de må gjøre alt på hjemmebane? Det er en enormt stor andel av forhold som går i oppløsning fordi menn ikke gidder å bli voksne. Endret 26. juni 2021 av DislayName
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 26. juni 2021 #19 Skrevet 26. juni 2021 16 minutter siden, ntrane said: Konsekvensen av dette er forhåpentligvis menn som sitter for seg selv i egen verden hjemme på rommet sitt, hvor de er harmløse. Det skumle er hvis de vil ha det de ikke kan få og vil dermed "straffe" samfunnet ved å voldta og drepe kvinner eller evnt drive med terror. Menn uten mål og mening er potensielt farlige. Det er også viktig med gode faderlige rollefigurer for disse guttene. Svært høy andel av menn som har begått voldtekt, drap og terror har manglet en tilstedeværende, oppfølgende og en kjærlig pappa. Helt sant. Men menn er hovedsaklig farlige for seg selv. Menn topper selvmordsstatistikken. I alle aldersgrupper. Og rus og annen destruktiv adferd. Jævlig trist.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #20 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Siden 70 tallet har narsissismen vokst kraftig spesielt i usa men vi henger på. i usa er det blitt nokså «vanlig» at jenter selger seksuelle tjenester for å finansiere livet sitt. Før kalte vi sånt hore men det er ikke politisk korrekt lenger. mennesker er dyr og kvinner er mer hierarki styrte en mannfolk. Man ser det i helse sektoren spesielt å anlegg så er det mer gutta. (Man kan ha tusen mannfolk og det går bra, men putt et par kvinnfolk inn å helvete er i gang.) Anonymkode: 7b0c3...321 Hvorfor tar du opp helt andre tema? Jeg svarte spesifikt på dette med vennskap og at kvinner er gode på å bruke tid og energi på å finne og beholde venner. Hvorfor er ikke menn flinkere til å knytte nære vennskap og gjensidig støtte hverandre gjennom livet, slik at de blir sosialt sårbare uten en kjæreste? Anonymkode: a9983...cb7 9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå