Gå til innhold

Hva synes dere om Madonna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Leste overskriften ja. Er ikke dette et diskusjonsforum ? Kan jeg ikke spørre hvorfor hun har meningene hun har, hun spurte meg, jeg svarte henne, hun svarte meg, jeg svarte henne. Som du selv sier, alle kan si meningene sine.

Anonymkode: 1dc8d...159

Om alle kan ha sine meninger, hvorfor setter du spørsmålstegn ved brukeren sin mening da?

Anonymkode: 7deff...1c4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nimbus2000
skreppamedleppa skrev (22 timer siden):

For min del synes jeg det er hardcore å spille på sex i en alder av 63.. Det er litt av det meste, litt krampaktig, litt flaut men også en helvetes kul ting å gjøre. Og kom igjen, hvor mange menn har ikke gjort nett det samme i en alder av 80? Hvor gammel er ikke Mick Jagger og de gutta der f.eks.. 

Synes ikke Mick Jagger og "de gutta der" spiller spesielt mye på sex.  Tror ikke gamle gubber slipper unna med mer enn Madonna, snarere tvert om. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nimbus2000 skrev (7 timer siden):

Synes ikke Mick Jagger og "de gutta der" spiller spesielt mye på sex.  Tror ikke gamle gubber slipper unna med mer enn Madonna, snarere tvert om. 

Nettopp. Det er som regel alltid kvinner som spiller på sex og menn i musikkbransjen har alltid pusha kvinner til å kle av seg for å selge plater, også kaller noen det for kvinnefrigjøring😄🙄

Anonymkode: f2b0a...225

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/26/2021 at 7:43 AM, Bremnes.Kari said:

Likte Madonna som ung og naiv. Helt til jeg innså at hun bare er en nikkedukke og produkt for å pushe hva nå enn som er "i tiden". Hun har ingen egen (musikk)stil, hvert tiår har hun plutselig ny sjanger, som tilfeldigvis er kjempemoderne akkurat da. Og så syns jeg hun alltid har sparka inn vidåpne dører.

Enig i at Madonna er superkommersiell, men jeg likte at hun hele tiden fornyet seg.  Angående ung og naiv. Som barn og ungdom så skjønner man ikke hvor påvirket man blir av markedsføring og hvor mye skjult markedsføring man blir eksponert for. 

Anonymkode: 312cb...54f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bremnes.Kari
Just now, AnonymBruker said:

Enig i at Madonna er superkommersiell, men jeg likte at hun hele tiden fornyet seg.  Angående ung og naiv. Som barn og ungdom så skjønner man ikke hvor påvirket man blir av markedsføring og hvor mye skjult markedsføring man blir eksponert for. 

Anonymkode: 312cb...54f

Det har du helt rett i. Jeg er flau over at jeg trodde "ungdomskultur" var noe som var vokst framt spontant og organisk, at det var "ekte" ungdom som uttrykte noe sant som angikk også meg. Og så er det bare big bizz og social engineering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tenker at hun sikkert er hardtarbeidende, for hun kan jo ikke synge, og har alltid hatt et middelmådig utseende (nå ser hun jo bare snål ut etter alle operasjonene, men det er en annen sak). Likevel har hun hatt veldig mange hiter.

Anonymkode: 053f1...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vokst opp med Madonna, og hun har mange bra sanger, men ble skikkelig flau på hennes vegne under gjeste opptreden på Eurovision i fjor . Det hørtes virkelig ikke ut 🙈

Anonymkode: 0f7c7...330

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest June1996
On 6/26/2021 at 1:48 AM, Nicathv said:

Har hørt noen sanger her og der, og de er jo ikke så aller verst. Men har aldri helt skjønt hvorfor hun blir sett på som unik blant andre artister.

Tror ikke hun er unik blant andre artister, men det er veldig få artister som har vært så store som Madonna var på sitt største kombinert med å hatt like lang karriere som Madonna. 

Endret av June1996
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En dyktig forretningskvinne, godt under middels vokalist, høyst varierende låtkvalitet. Synes hun mangler en rød tråd musikalsk, men snur seg veldig etter vinden, derav forretningskvinnestempelet. Bandenes versjon på Madonna er vel Maroon 5, som lider av det samme og ikke engang har vært et band på platene det siste tiåret.

Anonymkode: 380a4...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
AnonymBruker skrev (På 27.6.2021 den 6.15):

Nettopp. Det er som regel alltid kvinner som spiller på sex og menn i musikkbransjen har alltid pusha kvinner til å kle av seg for å selge plater, også kaller noen det for kvinnefrigjøring😄🙄

Anonymkode: f2b0a...225

Det at hun klarte å fremstille seg som et feministisk ikon er også eksempel på  hvor dyktig forretningskvinne hun er. 

AnonymBruker skrev (På 27.6.2021 den 12.39):

Jeg tenker at hun sikkert er hardtarbeidende, for hun kan jo ikke synge, og har alltid hatt et middelmådig utseende (nå ser hun jo bare snål ut etter alle operasjonene, men det er en annen sak). Likevel har hun hatt veldig mange hiter.

Anonymkode: 053f1...8d0

Liten tvil om at hun er hardarbeidende. Hun hadde aldri holdt på så lenge og vært så vellykket om hun ikke var hardtarbeidende.

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
skreppamedleppa skrev (På 26.6.2021 den 1.47):

Jeg følger hun ennda på instagram, men madam x er ikke min greie kontra det hun har gjort før.. Men dog, madonna forandrer seg fra tiår til tiår, skifter stiler, musikk, utrykk, osv det er det som er definisjonen av Madonna. 

Enig. Ser flere i tråden klage over at hun ikke har en bestemt musikkstil, men det som gjør Madonna til Madonna er at hun skifter musikkstil. Hun holder/holdt seg hele tiden relevant ved å fornye seg med tiden. Mange som har prøvd på det samme, men det er en kunst å vite hva man bør fornye og hva man bør holde på. 

Ser også at flere sier at madonna er for kommersiell. Men popmusikk skal være kommersiell. Popmusikk er musikk som er ment for folk flest. Man er ikke en vellykket popartist om man lager svært original musikk kun musikkjennere ønsker å lytte til. 

Jullen skrev (På 26.6.2021 den 4.48):

Hun er ‘The queen of pop’ og har vært et stort ikon, stilskaper og inspirasjonskilde for etterkommere❤️

Enig. Kan ikke tenke med noen andre enn Madonna som fortjener tittelen "qThe ueen of pop".

Anonymkode: 5b388...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig. Ser flere i tråden klage over at hun ikke har en bestemt musikkstil, men det som gjør Madonna til Madonna er at hun skifter musikkstil. Hun holder/holdt seg hele tiden relevant ved å fornye seg med tiden. Mange som har prøvd på det samme, men det er en kunst å vite hva man bør fornye og hva man bør holde på. 

Ser også at flere sier at madonna er for kommersiell. Men popmusikk skal være kommersiell. Popmusikk er musikk som er ment for folk flest. Man er ikke en vellykket popartist om man lager svært original musikk kun musikkjennere ønsker å lytte til. 

Enig. Kan ikke tenke med noen andre enn Madonna som fortjener tittelen "qThe ueen of pop"  The queen of pop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Madonna definerte 80-tallet for meg (min barndom/ungdomstid). Hun var heit, hun var rå, hun sjokkerte, hun laget bra musikk og var den frekke jenta som sa imot. Ja, hun spilte/spiller på sex (som var drøyt den gangen), men hvem gjør ikke det i dag? Madonna var også et stilikon, høyt elsket i det skeive miljøet, og et forbilde for jenter som var lei av å være snill og grei. 

Anonymkode: c396c...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...