Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han ble over natten mer sosial. Jeg er ikke vaksinert. Jeg har også tre barn. Blir skeptisk da jeg leste at også vaksinerte kan smitte. Bor ved Oslo.  Bør han ta hensyn til oss eller ikke? Tenker spes på barna.

Anonymkode: 412f7...c0e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke så mye å bekymre seg for, men du kan jo velge å ikke se han da.

Det er ingen barn som har blitt alvorlig syke, så det er ihvertfall ikke noe å tenke på.. Det er også ytterst få friske, unge voksne som har blitt svært syke av Corona. Det gjelder å være litt rasjonell.

Du får vaksinen snart du også. Du kommer tydeligvis til å ta den da. Det er bra.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ikke ha. Men, tar mine forholdsregler. Mulig jeg tar senere men ikke nå. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt samme her. Han ble litt ufeilbarlig med en gang. Jeg holder meg hjemme pga dette, får ikke vaksine før tidligst august og han i mai. Jeg har mye helseproblemer men er ikke på lista over prioriterte men hadde blitt prioritert hvis jeg hadde måtte begynne på medisiner igjen. Er ikke så ung heller.  Er litt skummelt med Delta synes jeg og han har MYE folk han møter på jobben innen overnatting og eventer. 

Anonymkode: d4db4...bf6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skal ikke ha. Men, tar mine forholdsregler. Mulig jeg tar senere men ikke nå. 

Da kan du skylde deg selv. Ta vaksinen, eller slutt å klag.

• Liker 42
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Neivel. Da får du ihvertfallikke kreve noe av han. Dette er vel ikke første tråden om dette. Sist tråd fikk du ingen støtte heller.

• Liker 20
Skrevet

Ta vaksinen, problemet løst! 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vaksinen er for at en ikke skal bli så sjuk at en dauer hvis en blir smitta. 
Den hindrer ikke nødvendigvis smitte. 
Vær uten vaksine dere som tviler, men hold dere langt unna meg . Amen 

Anonymkode: 857b5...0cc

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mannen ble vaksinert i april. Jeg er uvaksinert (har fått time 🎉)

Vi har levd som normalt innenfor retningslinjene. De siste ukene har vi vært mer sosiale enn på lenge, lever nærmest som normalt etter at alt åpnet igjen, med unntak av klemming. 

Og jeg må bare poengtere - jeg tar ikke vaksinen for egen del, jeg er jo ung og frisk. Men jeg tar den for alle som ikke kan ta den - blant annet dine barn. For å oppnå flokkimmunitet, noe vi ikke er i nærheten av om alle vi som er 20-45 dropper vaksinen. 

Så skjerp deg, og book en time. 

Anonymkode: 0cde2...2a8

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fullvaksinert, mannen får første dose snart. Jeg lever etter samme forhåndsregler som han, selvsagt. 

Anonymkode: b57a6...eb9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, MapleSirup said:

Det er vel ikke så mye å bekymre seg for, men du kan jo velge å ikke se han da.

Det er ingen barn som har blitt alvorlig syke, så det er ihvertfall ikke noe å tenke på.. Det er også ytterst få friske, unge voksne som har blitt svært syke av Corona. Det gjelder å være litt rasjonell.

Du får vaksinen snart du også. Du kommer tydeligvis til å ta den da. Det er bra.

Hva legger du i alvorlige syk? De har hatt barn på intensiven . Hvorvidt de har logget i respirator vet jeg ikke.

Anonymkode: 42298...48c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du kan ikke kreve at han tar hensyn når det er du som velger bort vaksinen. Hvis du er redd for smitte, ta vaksinen. Ikke pålegg ham å leve begrenset fordi du tror du vet bedre enn leger og andre helseeksperter.

Anonymkode: 133cd...6c9

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, du kan ikke kreve at han tar hensyn når det er du som velger bort vaksinen. Hvis du er redd for smitte, ta vaksinen. Ikke pålegg ham å leve begrenset fordi du tror du vet bedre enn leger og andre helseeksperter.

Uansett er ikke barna vaksinert.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Risikoen for barna er minimal. Du tar antagelig større risiko for dem når du setter dem i en bil.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Mener du at han akkurat er blitt vaksinert, og så blitt mye mer sosial med en gang? Det er nok ikke så lurt, for vaksinen trenger litt tid på å virke. Har han tatt en eller to doser? 

Hva med deg selv TS, hva er grunnen til at du ikke skal ta vaksinen? Er det fordi du ikke har fått tilbud, eller har du sag nei? 

Jeg synes alle burde være litt forsiktige fortsatt, da pandemien ikke er over. Men det å ikke ta vaksinen hvis du er bekymret, spesielt for dine barn, kan nok ha vært dumt, men jeg venter på å høre hvordan du har tenkt her, eventuelt om du ikke har fått tilbudet enda.

Ellers så er det sant som folk sier her, at barna ikke har noen stor risiko for å dø eller bli riktig syke. Din egen risiko er større. Samtidig er det mye man ikke vet om korona, og jeg holder med deg i å ønske at dine barn ikke får sykdommen uansett. I tilfelle det er sjanse for at det dukker opp senplager osv. Det er vanskelig å følge retningslinjene perfekt, men å ikke ta for store sjanser er noe alle kan gjøre til denne pandemien er over. 

Anonymkode: 9fcc1...832

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du er redd for at du skal bli mer enn bare litt syk, må han selvsagt enten være forsiktig eller holde seg unna deg. Fullvaksinerte blir smittet, noen av dem til og med litt syke, se bare på smittetilfellene med deltavarianten av viruset, og smitter videre. 

Dersom du ikke er redd i det hele tatt for at du og barna kan bli syke/smittet, er det litt enklere å forholde seg til kjæresten.

Anonymkode: 2c5d7...6a5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Du velger jo selv å ikke vaksinere deg, så jeg vil jo si at han tross alt er mer fornuftig enn deg som har vaksinert seg men velger å være sosial. Tenker du at du skal isolere deg fra mennesker i all fremtid? Vi blir ikke kvitt covid-19, det må vi nok leve med i all overskuelig fremtid. 

Anonymkode: 9f302...89c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvis du er redd for smitte blant barn, hvorfor vaksinerer du deg ikke, og er en bidragsyter til å oppnå flokkimmunitet slik at vi sammen kan beskytte grupper som ikke kan ta vaksine? 

Eller er det bare egne barn som gjelder? 

Anonymkode: 0cde2...2a8

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.6.2021 den 0.56):

Vaksinen er for at en ikke skal bli så sjuk at en dauer hvis en blir smitta. 
Den hindrer ikke nødvendigvis smitte. 
Vær uten vaksine dere som tviler, men hold dere langt unna meg . Amen 

Anonymkode: 857b5...0cc

Folk kan dø selvom de har vaksinert seg....

Anonymkode: d535e...f29

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk kan dø selvom de har vaksinert seg....

Anonymkode: d535e...f29

Men høyst sannsynlig ikke av koronavirus.

Anonymkode: 2c5d7...6a5

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...