Gå til innhold

Vin-anbefaling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driv og lurer på kva slags vi vi skal ha til bryllupet (greit å vite litt sånn ca kva ting kjem til å koste, og slikt), lurer på om nokon av dykk kan anbefale gode vinar som kan passe til menyen vår?

Vi skal ha dette:

Fenalår

Spekeskinke

Røykt laks

Varmrøykt laks

Hjort fersk

Reinsdyr varmrøykt

Fjellaure varmrøykt

Karbonadar med steikt lauk

Grynasteik

Viltgryte

Sildesalat

Rekesalat

Eggerøre

Potetsalat

Remoulade

To salatar

Heimebaka brød

Dessertar:

Marinerte bjørnebær

Sjokolademousse

Sitronfromasj

Himmelsk munnfull (Med cognac, nøtter, sjokolade og bær)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe forslag, men jeg skal spørre min vinekspertkamerat, og komme med svar til deg. Den skal vel helst ikke være av det dyreste slaget...?

Skrevet
Har ikke noe forslag, men jeg skal spørre min vinekspertkamerat, og komme med svar til deg. Den skal vel helst ikke være av det dyreste slaget...?

Vi har nok ikkje råd til nokon årgangsvin nei... Ingen av gjestene våre er riktige vinkjennarar heller, så trur ikkje dei vil kjenne forskjell på ein dritdyr og ein litt rimelegare.. Flott med tips!

Skrevet

Jeg er veldig fan av Masivinene og syns de passer til mye. Men, jeg vet ikke om du syns 100 kroner flasken blir for mye?

Skrevet
Jeg er veldig fan av Masivinene og syns de passer til mye. Men, jeg vet ikke om du syns 100 kroner flasken blir for mye?

Neida, 100,- for flaska er da ikkje så ille.... *notere*

Skrevet

Oj, det var jo mye forskjellig vinen skulle passe til. MASI-vinene er jo kjempegode, både den røde og den hvite. Boheme er også billig og god, og kommer i 3liters-bokser. Så er det bare å fylle på karafler etterhvert.

Everton er en veldig god australsk vin, og Vidigal (Portugal, tror jeg..?) er supergod :)

Du kan jo spørre på polet også, de er som regel veldig hjelpsomme.

Skrevet

Sverger ofte til Kimberly (Sør-Afrikansk), som jeg syns passer til det meste.

Men når jeg ser menyen deres tenker jeg at øl faktisk er det som passer best til.

Skrevet

Men når jeg ser menyen deres tenker jeg at øl faktisk er det som passer best til.

Vi skal ha øl også, men syns iallefall vi må ha rødvin til kjøttet.

Skrevet

vet ikke om den helt passer til jeg men,,

faustino.. nr 7 er kjempegod og ikke fult så dyr

99,99 kr per flaske.

denne skal kanskje vi ha. namnamnam

går du inn på vinmonopolet sine sider er det en sånn søk side der du kan taste inn hva slags mat du vil ha..og så kommer det tips opp

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Tror jeg ville gått for noe italiensk til det der, kanskje Christer Bérens MD'A. Den finnes også på 3 liter og er fast inventar her i huset til pasta, tapas og andre småretter når jeg bare skal ha et par glass. Tror den vil kunne funke til spekematen.

Skrevet

Takk takk... :) Skal prøve eit søk på pol-sidene i morgon!

Skrevet

Sør Afrikansk vin er god - Kumala kan også anbefales!

Skrevet
Sør Afrikansk vin er god - Kumala kan også anbefales!

Takk for det!! No har eg ei fin lita liste her!! Gledar meg til smaking... :sjarmor:

Skrevet

Hei.

Vi hadde den italienske vinen Da Luca og den passer fint til litt "spesielle" smaker som det er i spekeskinke osv. Smak på den også du. Den har blitt en favoritt for meg!!

Skrevet
Hei.

Vi hadde den italienske vinen Da Luca og den passer fint til litt "spesielle" smaker som det er i spekeskinke osv. Smak på den også du. Den har blitt en favoritt for meg!!

Takk for tips!!! :)

Skrevet

ANbefaler vår vin, J.P.Chenet. Veldig rund og god, både den hvite og den røde.

Skrevet
ANbefaler vår vin,  J.P.Chenet. Veldig rund og god, både den hvite og den røde.

Tusen takk!! Hugsar no at du har anbefalt den før ja!! Den skal prøvast!! :)

Skrevet

Mine raude favoritta:

Bains Way - Sør-Afrika

Molita - Chile

Koste rundt ein 100 kr tenke eg.

Lykkeønske fra utflytta kvinnhering! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...