tom1986 Skrevet 26. juni 2021 #41 Skrevet 26. juni 2021 Rødt er kommunister. Kommunister har ødelagt samtlige land der de har fått makt. Ergo skal man være rimelig blåst i hodet for å fremdeles ville stemme på kommunistiske partier. 16
Imariuz Skrevet 26. juni 2021 #42 Skrevet 26. juni 2021 Tha_M34 skrev (29 minutter siden): Høyresiden kommer selvsagt til å fortsette å skremme med "kommunisme og Venezuela" Rødt har fortsatt kommunisme som sitt uttalte mål i programmet sitt og har flere ganger hyllet det sosialistiske regimet i Venezuela. Så når Rødt ønsker å gå i en sosialistisk retning som alltid har ført til de problemene vi nå ser i Venezuela med ledighet, fattigdom, inflasjon og kriminalitet, ja da er det naturlig at man advarer om hva det har ført til i absolutt alle land hvor det har vært forsøkt. Kapitalisme har hjulpet milliarder ut av fattigdom og ikke tatt et eneste liv, kommunismen og sosialismen har kostet flere titalls millioner mennesker livet pga. sult og nød og statlig drap og terror. 11
Callisto83 Skrevet 26. juni 2021 #43 Skrevet 26. juni 2021 Tha_M34 skrev (1 time siden): Det står mellom Rødt og SV for min del. Har alltid stemt på AP tidligere, men føler at denne gangen så må det kraftigere lut til etter 8 år med pro-Reagan økonomisk Terror politikk, som jeg spyr nesten ukontrollert av, i likhet med flertallet av befolkningen nå for tiden. Hva er pro Reagan økonomisk Terror politikk? 6
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 26. juni 2021 #44 Skrevet 26. juni 2021 Rødt er et lite parti. De har mange gode ting på programmet. Det er bra å få dem inn som litt balanse i det vanlige. Nå har de kun Moxnes på tinget, og jeg har ikke noe imot at de får 5 til.
Justlooking Skrevet 26. juni 2021 #45 Skrevet 26. juni 2021 Kunne aldri stemt Rødt. Selv ikke med en «kjekkas» fra beste vestkant som partileder 😊 8
Gjest Peanut Skrevet 27. juni 2021 #46 Skrevet 27. juni 2021 Hvis alle mennesker er like mye verdt, gjelder det inntekt og? 🤔 De på Stortinget og regjeringsmedlemmer tjener jo ganske mye mer enn den vanlige mann i gata. Medianlønn i Norge er vel noe litt over 500000. Det er vel mellom 960000 og 1,4 mill for stortingsrepresentanter og regjeringsmedlemmer. De kan jo starte hos seg selv om noe.
A-hunter Skrevet 27. juni 2021 #47 Skrevet 27. juni 2021 parkeringsvakten skrev (På 25.6.2021 den 23.42): Om vi stemmer rødt så kanskje samfunnet beveger seg i en ny retning Det er ihvertfall helt sikkert. Ingen vil klare å ødelegge et helt land og folk liker raskt som Rødt. Mørket der ute på venstresiden virker sikkert forlokkende på psykopater,men for oss som liker individuell frihet er det hele et evig mareritt. 7
Gjest FragileArt Skrevet 27. juni 2021 #48 Skrevet 27. juni 2021 Ap har de lenge vært på topp, de er røde! Var ikke veldig mye bedre da altså, for de av oss som husker det. Så i år blir det noe nytt, jeg stemmer heller grønt!
Gjest Niek79 Skrevet 27. juni 2021 #49 Skrevet 27. juni 2021 Man har litt for høye forventninger til det politiske dersom man er misfornøyd med livet sitt i Norge i dag og mener at løsningen er politisk. En gang i blant bør man se på seg selv fremfor å skylde på andre.
Commander Skrevet 27. juni 2021 #50 Skrevet 27. juni 2021 parkeringsvakten skrev (På 25.6.2021 den 23.57): Link til kilder der de vil masse-importere Hvordan tenker du at det går her i Norge? Hvor lykkelig er den gjengse nordmann når vi ser en økning i unge tenåringer som selger sex for å spille litt playstation eller ha råd sminke og klær? Minner meg om Castro som fortalte at de hadde de høyest utdannede prostituerte i verden. Når ingen investerer i Norge, de med ressurser har flyttet, innvandring når svenske proporsjoner. Tror prostitusjon og kriminalitet kommer til å må episke proporsjoner når vanlige sykepleiere ikke lenger kan kjøpe mat til dine barn. Og svartebørs er kommunistenes følgesvenn. Alle blir fattige, butikker går tomme for basisvarer. Som i DDR, alle hadde jobb. Men det var ingenting å kjøpe. Men de kommer til å utrydde rikdom og trikk kommer til å bli gratis. Det tror jeg dem på. Noen har ikke lært av historien. Kommunisme har aldri fungert noe sted til noe tid. Det har bare skapt tragedier. 12
MFO Skrevet 27. juni 2021 #51 Skrevet 27. juni 2021 Skjønner ikke hvordan folk kan være så historieløse. Kommunisme er ikke svaret, og jeg er sjokkert over at voksne mennesker sier de skal stemme et parti kun for å skape endring. Foreslår at du leser deg grundig opp på partipolitikken deres før du bestemmer deg. Endring betyr ikke nødvendigvis bedring, og i mange tilfeller vil det å gå så langt ut av gjeldende kurs bli ganske katastrofalt. 16
Capt. Obvious Skrevet 27. juni 2021 #52 Skrevet 27. juni 2021 MFO skrev (1 time siden): Skjønner ikke hvordan folk kan være så historieløse. Kommunisme er ikke svaret, og jeg er sjokkert over at voksne mennesker sier de skal stemme et parti kun for å skape endring. Foreslår at du leser deg grundig opp på partipolitikken deres før du bestemmer deg. Endring betyr ikke nødvendigvis bedring, og i mange tilfeller vil det å gå så langt ut av gjeldende kurs bli ganske katastrofalt. Jeg kan fint forstå det. Det skjer aldri i verden at Rødt vil få nok oppslutning til å kunne være styringsparti alene, mest sannsynlig ender de opp som et av de minste partiene på venstresiden. Og man trenger en motvekt til den stadig mer borgerlige/høyrevridde politikken som føres. Det er faktisk ikke et problem at samfunnet har gått for langt til venstre, de siste 10-15 årene har den faktisk bevegd seg mot høyre. 3
Capt. Obvious Skrevet 27. juni 2021 #53 Skrevet 27. juni 2021 FragileArt skrev (1 time siden): Ap har de lenge vært på topp, de er røde! Var ikke veldig mye bedre da altså, for de av oss som husker det. Så i år blir det noe nytt, jeg stemmer heller grønt! Man kan si mye om AP, men det er i det minste det partiet som har tatt mest ansvar i å gi det offentlig velferd som høyere utdanning uten skolepenger, oljevelferd og et offentlig helsevesen. 4
Gjest FragileArt Skrevet 27. juni 2021 #54 Skrevet 27. juni 2021 Capt. Obvious skrev (1 minutt siden): Man kan si mye om AP, men det er i det minste det partiet som har tatt mest ansvar i å gi det offentlig velferd som høyere utdanning uten skolepenger, oljevelferd og et offentlig helsevesen. Joda, enig i det, men det kan være andre der ute som kan gjøre det enda bedre. Det er ikke alle som har fått sjansen.. nå har vel de blå vist at de ikke gjør ting bedre, jeg vil heller ha ap tilbake enn det vi har nå. Men syns fremdeles SP kan få sjansen. Det er ikke mye jeg er uenig med dem om. Eu/Eøs bl.annet, er jeg meget enig med dem om.
Frustrert husfrue Skrevet 27. juni 2021 #55 Skrevet 27. juni 2021 Peanut skrev (1 time siden): Hvis alle mennesker er like mye verdt, gjelder det inntekt og? 🤔 De på Stortinget og regjeringsmedlemmer tjener jo ganske mye mer enn den vanlige mann i gata. Medianlønn i Norge er vel noe litt over 500000. Det er vel mellom 960000 og 1,4 mill for stortingsrepresentanter og regjeringsmedlemmer. De kan jo starte hos seg selv om noe. Det gjør rødt allerede. Moxnes betaler tilbake en del av lønnen sin til partiet faktisk, om jeg husker riktig. Og de er det eneste partiet som ønsker å senke lønningene til stortingsrepresentanter og regjeringsmedlemmer. 😊✅ 6
Capt. Obvious Skrevet 27. juni 2021 #56 Skrevet 27. juni 2021 FragileArt skrev (3 minutter siden): Joda, enig i det, men det kan være andre der ute som kan gjøre det enda bedre. Det er ikke alle som har fått sjansen.. nå har vel de blå vist at de ikke gjør ting bedre, jeg vil heller ha ap tilbake enn det vi har nå. Men syns fremdeles SP kan få sjansen. Det er ikke mye jeg er uenig med dem om. Eu/Eøs bl.annet, er jeg meget enig med dem om. Jeg ser vel egentlig ikke andre alternativer enn en regjering med AP som styringsparti. Jeg syntes at åtte år med enhver regjering er nok, og SP er heller ikke styringsdyktig syntes jeg. De har noe fornuftig politikk, men har etter min mening ikke samme evne til å være samlende. Når det gjelder EU/EØS er jeg usikker ennå, men det vil være galskap å forsøke å tre ut av EØS avtalen nå, før det minimum har gått noen år der man ser hvordan det går med Storbritannia. Vi bør også se hvordan det går med f. eks. Sveits, som nå har endt opp med å ikke fornye en del av sine bilaterale avtaler med EU, som da utløper innen noen års tid. Det er en god indikasjon på at det nok ikke er så lett å flytte ting fra et overordnet avtaleverk (EØS) til selvstendige bilaterale avtaler, som EØS motstanderne later til å tro. 2
Gjest FragileArt Skrevet 27. juni 2021 #57 Skrevet 27. juni 2021 Capt. Obvious skrev (5 minutter siden): Jeg ser vel egentlig ikke andre alternativer enn en regjering med AP som styringsparti. Jeg syntes at åtte år med enhver regjering er nok, og SP er heller ikke styringsdyktig syntes jeg. De har noe fornuftig politikk, men har etter min mening ikke samme evne til å være samlende. Når det gjelder EU/EØS er jeg usikker ennå, men det vil være galskap å forsøke å tre ut av EØS avtalen nå, før det minimum har gått noen år der man ser hvordan det går med Storbritannia. Vi bør også se hvordan det går med f. eks. Sveits, som nå har endt opp med å ikke fornye en del av sine bilaterale avtaler med EU, som da utløper innen noen års tid. Det er en god indikasjon på at det nok ikke er så lett å flytte ting fra et overordnet avtaleverk (EØS) til selvstendige bilaterale avtaler, som EØS motstanderne later til å tro. Det er godt man er forskjellige og kan både tenke og stemme ulikt ☺️ Syns du har mange bra poeng, som heldigvis er gjennomtenkt.
Brunello Skrevet 27. juni 2021 #58 Skrevet 27. juni 2021 Tha_M34 skrev (17 timer siden): Det står mellom Rødt og SV for min del. Har alltid stemt på AP tidligere, men føler at denne gangen så må det kraftigere lut til etter 8 år med pro-Reagan økonomisk Terror politikk, som jeg spyr nesten ukontrollert av, i likhet med flertallet av befolkningen nå for tiden. http://www.pollofpolls.no/?cmd=Stortinget&do=snitt&yw=202106 Så det er på tide å få knust den høyreorienterte jalla-koalisjonen og gi dem et massivt nederlag innen 13.september. En kan begynne å forhåndsstemme allerede fra 10.august, tror jeg. Så det er like greit å avgi stemmen med en gang, den 10.august. Den nordiske modellen (Nordic Model) må forsvares brutalt mot den ekstreme terror-kapitalismen som er ute etter å knuse alt som heter velferdsstat, sosiale rettigheter og gode sosiale tjenester for folk flest. Høyresiden kommer selvsagt til å fortsette å skremme med "kommunisme og Venezuela" med sin kunnskapsløshet, til tross for at de fleste flyktninger IKKE kommer fra såkalte "kommunistiske" land. Verden har ikke vært "kommunistisk" noe sted omtrent de siste 30 årene og det er nettopp under denne pro-kapitalistiske perioden at vi har fått mange konflikter. Nesten alle flyktninger kommer fra jalla-kapitalist land der etno-nasjonalister, religiøse ekstremister og andre på høyresiden har fått makt, slik at de kan begynne å drepe og fordrive uskyldige mennesker som ender opp som flyktninger. La oss ikke engang starte med det faktumet at kapitalismen dreper et 5-sifret antall barn av sult, hver eneste dag, men det gidder vi selvsagt ikke å telle med. Par millioner døde barn av sult PER ÅR, så ganger man det med 30 år, og får et passe greit tall for de siste 30 årene, totalt sett, med kapitalistisk dominans i omtrent alle verdens hjørner. Vi fikk til og med oppleve kuppforsøk fra høyreekstreme krefter i selveste USA tidligere i år. Stein gale folk der borte på høyresiden, som er svært farlige - og de kommer til å forsøke å ta makta igjen i 2024. Du vet at Høyres partiprogram anses som sosialistisk av den jevne Demokrat i USA? Reagensrør ville antakelig satt Høyre og Rødt i samme bås. 4
Capt. Obvious Skrevet 27. juni 2021 #59 Skrevet 27. juni 2021 FragileArt skrev (2 minutter siden): Det er godt man er forskjellige og kan både tenke og stemme ulikt ☺️ Syns du har mange bra poeng, som heldigvis er gjennomtenkt. Ja, det er det Du har også noen gode poenger når det gjelder SP, men jeg mener det ville vært for risikabelt om SP skulle vært et styringsparti. Kan dessverre ikke se for meg Vedum som statsminister. Men han passer jo godt som landbruksminister eller en av de andre ministerpostene som ikke trenger å være veldig internasjonalt orientert. 1
Capt. Obvious Skrevet 27. juni 2021 #60 Skrevet 27. juni 2021 Brunello skrev (2 minutter siden): Du vet at Høyres partiprogram anses som sosialistisk av den jevne Demokrat i USA? Reagensrør ville antakelig satt Høyre og Rødt i samme bås. Ja, men nå favner demokratisk politikk i USA bortimot hele det politiske spekteret i Norge: Alt fra Rødt til det meste av FrP faktisk... Man kan jo ikke akkurat ha bare ett parti i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå