SoBo Skrevet 25. juni 2021 #21 Skrevet 25. juni 2021 48 minutter siden, parkeringsvakten said: Hvorfor tror du en stemme for rødt betyr kommunisme? Hvorfor tror du at Norge vil oppføre seg identisk med andre steder? Dette er enkel tenking fra din side. Du tar ikke hensyn til kultur eller tid. Det handler heller ikke om å ta de rike (jeg er ikke fattig) Fra Rødt sitt partiprogram. Det skremmer meg at folk kan få seg til å stemme på dette. Vi trenger å øke antall historietimer på skolen. 21
Gjest parkeringsvakten Skrevet 25. juni 2021 #22 Skrevet 25. juni 2021 1 minutt siden, Grandidosa83 said: Det enkle svaret er at man ikke trenger å sette ting på hodet for at det får effekt. I et parlamentarisk system ser vi blant annet dette når et parti er på vippen. At man skal forsvare det at man velger frem partier som bygger på feilslåtte ideologier med at vi ikke skal «late» som de kan sette systemet på hodet er for meg skremmende. Implisitt sier det jo at man selv ser problemet hvis de får for mye makt.. Kan du da vise til et eneste land med sosialisme / kommunisme hvor de fattige har kommet bedre ut av det etter denne ideologien har fått makten? Det som skjer gang på gang er at man tukler med det frie markedet, fratar de evnerike/rike eiendommene sine osv.. og deretter kollapser økonomien. Jepp. Norge som vil få det bedre
Gjest parkeringsvakten Skrevet 25. juni 2021 #23 Skrevet 25. juni 2021 Just now, SoBo said: Fra Rødt sitt partiprogram. Det skremmer meg at folk kan få seg til å stemme på dette. Vi trenger å øke antall historietimer på skolen. Ja, uff, nordmenn som stemmer annerledes enn deg er dumme og har ikke hatt historie.
Gjest Evelynita Skrevet 25. juni 2021 #24 Skrevet 25. juni 2021 Jeg er veldig glad i Rødt og vil at de skal få en fin plass i regjering. Ser ikke helst at de er så store at de styrer *mesteparten* fordi de er litt ekstreme på noe. Men jeg håper så mange som overhodet mulig stemmer Rødt så de har mulighet til å påvirke! Vi er ikke verdens beste land å bo i pga blått. Vi er også takknemlig for å ikke være USA når det gjelder helse, men allikevel stemmer folk motsatt, det er synd. Jeg håper vi får bremset denne utviklingen.
Imariuz Skrevet 25. juni 2021 #25 Skrevet 25. juni 2021 parkeringsvakten skrev (10 minutter siden): I sum så er det å ta imot flyktninger en ideologi. Det er et tapsprosjekt. Men når de som er imot flyktninger også gjør hverdagen til nordmenn elendig, så stemmer jeg fortsatt på noen som er for flyktninger og for nordmenn som er strebere og arbeidere. Rødt er ikke for nordmenn som sliter, tvert imot vil poltikken gjøre livenes deres dårligere slik vi har sett i Sverige. Vil man ha mer skatter og avgifter, dårligere trygder og offentlige tjenester og mer kriminalitet og fattigdom får man det med Rødt. 14
Brunello Skrevet 25. juni 2021 #26 Skrevet 25. juni 2021 Å stemme rødt er like håpløst som å stemme frp. I realiteten er det bare Ap og Høyre som har en skikkelig helhet i politikken. De andre partiene er smale interessegrupper for spesielt interesserte. 12
Grandidosa83 Skrevet 25. juni 2021 #27 Skrevet 25. juni 2021 parkeringsvakten skrev (Akkurat nå): Jepp. Norge som vil få det bedre Og da spør jeg igjen: hvorfor tenker du vår kultur og «tid» gjør at vi vil få det bedre enn alle disse andre landene som har feilet med sosialisme / kommunisme tidligere? Det er tross alt kjernen her. Jeg hadde Forøvrig stilt akkurat det samme spm til noen som ville stemme på et fascistisk parti eller lignende. Å stemme frem krefter som aldri har gitt gode resultater for andre land antar jeg skjer etter en overveid vurdering? 8
von Dünkel Skrevet 25. juni 2021 #28 Skrevet 25. juni 2021 7 minutter siden, parkeringsvakten said: Ja, uff, nordmenn som stemmer annerledes enn deg er dumme og har ikke hatt historie. De stemmer på et politisk system som aldri noengang har fungert. 16
Grandidosa83 Skrevet 25. juni 2021 #29 Skrevet 25. juni 2021 Evelynita skrev (4 minutter siden): Jeg er veldig glad i Rødt og vil at de skal få en fin plass i regjering. Ser ikke helst at de er så store at de styrer *mesteparten* fordi de er litt ekstreme på noe. Men jeg håper så mange som overhodet mulig stemmer Rødt så de har mulighet til å påvirke! Vi er ikke verdens beste land å bo i pga blått. Vi er også takknemlig for å ikke være USA når det gjelder helse, men allikevel stemmer folk motsatt, det er synd. Jeg håper vi får bremset denne utviklingen. Hvilken utvikling vil du bremse med å stemme frem Rødt? Det man konsekvent ser i land som implementerer ideologien de bygger sitt partiprogram på er lavere økonomisk vekst som gir mindre å fordele og dårligere kjøpekraft. De som taper mest er de fattigste som ikke har råd til det nødvendigste og som også opplever reduserte overføringer. 13
Callisto83 Skrevet 25. juni 2021 #30 Skrevet 25. juni 2021 Jeg så nylig en video på Youtube av en mann fra Cuba som begynte å gråte når han fikk besøke en matbutikk i USA. Det sa meg i grunn det meste om Rødts politikk/ideologi, hvis den skulle styre Norge. Vær så snill, hvis dere vil bruke stemmeretten på samme måte som man kanskje gjør når man vil bytte mobilabonnement, stem heller blankt. Noen valg kan bli irreversible, og vi er faktisk avhengig av god økonomi for å kunne hjelpe folk flest. 18
Gjest Alterego666 Skrevet 26. juni 2021 #31 Skrevet 26. juni 2021 Hvis du vil ha kommunistisk revolusjon er Rødt partiet for deg. Hvis du vil ha et bedre samfunn finnes det en palett av demokratiske og parlamentaristiske partier å velge mellom.
Madame Butterfly Skrevet 26. juni 2021 #32 Skrevet 26. juni 2021 30 minutter siden, parkeringsvakten said: I sum så er det å ta imot flyktninger en ideologi. Det er et tapsprosjekt. Men når de som er imot flyktninger også gjør hverdagen til nordmenn elendig, så stemmer jeg fortsatt på noen som er for flyktninger og for nordmenn som er strebere og arbeidere. En FrP regjering kan kastes før det blir gjort uopprettelig skade. Tvangsretur av flere generasjoner med etablerte asylanter er langt fra uproblematisk 🤔 Dette var spissformulert, men jeg er enig med deg. Det finnes ikke politiske alternativ når det gjelder høstens valg. Den viktigste saken nå er å bremse innvandringen, slik at samfunnet får ryddet opp i integreringen av de som allerede har kommet hit. Når det er gjort kan vi ta mer bevisste valg på hvordan vi vil ha denne politikken fremover. 8
Topplue Skrevet 26. juni 2021 #33 Skrevet 26. juni 2021 Brunello skrev (14 timer siden): Å stemme rødt er like håpløst som å stemme frp. I realiteten er det bare Ap og Høyre som har en skikkelig helhet i politikken. De andre partiene er smale interessegrupper for spesielt interesserte. Hva med Sp? Har ikke de en helhetlig politikk? Jeg har ikke inntrykk av at Sp kun er for smale interessegrupper, heller tvert imot har jeg inntrykk av at flere og flere får øynene opp for den restriktive innvandrer-politikken til Sp, og ønsker høyere grad av selvforsyning i Norge. Tror Sp kommer til å gjøre et virkelig godt valg til høsten, de snakker om de sakene folk flest er opptatt av. 5
Brunello Skrevet 26. juni 2021 #34 Skrevet 26. juni 2021 Topplue skrev (22 minutter siden): Hva med Sp? Har ikke de en helhetlig politikk? Jeg har ikke inntrykk av at Sp kun er for smale interessegrupper, heller tvert imot har jeg inntrykk av at flere og flere får øynene opp for den restriktive innvandrer-politikken til Sp, og ønsker høyere grad av selvforsyning i Norge. Tror Sp kommer til å gjøre et virkelig godt valg til høsten, de snakker om de sakene folk flest er opptatt av. Sp er et nasjonalromantisk parti for alle som vil mure seg inne i Norge. 8
Gjest loveli Skrevet 26. juni 2021 #35 Skrevet 26. juni 2021 Grandidosa83 skrev (15 timer siden): Ny retning? Kommunisme har vel vært prøvd en god del steder før har det vel ikke? Det blir ikke mindre fattigdom og problemer av å «ta» de rike. Og ved å tømme statskassa fortere enn det tar å synge Musevisa.
Bie-damen Skrevet 26. juni 2021 #36 Skrevet 26. juni 2021 Ja, i år blir det kanskje Moxnes. Stødig kar.. 1
Bie-damen Skrevet 26. juni 2021 #37 Skrevet 26. juni 2021 Brunello skrev (1 time siden): Sp er et nasjonalromantisk parti for alle som vil mure seg inne i Norge. Sp er partiet for gode nordmenn 👍 4
Brunello Skrevet 26. juni 2021 #38 Skrevet 26. juni 2021 Bie-damen skrev (12 minutter siden): Sp er partiet for gode nordmenn 👍 Det sa de om NS også. 13
Gjest havrekaffe Skrevet 26. juni 2021 #39 Skrevet 26. juni 2021 16 hours ago, Evelynita said: Jeg er veldig glad i Rødt og vil at de skal få en fin plass i regjering. Ser ikke helst at de er så store at de styrer *mesteparten* fordi de er litt ekstreme på noe. Men jeg håper så mange som overhodet mulig stemmer Rødt så de har mulighet til å påvirke! Vi er ikke verdens beste land å bo i pga blått. Vi er også takknemlig for å ikke være USA når det gjelder helse, men allikevel stemmer folk motsatt, det er synd. Jeg håper vi får bremset denne utviklingen. Vi er verdens beste land fordi vi har oljen og fordi vi historisk sett har vært et arbeidende folk som støtter hverandre ved behov. Et eksempel på det er dugnaden som stod sterkt på landsbygda og rett og slett nødvendig for å overleve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå