Gå til innhold

Føler for å stemme rødt bare for at ting skal endre seg

Anbefalte innlegg

Gjest parkeringsvakten
Skrevet

Andre som føler det samme? År etter år, vi ser de samme problemene. Om vi stemmer rødt så kanskje samfunnet beveger seg i en ny retning som prioriterer den gjengse nordmann.  Den gjengse nordmann som alle gir faen i. Vi vil bare leve, vil vi ikke? Og hvem bryr seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer også til å stemme rødt. De mener det de sier, føler ikke de fleste politikerne står for sine ord. 

• Liker 37
Skrevet
parkeringsvakten skrev (2 minutter siden):

Andre som føler det samme? År etter år, vi ser de samme problemene. Om vi stemmer rødt så kanskje samfunnet beveger seg i en ny retning som prioriterer den gjengse nordmann.  Den gjengse nordmann som alle gir faen i. Vi vil bare leve, vil vi ikke? Og hvem bryr seg?

Ny retning? Kommunisme har vel vært prøvd en god del steder før har det vel ikke? 

Det blir ikke mindre fattigdom og problemer av å «ta» de rike. 

• Liker 31
Gjest parkeringsvakten
Skrevet
Just now, Grandidosa83 said:

Ny retning? Kommunisme har vel vært prøvd en god del steder før har det vel ikke? 

Hvorfor tror du en stemme for rødt betyr kommunisme? Hvorfor tror du at Norge vil oppføre seg identisk med andre steder? Dette er enkel tenking fra din side. Du tar ikke hensyn til kultur eller tid. Det handler heller ikke om å ta de rike (jeg er ikke fattig)

Skrevet
parkeringsvakten skrev (5 minutter siden):

Rødt vil øke skatte og avgiftstrykket på folk flest og ta inn titusenvis av flyktninger og ubegrunnede asylsøkere. Den vanlige mannen i gata har de aldri prioritert, ikke tidligere sosialistiske regimer heller.

Grandidosa83 skrev (2 minutter siden):

Det er helt riktig, disse landene har ikke endt opp som gode land å bo i for arbeiderne og folk flest de hevdet  representere. Det var nettopp folk flest som fikk det enda verre når økonomien kollapset og fattigdommen og nøden spredde seg. Dette har skjedd i alle land som har forsøkt seg på sosialismen, uten unntak.

• Liker 22
Gjest parkeringsvakten
Skrevet
2 minutter siden, Imariuz said:

Rødt vil øke skatte og avgiftstrykket på folk flest og ta inn titusenvis av flyktninger og ubegrunnede asylsøkere. Den vanlige mannen i gata har de aldri prioritert, ikke tidligere sosialistiske regimer heller.

Link til kilder der de vil masse-importere 

2 minutter siden, Imariuz said:

Det er helt riktig, disse landene har ikke endt opp som gode land å bo i for arbeiderne og folk flest de hevdet  representere. Det var nettopp folk flest som fikk det enda verre når økonomien kollapset og fattigdommen og nøden spredde seg. Dette har skjedd i alle land som har forsøkt seg på sosialismen, uten unntak.

Hvordan tenker du at det går her i Norge? Hvor lykkelig er den gjengse nordmann når vi ser en økning i unge tenåringer som selger sex for å spille litt playstation eller ha råd sminke og klær?

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Litt lyst å stemme på de jeg også, bare på pur f. 

Skrevet
parkeringsvakten skrev (Akkurat nå):

https://roedt.no/asylpolitikk

https://www.dagbladet.no/kultur/norge-bor-ta-imot-20-000-overforingsflyktninger-i-aret/68547165

Dette vil de gjøre på toppen av økende utgifter til eldrebølgen. Da blir det ikke noe penger igjen til Ola Arbeider som vil få økt skatte og avgiftstrykk og mindre å rutte med.

parkeringsvakten skrev (Akkurat nå):

Hvordan tenker du at det går her i Norge? Hvor lykkelig er den gjengse nordmann når vi ser en økning i unge tenåringer som selger sex for å spille litt playstation eller ha råd sminke og klær?

Norge ligger høyt oppe på kåringene over land med høyest lykke, så folk er tydeligvis fornøyde med å leve i en blandingsøkonomi med demokrati og høy grad av frihet. Det finnes ikke et eneste sosialistisk land blant de lykkeligste landene, så brødkøer, undertrykkelse og fattigdom er vist ikke veien til lykke.

• Liker 18
Gjest parkeringsvakten
Skrevet
1 minutt siden, Imariuz said:

https://roedt.no/asylpolitikk

https://www.dagbladet.no/kultur/norge-bor-ta-imot-20-000-overforingsflyktninger-i-aret/68547165

Dette vil de gjøre på toppen av økende utgifter til eldrebølgen. Da blir det ikke noe penger igjen til Ola Arbeider som vil få økt skatte og avgiftstrykk og mindre å rutte med.

Det du linker her handler om at flyktninger som er gode ressurser får bedre plass i Norge

1 minutt siden, Imariuz said:

Norge ligger høyt oppe på kåringene over land med høyest lykke, så folk er tydeligvis fornøyde med å leve i en blandingsøkonomi med demokrati og høy grad av frihet. Det finnes ikke et eneste sosialistisk land blant de lykkeligste landene, så brødkøer, undertrykkelse og fattigdom er vist ikke veien til lykke.

Jepp, fattigdom er ikke lykke. Norge beveger seg mot fattigdom per idag. Vi ser mer politikk som beveger seg mot dårligere liv for de som har mindre. 

Gjest Peanut
Skrevet

Jeg stoler ikke på såkalt valgflesk. Jeg stemmer det jeg alltid har stemt jeg :sleep: 

Skrevet (endret)
parkeringsvakten skrev (39 minutter siden):

Hvorfor tror du en stemme for rødt betyr kommunisme? Hvorfor tror du at Norge vil oppføre seg identisk med andre steder? Dette er enkel tenking fra din side. Du tar ikke hensyn til kultur eller tid. Det handler heller ikke om å ta de rike (jeg er ikke fattig)

Hva ellers er en stemme til Rødt? Selv om de vil ta makten med fredlige midler er det vanskelig å se vekk fra partiets røtter og politiske program er det vel ikke?

Vel, nå har venstreekstreme ideologier prøvd seg en god del ganger i historien. I den konteksten, hvor man ser hvor galt det har gått hver eneste gang, er det merkelig å ta utgangspunktet at utfallet i Norge skal bli annerledes enn alle andre steder det har vært prøvd. Å lære av historien er vel strengt tatt det motsatte av «enkel tenkning». 

Hva med norsk kultur og «tid» mener du gjør at denne ideologien skal gjøre vesentlig bedre suksess i Norge enn alle andre steder den har vært prøvd?

For deg personlig handler det kanskje ikke om penger, men for partiet Rødt er det alt Moxnes og co messer om. Og hva ellers er å «demokratisere bedrifter», kreve skyhøy arveskatt, skyhøy formueskatt, skattlegge med lønn over 600k høyere osv. om enn å gå til krig mot rike?

Endret av Grandidosa83
  • Liker 5
Skrevet

Føler det samme 

• Liker 2
Skrevet
parkeringsvakten skrev (24 minutter siden):

Imariuz skrev (29 minutter siden):

Sitat

Ekspander  

Alt er ikke perfekt i Norge. Men la oss ta Venezuela, som det siste sosialistprosjektet; tenker du landet har gått mot det bedre de siste årene?

Jeg tror ikke det blir mindre salg av sex bare fordi man får et økonomisk fattigere samfunn.

• Liker 6
Gjest parkeringsvakten
Skrevet
5 minutter siden, Grandidosa83 said:

Hva ellers er en stemme til Rødt? Selv om de vil ta makten med fredlige midler er deg vanskelig å se vekk fra partiets røtter og politiske program er det vel ikke?

Vel, nå har venstreekstreme ideologier prøvd seg en god del ganger i historien. I den konteksten, hvor man ser hvor galt det har gått hver eneste gang, er det merkelig å ta utgangspunktet at utfallet i Norge skal bli annerledes enn alle andre steder det har vært prøvd. Å lære av historien er vel strengt tatt det motsatte av «enkel tenkning». 

Hva med norsk kultur og «tid» mener du gjør at denne ideologien skal gjøre vesentlig bedre suksess i Norge enn alle andre steder den har vært prøvd?

For deg personlig handler det kanskje ikke om penger, men for partiet Rødt er det alt Moxnes og co messer om. Og hva ellers er å «demokratisere bedrifter», kreve skyhøy arveskatt, skyhøy formueskatt, skattlegge med lønn over 600k høyere osv. om enn å gå til krig mot rike?

Vet ikke hvorfor vi skal late som om et parti vil sette hele systemet på hodet. Det skjer ikke

Jeg er en av de prioriterte her til lands, og jeg ønsker mer skattepenger til å sørge for at Norge gjør livet lettere for de som har det vanskelig. Jeg ønsker ikke at Norge blir et land med tiggere og slum og fattigdom. Jeg vil heller betale mer skatt, enn å betale mer penger på sikkerhetsvakter fordi fattigdom og kriminalitet øker

Skrevet (endret)
parkeringsvakten skrev (21 minutter siden):

Det du linker her handler om at flyktninger som er gode ressurser får bedre plass i Norge

Gode ressurser? Alle utredninger viser at ikke-vestlige innvandrere koster mer enn de bidrar med, 4.1 millioner i snitt hvert år. Rødt vil altså ta imot 20.000 i året som hver koster 4.1 millioner i snitt, det betyr en årlig kostnad på 82 milliarder bare her. Og så vil de også liberalisere asylpolitikken ved å stanse returer av ubegrunnede asylsøkere med avslag og gjøre det enklere å hente familien til Norge, som også vil koste titalls milliarder hvert år. Da blir de ikke ressurser.

parkeringsvakten skrev (21 minutter siden):

Jepp, fattigdom er ikke lykke. Norge beveger seg mot fattigdom per idag. Vi ser mer politikk som beveger seg mot dårligere liv for de som har mindre. 

De har strammet inn for noen trygdeordninger slik at det skal lønne seg å arbeide. Det er en helt nødvendig politikk som det vil bli enda mer behov for om Rødt får viljen sin og får hentet titusenvis av mennesker som koster mer enn de bidrar med og øke utgiftene med titalls milliarder på toppen av en eldrebølgen som også vil øke offentlige utgifter mye. Da blir det ikke noe igjen til folk flest, som vil måtte betale for det gjennom økte skatter, dårligere offentlige tjenester og trygder og mindre trygghet, slik vi ser i Sverige.

Endret av Imariuz
  • Liker 14
Skrevet

Jeg tror også Bjørnar mener og står for det han sier. 

Jeg tror bare ikke at han eller noen av de rødgrønne vil forbedre vårt samfunn, så lenge de ikke bremser asylpolitikken, og familiegjenforeningen. Trapper opp integreringen er også viktig, den må videre endres, til å bli mer effektiv.

Vi har sett konsekvensen av innvandringspolitiske valg så langt, vi har sett Innvandrer regnskapet til SSB.

Dette har vi ikke råd til, verken økonomisk, kulturelt, eller personlig (noen betaler en meget høy personlig pris for denne feilslåtte politikk).

Det hele er irreversibelt, og må bremses til vi som samfunn får full oversikt. Slik at vi kan ta et informert valg. 

• Liker 12
Skrevet

Jada, superflott at folk vil stemme Rødt fordi de er lei og trøtt av politikerne i de ansvarlige partiene. Virkelig flott blir det om mange nok driter i å undersøke hva partiets politikk innebærer, og heller bare stemmer basert på en «tretthetsfølelse» og hunger etter endring - til tross for at vi i dette landet stort sett har det jævlig bra.

Kanskje en periode med Rødt er kuren vi trenger for å «vekke» bortskjemte og historieløse nordmenn. 

• Liker 15
Gjest parkeringsvakten
Skrevet
Just now, Imariuz said:

Gode ressurser? Alle utredninger viser at de koster mer enn de bidrar med, 4.1 millioner i snitt hvert år. Rødt vil altså ta imot 20.000 i året som hver koster 4.1 millioner i snitt, det betyr en årlig kostnad på 82 milliarder bare her. Og så vil de også liberalisere asylpolitikken ved å stanse returer av ubegrunnede asylsøkere med avslag og gjøre det enklere å hente familien til Norge, som også vil koste titalls milliarder hvert år. Da blir de ikke ressurser.

I sum så er det å ta imot flyktninger en ideologi. Det er et tapsprosjekt. Men når de som er imot flyktninger også gjør hverdagen til nordmenn elendig, så stemmer jeg fortsatt på noen som er for flyktninger og for nordmenn som er strebere og arbeidere. 

Skrevet
parkeringsvakten skrev (1 time siden):

Ingen grunn til å bytte ut regjeringen. De gjør en kjempejobb.

• Liker 5
Skrevet
parkeringsvakten skrev (1 minutt siden):

Vet ikke hvorfor vi skal late som om et parti vil sette hele systemet på hodet. Det skjer ikke

Jeg er en av de prioriterte her til lands, og jeg ønsker mer skattepenger til å sørge for at Norge gjør livet lettere for de som har det vanskelig. Jeg ønsker ikke at Norge blir et land med tiggere og slum og fattigdom. Jeg vil heller betale mer skatt, enn å betale mer penger på sikkerhetsvakter fordi fattigdom og kriminalitet øker

Det enkle svaret er at man ikke trenger å sette ting på hodet for at det får effekt. I et parlamentarisk system ser vi blant annet dette når et parti er på vippen. 

At man skal forsvare det at man velger frem partier som bygger på feilslåtte ideologier med at vi ikke skal «late» som de kan sette systemet på hodet er for meg skremmende. Implisitt sier det jo at man selv ser problemet hvis de får for mye makt..

Kan du da vise til et eneste land med sosialisme / kommunisme hvor de fattige har kommet bedre ut av det etter denne ideologien har fått makten? Det som skjer gang på gang er at man tukler med det frie markedet, fratar de evnerike/rike eiendommene sine osv.. og deretter kollapser økonomien.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...