Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, håper også det. Men så var de de andre meldingene fra henne om at hun var glad hun hadde dratt innom dagen før bl.a. Og om de kunne ringes de andre dagene også. Kan jo være dette nr er registrert på en dame men så er det mannen hennes som bruker det. Og ser mannen er venn med kjæresten min på fb.  I beste fall er det helt uskyldig. 

Anonymkode: a13d2...7e8

La oss si det er en tjeneste f.eks vannlås.  Eller oppsett av en pc eller bære ut en vaskemaskin. Litt meldinger og samtaler om når dette skal skje, så en takk for at han kom innom. Helt plausibelt. Kanskje har de sett noe annet som burde gjøres, og mannen din har tilbydd å fikse, derav ny avtale? Ikke svartmal, la det gå og ha heller øynene oppe videre. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Snabeltann skrev (Akkurat nå):

La oss si det er en tjeneste f.eks vannlås.  Eller oppsett av en pc eller bære ut en vaskemaskin. Litt meldinger og samtaler om når dette skal skje, så en takk for at han kom innom. Helt plausibelt. Kanskje har de sett noe annet som burde gjøres, og mannen din har tilbydd å fikse, derav ny avtale? Ikke svartmal, la det gå og ha heller øynene oppe videre. 

Da hadde han jo sagt det? Ikke at han ikke vet hvem det er?

Anonymkode: 634db...6fd

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da hadde han jo sagt det? Ikke at han ikke vet hvem det er?

Anonymkode: 634db...6fd

Men om de brukte damas tlf så hadde han ikke nr lagret og koblet ikke? Om man går gjennom min tlf så har jeg drøssevis av nr som ikke er lagret i forbindelse med jobb (lærer, mange mld fra foreldre, kollegaer, samarbeidende etater etc...) barns venner,  kjøp og salg på face....kanskje noen av disse kunne oppfattes som mistenkelig, aner ikke. Har ikke oversikt, og hadde antageligvis ikke husket på sekundet heller.

Var det lenge siden mld var sendt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snabeltann skrev (Akkurat nå):

Men om de brukte damas tlf så hadde han ikke nr lagret og koblet ikke? Om man går gjennom min tlf så har jeg drøssevis av nr som ikke er lagret i forbindelse med jobb (lærer, mange mld fra foreldre, kollegaer, samarbeidende etater etc...) barns venner,  kjøp og salg på face....kanskje noen av disse kunne oppfattes som mistenkelig, aner ikke. Har ikke oversikt, og hadde antageligvis ikke husket på sekundet heller.

Var det lenge siden mld var sendt?

Ts her. Ikke jeg som svarte rett over her.

Meldingen var sendt to dager før tror jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt jeg ass, men om jeg skal takke noen for en tjeneste skriver jeg det gjerne klart og tydelig så det ikke oppstår misforståelser overhodet, typ "Hei! Tusen takk for at du fikset vannlåsen for meg, setter skikkelig pris på det!", ingen mystiske meldinger med spørsmål om det er greit at jeg ringer nå eller da. Synes helt ærlig mange her inne er i overkant naive. Jeg følger gjerne magefølelsen og har alltid fått bekreftet mine mistanker.

Anonymkode: 3a533...643

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg vet ikke helt jeg ass, men om jeg skal takke noen for en tjeneste skriver jeg det gjerne klart og tydelig så det ikke oppstår misforståelser overhodet, typ "Hei! Tusen takk for at du fikset vannlåsen for meg, setter skikkelig pris på det!", ingen mystiske meldinger med spørsmål om det er greit at jeg ringer nå eller da. Synes helt ærlig mange her inne er i overkant naive. Jeg følger gjerne magefølelsen og har alltid fått bekreftet mine mistanker.

Anonymkode: 3a533...643

Og jeg skriver gjerne "takk igjen, det betydde mye". Eller til min mannlige kollega som bor i nærheten når det nærmer seg slutten på julebordet "taxi hjem kl 2?". Eller kollegaen som skal i samme kundemøte som meg "utenfor Rema kl 13?". 

Og "tilgjengelig? ringes?"... den er en gjenganger i et yrke der ting plutselig skjer og må avklares. 

Hadde virkelig ikke orket et forhold der jeg hele tiden måtte presiserte hva jeg mente, selv om det er opplagt for mottaker, bare for å slippe en sjalu ektemann... Han er heldigvis, og selvfølgelig, helt laidback uansett hva han leser på min telefon. 

Om du alltid får bekreftet dine mistanker, da ville jeg heller begynt å gå etter en annen type menn. 

Anonymkode: 8fb51...069

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo ikke sikkert! Jeg har plenty som har sendt meg meldinger uten lagret kontakt og som jeg må bruke tid på å finne ut av. Naboer, ungene mine som har gått tom for strøm og låner, folk i klassen til unger, folk i tilknytning til jobb, reparasjoner osv osv. 

Anonymkode: a57cc...192

Ja, men er de glade for gårsdagens besøk på enehånd?

Spør de om de kan ringe når de tror du kamskje har lagt deg? 

Har du svart disse, har de på FB - fikk besøk dagen før på kveld og fortsatt ikke husker hvem det kan være? 

Anonymkode: 3eeae...7c3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og jeg skriver gjerne "takk igjen, det betydde mye". Eller til min mannlige kollega som bor i nærheten når det nærmer seg slutten på julebordet "taxi hjem kl 2?". Eller kollegaen som skal i samme kundemøte som meg "utenfor Rema kl 13?". 

Og "tilgjengelig? ringes?"... den er en gjenganger i et yrke der ting plutselig skjer og må avklares. 

Hadde virkelig ikke orket et forhold der jeg hele tiden måtte presiserte hva jeg mente, selv om det er opplagt for mottaker, bare for å slippe en sjalu ektemann... Han er heldigvis, og selvfølgelig, helt laidback uansett hva han leser på min telefon. 

Om du alltid får bekreftet dine mistanker, da ville jeg heller begynt å gå etter en annen type menn. 

Helt enig.

Men er de på besøk hos deg alene dagen før uten at du overhodet erindrer hvem dette kan tenkes å være?

Det er jo DET som er utrolig merkelig. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt enig.

Men er de på besøk hos deg alene dagen før uten at du overhodet erindrer hvem dette kan tenkes å være?

Det er jo DET som er utrolig merkelig. 

Det skriver jeg tidligere i tråden. 

At jeg ikke reagerer på meldingene i seg selv. Men reaksjonen til kjæresten. 

Likevel... om innledningen til spørsmålet er "er det noen andre?", da hadde nok jeg også vært ganske knapp i svaret mitt. 

Nå ble svaret mitt trukket ut av sammenhengen, da jeg svarte en bruker som mener at man alltid må forklare hva man egentlig mener i meldinger, for å unngå misforståelser... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men om du lurer på hvem som er bruker av tlfnr som sendte melding, er det bare å søke opp nr på vipps. Der kommer det jo opp brukeren av tlf nr, selv om ab står på en annen.

Anonymkode: 9ad04...24c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Men om du lurer på hvem som er bruker av tlfnr som sendte melding, er det bare å søke opp nr på vipps. Der kommer det jo opp brukeren av tlf nr, selv om ab står på en annen.

Anonymkode: 9ad04...24c

Takk for tips. Ser at det er samme damen.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 

Fikk en snap fra han i ettermiddag av bare noe random. Så har nå endelig hørt livstegn fra han siden igår ettermiddag (vi bruker snakkes daglig og ofte om kveldene før vi legger oss). Men han har ikke ringt opp igjen, det bruker vi alltid om man ikke kan ta telefonen der og da. Tror kanskje han unngår meg eller er i dårlig humør etter jeg spurte om meldingen han hadde fått. 

Synd vi ikke sees før om 14 dager. Vanskelig når det blir sånn her. Vi har snkaket om å flytte sammen på sikt og at avstanden er midlertidig men vet ikke hvor lenge til enda, pga studier og jobb i hver sin by. 

Ser noen anbefaler å bare gjøre det slutt siden det er dårlig tillitt. Men det har ikke vært sånn som dette før (vært sammen snart 2 år) og dumt å gjøre det slutt hvis det hele bare er overtenking fra min side.

Føler jeg bør spørre han om det går bra mellom oss. Eller blir det bare verre da. Best å gi han litt tid og heller bare trekke seg litt tilbake?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Sjekket mobilen hans en gang. Og har tidligere spurt om en dame som han var bestevenn med på snap. Thats it.

That’s it?

Du innledet med å spørre om han har noen andre. Ville du selv likt at noen antok dette om deg, i stedet for å si at de hadde sett et nummer og lurte på hvem det var?

Full forståelse for at han er drit lei av slike mistanker, og at han drar seg langt unna.

Skremmende å lese tråden med alle svarene fra mennesker som forventer at alle er ute etter å lure og være utro, etc. Ikke rart man skyver mennesker unna. Selvoppfyllende profetier er en reell greie. 

Anonymkode: 63a0a...829

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ts her. 

Fikk en snap fra han i ettermiddag av bare noe random. Så har nå endelig hørt livstegn fra han siden igår ettermiddag (vi bruker snakkes daglig og ofte om kveldene før vi legger oss). Men han har ikke ringt opp igjen, det bruker vi alltid om man ikke kan ta telefonen der og da. Tror kanskje han unngår meg eller er i dårlig humør etter jeg spurte om meldingen han hadde fått. 

Synd vi ikke sees før om 14 dager. Vanskelig når det blir sånn her. Vi har snkaket om å flytte sammen på sikt og at avstanden er midlertidig men vet ikke hvor lenge til enda, pga studier og jobb i hver sin by. 

Ser noen anbefaler å bare gjøre det slutt siden det er dårlig tillitt. Men det har ikke vært sånn som dette før (vært sammen snart 2 år) og dumt å gjøre det slutt hvis det hele bare er overtenking fra min side.

Føler jeg bør spørre han om det går bra mellom oss. Eller blir det bare verre da. Best å gi han litt tid og heller bare trekke seg litt tilbake?

Vanskelig å si, men om jeg var utro og skjulte det fra en kjæreste jeg planla å beholde, hadde jeg snudd godsiden til idét kjæresten min hadde blitt mistenksom. Da hadde jeg latt han føle seg elsket, for at mistanken skulle bli borte. 

Anonymkode: a57cc...192

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2021 den 10.22):

«Glad du kom innom i går» og meldinger som er veldig generelle av typen «kan jeg ringe deg» hadde jeg antatt var utroskap. 

Planlagt, og at det er bevisst at de ikke sier noe mer enn «ingenting» i meldingene. 

Særlig når han svarer «vet ikke hvem det er». 

Hallo. En person er glad for å treffe deg hjemme, vil snakke på telefon fremfor skriftlig - du har vedkommende på FB, lagrer ikke nummeret, svarer «hei og hå opptatt snakkes senere» fremfor «tror du har fått feil nummer, er du mor til Fred i klassen? Ja, jeg tar med pynt til sommerfesten på skolen» = selvsagt utro. 

Helt enig i dette. 

Man skal være meget forsiktig med å anklage. 

Men her har du nok sett noe han ikke vil du skal se. Jeg ville faktisk sagt det rett ut ærlig. "Jeg må innrømme at jeg så på mobilen din og fant den og den meldingen (utdyp). Og lurer på hvem dette er". Så ville jeg vurdert etter svaret hans om dette er noe å gå videre med. Men han skulle hatt et veldig godt svar for at jeg ville fortsatt. 

Det er jo tydelig i meldingene synes jeg at det er noe. Og klart han visste hvem dette var. 

Anonymkode: ad05f...b6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2021 den 12.08):

Ja, men er de glade for gårsdagens besøk på enehånd?

Spør de om de kan ringe når de tror du kamskje har lagt deg? 

Har du svart disse, har de på FB - fikk besøk dagen før på kveld og fortsatt ikke husker hvem det kan være? 

Ikke meg du spør, men hadde jeg blitt anklaget for å ha funnet meg noen andre, så kan det godt hende at jeg også svarte avvisende om at jeg ikke visste (enda jeg visste).

Det å bli anklaget for å ha funnet noen andre, er temmelig ødeleggende for følelseslivet.

Hele hans adferd tyder på at han har fått nok, ikke at han har dårlig samvittighet.

Synes det er svært foruroligende svar i denne tråden, hvor 95% bare sluker mistanken, og ikke i det hele tatt leser TS sin oppførsel og mannens respons. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ville faktisk sagt det rett ut ærlig. "Jeg må innrømme at jeg så på mobilen din og fant den og den meldingen (utdyp). Og lurer på hvem dette er". Så ville jeg vurdert etter svaret hans om dette er noe å gå videre med.

Litt sent å gjøre det ETTER at man har gått amok med anklager, og mannen helt tydelig har fått nok.

Det virker mer som det er han som vurderer om han vil gå videre eller ikke...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2021 den 10.28):

Han høres ikke utro ut. Hun sender meldinger og han svarer lite. 

Begynner han å endre seg og vokter mobilen som pengene i Norges bank, er det grunn til bekymring. 

Man må ta et valg om å stole på, ellers sliter man seg helt ut. 

Anonymkode: 77ce7...278

Jeg tenker helt omvendt. 

Man sender lite meldinger når man er utro, man vil ikke legge igjen for mye digitale spor. En klassisk melding er "er du våken, kan jeg ringe". Årsaken til at det ikke er svart på SMSen er jo fordi man ringer tilbake når man får en sånn melding.

Jeg snakker av erfaring, hadde en affære med en gift mann, det er vel ingen jeg hadde færre, tørrere eller kortere SMS-utvekslinger med enn han. Alt skjedde ved å ringe/facetime, zoom/teams under covid, snap og face to face. Nå er jeg IKKE for snoking altså, men om TS først skal gjøre det, så bør du kanskje sjekke telefonloggen i tillegg til SMS. Om han har snakket med dette nummeret i en time, så kan han ikke komme med at han ikke vet hvem det er.

Jeg synes det er et rødt flagg at han ikke vet hvem det er allerede, dere som er så senile at dere mener dere ikke husker hvem som var innom i går griper etter halmstrå. Fyren skjuler et eller annet.

Kan godt være uskyldig da, at de bare er venner men han føler han må skjule det for sin utrolig usikre kjæreste. Kanskje hun har et crush på han som han liker litt, men aldri har gjort noe med. Det kan han heller ikke fortelle TS, da går hun jo helt i kjelleren. Det virker jo som han ikke får ha kvinnelige venner.

Anonymkode: 2e32c...6e4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker helt omvendt. 

Man sender lite meldinger når man er utro, man vil ikke legge igjen for mye digitale spor. En klassisk melding er "er du våken, kan jeg ringe". Årsaken til at det ikke er svart på SMSen er jo fordi man ringer tilbake når man får en sånn melding.

Jeg snakker av erfaring, hadde en affære med en gift mann, det er vel ingen jeg hadde færre, tørrere eller kortere SMS-utvekslinger med enn han. Alt skjedde ved å ringe/facetime, zoom/teams under covid, snap og face to face. Nå er jeg IKKE for snoking altså, men om TS først skal gjøre det, så bør du kanskje sjekke telefonloggen i tillegg til SMS. Om han har snakket med dette nummeret i en time, så kan han ikke komme med at han ikke vet hvem det er.

Jeg synes det er et rødt flagg at han ikke vet hvem det er allerede, dere som er så senile at dere mener dere ikke husker hvem som var innom i går griper etter halmstrå. Fyren skjuler et eller annet.

Kan godt være uskyldig da, at de bare er venner men han føler han må skjule det for sin utrolig usikre kjæreste. Kanskje hun har et crush på han som han liker litt, men aldri har gjort noe med. Det kan han heller ikke fortelle TS, da går hun jo helt i kjelleren. Det virker jo som han ikke får ha kvinnelige venner.

He he he, dere som er elskerinner til gifte menn, gjør det ikke akkurat enkelt for dere selv!

Nå vet dere jo alt om hvor utro menn er, og kan ikke stole på en mann igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker helt omvendt. 

Akkurat dette. Da jeg leste meldingsutvekslingene så tenkte jeg: Her er det noen som fatter seg veldig i korthet for å ikke bli avslørt.

Anonymkode: ad05f...b6b

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...