AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #1 Skrevet 25. juni 2021 Kjæresten skulle vise meg noe på hans mobil, da så jeg tilfeldigvis en sms fra et nummer som ikke var lagret. Det sto et spørsmål der personem lurte på om han hadde lagt seg eller om personen kunne ringe han. Denne sms hadde han ikke besvart, mottok den for 3 dager siden så jeg. Dagen etter begynte jeg å spekulere mer og mer på meldingen og har i et dårlig øyeblikk sjekket hans mobil. Ser det er kanskje 7 meldinger frem og tilbake mellom dem. Bl.a. spør hun om å ringes og han sier det har vært travelt og virker som han har vært opptatt og hun har prøvd å få tak i han. Ene medlingen sier hun at hun var glad hun dro innom til han dagen før. Men står ikke noe mer om hvorfor hun dro innom. Ser også at hun nevner noe med ene barnet sitt. Samme kveld spurte jeg kjæresten min rett ut om han har funnet noen andre men han lover det er bare meg. Sa at jeg tilfeldigvis så meldingen på mobilen den dagen han skulle vise meg noe men han sier han kom ikke helt på hvem det kunne være, kanskje moren til nabobarna. Men jeg sa at da hadde han vel lagret nr hennes fra før. Han gjentar at han ikke har møtt noen andre osv. Og at jeg kan kameraovervåke huset hans om jeg vil eller spørre vennene hans om jeg er i tvil. Jeg klarer ikke helt å stole 100 prosent på det. Googlet nr og ser at det er ei dame i samme bydel (ikke moren til naboungene som han nevnte først at det kunne være). Ser hun også har barn. Men klarer ikke finne ut annet enn at hun deler hus med en mann på samme alder som seg og de har samme etternavn. Antagelig gift. Denne mannen er venn med kjæresten min på Facebook. Jeg prøver å stole på kjæresten min, men vi er i et avstandforhold så kan ikke vite hva han gjør daglig. Dette er en helt ny situasjon for meg. Hvordan kan jeg slå meg til ro med hans forklaring eller finne ut om de har noe på gang? Har ikke sagt at jeg snoket på telefonen hans. Vi møtes ikke igjen før om 2 uker så kan jo ikke følge så mye med han. Føler meg som den verste stalkeren, men akkurat nå klarer jeg ikke slå meg til ro. Tidligere hvis jeg har lurt på noe, så har det vært en naturlig forklaring med at det er mødre til nabobarna eller lignende og han har vist meg på telefonen at det ikke er noe å bekymre seg for. Hva gjør jeg nå egentlig? Best å late som ingenting? Spørre en gang til? Anonymkode: a13d2...7e8
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #2 Skrevet 25. juni 2021 Jeg er faktisk i samme situasjon som deg, men vet ikke helt hvordan man skal gripe an en sånn situasjon. Det hadde jo vært fristende å tatt kontakt med denne damen og bare spurt rett ut hvilken relasjon hun har med din kjæreste? Men det kan slå begge veier og gjøre ting verre, siden hun da kan ta kontakt med kjæresten din og si at du har tatt kontakt med henne for å spørre om hun og din kjæreste har noe på gang. Jeg tror du bare får smøre deg med tålmodighet og vente og se hva som skjer og så kan du jo sjekke mobilen hans igjen om et par uker hvis du har muligheten da, for å se om det har kommet inn noen flere meldinger fra henne. Jeg vet det er mange her inne som sier at det er bare å sjekke telefonen til kjæresten enn å faktisk være utro eller å ha noe på gang, men det er det ikke. Man har jo ingen grunn til å sjekke kjærestens mobil hvis han har rent mel i posen. Anonymkode: 995e5...591 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #3 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er faktisk i samme situasjon som deg, men vet ikke helt hvordan man skal gripe an en sånn situasjon. Det hadde jo vært fristende å tatt kontakt med denne damen og bare spurt rett ut hvilken relasjon hun har med din kjæreste? Men det kan slå begge veier og gjøre ting verre, siden hun da kan ta kontakt med kjæresten din og si at du har tatt kontakt med henne for å spørre om hun og din kjæreste har noe på gang. Jeg tror du bare får smøre deg med tålmodighet og vente og se hva som skjer og så kan du jo sjekke mobilen hans igjen om et par uker hvis du har muligheten da, for å se om det har kommet inn noen flere meldinger fra henne. Jeg vet det er mange her inne som sier at det er bare å sjekke telefonen til kjæresten enn å faktisk være utro eller å ha noe på gang, men det er det ikke. Man har jo ingen grunn til å sjekke kjærestens mobil hvis han har rent mel i posen. Anonymkode: 995e5...591 At det er verre å sjekke kjærestens mobil (Skulle det være) Anonymkode: 995e5...591
Hannah80 Skrevet 25. juni 2021 #4 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er faktisk i samme situasjon som deg, men vet ikke helt hvordan man skal gripe an en sånn situasjon. Det hadde jo vært fristende å tatt kontakt med denne damen og bare spurt rett ut hvilken relasjon hun har med din kjæreste? Men det kan slå begge veier og gjøre ting verre, siden hun da kan ta kontakt med kjæresten din og si at du har tatt kontakt med henne for å spørre om hun og din kjæreste har noe på gang. Jeg tror du bare får smøre deg med tålmodighet og vente og se hva som skjer og så kan du jo sjekke mobilen hans igjen om et par uker hvis du har muligheten da, for å se om det har kommet inn noen flere meldinger fra henne. Jeg vet det er mange her inne som sier at det er bare å sjekke telefonen til kjæresten enn å faktisk være utro eller å ha noe på gang, men det er det ikke. Man har jo ingen grunn til å sjekke kjærestens mobil hvis han har rent mel i posen. Anonymkode: 995e5...591 Hun må selvsagt ikke kontakte denne kvinnen. Ts vil jo fremstå som fullstendig sprø. 12
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #5 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det hadde jo vært fristende å tatt kontakt med denne damen og bare spurt rett ut hvilken relasjon hun har med din kjæreste? Nei nei nei nei nei! Ikke gidd å være loco. Anonymkode: 63a0a...829 5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #6 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Googlet nr og ser at det er ei dame i samme bydel (ikke moren til naboungene som han nevnte først at det kunne være). Ser hun også har barn. Men klarer ikke finne ut annet enn at hun deler hus med en mann på samme alder som seg og de har samme etternavn. Antagelig gift. Denne mannen er venn med kjæresten min på Facebook. Si at du fant ut hvem det var, be han om å fortelle deg om henne. Anonymkode: 63a0a...829 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #7 Skrevet 25. juni 2021 Selvfølgelig vet han hvem han har fått meldinger av! Sjekk telefonen neste gang du har mulighet. Dette hadde ikke jeg slått meg til ro med. Anonymkode: 3b405...fba 18
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #8 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig vet han hvem han har fått meldinger av! Sjekk telefonen neste gang du har mulighet. Dette hadde ikke jeg slått meg til ro med. Anonymkode: 3b405...fba Det er da vel ikke sikkert! I løpet av hverdagen er det mange som melder for å ordne ting eller avtale ting. Kunne lett glemt av hvem som sender meg meldinger selv. Har kontakter i telefonlista mi som jeg ikke en gang aner hvem er, som ligger der fra en eller annen gang jeg holdt på med et eller annet. Hadde imidlertid funnet det ut, dersom kjæresten min lurte. Anonymkode: 63a0a...829
Baktusen Skrevet 26. juni 2021 #9 Skrevet 26. juni 2021 (endret) Dette skurrer litt kjenner jeg. Ikke fordi det er noe galt i meldingen men på grunn av hans reaksjon. Hvis kjæresten min lurer så tar jeg jo opp telefonen for å se hvilken melding han mener og for å gi en forklaring? Det høres helt absurd ut..... Men, det kan jo like godt være at mannen hennes og din kjæreste er nære venner. Og at denne kvinne trengte å lufte noe, eller hjelp til en overraskelse til denne mannen, eller at de har trøbbel og at hun har ønsket å prate med en av mannens venner. Kan også være hun er en eks som nå roter opp i ting eller ønsker kontakt med din kjæreste. Helt umulig å vite. Men at kjæresten din ikke vet hvem det er? Er fullstendig absurd....... Men han ønsker ikke å fortelle det, eller finne utav det. Snodig at han ikke tar opp telefonen for å finne ut av dette. 'Hæ, åja, den meldinga det var.... stemmer hadde glemt det' ... Mest sannsynlig fordi han har noe å skjule. Hvorfor der er fordi han gjør noe dumt eller fordi han beskytter en venn sin tillitt, det er jammen ikke godt å si. Eller om han frykter en reaksjon.. Virker også som du tok han litt uforberedt med spørsmålet ditt. Men jeg hadde nok prøvd å fokusere litt på det at det fremgår at hun er pådriver av kontakten og at han unnskylder seg med at han er opptatt. Også må jeg innrømme at jeg hadde nok lett etter litt med informasjon neste gang... Endret 26. juni 2021 av Baktusen 7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #10 Skrevet 26. juni 2021 Har vært i samme situasjon selv. Det smarteste er grundig etterforsking før du spør videre. Slik at han ikke får muligheter til å slippe unna med gode skalkeskjul. Nå har han jo hele to uker på seg å samle opp gode forklaringer på eventuelle ubehagelige spørsmål. Måten jeg fant ut om min ekskjærestes utroskap var ved å snoke på mobilen og pc’ en hans. Men det var nok lettere for meg fordi vi var samboere. Jeg hadde jo litt dårlig samvittighet for snokingen, men etter jeg fant det første beviset bar det ingen vei tilbake. Og i dag er jeg jo sjeleglad for at jeg gjorde det. Så jeg slapp kaste bort mer tid av livet mitt på ham. Du har tatt ham i å lyve for deg allerede. Og det hadde han ikke gjort om han ikke hadde hatt noe å skjule. Men det trenger ikke være mer enn en god venninne han hjelper eller deler noe med. Men holde han det skjult på den måten han gjør, er det fordi han er usikker på om det er riktig overfor deg. Og da syns jeg det heller mot emosjonelt utroskap. Han gjør ihvertfall noe mot deg som ikke er ok. Skal jeg være helt ærlig, så vil nok kanskje rådet mitt bli å gjøre slik jeg gjorde, når du nå har så sterk mistanke mot ham. Og se ellers etter alle andre tegn. Er du hos ham. Bruk luktesansen og se etter hårstrå..feks Vet det høres gale ut, men folk bruker faktisk tusenvis av kroner i privatetterforskere for å finne bevis. Og metodene som blir brukt der er ikke alltid like stuerent der heller😶 Andre alternativet som kanskje ikke er like utspekulert er å rett og slett være ærlig. Si du har blitt så usikker etter du merket det ukjente mobilnummeret på mobilen hans og han ikke tok igjen hvem det var. Spør om dere kan sjekke ut nummeret sammen. Og om han så videre kan gi en forklaring. Om han ikke er villig til dette, er det en stor rød varsellampe. Og gjør han det og åpenbart lyver og sier det må være feilmelding o.l. Er det en stor rød varsellampe det også. Da ville jeg såfall bare sagt det som det er. At du ikke klarte å la være å sjekke mobilen hans da du skjønte han løy for deg. Og er dypt såret nå fordi han fortsetter å lyve. Det er et såpass stort tillitsbrudd iMesh selv at det kan sammenlignes med en form for utroskap det også Anonymkode: b6904...ddd 7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #11 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vært i samme situasjon selv. Det smarteste er grundig etterforsking før du spør videre. Slik at han ikke får muligheter til å slippe unna med gode skalkeskjul. Nå har han jo hele to uker på seg å samle opp gode forklaringer på eventuelle ubehagelige spørsmål. Måten jeg fant ut om min ekskjærestes utroskap var ved å snoke på mobilen og pc’ en hans. Men det var nok lettere for meg fordi vi var samboere. Og hva hvis det er hun som tar feil? Du gjentar og gjentar at han lyver, men det vet vi ingenting om. Du nevner også påstand om feilmelding, det er også noe som ikke står. Snakk om å se spøkelser på høylys dag. Og er du klar over hvor belastende det er å bli beskyldt for alt mulig? Jeg slengte ut en eks som holdt på sånn. Det var klin umulig å få til et forhold med noen som trodde jeg var ond. Anonymkode: 63a0a...829 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #12 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vært i samme situasjon selv. Det smarteste er grundig etterforsking før du spør videre. Slik at han ikke får muligheter til å slippe unna med gode skalkeskjul. Nå har han jo hele to uker på seg å samle opp gode forklaringer på eventuelle ubehagelige spørsmål. Måten jeg fant ut om min ekskjærestes utroskap var ved å snoke på mobilen og pc’ en hans. Men det var nok lettere for meg fordi vi var samboere. Jeg hadde jo litt dårlig samvittighet for snokingen, men etter jeg fant det første beviset bar det ingen vei tilbake. Og i dag er jeg jo sjeleglad for at jeg gjorde det. Så jeg slapp kaste bort mer tid av livet mitt på ham. Du har tatt ham i å lyve for deg allerede. Og det hadde han ikke gjort om han ikke hadde hatt noe å skjule. Men det trenger ikke være mer enn en god venninne han hjelper eller deler noe med. Men holde han det skjult på den måten han gjør, er det fordi han er usikker på om det er riktig overfor deg. Og da syns jeg det heller mot emosjonelt utroskap. Han gjør ihvertfall noe mot deg som ikke er ok. Skal jeg være helt ærlig, så vil nok kanskje rådet mitt bli å gjøre slik jeg gjorde, når du nå har så sterk mistanke mot ham. Og se ellers etter alle andre tegn. Er du hos ham. Bruk luktesansen og se etter hårstrå..feks Vet det høres gale ut, men folk bruker faktisk tusenvis av kroner i privatetterforskere for å finne bevis. Og metodene som blir brukt der er ikke alltid like stuerent der heller😶 Andre alternativet som kanskje ikke er like utspekulert er å rett og slett være ærlig. Si du har blitt så usikker etter du merket det ukjente mobilnummeret på mobilen hans og han ikke tok igjen hvem det var. Spør om dere kan sjekke ut nummeret sammen. Og om han så videre kan gi en forklaring. Om han ikke er villig til dette, er det en stor rød varsellampe. Og gjør han det og åpenbart lyver og sier det må være feilmelding o.l. Er det en stor rød varsellampe det også. Da ville jeg såfall bare sagt det som det er. At du ikke klarte å la være å sjekke mobilen hans da du skjønte han løy for deg. Og er dypt såret nå fordi han fortsetter å lyve. Det er et såpass stort tillitsbrudd iMesh selv at det kan sammenlignes med en form for utroskap det også Anonymkode: b6904...ddd Hjelpes , du har jo Bestemr deg for at denne er utro du Anonymkode: 76fcc...833 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #13 Skrevet 26. juni 2021 Takk for svar dere. Skal avvente og prøve å se etter flere spor men får ikke gjort så mye før vi treffes igjen. Skal ikke kontakte dama han har hatt kontakt med i alle fall. Anonymkode: a13d2...7e8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #14 Skrevet 26. juni 2021 Sendte han en melding og sa bare god natt, igår kveld. Men tror han hadde sovnet siden han skulle tidlig pp jobb idag. Ser han har lest den kl 02. Men ikke noe svar. Ikke vært aktiv på faceb siden da (men han bruker ikke fb så mye). Så vet ikke om han har dratt på jobb eller er hos noen.. Ts. Anonymkode: a13d2...7e8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #15 Skrevet 26. juni 2021 Enig i at meldingene i seg selv ikke er unormale. Kan være noe så enkelt som at vennen til mannen låner konas telefon. Eller at de har et vennskap, eller er ekser, og fortsatt har litt kontakt, men da merkelig at han ikke har lagret nummeret. Men reaksjonen lurer jeg på. Jeg og mannen lar telefonen ligge åpen, og låner også telefonen av hverandre innimellom. Vi snoker ikke, men ser vi noe vi lurer på i farten spør vi bare. Den naturlige reaksjonen er jo da å ta opp telefonen, og se hva man sikter til. Samtidig, vi ville jo ikke innledet et slikt spørsmål med "er det noen andre?", slik du refererer. Hadde mannen gjort det hadde jeg nok låst meg, og sagt at den type påstander kommer han ikke med, og han har heller ingenting med hva som er på telefonen min å gjøre om det er utgangspunktet hans. Anonymkode: 8fb51...069
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #16 Skrevet 26. juni 2021 Eller det kan være at alle telefonene i huset er registrert på en juridisk eier, slik at det egentlig er mannen i huset som har sendt meldingene? Selvom et navn står oppført på tlf så vet du jo egentlig ikke hvem som faktisk har sendt meldingen. Anonymkode: 301ff...2a2 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #17 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Den naturlige reaksjonen er jo da å ta opp telefonen, og se hva man sikter til. Samtidig, vi ville jo ikke innledet et slikt spørsmål med "er det noen andre?", slik du refererer. Enig i det...til å begynne med. Her er det jo tydelig at dette langt fra er første gangen; AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tidligere hvis jeg har lurt på noe, så har det vært en naturlig forklaring med at det er mødre til nabobarna eller lignende og han har vist meg på telefonen at det ikke er noe å bekymre seg for. Det kan godt tenkes at det sure svaret om å overvåke huset, var en reaksjon etter å ha blitt kryssforhørt over lengre tid. Anonymkode: 63a0a...829 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #18 Skrevet 26. juni 2021 Ts her. Snakket med han i formiddag på telefon. Alt virket normalt. Snappet litt utover dagen. Han sendte snap i kveld at han var på tur til en kompis på kaffe. Etter noen timer spurte jeg bare om det var hyggelig der. Han åpnet snappen en stund etterpå men fikk ikke noe svar. 😐 Anonymkode: a13d2...7e8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #19 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Eller det kan være at alle telefonene i huset er registrert på en juridisk eier, slik at det egentlig er mannen i huset som har sendt meldingene? Selvom et navn står oppført på tlf så vet du jo egentlig ikke hvem som faktisk har sendt meldingen. Anonymkode: 301ff...2a2 Det er sant. Men så at den ene meldingen var sendt rett før kl 22 om kvelden der personen skrev at hun/han var på vei til jobb. I følge det jeg fant ut av mannen til vedkommende, så har han en typisk dagjobb i følge Facebook. Men ikke sikkert det stemmer. Vet ikke hva hun jobber med. Anonymkode: a13d2...7e8
PM75 Skrevet 26. juni 2021 #20 Skrevet 26. juni 2021 Pleier du å overvåke meldinger og spørre hvem han prater med? Jeg hadde blitt ko-ko av slikt, hvis jeg var han! 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå