AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #1 Del Skrevet 25. juni 2021 Mannen nekter på grunn av frykt for fuktskader. Må velge mellom fliser og dusjkabinett eller våtromsvinyl og frittstående dusj. Synes det er vanskelig å velge da jeg ikke liker synet av dusjkabinett, og synes det er vanskelig å finne fine vinylbelegg som er egnet for dusjsone. Synes også slukene man kan bruke til vinylbelegg er ganske triste. Ønsker et moderne/minimalistisk og lyst bad som er lett å holde rent/rengjøre. Hva ville dere valgt? Anonymkode: 6e1ea...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #2 Del Skrevet 25. juni 2021 Har ikke mannen dun hørt om membran? Anonymkode: a6b32...1b5 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #3 Del Skrevet 25. juni 2021 Har du sett på baderomsplater? der har det kommet veldig mange fine. Prøv å google baderomsplater og se på bilder. Anonymkode: d5958...6c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #4 Del Skrevet 25. juni 2021 Få fagfolk med kunnskap om våtrom til å hjelpe dere. Få lagt skikkelig membran under flisene. Vi har akkurat laget bad med berry alloc våtromspanel og flisegulv, har frittstående dusj med glassdører og det er potte tett Anonymkode: af4b6...4b0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #5 Del Skrevet 25. juni 2021 Vi valgte våtrømsplager fra BerryAlloc og vinylgulv til vårt bad. Frittstående dusj. Veldig fornøyd med det! Synes det er så mye styr med vask og vedlikehold av fliser. Anonymkode: ab5ef...aee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #6 Del Skrevet 25. juni 2021 Jeg skulle gjerne hatt vinyl men mannen insisterte på fliser. Vi har hatt rørleggerfirma til å ta hele jobben med garanti, det er potte tett med alloc på veggene og fliser på gulv. Vi har garanti på 20 uansett om vi dusjer rett på gulv eller har kabinett eller kar. Prismessig skiller det ikke så mye hva du velger på gulvet. Anonymkode: 2a4cb...570 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #7 Del Skrevet 25. juni 2021 Hvor mange av dere over får betalt for å nevne produsent på våtromsplatene? 🙃 Anonymkode: c0da8...339 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #8 Del Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vi valgte våtrømsplager fra BerryAlloc. Anonymkode: ab5ef...aee Det gjorde mine svigerforeldre også. De sliter på 10ende året. Anonymkode: 829d3...6bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #9 Del Skrevet 26. juni 2021 Fuktskader? Han kan ikke ha vinyl uten membran under, det blir hvertfall fuktskader! Med tanke på risikoen for fuktskader så er det vel likegyldig hva man har oppå gulvet, man må ha membran under for å unngå fuktskader. Anonymkode: a81ba...4ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #10 Del Skrevet 26. juni 2021 Det er null risiko for fuktskader om dette gjøres skikkelig. Mannen din høres ut som min far, og han er 70. Vi har pusset opp flere bad gjennom våre 20 år som boligeiere, alle med frittstående dusj, og har aldri opplevd fukt. Så mitt valg ville vært å be mannen ta seg en bolle, og så fått montert dusjhjørne. Anonymkode: 0c84b...15c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #11 Del Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er null risiko for fuktskader om dette gjøres skikkelig. Mannen din høres ut som min far, og han er 70. Vi har pusset opp flere bad gjennom våre 20 år som boligeiere, alle med frittstående dusj, og har aldri opplevd fukt. Så mitt valg ville vært å be mannen ta seg en bolle, og så fått montert dusjhjørne. Anonymkode: 0c84b...15c Veeel. Forsikringsselskaper liker ikke at en dusjer rett på fliser uansett hvor etter reglene det er gjort. Det er den sannsynligvis en grunn til. Anonymkode: 12e79...2ea 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 26. juni 2021 #12 Del Skrevet 26. juni 2021 Når vi tar badet her skal vi ha dusjkar, det kan være skikkelig stilig, og du får markert dusjsonen og gjort det tettere. Kan være verdt en runde på Google og se på løsninger med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #13 Del Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Veeel. Forsikringsselskaper liker ikke at en dusjer rett på fliser uansett hvor etter reglene det er gjort. Det er den sannsynligvis en grunn til. Anonymkode: 12e79...2ea Jeg jobber i foriskringsselskap og vi har absolutt ingenting imot at folk dusjer rett på flis, det er ganske standard i 2021 🙃 Anonymkode: a4db7...406 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 26. juni 2021 #14 Del Skrevet 26. juni 2021 Man legger membran under flisene og så er det null problem å dusje rett på fliser. Dusjkabinett er så gammeldags og vinyl er styggere enn fliser. Vi pusset opp bad i fjor og brukte store 60x60 fliser med dusjnisje hvor vi dusjer rett på flisene og det er helt nydelig. Få fagfolk på befaring å forklare til mannen din alternativene Velg seriøst firma til oppussingen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #15 Del Skrevet 26. juni 2021 Se på dusjkabinett fra Macro Design, de er fine! Anonymkode: d4acb...4bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #16 Del Skrevet 26. juni 2021 22 hours ago, AnonymBruker said: Mannen nekter på grunn av frykt for fuktskader. Må velge mellom fliser og dusjkabinett eller våtromsvinyl og frittstående dusj. Synes det er vanskelig å velge da jeg ikke liker synet av dusjkabinett, og synes det er vanskelig å finne fine vinylbelegg som er egnet for dusjsone. Synes også slukene man kan bruke til vinylbelegg er ganske triste. Ønsker et moderne/minimalistisk og lyst bad som er lett å holde rent/rengjøre. Hva ville dere valgt? Anonymkode: 6e1ea...4db Fliser på badegulv er hvertfall ikke lett å rengjøre.. Anonymkode: 419d1...aa3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #17 Del Skrevet 26. juni 2021 Støtter mannen din i å velge noe som vil holde i mange år. Er veldig glad for at jeg også valgte det da jeg pusset opp badet, for plutselig havnet jeg i en ulykke og ble skadet for livet og må leve på uføretrygd, så jeg klarer ikke spare opp penger til noensinne å pusse opp badet igjen. Mitt nå 17 år gamle bad må holde så lenge jeg lever. Så gå for det mest holdbare, og så kan du heller velge å pusse opp igjen før badet blir slitt. Det er mye bedre enn at du velger noe som må pusses opp igjen og så står du der uten penger. Anonymkode: f4356...259 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #18 Del Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fliser på badegulv er hvertfall ikke lett å rengjøre.. Anonymkode: 419d1...aa3 Dampvasker er helt gull til det Anonymkode: 6f5c0...58f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #19 Del Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Veeel. Forsikringsselskaper liker ikke at en dusjer rett på fliser uansett hvor etter reglene det er gjort. Det er den sannsynligvis en grunn til. Anonymkode: 12e79...2ea Selv da vi fikk vannskade på vaskerom fikk vi full erstatning. Selv om skaden skyldtes rør som hadde hoppet ut som vi burde sjekket oftere. Selv om rommet ikke kvalifiserte som våtrom. Så at de skulle kreve avkorting fordi det er montert dusjhjørne på et bad som er forskriftsmessig bygget er bare tull og skremselspropaganda. Dusjhjørne er den vanligste, og peneste, løsningen i disse dager. Og vil også øke verdien på badet/huset, da mange vil mistenke dårlig utført jobb eller fuktproblemer på et bad der man må ty til slike gammeldagse løsninger. Anonymkode: 0c84b...15c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #20 Del Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 25.6.2021 den 23.08): Mannen nekter på grunn av frykt for fuktskader. Må velge mellom fliser og dusjkabinett eller våtromsvinyl og frittstående dusj. Synes det er vanskelig å velge da jeg ikke liker synet av dusjkabinett, og synes det er vanskelig å finne fine vinylbelegg som er egnet for dusjsone. Synes også slukene man kan bruke til vinylbelegg er ganske triste. Ønsker et moderne/minimalistisk og lyst bad som er lett å holde rent/rengjøre. Hva ville dere valgt? Anonymkode: 6e1ea...4db Mannen din er gammeldags. Viktigste du gjør er å inspisere badet etter de har lagt våtromsmembranen. Er dette gjort ordentlig, tykt nok uten glipper og tørket skikkelig så er det sikkert og kan man legge så mye fliser en vil. Sørg også for at Pjotr og Pavel er ryddige og ikke bruker den nylagte membranen som underlag når de arbeider med å kutte opp fliser og diverse. Noen polakker der er utrolig slurvete og skjødesløse. Be dem beskytte membranen de jobber på. Anonymkode: 4c30c...a81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå