Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 25. juni 2021 #1 Skrevet 25. juni 2021 Den tidligere politimannen må sone en straff på 22 og et halvt år etter å ha blitt kjent skyldig i drapet på George Floyd. I retten i dag uttrykte Chauvin sin medfølelse med Floyd sin familie. Hva tenker dere, riktig straff? Jeg syns det er for mildt, det er tross alt snakk om ett grovt drap. https://www.nrk.no/urix/snart-blir-det-klart-hvor-lang-straff-derek-chauvin-far-etter-drapet-pa-george-floyd-1.15553761
sommermor Skrevet 25. juni 2021 #2 Skrevet 25. juni 2021 https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/weMnn4/doemt-til-22-aars-fengsel-for-drapet-paa-george-floyd Her fulgte vi domsavsigelsen i saken mot Derek Chauvin i kveld. Og jeg er lettte over at han fikk såpass lang straff som 22 år og seks måneders fengsel for drapet på George Floyd. 1
sommermor Skrevet 25. juni 2021 #3 Skrevet 25. juni 2021 Her synes vi det er en for mild dom. Han burde blitt dømt til 40 år synes jeg. Aktor anslo 30 års fengsel. Han blir vel holdt isolert fremover også for å holde han i live.
AnyonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #5 Skrevet 25. juni 2021 Spørs vel hvordan han skal sone. Får han sitte isolert så kan lengden diskuteres, men om han skal sone med andre så spiller det vel ikke så stor rolle om han hadde fått 3 mnd eller 1000 år (for da skjer vel det samme som skjedde med Epstein) 2
Gjest Passpartou Skrevet 25. juni 2021 #6 Skrevet 25. juni 2021 Han har aldri hatt mulighet til en rettferdig rettsak, etter at presidenten begynte å blande seg inn.
fotosyntesen Skrevet 26. juni 2021 #7 Skrevet 26. juni 2021 Det er alltid interessant lese på KG hvordan folk som til vanlig snakker om at fengselstraff ikke virker og dødstraff er for barbarisk snur helt om og roper på blod når det handler om rasisme, overgrep eller voldtekt i kriminalsaker. 2
FryNor Skrevet 26. juni 2021 #8 Skrevet 26. juni 2021 Politimannen får sin straff, men jeg fatter ikke at Floyd blir fremstilt som en helgen når sannheten er at han var en narkoman kjenning av politiet. Det faktum at han truet en gravid kvinne og holdt hun som gissel skal liksom glemmes. 6
mordi Skrevet 26. juni 2021 #9 Skrevet 26. juni 2021 FryNor skrev (2 minutter siden): Politimannen får sin straff, men jeg fatter ikke at Floyd blir fremstilt som en helgen når sannheten er at han var en narkoman kjenning av politiet. Det faktum at han truet en gravid kvinne og holdt hun som gissel skal liksom glemmes. Kilde?
Chomsky89 Skrevet 27. juni 2021 #10 Skrevet 27. juni 2021 (endret) Athena79 skrev (På 25.6.2021 den 22.33): Jeg syns det er for mildt, det er tross alt snakk om ett grovt drap. Syns 22 er passe, Drap er jo som regel grovt i utgangspunktet, Hvor går din grense for drap/grovt drap? Vill kalle det et drap som følge av en ekstremt hennsynsløs voldshandling, hvor drap likevel åpenbart ikke var intensjonen der i full offentlighet. Men grovt drap tenker jeg mere på "overkill" Ser også ut at pressen vurder det slikt. Endret 27. juni 2021 av Chomsky89
herzeleid Skrevet 27. juni 2021 #11 Skrevet 27. juni 2021 Kommer vel an på hva en måler mot. I forhold til norsk straffenivå fremstår det ganske vilt. I amerikansk målestokk er det kanskje helt normalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå