Gå til innhold

Derek Chauvin dømmes til fengsel i 22,5 år

Anbefalte innlegg

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Den tidligere politimannen må sone en straff på 22 og et halvt år etter å ha blitt kjent skyldig i drapet på George Floyd. I retten i dag uttrykte Chauvin sin medfølelse med Floyd sin familie.

Hva tenker dere, riktig straff? 

Jeg syns det er for mildt, det er tross alt snakk om ett grovt drap.

https://www.nrk.no/urix/snart-blir-det-klart-hvor-lang-straff-derek-chauvin-far-etter-drapet-pa-george-floyd-1.15553761

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her synes vi det er en for mild dom. Han burde blitt dømt til 40 år synes jeg. Aktor anslo 30 års fengsel.

Han blir vel holdt isolert fremover også for å holde han i live.

Skrevet

Spørs vel hvordan han skal sone. Får han sitte isolert så kan lengden diskuteres, men om han skal sone med andre så spiller det vel ikke så stor rolle om han hadde fått 3 mnd eller 1000 år (for da skjer vel det samme som skjedde med Epstein)

• Liker 2
Gjest Passpartou
Skrevet

Han har aldri hatt mulighet til en rettferdig rettsak, etter at presidenten begynte å blande seg inn.

Skrevet

Det er alltid interessant lese på KG hvordan folk som til vanlig snakker om at fengselstraff ikke virker og dødstraff er for barbarisk snur helt om og roper på blod når det handler om rasisme, overgrep eller voldtekt i kriminalsaker.

• Liker 2
Skrevet

Politimannen får sin straff, men jeg fatter ikke at Floyd blir fremstilt som en helgen når sannheten er at han var en narkoman kjenning av politiet.

Det faktum at han truet en gravid kvinne og holdt hun som gissel skal liksom glemmes.

ngg.jpg.1a3988285eb35ddc7734dd537bc182d0.jpg

• Liker 6
Skrevet
FryNor skrev (2 minutter siden):

Politimannen får sin straff, men jeg fatter ikke at Floyd blir fremstilt som en helgen når sannheten er at han var en narkoman kjenning av politiet.

Det faktum at han truet en gravid kvinne og holdt hun som gissel skal liksom glemmes.

ngg.jpg.1a3988285eb35ddc7734dd537bc182d0.jpg

Kilde?

Skrevet (endret)
Athena79 skrev (På 25.6.2021 den 22.33):

Jeg syns det er for mildt, det er tross alt snakk om ett grovt drap.

Syns 22 er passe,  Drap er jo som regel grovt i utgangspunktet, Hvor går din grense for drap/grovt drap? 

Vill kalle det  et drap som følge av en ekstremt hennsynsløs voldshandling, hvor drap likevel åpenbart ikke var intensjonen der i full offentlighet.  Men grovt drap tenker jeg mere på "overkill" Ser også ut at pressen vurder det slikt.

Endret av Chomsky89
Skrevet

Kommer vel an på hva en måler mot. I forhold til norsk straffenivå fremstår det ganske vilt. I amerikansk målestokk er det kanskje helt normalt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...