AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #1 Skrevet 25. juni 2021 Venninnen min har vært hos fotograf med barna og fant ut at hun skulle gi meg et STORT eksemplar av bildet i gave. Jeg takket henne høflig, men jeg kan ikke skjønne at hun kan tenke at dette er noe jeg vil ramme inn og henge opp hjemme hos meg. Er det bare meg? Jeg har ikke barn selv og er singel. Hadde det bare vært et lite bilde som jeg kunne hengt på en tavle sammen med andre bilder.... men nei, det er en A4-størrelse. Det føles litt nedlatende på en måte... Litt sånn "Du har ikke barn, som er det mest fantastiske i verden, så her har du et bilde sånn at gleden kan dryppe litt på deg også". Tenk hvis jeg hadde gitt henne et A4-bilde av meg i gave. Da hadde hun nok undret seg, Har dere bilder av venners barn fremme? Anonymkode: f44de...9fb 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #2 Skrevet 25. juni 2021 Haha, nei 😅 Har noen bildelister med mange små bilder på i gangen. Der har jeg et bilde av bestevenninna mi sine 3 barn og et med nevøen og niesa mi på. De er type A5.. Anonymkode: 99ff1...8f9 4
GammelKaktus Skrevet 25. juni 2021 #3 Skrevet 25. juni 2021 Jeg har bilder som jeg selv har tatt der mitt barn er med mine venners barn og slikt. Men hadde blitt litt merkelig om jeg fikk innrammede bilder av barna til vennene mine uten mitt eget barn. Har ikke så mye veggplass og de vil jeg helst dekorere med mitt eget vidunder. 😄 Tror ikke hun har gitt deg bilde for å være ei kjerring hun synes nok bare at barna hennes er så fortryllende at alle ville blitt overlykkelig over å ha et bilde av de på veggen. 2
skreppamedleppa Skrevet 25. juni 2021 #4 Skrevet 25. juni 2021 (endret) Nei, dette hørtes noe spesielt ut for å si det mildt 🤪 Jeg har en elektronisk bilderamme som surrer og går hvor jeg har et par bilder av mine tantebarn, men ikke mer enn det, og så har jeg julekortene jeg får fremme når det er jul men ikke noe mer barnebilder enn det nei.. Nå har jeg ikke nære venner med barn men hadde de fått så hadde jeg kanskje hatt et par bilder av de i den elektroniske bilderammen, men tror de fleste ville spart meg for den "gaven" der ja.. Men mødre mister litt perspektiver når de får barn for som du sikkert vet til nå "seeeeeee såååååå nydelig barnet mitt er", og det er jo greit nok og sånt skal jo et morsinstingt være, men de (mange) mister samtidig nyansene om at ikke alle synes det samme, eller at ikke alle nødvendigvis elsker barnet så mye som mor selv.. Og det kan jo i aller høyeste grad være plagsomt og/eller irriterende, spesielt med sånne type "gaver", men jeg tror du får bare prøve å sette det på den kontoen der *irriterende ting mødre gjør kontoen🙂 Endret 25. juni 2021 av skreppamedleppa 4
Daria Skrevet 25. juni 2021 #5 Skrevet 25. juni 2021 Jeg kan kanskje ha et takkekort med bilde hengende på kjøleskapet en stund, men innrammet fotografbilde hadde ikke skjedd. Det har jeg ikke engang av tantebarna, da er det hvertfall uaktuelt å ha det av andre unger. 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 25. juni 2021 #6 Skrevet 25. juni 2021 Nei ,det har jeg ingen interesse av.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #8 Skrevet 26. juni 2021 Søsteren til samboeren min kjøpte et år billige rammer på Ikea og rammet inn bilder av seg selv, som hun ga et eksemplar av i julegave til hvert familiemedlem 😂😂😂😂😂, hun var da 21 år... Svigerfar fikk latterkrampe fordi han trodde hun gjorde det på kødd nettopp for å gjøre narr av folk som skal presse bilder av sine barn over på andre. Men, søsteren begynte å hylgrine fordi han lo av gaven hennes og låste seg inne på et rom resten av julekvelden så det var ikke kødd fra hennes side. Ikke det du spurte om men, jeg syntes historien passet her. Og ja, jeg syntes det er lite gjennomtenkt å gi bort bilder av seg selv eller barna sine i gave til folk som man ikke vet 100% sikkert er interessert i det. Besteforeldre f.eks. Anonymkode: 711e3...d28 7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #9 Skrevet 26. juni 2021 9 hours ago, FrøkenMånestråle said: Tror ikke hun har gitt deg bilde for å være ei kjerring hun synes nok bare at barna hennes er så fortryllende at alle ville blitt overlykkelig over å ha et bilde av de på veggen. Dette. Jeg har faktisk vært sånn selv, da barna var små. Utrolig flaut å tenke på nå. Hun kommer nok til å innse det om noen år hun også. 😛 Anonymkode: d404c...4c5 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #10 Skrevet 26. juni 2021 Nei 😂 jeg har en kalender av fadderbarnet mitt hengende, thats it. Anonymkode: 47d2a...bf2
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 26. juni 2021 #11 Skrevet 26. juni 2021 😂 Tror rett og slett ikke hun tenkte særlig over betydningen og konsekvensen av det svære bildet. Hun tenkte sikkert bare "så søte de er, hvem vil ikke se på hvor søte de er??". Man blir litt sånn.
Chiubi Skrevet 26. juni 2021 #12 Skrevet 26. juni 2021 Andres unger på mine vegger, unger jeg ikke er hverken mor eller bestemor til? Aldri. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #13 Skrevet 26. juni 2021 Rimelig spesielt😅 Anonymkode: cbdc3...076 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #14 Skrevet 26. juni 2021 Haha, minner meg om oss😅 Vi har et barn, og vi har svært lite bilder av henne, eller oss, på veggene. Mannens bror har en samboer som har to barn fra før, samt at de har et sammen. Disse barna kjenner vi ikke veldig godt, de er ca 6 og 8 år nå, de har vært i familien i ca 4 år, men vi treffes egentlig kun i selskaper ol. Men, vi har flere ganger fått litt store bilder av de barna. Det er mer forståelig at vi får bilder av fellesbarnet, men her får vi av alle sammen. Moren vil inkludere alle sine barn, og det forstår jeg(!), men det er litt rart å motta store bilder av nesten fremmede barn.. Vi vet liksom ikke hva vi skal gjøre, vi vil jo ikke ha de på veggen, så jeg setter dem frem når vi har selskap der de er invitert🙊🙈😅 Anonymkode: b1ef0...fd0
Reveenka Skrevet 26. juni 2021 #15 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Venninnen min har vært hos fotograf med barna og fant ut at hun skulle gi meg et STORT eksemplar av bildet i gave. Jeg takket henne høflig, men jeg kan ikke skjønne at hun kan tenke at dette er noe jeg vil ramme inn og henge opp hjemme hos meg. Er det bare meg? Jeg har ikke barn selv og er singel. Hadde det bare vært et lite bilde som jeg kunne hengt på en tavle sammen med andre bilder.... men nei, det er en A4-størrelse. Det føles litt nedlatende på en måte... Litt sånn "Du har ikke barn, som er det mest fantastiske i verden, så her har du et bilde sånn at gleden kan dryppe litt på deg også". Tenk hvis jeg hadde gitt henne et A4-bilde av meg i gave. Da hadde hun nok undret seg, Har dere bilder av venners barn fremme? Anonymkode: f44de...9fb Nå måtte jeg le! For en navlebeskuende myrsnipe av en venninne du har. Det bildet hadde jeg lett puttet i kottet for å la støve ned. For gøy burde du virkelig gi henne et tilsvarende stort portrettbilde tilbake. Gjør det! Vær så snill!
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #16 Skrevet 26. juni 2021 Har knapt nok bilder av mine egne barn på veggen Anonymkode: 06f45...6d1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #17 Skrevet 26. juni 2021 Ingen barnebilder havner på min vegg. Anonymkode: 83169...c1e
Brunello Skrevet 26. juni 2021 #18 Skrevet 26. juni 2021 De fleste har bilder av egne barn/barnebarn om de har barnebilder fremme. Mens noen henger opp bilder av nieser og nevøer også. Vi har vurdert å henge opp familiebilder på en vegg i kjelleren (i gangen foran kjellerstua). Om det blir noe av, er det ikke umulig at vi finner plass til datteren til konas bestevenninne (har fulgt henne tett i hele livet hennes) og hun vi har vært besøkshjem for. Henger opp bilder av de før nieser og nevøer blir hengt opp. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå