AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #1 Skrevet 25. juni 2021 Del din desidert beste ukesmeny (middag)! 😛 (Med best mener jeg: smakfull, relativt sunn, ikke ekstremt dyrt) Sett det opp slik: Mandag: Tirsdag: Onsdag: osv. Anonymkode: 65452...2a4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #2 Skrevet 26. juni 2021 Vi har stort sett faste tema gjennom uka. Vil ikke si jeg har en "mest vellykket" da jeg liker mye variasjon. Denne uka var ganske typisk; Mandag: Suppe. (tomatsuppe med Hallomni) Tirsdag: Fisk. (terryiaki laks med dampet pak-choi og brokkoli) Onsdag: Vegetar. (blomkål bolognese) Torsdag: Takeaway, eller ut og spise. (sushi) Fredag: TV kos (panerte kyllingvinger, med grønnsaksstaver, og ulike dipper) Lørdag: Kjøtt og vin (t-bone steak på grillen, med grillede grønnsaker, og persillesmør) Søndag: Tradisjon eller fisk (hel grillet rødspette, grillede tomater, og grønn salat) Anonymkode: 8dc06...a69 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #3 Skrevet 26. juni 2021 Mandag: Kylling og ris med grønnsaker Tirsdag: fiskepinner med makaroni og brokkoli Onsdag: Pitabrød med kyllingkarbonader og friske grønnsaker Torsdag: Laksewok Fredag: taco Lørdag: Makaronigrateng med grønnsaker og kjøtt Søndag: Hjemmelaget kjøttkaker i brun saus med grønnsaker og hjemmelaget potetmos Anonymkode: 4f83a...ecf
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #4 Skrevet 26. juni 2021 Den mest vellykkede ukesmenyen er den som er best tilpasset timeplan/ tiden en har til å lage mat, og sesongråvarene i den aktuelle uka. Anonymkode: 45964...c28 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #5 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Den mest vellykkede ukesmenyen er den som er best tilpasset timeplan/ tiden en har til å lage mat, og sesongråvarene i den aktuelle uka. Anonymkode: 45964...c28 Ja, selvfølgelig. Men hvis man får et utvalg menyer her, så kan man jo bli inspirert til å sette sammen sin egen ukesmeny Anonymkode: 65452...2a4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #6 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, selvfølgelig. Men hvis man får et utvalg menyer her, så kan man jo bli inspirert til å sette sammen sin egen ukesmeny Anonymkode: 65452...2a4 Du kan jo begynne med å dele din, du som er trådstarter? Poenget mitt var vel at "den beste" vil variere fra uke til uke gjennom året og årstidene. Så premisset for tråden gjør det umulig å velge/ svare. Anonymkode: 45964...c28 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #7 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du kan jo begynne med å dele din, du som er trådstarter? Poenget mitt var vel at "den beste" vil variere fra uke til uke gjennom året og årstidene. Så premisset for tråden gjør det umulig å velge/ svare. Anonymkode: 45964...c28 Jeg spør jo, fordi jeg mangler inspirasjon selv da Jeg har jo skrevet noen kriterier: "smakfull, relativt sunn og ikke altfor dyr". Det er ikke umulig å lage en ukesmeny ut fra de punktene. Selvfølgelig vil alt være relativt, men jeg tror de fleste skjønner at "kokt potet med kun pølse" hverken er smakfullt eller relativt sunt, for eksempel Anonymkode: 65452...2a4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #8 Skrevet 26. juni 2021 Vi har som regel rimelige, gode og lettlagde middager som også er sunne nok, så sånn sett er omtrent alle ukesmenyene våre vellykka 😄 Her er vår meny for denne uken: Mandag: Pytt i panne av rester (potet, løk, rød/ grønn paprika, aspargesbønner, blomkål, gulrot). Servert med grovt brød, speilegg og litt tomat/agurk Tirsdag: Fiskeboller og erter i godt krydret karrisaus, kokt potet og råkostsalat av gulrot og mais Onsdag: Stekt ris med kylling og amerikansk grønnsaksblanding (frossen), servert med sursøt chilisaus Torsdag: Afrikansk tomatsuppe og hjemmelagd grovt hvitløksbrød Fredag: Hjemmelagd pizza og blandet salat ved siden av Lørdag: I dag blir det reker. Serveres med fransk solsikkebrød, majones, salat, avocado og sitron Søndag: Ørretfilet med bakt potet, mangosalsa og godt krydret rømme Anonymkode: 480f7...72e 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #9 Skrevet 26. juni 2021 Mandag: suppe Tirsdag: vegetar Onsdag: «alt annet». (Lapskaus, kjøttkake på lompe, pølse, alt som ikke passer inn på de andre dagenes beskrivelse) Torsdag: fisk Fredag: fredagskos (feks taco, pannekaker, vafler…) Lørdag: «drittmat». (Pizza, burger, bakt potet...) Søndag: søndagsmiddag. Stek, eller kanskje kjøttkaker i brunsaus. Noe som ofte tar litt lenger tid å lage. Anonymkode: 9db18...be6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #10 Skrevet 26. juni 2021 Min drømmemeny. Mandag: Bollefrikasé Tirsdag: Lapskaus Onsdag: Hjemmelaget Beef Chop Suey Torsdag: Biff stroganoff med potetmos Fredag : Taco Anonymkode: 36a6d...c7b
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #11 Skrevet 27. juni 2021 Denne uken så slik ut: Mandag: Lapskaus Tirsdag: Seibiff med stekt løk, kokt gulrot og potet Onsdag: Kyllingfilet med ris og brokkoli Torsdag: Pastasalat med agurk, paprika, salat, tomat, mais, egg og kikerter Fredag: Tacosalat med salatrester Lørdag: Kyllingfilet med søtpotetbåter og salatrester. Søndag: Laks med ris og salat. (Ja, blir en del salat når man kun er èn person og man kjøper isbergsalat 😅) Anonymkode: 02c75...879
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #12 Skrevet 30. juni 2021 Mandag: laksefilet med sesamfrø, ris (lager ekstra) og mangosalat Tirsdag: Stekt ris av restene. Hvitløk, løk, pak choy, chilli, gulrot, paprika og kylling. Egg. Litt soyasaus og sesamolje. Onsdag: Fiskegrateng (om rester kan laks fra tidligere brukes). Godt med blandet fisk. Litt vårløk og chilli. Gratinerer i ovnen. Torsdag: Koteletter med stekte rotgrønnsaker og potetbåter. Sjysaus. Fredag: Pizza Lørdag: Tortillasuppe (blir jo snacks på kvelden) Søndag: Biffgryte med rotgrønnsaker. God kraft. Litt rødvin. Urter. Lar koke lenge. Anonymkode: 8abfd...065
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå