AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #1 Skrevet 25. juni 2021 Pga matintoleranse så tenkte jeg det var lurt å prøve å handle endel før vi reiste avgårde på ferie, og mens jeg var i gang kunne jeg likevel handle det meste av mat for turen. Men kjøleskapet er jo selvsagt mindre enn jeg tenkte eller jeg fikk plass til mindre enn planlagt. Så.. spørsmålet blir da. Hvis jeg tar en fryseelementer i en kjølebag, og legger noe pålegg og kjøtt i den. Og holder den helt uåpnet. Hvor lenge kan det holde seg? Hva med frossen koteletter fra fryseren, legge de i kjølebag, sammen med kjøttdeig, biff og burger, kanskje en pakke ost, chorizo pålegg, roastbiff pålegg.. kanskje ytrefilet? Spekeskinke, bacon, dressing, pølser også holde den lukket. Alt er kjølevarer, men koteletter og fryse elementer i. Så prioriterer jeg pålegg til de første dagene, yoghurt melk, rømme, og middagen til de første dagene i kjøleskapet. Hvis jeg så åpner kjølebagen etter 5-6-7 dager, vil ting enda være spisende? Koteletten som var frossen? Roastbiff? Ost? Hva tror dere ? Ja føler meg temmelig dust nå..... mista hode tydeligvis på handlinga i dag......slo meg ikke før jeg skulle prøve å få plass i kjøleskapet hjemme. Som er dobbelt så svært og litt til. Æsj. What to do. Anonymkode: 6af6c...37f
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #2 Skrevet 25. juni 2021 Kjører dere bil? Jeg har en kjølebag kjøpt på Biltema som kan kobles til sigarettuttaket i bilen og det holder maten kald på biltur. Det var også med ledning med vanlig støpsel. https://www.biltema.no/fritid/friluftsliv-og-camping/kjolevesker/kjole-varmeboks-2000032991 Anonymkode: cc7f0...a9f 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #3 Skrevet 25. juni 2021 1-2 døgn har vi oppbevart mat på tilsvarende måte, og det går helt fint. 5-6-7 dager ville jeg ikke turt å satse på. Etter min erfaring vil fryst kjøtt og kjøleelementer være tint for lengst, og tviler sterkt på at maten vil holde seg. Enig med tipset over, ville investert i en elektrisk kjøleboks. Pass på at den både kan brukes på vanlig strøm og uttak i bil. Anonymkode: 227b6...2ba 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå