Gå til innhold

Samboer truer med å hive meg ut, for hver krangel.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og dette har hun gjort i 1 år nå. Hun kan fint komme å kommandere meg til ting og fortelle alt jeg gjør feil. Da må jeg svare pent "ja" eller så blir det bråk. 

Ca en gang i mnd forsøker jeg å si noe om en ting hun bør gjøre annerledes. Som i dag at hun kaster søpla i dunken ute sånn at jeg slipper å plukke opp alt på plena etter kråkene. Dette himla hun med øynene til og da sa jeg "hadde jeg himla med øynene, hadde du blitt sur". Så da begynte hun å gråte og etter gråt blir hun alltid sur. 

Så nå som sist truer hun med at jeg kan leie et rom i huset, så hun slipper å se meg og alt det der. Hun tørr ikke hive meg ut helt enda, fordi hun kommer til å slite med alle 3 barna alene. Men uansett huset er hennes og jeg tjener lite. Dette vet hun, så jeg kan altså neppe kjøpe noe noen steder. 

Men er dette her normal oppførsel? Jeg føler meg overhodet ikke trygg her lengre og vurderer å særiøst finne meg et nytt sted å leie, hvis hun ikke kutter dette ut. 

Anonymkode: 93b14...124

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere? Vet ikke hva du mener med normalt, men synes ikke dere virker som et velfungerende par 

Anonymkode: 47c23...ff2

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sagt «greit det» å pakket tingene mine. En person som truer meg med å enten kaste meg ut eller slå opp skal få viljen sin fortere enn de rekker å tenke over hva de har sagt. Barnslige folk. 

Anonymkode: bb106...78b

• Liker 24
Skrevet

Vel jeg hadde sett meg etter et nytt sted å bo. Hadde ikke taklet stresset. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Om barna er felles, er det på tide å dra på familievernkontoret. Om ikke, så er det kanskje like greit å bare evakuere? 

Anonymkode: b6a20...acd

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Hun høres veldig sliten og "utafor" ut. Er du en eksemplarisk samboer? Hvis du veit at du oppfører deg bra, er det vel egentlig bare å flytte ut. Er du far til barna, bør du prøve å avvikle på en allright måte...

Anonymkode: 289bb...422

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og dette har hun gjort i 1 år nå. Hun kan fint komme å kommandere meg til ting og fortelle alt jeg gjør feil. Da må jeg svare pent "ja" eller så blir det bråk. 

Ca en gang i mnd forsøker jeg å si noe om en ting hun bør gjøre annerledes. Som i dag at hun kaster søpla i dunken ute sånn at jeg slipper å plukke opp alt på plena etter kråkene. Dette himla hun med øynene til og da sa jeg "hadde jeg himla med øynene, hadde du blitt sur". Så da begynte hun å gråte og etter gråt blir hun alltid sur. 

Så nå som sist truer hun med at jeg kan leie et rom i huset, så hun slipper å se meg og alt det der. Hun tørr ikke hive meg ut helt enda, fordi hun kommer til å slite med alle 3 barna alene. Men uansett huset er hennes og jeg tjener lite. Dette vet hun, så jeg kan altså neppe kjøpe noe noen steder. 

Men er dette her normal oppførsel? Jeg føler meg overhodet ikke trygg her lengre og vurderer å særiøst finne meg et nytt sted å leie, hvis hun ikke kutter dette ut. 

hun mishandler deg. Kom deg vekk. Allier deg med venner eller familie for å hjelpe deg til å komme vekk fra henne

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil også si at jeg hadde fulgt dette opp. Neste gang hun sier noe sånt så hadde jeg pakket sekken og reist. Enten til familie/kompis eller på hotell. Så fikk det være opp til henne å ta kontakt igjen. 

Anonymkode: 48764...bae

• Liker 3
Skrevet

Vi er alle ansvarlige for vår egen lykke. «Normalt» er ikke så relevant egentlig. Virker ikke som dere klarer å kommunisere. Det er dessverre ganske normalt.

• Liker 2
Skrevet

sånn er moren min mot hennes nye kjæreste… så dum som han er så blir han alltid. Hvis man fakrisk pakker sakene en dag og stikker så skal du se at hun ber deg komme Tilbake rimelig raskt

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun høres veldig sliten og "utafor" ut. Er du en eksemplarisk samboer? Hvis du veit at du oppfører deg bra, er det vel egentlig bare å flytte ut. Er du far til barna, bør du prøve å avvikle på en allright måte...

Anonymkode: 289bb...422

Eksemplarisk er jeg neppe, jeg sliter med å gi fordi jeg opplever det sånn at dersom jeg gir 10 ting så gir hun 3 tilbake. 

Men jeg oppfører meg ikke dårlig annet en at jeg nok ikke sprudler i forholdet lengre. Er mine barn også ja. 

Gjest theTitanic
Skrevet

Høres ut som at maktubalansen er stor og at hun bruker det kortet på ufin måte. 

Gjest parkeringsvakten
Skrevet

Dette er nok det man kaller abuse, ja. Du blir mishandlet av partneren din. 

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å få tre måneders husleie stående fast på din konto slik at du når som helst kan leie et sted om det blir alvor. Da har hun ikke like mye makt over deg.

I de fleste forhold er det forskjell i økonomi og hvor mye hver person kan få i lønn. Det er ufint å bruke dette i krangler, såpass selvdisiplin må voksne ha og ikke true uten at de ikke faktisk mener å gjøre det slutt.

Anonymkode: 5a8cc...6a3

• Liker 3
Skrevet

Er dette noe som har kommet nylig? Eller har hun alltid vært så ufin mot deg? Har hun alltid vært sånn, er dette en del av personligheten hennes, og det vil aldri bli bedre. Da er hun en mishandler og du bør komme deg vekk. Er det nylig, så er det noe hun sliter med og en god samtale for å komme til bunns i ting ville kanskje hjulpet. Og eventuelt parterapi/egen terapi. 

mannen her gikk sånn. Her er det jeg som eier huset, men hver gang vi krangla, så truet han med å flytte. Gjerne foran ungene. Det ble så ustabilt og vondt for alle. Etter en stund, begynte jeg å svare at han kan bare pakke og dra. Ingenting skjedde. Til slutt fikk jeg nok og i en rolig stund, sa jeg til han at dette går ikke lenger. Han ødelegger både meg og ungene, så neste gang han truer med det, så kommer jeg til å pakke tingene hans, så får han dra til foreldrene sine. Det gikk seks måneder før den kom igjen. Nå er han alene. Han fikk helt sjokk da jeg endelig gjennomførte fra min side. Poenget er vel, få nok og stå opp for deg selv. Leie eller eie spiller ingen rolle! Bare lev livet ditt og ha nok respekt for deg selv til å gå

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Sånn holder mannen og jeg på til tider også, når vi krangler. Vi klarer virkelig ikke holde oss ( spesielt jeg ) til det som er og det eskalerer. Har begynt å jatte med å si jaaaaaada, og pakket og lata faktisk som jeg hadde bestilt tog billett tilbake til Østlandet en kveld 😂. Da ble han rar og vi kjørte faktisk til jernbanen😂. Har vært nogenlunde ok siden da, men fortsatt litt trass igjen fra begge to. Jeg har diagnoser som gjør at følelsene mine blir helt bomba, og følelsesregulering kan bli vanskelig. Og misforstår lett. Men vi snakker alltid ut om det når vi har roet oss… han har også trua med å dra da vi har vært i den gamle leiligheten jeg bodde i tidligere som vi holder på å tømme enda pga oppsigelses tiden. Blir selvfølgelig lei meg og trist, men jatter med fordi han er såpass arrogant og skal vise han skal dra og mener det der og da😂. Setter meg bare på kjøkkenet. Men han drar aldri…. Har heller bare satt seg ned ved meg hvor jeg har spurt om han ikke skal reise som han har snakka om i en time😂😂😂… roer seg alltid til slutt… men det er noe vi jobber med hver dag og prøver å få bedre forståelse sammen av hverandre. 

Anonymkode: ba07b...b00

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke normal oppførsel nei.

Jeg hadde tatt en prat og sagt at dette er ikke greit, og fortsetter hun slik så tar du henne på ordet neste gang. Det er en form for manipulasjon og psykisk vold. Hun må finne en måte å kommunisere på.

Anonymkode: 8ad9a...f07

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det ikke er ubegrunnet at hun truer med dette? Jeg vet selv at en mann virkelig kan være håpløs, og der en krangler ofte, og jeg kan true med dette selv, over år. Det er ikke ubegrunnet for å si det slik, mye dårlige handlinger pluss diagnoser etc. Men problemet er at det roer seg litt og så orker en ikke å fullføre bruddet pga ulike ting.. Hvis hun har fortalt deg at hun ønsker forbedring på ulike områder, bør du jobbe med det.

Anonymkode: 2a11f...1d5

AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg tatt henne på ordet og reist neste gang. Ikke faen om jeg hadde funnet meg i å leve sånn. 

Anonymkode: 387b6...a80

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...