AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #1 Skrevet 25. juni 2021 Burde man ikke bli advart mot dugnader og plagsomme hyttenaboener når man kjøper hytte? kjøpte hytte for å slappe ikke for å bli med i en kult........... Anonymkode: d2c02...083 1
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 25. juni 2021 #3 Skrevet 25. juni 2021 (endret) Stakkars deg. Jeg ville sett det som en alvorlig mangel. Ta det opp med megler. De fleste vil nok ikke være enige med oss, men… Endret 25. juni 2021 av Hvemsomhelst
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #5 Skrevet 25. juni 2021 Dugnader burde vært opplyst om. Plagsomme naboer er vel ofte årsaken til salget... Anonymkode: b7adc...065 7
stan Skrevet 25. juni 2021 #6 Skrevet 25. juni 2021 Velforening og eventuelle dugnader må det opplyses om. Det er vesentlig. Bli med i styret, så bestemmer dere å kutte ut dugnadene. Naboene kan ha vært hyggelige mot selger, så dette blir veldig subjektivt. 5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #7 Skrevet 25. juni 2021 er for det meste eldre folk(pensjonist alder) på hytte feltet. Vet ikke om det er for det vi har kveldsola lengere en de at de kommer men noen av naboene inviterer seg selv og kommer med drikke å spekemat. Det vanskelig å si nei når man er ny og når man kommer til å se disse folke i mange år fram i tid nå man drar på hytta og ikke vil skape dårlig stemning.. når det kommer til dugnad så utbedrer de veier og holder vedlike fellles arealer selv for å holde kostnader "nede". Mistenker de bruker mye av det vi betaler i "vedlikeholdsavgift" til veldet på mat og drikke etter dugnad da dette er en del av det. Kunne fint ha brukt en entreprenør for den summen vi betaler til sammen med naobene..facebook gruppe er det og på hyttefeltet der de deler bilder etter dugnader hvor 90 % stiller opp alle pensjonister. har blitt tagget i flere innlegg hvor vi har vært "savnet" Anonymkode: d2c02...083
OlsenHansen Skrevet 25. juni 2021 #8 Skrevet 25. juni 2021 Haha flytte langt på fjellet for å bo i boligstrøk. Selv stakk jeg 10 minutt utenfor byen, ingen naboer, ikke noe mas. 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #9 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): er for det meste eldre folk(pensjonist alder) på hytte feltet. Vet ikke om det er for det vi har kveldsola lengere en de at de kommer men noen av naboene inviterer seg selv og kommer med drikke å spekemat. Det vanskelig å si nei når man er ny og når man kommer til å se disse folke i mange år fram i tid nå man drar på hytta og ikke vil skape dårlig stemning.. når det kommer til dugnad så utbedrer de veier og holder vedlike fellles arealer selv for å holde kostnader "nede". Mistenker de bruker mye av det vi betaler i "vedlikeholdsavgift" til veldet på mat og drikke etter dugnad da dette er en del av det. Kunne fint ha brukt en entreprenør for den summen vi betaler til sammen med naobene..facebook gruppe er det og på hyttefeltet der de deler bilder etter dugnader hvor 90 % stiller opp alle pensjonister. har blitt tagget i flere innlegg hvor vi har vært "savnet" Anonymkode: d2c02...083 Det høres jo ikke som om du har kjøpt en hytte, men en fritidsbolig i et boligfelt. Når "hyttenaboene" nærmest bor vegg i vegg så er dette sånt man må forvente. Anonymkode: 958da...aac 4
Drizzt Skrevet 27. juni 2021 #10 Skrevet 27. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 25.6.2021 den 22.03): er for det meste eldre folk(pensjonist alder) på hytte feltet. Vet ikke om det er for det vi har kveldsola lengere en de at de kommer men noen av naboene inviterer seg selv og kommer med drikke å spekemat. Det vanskelig å si nei når man er ny og når man kommer til å se disse folke i mange år fram i tid nå man drar på hytta og ikke vil skape dårlig stemning.. når det kommer til dugnad så utbedrer de veier og holder vedlike fellles arealer selv for å holde kostnader "nede". Mistenker de bruker mye av det vi betaler i "vedlikeholdsavgift" til veldet på mat og drikke etter dugnad da dette er en del av det. Kunne fint ha brukt en entreprenør for den summen vi betaler til sammen med naobene..facebook gruppe er det og på hyttefeltet der de deler bilder etter dugnader hvor 90 % stiller opp alle pensjonister. har blitt tagget i flere innlegg hvor vi har vært "savnet" Anonymkode: d2c02...083 Det høres ut som veldig mye styr og mas. Jeg ville klaget til megler og prøvd å kvitte meg med denne hytta - angre kjøpet eller noe. Når jeg er på hytta vil jeg slappe av og ikke bli kommandert som om jeg er i et borettslag hvor naboene i tillegg inviterer seg selv hos oss. Det som er bra, TS, er at du har nå lært å stille riktige spørsmål neste gang du kjøper hytte. Endret 27. juni 2021 av Drizzt 6
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #12 Skrevet 16. juli 2021 Er ikke en hytte du har kjøpt, en hytte er et sted hvor en skal rømme fra sirkuset i byen og leve litt med naturen. Men en hytte i en nybygd by på fjellet, vil jeg tippe? Da synes jeg ikke synd på deg. Anonymkode: b67bd...dfd 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #13 Skrevet 16. juli 2021 Naboer? Dugnad i velforening? Enig med AB over meg... Dette er ikke hytte. Dette er by på fjellet. Anonymkode: 48242...b19
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #14 Skrevet 16. juli 2021 Det er helt vanlig å ha et lite hyttelag, dersom hyttene deler vei og/eller vannhus. Dette er det ekstremt vanlig å dele, dersom man har hytte rundt skianlegg eller populære utfartssteder. Jeg kan ikke skjønne at dette er noe man trenger å informere en kjøper om, da det burde være selvsagt for en hver hytteeier at man deler på vedlikeholdet av vei og vann! Vi har dugnad hver eneste vår, for å rydde opp og reparere skadene på bilveien opp som ble skapt av snø og is over vinteren. Vi er fem hytter som deler den 5 km lange veien opp, og det hadde ikke kommet på tale at én av hyttene skulle lurt seg unna arbeidet, men fortsatt benyttet seg av bilveien. Anonymkode: 191bc...16d 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #15 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er helt vanlig å ha et lite hyttelag, dersom hyttene deler vei og/eller vannhus. Dette er det ekstremt vanlig å dele, dersom man har hytte rundt skianlegg eller populære utfartssteder. Jeg kan ikke skjønne at dette er noe man trenger å informere en kjøper om, da det burde være selvsagt for en hver hytteeier at man deler på vedlikeholdet av vei og vann! Vi har dugnad hver eneste vår, for å rydde opp og reparere skadene på bilveien opp som ble skapt av snø og is over vinteren. Vi er fem hytter som deler den 5 km lange veien opp, og det hadde ikke kommet på tale at én av hyttene skulle lurt seg unna arbeidet, men fortsatt benyttet seg av bilveien. Anonymkode: 191bc...16d Hva skulle dere gjort, tatt dem med på arbeidet ved makt? Anonymkode: 635ff...ab9 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #16 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva skulle dere gjort, tatt dem med på arbeidet ved makt? Anonymkode: 635ff...ab9 Nei, de hadde fått en regning i posten, og alt vedlikehold ned deres private vei hadde stoppet. Det vil si ingen brøyting, strøing, vedlikehold av småskog, og ingen hjelp til å reparere veien etter vinteren. Heldigvis er det kun skikkelige folk her, ingen egoister. Anonymkode: 191bc...16d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå