Katten.2.0 Skrevet 25. juni 2021 #61 Skrevet 25. juni 2021 Har jevnt over stor tiltro til gjennomtestede vaksiner, men er glad jeg er i siste pulje av de som blir vaksinert. Jeg liker å ta et så informert valg som mulig, og dess lengre tid det tar - og dess fler som blir vaksinert - dess mer informasjon får vi. 5
NorthernLight Skrevet 25. juni 2021 #62 Skrevet 25. juni 2021 Den vaksinen som jeg tror er best og som gir risiko for minst mulig bivirkninger er Pfizer sin, etter alt jeg har lest. Den scorer hakket høyere enn Moderna sier flere . 5
Gjest førstedamen Skrevet 25. juni 2021 #63 Skrevet 25. juni 2021 Betasuppe skrev (8 minutter siden): Det spres i hele kroppen. Pfizer har levert rapporter til japanske myndigheter, og noen fikk hentet ut info fra dem som viser denne distribusjonen: Den blir med andre ord IKKE i armen og vev i nærheten. In the latest iteration of this claim, the TrialSite News article and others presented information from official documents submitted by Pfizer to Japan’s regulator Pharmaceuticals and Medical Devices Agency (PMDA) as evidence for its claim. The article also contains a list of other claims, including several that were debunked previously (see our earlier reviews related to Geert Vanden Bossche, the Vaccine Adverse Events Reporting System, the Cleveland Study by Shrestha et al., comparison to the flu vaccine, and miscarriages in pregnant women). This technique, in which a long list of inaccurate and/or misleading information is propagated repeatedly, is also known as firehosing. This review primarily focuses on the claims about the Pfizer biodistribution study, spike protein toxicity, and the RNA vaccine efficacy. These come together in the article to ultimately paint a misleading picture of COVID-19 vaccine safety for readers. The data showed that the injection site retained the highest concentration of lipid nanoparticles over time, not the ovaries. Obs obs Steven kirch som delte artikkelen du viser til tjener penger på nettopp den og andre plattformer på nett. Så vet du det.
Betasuppe Skrevet 25. juni 2021 #64 Skrevet 25. juni 2021 6 minutter siden, førstedamen said: In the latest iteration of this claim, the TrialSite News article and others presented information from official documents submitted by Pfizer to Japan’s regulator Pharmaceuticals and Medical Devices Agency (PMDA) as evidence for its claim. The article also contains a list of other claims, including several that were debunked previously (see our earlier reviews related to Geert Vanden Bossche, the Vaccine Adverse Events Reporting System, the Cleveland Study by Shrestha et al., comparison to the flu vaccine, and miscarriages in pregnant women). This technique, in which a long list of inaccurate and/or misleading information is propagated repeatedly, is also known as firehosing. This review primarily focuses on the claims about the Pfizer biodistribution study, spike protein toxicity, and the RNA vaccine efficacy. These come together in the article to ultimately paint a misleading picture of COVID-19 vaccine safety for readers. The data showed that the injection site retained the highest concentration of lipid nanoparticles over time, not the ovaries. Obs obs Steven kirch som delte artikkelen du viser til tjener penger på nettopp den og andre plattformer på nett. Så vet du det. Ja du kan jo trøste deg selv med det hvis du har tatt den, men man trenger kanskje ikke så fryktelig mye av det for effekt. Det er jo bevist her fra Pfizer selv at det ikke blir i armen. Det står også i artikkelen til Kirsch (han er ikke den eneste som går god for denne rapporten) "NOTE: There are areas of the body that are not included here like the injection site (165), liver (24), spleen (23), and adrenals (18). These were not included so you can see more detail. " Jeg anbefaler deg å se på dataene selv innimellom og ikke bare lime inn "debunk"-artikler 3
eveline Skrevet 26. juni 2021 #65 Skrevet 26. juni 2021 Jeg er redd for vaksinen. Spesielt redd for langtids bivirkningene. Er usikker på om jeg skal ta vaksina eller ikke. Kan jeg bare vente å se det an? Eller må jeg bestemme meg nå? 5
Jullen Skrevet 26. juni 2021 #66 Skrevet 26. juni 2021 (endret) Kan ikke annet en å vise deg forståelse for din sunne skepsis og spørsmålene du stiller er gode. Det finnes likevel ingen sikre svar på dem, eller noen fasit på hva som er det beste valget enda. Men fakta er at her og nå er vaksineskepsis rundt om i verden en like stor trussel som selve coronaviruset. Så flest mulig bør nok ta risken med vaksinen om de ønsker å kvitte seg med pandemien relativt raskt. Jeg er selv usikker. I tillegg jobber jeg i helsebransjen og er blant få som fortsatt må gå med munnbind. Så hele arbeidsplassen ser at jeg er ‘ulydig’. De vet derimot ikke at jeg utredes for autoimmun sykdom og i tillegg forsøker å bli gravid. Så derfor syns jeg det utløper for stor risiko å ta denne ferske vaksinen akkurat nå. Jeg vil ihvertfall vite mer om vaksinen før jeg bestemmer meg for å ta den risken. Om den feks beskytter godt nok mot de nyere mutasjonene og om jeg ikke lengre vil kunne være smittebærer med vaksine. Særlig det siste er nok det som avgjør om jeg som helsearbeider stiller meg i vaksinekøen. Jeg fikk tilbudet om AZ vaksine allerede i februar. Hadde en dårlig magefølelse fra start selv om arbeidsgiver nærmest garanterte meg at den var 100% trygg. Jeg fulgte likevel magefølelsen og takket nei. Så skjedde det som skjedde. I tillegg er en kollega fortsatt sykemeldt med diffuse symptomer etter vaksinen i dag. Legen hennes og de fleste andre instanser nekter derimot for at det skyldes vaksinen. Og ingen kan jo heller vite det sikkert. Vanskelig å bevise. Og det vil nok komme mange flere slike eksempler etter vaksinering i framtiden. Diverse symptomer og sykdom som er vanskelig å bevise at skyldes vaksinen. Men nå er vi altså i denne leie situasjonen vi er. Corona er en grusom og dødelig sykdom der veldig myetyder på at mange som har hatt sykdommen også vil slite med langtidsvirkninger. Mange er fortsatt slitne og energiløse ett år etter sykdom. Mange har fortsatt dårlig lukt og smakssans. Og så kommer kanskje langtidsvirkninger vi ikke vet om enda. Og som en vaksineekspert sa ‘Enten får du vaksine, eller så får du covid’ https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qA268O/vaksineekspert-enten-faar-du-vaksine-eller-covid Vi vet enda ikke hva som er verst. Lykke til med avgjørelsen uansett hva det ender opp med❤️ Endret 26. juni 2021 av Jullen 7
Louise88 Skrevet 26. juni 2021 Forfatter #67 Skrevet 26. juni 2021 Jullen skrev (2 timer siden): Kan ikke annet en å vise deg forståelse for din sunne skepsis og spørsmålene du stiller er gode. Det finnes likevel ingen sikre svar på dem, eller noen fasit på hva som er det beste valget enda. Men fakta er at her og nå er vaksineskepsis rundt om i verden en like stor trussel som selve coronaviruset. Så flest mulig bør nok ta risken med vaksinen om de ønsker å kvitte seg med pandemien relativt raskt. Jeg er selv usikker. I tillegg jobber jeg i helsebransjen og er blant få som fortsatt må gå med munnbind. Så hele arbeidsplassen ser at jeg er ‘ulydig’. De vet derimot ikke at jeg utredes for autoimmun sykdom og i tillegg forsøker å bli gravid. Så derfor syns jeg det utløper for stor risiko å ta denne ferske vaksinen akkurat nå. Jeg vil ihvertfall vite mer om vaksinen før jeg bestemmer meg for å ta den risken. Om den feks beskytter godt nok mot de nyere mutasjonene og om jeg ikke lengre vil kunne være smittebærer med vaksine. Særlig det siste er nok det som avgjør om jeg som helsearbeider stiller meg i vaksinekøen. Jeg fikk tilbudet om AZ vaksine allerede i februar. Hadde en dårlig magefølelse fra start selv om arbeidsgiver nærmest garanterte meg at den var 100% trygg. Jeg fulgte likevel magefølelsen og takket nei. Så skjedde det som skjedde. I tillegg er en kollega fortsatt sykemeldt med diffuse symptomer etter vaksinen i dag. Legen hennes og de fleste andre instanser nekter derimot for at det skyldes vaksinen. Og ingen kan jo heller vite det sikkert. Vanskelig å bevise. Og det vil nok komme mange flere slike eksempler etter vaksinering i framtiden. Diverse symptomer og sykdom som er vanskelig å bevise at skyldes vaksinen. Men nå er vi altså i denne leie situasjonen vi er. Corona er en grusom og dødelig sykdom der veldig myetyder på at mange som har hatt sykdommen også vil slite med langtidsvirkninger. Mange er fortsatt slitne og energiløse ett år etter sykdom. Mange har fortsatt dårlig lukt og smakssans. Og så kommer kanskje langtidsvirkninger vi ikke vet om enda. Og som en vaksineekspert sa ‘Enten får du vaksine, eller så får du covid’ https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qA268O/vaksineekspert-enten-faar-du-vaksine-eller-covid Vi vet enda ikke hva som er verst. Lykke til med avgjørelsen uansett hva det ender opp med❤️ Takk for svar! Ja det er magefølelsen min som gjør meg usikker nå også. Hva er grunnen til at du avventet pga autoimmun sykdom? Dette er årsak til at jeg er bekymret for disse spike proteinene som tydeligvis setter seg ulike steder i kroppen. Tenker feks de som får hjertebetennelse, eller hjerneslag, det må da være pga kroppen sine antistoffer angriper spike på hjertet eller hjernen? Jeg har autoimmun sykdom og vi som har det, kan vi vente at kroppen vår er enda mer aggressive i angrepet mot disse fremmedstoffene? De vet jo ikke dette nå tydeligvis. 1
Louise88 Skrevet 26. juni 2021 Forfatter #68 Skrevet 26. juni 2021 Obscura skrev (7 timer siden): Det er jo de som mener at det er farlig som sitter med bevisbyrden men hvordan skal man bevise at det ikke er giftig, når det ikke en gang er en gift? Det er et protein som cellene lager selv etter oppskrift fra vaksinen, hvordan skal de klare å produsere noe som er cytotoksisk? Påstanden om at spikeproteinene flyter rundt i kroppen og fester seg til organer er heller ikke mulig da proteinet raskt brytes ned av kroppen. Jeg har ikke noen medisinsk bakgrunn så dette er bare mine egne tanker rundt dette, som jeg baserer på logikk. Jeg har ikke sagt at jeg tror det er cytotoxisk jeg har lest at det fester seg på ulike organer i kroppen og at kroppens antistoffer angriper eget vev, som forklarer feks hjertebetennelse? Hvordan rekker man å få betennelse i hjertet om det raskt brytes ned? 3
MorTil2 Skrevet 26. juni 2021 #69 Skrevet 26. juni 2021 Hedy Lamarr skrev (10 timer siden): … og i legemiddelverkets rapport understrekes det at: Det er ikke gitt at det er en årsakssammenheng mellom den mistenkte bivirkningen og vaksinen. • Denne rapporten inneholder alle de mistenkte bivirkningene uavhengig av mulig årsakssammenheng. Dvs at det innmeldte like gjerne kan skyldes at melderen spiste et eple, drakk en liter brennevin eller sklei på et bananskall. Og et er heller ikke gitt at de som er meldt død med Covdi-19 som dødsårsak døde av det. Sannsynligvis døde mange med det. Overvekt av dødsfall her i Norge er blant eldre over 85 år. Sier seg selv at de statistisk hadde kort tid igjen, og svekket helse som kunne medført døden om det var av Covid-19, omgangssyke eller urinveisinfeksjon. Antar at eplet ditt antyder årsak til en allergisk reaksjon? Tror du ikke vedkommende ville ha oppdaget det før de i voksen alder fikk en vaksine? Jeg synes også bananskallet og brennevinen er eksempler som kun latterliggjør debatten. 7
MorTil2 Skrevet 26. juni 2021 #70 Skrevet 26. juni 2021 (endret) Jeg forstår deg veldig godt TS. Jeg har selv et par av tilstandene som legemiddelverket fremhever som tilstander som kan gi uheldige effekter etter vaksinen, og føler at denne informasjon er underkommunisert (om den er kommunisert i det hele tatt). Når eldre mennesker på nærmere 90 år døde på sykehjem av Covid-19, sto Bent Høie på pressekonferanser og beklaget og kondolerte. Skulle tro dødsfall i den aldersgruppen var særtilfeller. I 1,5 år nå har media, helsetopper og regjering fortalt oss daglig hvor farlig Covid-19 er. Smittetallene har man fått med seg om man vil eller ikke, for det har vært hovedoppslag både i nasjonale og lokale nyheter. Klart folk blir skremte. Så kommer vaksinen, og vi hører nesten ingenting om bivirkninger. Og de vi hører om, undermineres og gjøres til tvilstilfeller. Det såes tvil om opplevelser i etterkant har sammenheng med vaksinene, der man med Covid-19 nærmest slo det fast som en udiskutabel sannhet. For meg er valget et dilemma. Ja, det kan hende jeg blir veldig dårlig av Covid-19 pga andre sykdommer. Men jeg har levd så normalt som mulig i 1,5 år uten å bli smittet. Jeg har jobbet, gått på trening, truffet venner, brukt kollektiv. Men jeg har tenkt hygiene og avstand. Og jeg har skygget unna store folkemengder. Så hva er da sjansen for at jeg få det nå som over 36% er vaksinert med dose 2, og over 55% med dose 1? Kan jeg velge å tenke at dette etterhvert beskytter meg? Foreløpig sitter jeg på gjerdet og ser situasjonen an. Jeg har vært syk nesten hele mitt liv. Jeg er ikke villig til å ta en vaksine akkurat nå, og med 100% sikkerhet utsette meg for sjansen for enda mer uhelse. Jeg velger å tro at sjansen for å få Covid-19 er lavere. Du må ta det valget som er riktig for deg TS. Endret 26. juni 2021 av MorTil2 11
Gjest FragileArt Skrevet 26. juni 2021 #71 Skrevet 26. juni 2021 Jeg var helt sikker på at jeg skulle ta den. Men når jeg fikk spørsmål så kom magefølelsen, og jeg takket nei. Ikke fordi jeg ikke tror på den, bare fordi at nettopp for MEG mener jeg risikoen er høyere enn fordelen. Jeg skjønner at jeg kan bli syk av covid, men jeg vil mye heller ha det. Jeg har stor tro på naturlig immunitet. Jeg kjenner ingen som har testet positivt på covid, men er rimelig sikker på at jeg selv hadde den, samt mannen. Vi holdt oss inne i 10 dager etter symptomer, så vi ikke smittet andre eventuelt. Jeg er der at jeg har en følelse( altså ikke en vitenskapelig fakta) av at om man har hatt covid kan kanskje vaksinen skape mer bivirkninger. Derfor lot jeg være. Det vil eventuelt komme nye sjanser også siden de sier at vaksiner skal man fortsette med i flere år. I mellomtiden er jeg forsiktig, holder avstand, vasker og spriter hender og går med munnbind der jeg ikke kan holde 2 meter avstand.
MorTil2 Skrevet 26. juni 2021 #72 Skrevet 26. juni 2021 FragileArt skrev (14 minutter siden): Jeg var helt sikker på at jeg skulle ta den. Men når jeg fikk spørsmål så kom magefølelsen, og jeg takket nei. Ikke fordi jeg ikke tror på den, bare fordi at nettopp for MEG mener jeg risikoen er høyere enn fordelen. Jeg skjønner at jeg kan bli syk av covid, men jeg vil mye heller ha det. Jeg har stor tro på naturlig immunitet. Jeg kjenner ingen som har testet positivt på covid, men er rimelig sikker på at jeg selv hadde den, samt mannen. Vi holdt oss inne i 10 dager etter symptomer, så vi ikke smittet andre eventuelt. Jeg er der at jeg har en følelse( altså ikke en vitenskapelig fakta) av at om man har hatt covid kan kanskje vaksinen skape mer bivirkninger. Derfor lot jeg være. Det vil eventuelt komme nye sjanser også siden de sier at vaksiner skal man fortsette med i flere år. I mellomtiden er jeg forsiktig, holder avstand, vasker og spriter hender og går med munnbind der jeg ikke kan holde 2 meter avstand. Jeg savner informasjon om hva som skjer hvis man velger å stå over nå som massevaksineringen er i gang. Spurt kommunen via smittesporer telefonene, men fikk ikke noe svar. Bare at de kom til å holde på til lang utpå høsten med å vaksinere alle. Er det slik at man kan ta den hos fastlegen i etterkant? Hva vil den da koste? Eller blir den som en reisevaksine? Eller blir den som del av influensavaksinen? Det er jo kjøpt inn masse doser til årene som kommer. Hva er planene egentlig? Føler at det nå settes press på folk, ved å lage en forestilling om at det er nå eller aldri. Det gjør usikkerheten enda større. 6
Gjest FragileArt Skrevet 26. juni 2021 #73 Skrevet 26. juni 2021 MorTil2 skrev (1 minutt siden): Jeg savner informasjon om hva som skjer hvis man velger å stå over nå som massevaksineringen er i gang. Spurt kommunen via smittesporer telefonene, men fikk ikke noe svar. Bare at de kom til å holde på til lang utpå høsten med å vaksinere alle. Er det slik at man kan ta den hos fastlegen i etterkant? Hva vil den da koste? Eller blir den som en reisevaksine? Eller blir den som del av influensavaksinen? Det er jo kjøpt inn masse doser til årene som kommer. Hva er planene egentlig? Føler at det nå settes press på folk, ved å lage en forestilling om at det er nå eller aldri. Det gjør usikkerheten enda større. Det er vel nøyaktig slik jeg føler egentlig.
MonicaH Skrevet 26. juni 2021 #74 Skrevet 26. juni 2021 Louise88 skrev (13 timer siden): Jeg var inntil nylig innstilt på å ta koronavaksinen men har blitt skremt etter at jeg leser i nyhetene om hjerteproblemer, blodpropp og blødninger. Har lest litt nærmere om vaksinen og lurer på hvilke andre ting kommer til å dukke opp de neste mndene? Jeg har risiko for blodpropp og jeg er ekstra redd for at det skal skje noe alvorlig pga jeg har småbarn som er avhengig av meg. Jeg fikk innkalling og nå er jeg plutselig stressa for hva jeg skal gjøre. Jeg kjenner kun noen få som har hatt påvist korona og disse hadde bare litt feber en dag. Jeg frykter at bivirkninger er underrapportert - ser bare hvordan alt bortforklares med en gang det dukker opp noe i media, feks den alvorlige reaksjonen på AZ som Ble dysset ned kraftig i starten før de visste noe sikkert. Sikkert for å unngå at folk sluttet å ta den vaksinen. Tenker og at man ikke vet nok om senvirkninger siden den ikke er forsket lenge nok på («midlertidig godkjent»). Jeg leser at ting kan skje så mye som tretti dager etter vaksinen og tenker da mye kanskje ikke blir satt i sammenheng og rapportert. Har lest at spike proteinet spres og setter seg i alle organer i kroppen, og jeg har autoimmun sykdom og lurer på om jeg dermed får en sterkere negativ reaksjon eller at mitt immunforsvar kanskje overreagerer. Jeg har spurt leger om tingene jeg lurer på men alle bare dysser ned og uttaler seg skråsikkert selv om de umulig kan være sikre, alle sier det er bedre å ta vaksinen. Men de vet jo ikke dette fordi det er for tidlig. Regner da med at de mener det er best for samfunnet ikke enkeltindividene med ulike risikoer. Er det flere andre som tenker sånn? Står så mye skremsel om Deltavarianten også, at den er farlig for unge osv. Synes plutselig dette blei et veldig vanskelig valg. Jeg er høyt utdannet og føler meg nå som disse ekstreme konspirasjonsteoretikerne. Jeg klarer å lese diverse info kritisk men jeg leser begge sider av saken med kritiske øyne og jeg er skeptisk og har ærlig talt ikke helt tillit til dette. CDC rapporterer nå at 6,113 mennesker har dødd og 459,431 er skadet følgende COVID-19 vaksinasjoner, som rapportert i Vaccine Adverse Event Reporting System (VAERS), som er den offisielle databasen i USA for vaksineskader. Foruten 6,113 dødsfall som er rapportert, er det rapportert 5,172 med permanent nedsatt funksjonsevne, 6,435 livstruende hendelser, og 51,558 akuttinnleggelser. Det er nå også registrert 576 dødsfall av ufødte barn, etter hvert som vaksinen også blir gitt til gravide kvinner. https://vaers.hhs.gov/ For å sette dette i litt perspektiv, er det nå rapportert flere dødsfall følgende COVID-19 vaksinasjoner som startet i desember 2020, enn totalt antall dødsfall registrert etter vaksinasjon i løpet av de foregående 30 årene, fra 1. januar 1991 til November 30, 2020, i henhold til CDC ' s VAERS. Registrering i VAERS er frivillig, og man regner med at bare 1%-10% av de virkelige vaksineskadene blir registrert i VAERS, dvs at de virkelige vaksineskadene er 10-100 ganger større. EUs database for mistenkte skader ved vaksinasjon er EudraVigilance. EudraVigilance-databasen rapporterer per 19 juni 2021 at det er rapportert 15,472 dødsfall og 1,509,266 skader i forbindelse med COVID-19 vaksinasjoner. Dette fordeler seg på mange forskjellige diagnoser, men ettersom det har vært satt fokus på hjerteproblemer i det siste, kan jeg nevne at EudraVigilance har rapportert 12,637 hjertelidelser, herav 964 dødsfall i forbindelse med COVID-19 vaksinasjonen. https://www.adrreports.eu/en/background.html Nå komme selvsagt de vanlige beskyldningene om konspirasjonsteorier, men til det vil jeg bare presisere av VAERS er USA's OFFISIELLE database for vaksineskader, og EudraVigilance er EU's OFFISIELLE database for vaksineskader. 6
Hedy Lamarr Skrevet 26. juni 2021 #75 Skrevet 26. juni 2021 MonicaH skrev (9 minutter siden): CDC rapporterer nå at 6,113 mennesker har dødd og 459,431 er skadet følgende COVID-19 vaksinasjoner, som rapportert i Vaccine Adverse Event Reporting System (VAERS), som er den offisielle databasen i USA for vaksineskader. Foruten 6,113 dødsfall som er rapportert, er det rapportert 5,172 med permanent nedsatt funksjonsevne, 6,435 livstruende hendelser, og 51,558 akuttinnleggelser. Det er nå også registrert 576 dødsfall av ufødte barn, etter hvert som vaksinen også blir gitt til gravide kvinner. https://vaers.hhs.gov/ For å sette dette i litt perspektiv, er det nå rapportert flere dødsfall følgende COVID-19 vaksinasjoner som startet i desember 2020, enn totalt antall dødsfall registrert etter vaksinasjon i løpet av de foregående 30 årene, fra 1. januar 1991 til November 30, 2020, i henhold til CDC ' s VAERS. Registrering i VAERS er frivillig, og man regner med at bare 1%-10% av de virkelige vaksineskadene blir registrert i VAERS, dvs at de virkelige vaksineskadene er 10-100 ganger større. EUs database for mistenkte skader ved vaksinasjon er EudraVigilance. EudraVigilance-databasen rapporterer per 19 juni 2021 at det er rapportert 15,472 dødsfall og 1,509,266 skader i forbindelse med COVID-19 vaksinasjoner. Dette fordeler seg på mange forskjellige diagnoser, men ettersom det har vært satt fokus på hjerteproblemer i det siste, kan jeg nevne at EudraVigilance har rapportert 12,637 hjertelidelser, herav 964 dødsfall i forbindelse med COVID-19 vaksinasjonen. https://www.adrreports.eu/en/background.html Nå komme selvsagt de vanlige beskyldningene om konspirasjonsteorier, men til det vil jeg bare presisere av VAERS er USA's OFFISIELLE database for vaksineskader, og EudraVigilance er EU's OFFISIELLE database for vaksineskader. Igjen, det er snakk om «suspected side effects» av vaksinen, ikke beviste. 2
Gjest førstedamen Skrevet 26. juni 2021 #76 Skrevet 26. juni 2021 MonicaH skrev (11 minutter siden): CDC rapporterer nå at 6,113 mennesker har dødd og 459,431 er skadet følgende COVID-19 vaksinasjoner, som rapportert i Vaccine Adverse Event Reporting System (VAERS), som er den offisielle databasen i USA for vaksineskader. Foruten 6,113 dødsfall som er rapportert, er det rapportert 5,172 med permanent nedsatt funksjonsevne, 6,435 livstruende hendelser, og 51,558 akuttinnleggelser. Det er nå også registrert 576 dødsfall av ufødte barn, etter hvert som vaksinen også blir gitt til gravide kvinner. https://vaers.hhs.gov/ For å sette dette i litt perspektiv, er det nå rapportert flere dødsfall følgende COVID-19 vaksinasjoner som startet i desember 2020, enn totalt antall dødsfall registrert etter vaksinasjon i løpet av de foregående 30 årene, fra 1. januar 1991 til November 30, 2020, i henhold til CDC ' s VAERS. Registrering i VAERS er frivillig, og man regner med at bare 1%-10% av de virkelige vaksineskadene blir registrert i VAERS, dvs at de virkelige vaksineskadene er 10-100 ganger større. EUs database for mistenkte skader ved vaksinasjon er EudraVigilance. EudraVigilance-databasen rapporterer per 19 juni 2021 at det er rapportert 15,472 dødsfall og 1,509,266 skader i forbindelse med COVID-19 vaksinasjoner. Dette fordeler seg på mange forskjellige diagnoser, men ettersom det har vært satt fokus på hjerteproblemer i det siste, kan jeg nevne at EudraVigilance har rapportert 12,637 hjertelidelser, herav 964 dødsfall i forbindelse med COVID-19 vaksinasjonen. https://www.adrreports.eu/en/background.html Nå komme selvsagt de vanlige beskyldningene om konspirasjonsteorier, men til det vil jeg bare presisere av VAERS er USA's OFFISIELLE database for vaksineskader, og EudraVigilance er EU's OFFISIELLE database for vaksineskader. Det er jo enda flere registrerte mistenkte dødsfall og varige skader av bruk av vanlige legemidler som feks paracetamol, blodtrykksmedisin, ja selv ved bruk av c vitamin foreligger det registrerte dødsfall og skader.
Hedy Lamarr Skrevet 26. juni 2021 #77 Skrevet 26. juni 2021 MorTil2 skrev (2 timer siden): Og et er heller ikke gitt at de som er meldt død med Covdi-19 som dødsårsak døde av det. Sannsynligvis døde mange med det. Overvekt av dødsfall her i Norge er blant eldre over 85 år. Sier seg selv at de statistisk hadde kort tid igjen, og svekket helse som kunne medført døden om det var av Covid-19, omgangssyke eller urinveisinfeksjon. Antar at eplet ditt antyder årsak til en allergisk reaksjon? Tror du ikke vedkommende ville ha oppdaget det før de i voksen alder fikk en vaksine? Jeg synes også bananskallet og brennevinen er eksempler som kun latterliggjør debatten. Klart mange eldre døde med korona, det har jeg heller ikke benektet. Men løft blikket over grensene, så ser du at det er langt ifra bare gamle og syke som har dødd av korona. Det du ikke tar til deg her er at korrelasjon i tid ikke innebærer årsakssammenheng (correlation does not imply causation). Klart noen folk blir syke etter å ha blitt vaksinert, akkurat som de kan bli etter å ha spist et eple eller klødd seg på øret. Men det er på ingen måte automatisk bevist at vaksinen/eplet/kløingen er skyld i sykdommen. 2
MorTil2 Skrevet 26. juni 2021 #78 Skrevet 26. juni 2021 Hedy Lamarr skrev (16 minutter siden): Klart noen folk blir syke etter å ha blitt vaksinert, akkurat som de kan bli etter å ha spist et eple eller klødd seg på øret. Men det er på ingen måte automatisk bevist at vaksinen/eplet/kløingen er skyld i sykdommen. Dette blir bare for spesielt. Da kan man likså godt si at om man blir påkjørt, så trenger ikke det å ha sammenheng med at man akkurat da valgte å krysse veien. 7
Hedy Lamarr Skrevet 26. juni 2021 #79 Skrevet 26. juni 2021 (endret) MorTil2 skrev (11 minutter siden): Dette blir bare for spesielt. Da kan man likså godt si at om man blir påkjørt, så trenger ikke det å ha sammenheng med at man akkurat da valgte å krysse veien. At to fenomener korrelerer betyr ikke nødvendigvis at det foreligger kausalitet. Dette er kjent innen enhver vitenskapelig sammenheng, og burde være det i alle sammenhenger. Hjernen vår ser nemlig mønstre og sammenhenger der de IKKE er, det er slik vi er skapt. Men når B følger A er det ikke slik at vi kan garantere at A forårsaket B. Det vet vi ikke. Men jeg ser at du ikke forstår det, og vet ikke helt hvordan jeg bedre skal forklare det for deg. Les gjerne denne: https://www.ntnu.no/documents/1261860271/1292414587/Spuriøse+sammenhenger+og+fantasifulle+fabuleringer.pdf/5a1780a9-0d57-e1b2-ff4a-4d19d06d1179?t=1583135605166 Endret 26. juni 2021 av Hedy Lamarr La til lenke 3
Gjest FragileArt Skrevet 26. juni 2021 #80 Skrevet 26. juni 2021 (endret) Hedy Lamarr skrev (2 timer siden): At to fenomener korrelerer betyr ikke nødvendigvis at det foreligger kausalitet. Dette er kjent innen enhver vitenskapelig sammenheng, og burde være det i alle sammenhenger. Hjernen vår ser nemlig mønstre og sammenhenger der de IKKE er, det er slik vi er skapt. Men når B følger A er det ikke slik at vi kan garantere at A forårsaket B. Det vet vi ikke. Men jeg ser at du ikke forstår det, og vet ikke helt hvordan jeg bedre skal forklare det for deg. Les gjerne denne: https://www.ntnu.no/documents/1261860271/1292414587/Spuriøse+sammenhenger+og+fantasifulle+fabuleringer.pdf/5a1780a9-0d57-e1b2-ff4a-4d19d06d1179?t=1583135605166 Velger du bevisst å undervurdere vaksinasjons bivirkninger, mens bivirkninger fra selve sykdommen er MYE mer riktig?? Mye kan sikkert sies om begge to, men mens Norge var nedstengt har du kanskje tatt turen til disse landene og SETT det selv alt det som media har skremt oss med? Sier ikke at det ikke har skjedd, sier bare... VET du med sikkerhet? Jeg kjenner mennesker i flere land. Noen av dem i såkalt " hardt rammede" land. Og de forteller ikke det norske medier sier. Så hvem skal man tro på? De som er der.. eller media som hauser opp? Nordmenn er ekstremt naive. Man får se på begge sider, tenker jeg. Legge like mye lit på begge sider, eller ingen av dem. Kan ikke bare velge som det passer seg. Endret 26. juni 2021 av FragileArt
Fremhevede innlegg