Elidaa Skrevet 25. juni 2021 #21 Skrevet 25. juni 2021 (endret) Fakta? skrev (4 minutter siden): Astra Zeneca og Janssen-vaksinene er begge basert på "kjente" metoder, og gir fare for blodpropp. Gammelt er ikke alltid godt. Faktisk feil. Haha. De bruker vektor- ikke replikerende. Som er ny teknologi (bare gjør din research) . Vektor - replikerende er 'kjent' teknologi. Høres likt ut, men bare sistnevnte er brukt før i vaksiner. Endret 25. juni 2021 av Elida88 5
Jaimatadi Skrevet 25. juni 2021 #22 Skrevet 25. juni 2021 (endret) Hedy Lamarr skrev (24 minutter siden): Men begge sider av saken er jo ikke ca 50/50 på en vektskål. Opp i mot 100 prosent av de som har solid utdanning innen fagfeltene vaksine er en del av, anbefaler vaksine, mens «youtube-eksperter» advarer. Hvorfor legger du (minst) like mye vekt på synspunktene til «slangeoljeselgerne» og antivaxxerne som du gjør til en nærmest unison konsensus hos fagpersonene? Som «høyt utdannet» bør du jo ha lært å være kildekritisk. Det er jo ikke mulig å finne noen youtube "eksperter" på dette. Alt er jo blokka på alle medier. Videoer blir fjernet fortløpende. Man får kun lese offisiell info fra Who og fhi. DA begynner jeg å lure. Endret 25. juni 2021 av Jaimatadi 16
rosemarin Skrevet 25. juni 2021 #23 Skrevet 25. juni 2021 Hedy Lamarr skrev (7 minutter siden): Hva mener du om å ikke vite noe sikkert? Man vet jo strengt tatt absolutt ingenting sikkert på lang sikt når det kommer til medisin utviklet i, la oss si, de siste 20 årene. Men vi vet ganske mye, og alt vi vet tilsier at MRNA-vaksinene er like så sikre som mye av annen medisin vi tar. Covid-19, derimot, er farlig for x antall mennesker. Det ER bevist. Og kanskje er ikke Deltavarianten særlig farlig for unge, men at Covid, uansett variant, får spre seg betyr at det stadig skapes nye mutasjoner - og de kan være farlige for oss alle, ung, gammel, risikogruppe, baby. Kan du si noe om dette «vi vet som tilsier at vaksinen er sikker»? (jeg tror på det, men leter likevel etter en forklaring, som oppklarer disse påstandene om at ting ved dem er farlig). Feks dette med spike proteinet 1
Hedy Lamarr Skrevet 25. juni 2021 #24 Skrevet 25. juni 2021 Jaimatadi skrev (Akkurat nå): Det er jo ikke mulig å finne noen youtube "eksperter" på dette. Alt er jo blokka på alle medier. Videoer blir fjernet fortløpende. Man får kun lese offisiell info fra Who og fri. DA begynner jeg å lure. Virkelig! Det kryr jo av antivaxxer-videoer og antivaxxer-nettsteder. Og det vet jeg fordi noen av mine facebook-«venner» er ravende gale og tror vaksinen planter en chip i dem, gjør dem magnetiske, sterile og til zombier, osv. Eller dreper dem. Så konspirasjonsteoriene lever i beste velgående der ute. Inkludert i din kommentar;: «Man får kun lese offisiell info fra Who og fri (fhi?) DA begynner jeg å lure». 9
Hedy Lamarr Skrevet 25. juni 2021 #25 Skrevet 25. juni 2021 (endret) rosemarin skrev (11 minutter siden): Kan du si noe om dette «vi vet som tilsier at vaksinen er sikker»? (jeg tror på det, men leter likevel etter en forklaring, som oppklarer disse påstandene om at ting ved dem er farlig). Feks dette med spike proteinet Leser du aviser? Vitenskapelige nettsteder? Du kan begynne her: http://tjomlid.com Og du trenger ikke tro på Tjomlid, bare trykk på lenkene og les. Eller post motargumenter fra kilder som holder mål. Endret: ser jeg er skarp her, beklager! Men de som sier «det er farlig», har du sjekket kildene deres? Endret 25. juni 2021 av Hedy Lamarr 7
XaoS Skrevet 25. juni 2021 #26 Skrevet 25. juni 2021 Sjargongen din er preget av konspirasjonsteori. "Bivirkninger ble dysset ned". Det motsatte er sant. Det ble store presseoppslag om bivirkningene av AstraZeneca vaksinen, og Norge stoppet var et av de første landene som tok denne ut av vaksineprogrammet. Gjennomsiktigheten i Norge, demokratiindeksen er nettopp grunnen til at folk flest har tillit til at helsevesen og myndigheter tar gode valg for befolkningen. Noe som viser seg i antallet som tar vaksinen (90-100%). Det handler ikke om blind tro, det handler om tro på demokratiet fungerer. Men det er et bevisst valg i dag. 13
Louise88 Skrevet 25. juni 2021 Forfatter #27 Skrevet 25. juni 2021 (endret) Hedy Lamarr skrev (22 minutter siden): Virkelig! Det kryr jo av antivaxxer-videoer og antivaxxer-nettsteder. Og det vet jeg fordi noen av mine facebook-«venner» er ravende gale og tror vaksinen planter en chip i dem, gjør dem magnetiske, sterile og til zombier, osv. Eller dreper dem. Så konspirasjonsteoriene lever i beste velgående der ute. Inkludert i din kommentar;: «Man får kun lese offisiell info fra Who og fri (fhi?) DA begynner jeg å lure». Men jeg tror ikke på dette med chip og zombie. Du virker å ha en svart hvitt tankegang her. Selv om jeg ikke tror på zombier er jeg ikke betrygget av alle helsepersonell som Sier det er trygt og at fordelene veier opp for risikoen. Men hvilke fordeler Da? Når så få Unge blir alvorlig syke men mange rapporterer alvorlige bivirkninger - da henger det ikke helt sammen i mine ører. Endret 25. juni 2021 av Louise88 8
Louise88 Skrevet 25. juni 2021 Forfatter #28 Skrevet 25. juni 2021 XaoS skrev (18 minutter siden): Sjargongen din er preget av konspirasjonsteori. "Bivirkninger ble dysset ned". Det motsatte er sant. Det ble store presseoppslag om bivirkningene av AstraZeneca vaksinen, og Norge stoppet var et av de første landene som tok denne ut av vaksineprogrammet. Gjennomsiktigheten i Norge, demokratiindeksen er nettopp grunnen til at folk flest har tillit til at helsevesen og myndigheter tar gode valg for befolkningen. Noe som viser seg i antallet som tar vaksinen (90-100%). Det handler ikke om blind tro, det handler om tro på demokratiet fungerer. Men det er et bevisst valg i dag. Ja jeg føler meg som en konspirasjonsteoretiker og en antivaxxer selv om jeg mener jeg ikke er det. Bare fordi jeg er skeptisk og det blir så drama når noen stiller spm ved dette. Men er det konspirasjonsteoretisk sjargong å anse det som neddyssing når feks Ema benekter noen sammenheng før dette senere motbevises? hvilke andre ting uttaler de seg om uten fakta men basert på frykt for at færre vaksinerer seg? 8
XaoS Skrevet 25. juni 2021 #29 Skrevet 25. juni 2021 Louise88 skrev (1 minutt siden): Ja jeg føler meg som en konspirasjonsteoretiker og en antivaxxer selv om jeg mener jeg ikke er det. Bare fordi jeg er skeptisk og det blir så drama når noen stiller spm ved dette. Men er det konspirasjonsteoretisk sjargong å anse det som neddyssing når feks Ema benekter noen sammenheng før dette senere motbevises? hvilke andre ting uttaler de seg om uten fakta men basert på frykt for at færre vaksinerer seg? Du må bare passe på hvor du henter kildene dine fra. Antivaxx-bevegelsen har en veldig sterk synlighet på internett. Det har blitt en altoppslukende fanesak for et fåtall, men disse er veldig vokale. Man kan være kritisk til prioriteringene til denne regjeringen, i forhold til hvor de har prioritert restriksjonene for eksempel. Men å navigere i en pandemi verden ikke har opplevd på 100 år har innebåret mye famling og feilgrep. Vitenskap i seg selv handler ikke om å finne en rak vei, men om å forkaste og revurdere hypoteser og data etter stadige vurderinger av situasjonen. Dersom målet er en overbevising som aldri viker så snakker man om propaganda, og ikke demokratisk politikk eller reell vitenskap. 4
Othea Skrevet 25. juni 2021 #30 Skrevet 25. juni 2021 Jeg er også redd for vaksinen og bivirkninger og sånn. 2
Louise88 Skrevet 25. juni 2021 Forfatter #31 Skrevet 25. juni 2021 Othea skrev (6 minutter siden): Jeg er også redd for vaksinen og bivirkninger og sånn. Har du eller skal du ta den?
Louise88 Skrevet 25. juni 2021 Forfatter #32 Skrevet 25. juni 2021 (endret) Men er det noen av dere som har gjort research som kan si noe om dette som hevdes at det kan havne spike proteiner i flere organer etter vaksinering? Og hvorfor forårsaker det blødning og blodpropp? Klarer ikke se noen forklaringer noe sted. Hvordan kan de si at alt er greit når de ikke vet hvorfor. Endret 25. juni 2021 av Louise88 7
Betasuppe Skrevet 25. juni 2021 #33 Skrevet 25. juni 2021 (endret) Spørs hvilken alder man er i. Er man under 50 så burde man se på hvor risk det er med alvorlige bivirkninger vs alvorlig sykdomsforløp. Det man ikke visste før det var for sent, var at det er spike-proteinet som er farlig. Og det får du både med viruset OG vaksinen. Men med vaksinen så er du jo garantert "smittet". Med vaksinen så vil du få mindre risk i at lungene blir betente og du kveles, men spike-proteinet gjør jo andre ting i kroppen. Endret 25. juni 2021 av Betasuppe 3
Elidaa Skrevet 25. juni 2021 #34 Skrevet 25. juni 2021 Louise88 skrev (11 minutter siden): Men er det noen av dere som har gjort research som kan si noe om dette som hevdes at det kan havne spike proteiner i flere organer etter vaksinering? Og hvorfor forårsaker det blødning og blodpropp? Klarer ikke se noen forklaringer noe sted. Hvordan kan de si at alt er greit når de ikke vet hvorfor. Om du søker på spike protein & robert malone, så finner du hvertfall ut hva en av oppfinnerene av mrna teknologien sier om saken. 5
Obscura Skrevet 25. juni 2021 #35 Skrevet 25. juni 2021 Her er jo litt fakta: https://www.politifact.com/factchecks/2021/jun/16/youtube-videos/no-sign-covid-19-vaccines-spike-protein-toxic-or-c/ 2
Elidaa Skrevet 25. juni 2021 #36 Skrevet 25. juni 2021 Obscura skrev (5 minutter siden): Her er jo litt fakta: https://www.politifact.com/factchecks/2021/jun/16/youtube-videos/no-sign-covid-19-vaccines-spike-protein-toxic-or-c/ Vel.. De kommer ikke med noen info i det hele tatt jo. 'There is no scientific data to indicate that the spike protein in mRNA vaccines is toxic or that it lingers at any toxic level in the body after vaccination." De har ikke bevis for at spike proteinet er giftig, men de har heller ikke bevis for at det ikke er det. 3
Obscura Skrevet 25. juni 2021 #37 Skrevet 25. juni 2021 Elida88 skrev (3 minutter siden): Vel.. De kommer ikke med noen info i det hele tatt jo. 'There is no scientific data to indicate that the spike protein in mRNA vaccines is toxic or that it lingers at any toxic level in the body after vaccination." De har ikke bevis for at spike proteinet er giftig, men de har heller ikke bevis for at det ikke er det. Det er jo de som mener at det er farlig som sitter med bevisbyrden men hvordan skal man bevise at det ikke er giftig, når det ikke en gang er en gift? Det er et protein som cellene lager selv etter oppskrift fra vaksinen, hvordan skal de klare å produsere noe som er cytotoksisk? Påstanden om at spikeproteinene flyter rundt i kroppen og fester seg til organer er heller ikke mulig da proteinet raskt brytes ned av kroppen. Jeg har ikke noen medisinsk bakgrunn så dette er bare mine egne tanker rundt dette, som jeg baserer på logikk. 4
Obscura Skrevet 25. juni 2021 #38 Skrevet 25. juni 2021 Mer her: https://www.politifact.com/factchecks/2021/jun/07/facebook-posts/no-proof-researcher-claim-covid-19-vaccines-spike-/ 1
Betasuppe Skrevet 25. juni 2021 #39 Skrevet 25. juni 2021 11 minutter siden, Obscura said: Det er jo de som mener at det er farlig som sitter med bevisbyrden men hvordan skal man bevise at det ikke er giftig, når det ikke en gang er en gift? Det er et protein som cellene lager selv etter oppskrift fra vaksinen, hvordan skal de klare å produsere noe som er cytotoksisk? Påstanden om at spikeproteinene flyter rundt i kroppen og fester seg til organer er heller ikke mulig da proteinet raskt brytes ned av kroppen. Jeg har ikke noen medisinsk bakgrunn så dette er bare mine egne tanker rundt dette, som jeg baserer på logikk. Det er studie på det at det er cytotoksisk. https://www.salk.edu/news-release/the-novel-coronavirus-spike-protein-plays-additional-key-role-in-illness/ Hvor lenge blir spike-proteinet i kroppen? Det fant jeg aldri ut av . Artikkelen lengre oppi her "debunker" mRNA, men det er hva det produserer (spike-proteinet) som teller her. Fullstendig skivebom av "fact checkers". 1
Obscura Skrevet 25. juni 2021 #40 Skrevet 25. juni 2021 Betasuppe skrev (1 minutt siden): Artikkelen lengre oppi her "debunker" mRNA, men det er hva det produserer (spike-proteinet) som teller her. Hva mener du med at de "debunker" mRNA? Det er jo ikke mRNA eller mRNA-teknologien de snakker om? De debunker påstandene om at spikeproteinet er cytotoksisk. 3
Fremhevede innlegg