Gå til innhold

Redd for vaksine

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fakta? skrev (12 timer siden):

Jeg vet ikke hvor du tar 14% fra. Bivirkinger varierer fra vaksine til vaksine. For de som brukes i Norge er det mer enn 14% som får en eller annen ufarlig forbigående virking, men mye færre som får noe som er alvorlig nok til å måtte legges inn.

Amerikanske CDC har informasjon om influensasyke som kan finnes gjennom Google.

14% er antall innrapporterte alvorlige bivirkninger i forhold til det totale antallet kvalitetssikrede innrapporterte bivirkninger hentet fra Legemiddelverkets siste rapport fra juni.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 hours ago, Louise88 said:

14% er antall innrapporterte alvorlige bivirkninger i forhold til det totale antallet kvalitetssikrede innrapporterte bivirkninger hentet fra Legemiddelverkets siste rapport fra juni.

1590 MISTENKTE alvorlige bivirkinger. Det betyr at 0,07% av de over 2,2 millionene nordmenn som har fått vaksine til nå har fått et eller annet medisinsk problem i etterkant som KANSKJE skyldes vaksine, og som var alvorlig nok til at de f.eks. måtte legges inn. Det er så få at det like godt kan skyldes tilfeldigheter. De fleste som har fått vaksine er eldre, og eldre får noen ganger medisinske problemer. De slutter ikke å gjøre det av å få koronavaksine.

Det er altså en flere ganger større andel av de smittede som har DØDD av Covid-19 i Norge enn det er som KANSKJE har fått en alvorlig bivirking av vaksinen.

• Liker 4
Skrevet
Fakta? skrev (1 minutt siden):

1590 MISTENKTE alvorlige bivirkinger. Det betyr at 0,07% av de over 2,2 millionene nordmenn som har fått vaksine til nå har fått et eller annet medisinsk problem i etterkant som KANSKJE skyldes vaksine, og som var alvorlig nok til at de f.eks. måtte legges inn. Det er så få at det like godt kan skyldes tilfeldigheter. De fleste som har fått vaksine er eldre, og eldre får noen ganger medisinske problemer. De slutter ikke å gjøre det av å få koronavaksine.

Det er altså en flere ganger større andel av de smittede som har DØDD av Covid-19 i Norge enn det er som KANSKJE har fått en alvorlig bivirking av vaksinen.

Det er jo ikke alle som rapporterer inn noe heller. Og disse tallene er kvalitetssikret selv om de såklart ikke kan bevise sammenheng. Men la oss si at det er 0,07% av alle innrapporterte. Så vidt jeg leser er det størst andel yngre og kvinner som får bivirkninger. Da er sikkert prosenten litt større for denne gruppen. Og dødelighet prosenten for samme gruppe basert på de svenske tallene er 0,02%.

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, Louise88 said:

Det er jo ikke alle som rapporterer inn noe heller. Og disse tallene er kvalitetssikret selv om de såklart ikke kan bevise sammenheng. Men la oss si at det er 0,07% av alle innrapporterte. Så vidt jeg leser er det størst andel yngre og kvinner som får bivirkninger. Da er sikkert prosenten litt større for denne gruppen. Og dødelighet prosenten for samme gruppe basert på de svenske tallene er 0,02%.

Du kan ikke sammelikne MISTENKTE bivirkinger for alle aldersgrupper med dødstall for bare unge personer. Det blir fullstendig meningsløst.

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor folk fremdeles terper på noe de har lest når de i stedet kan sammenligne med alle de kjenner som har fått vaksine. Nå har nesten halvparten av befolkningen fått minst en dose. Bruk heller disse som referansegrunnlag. Foreldre, svigerforeldre, besteforeldre, brødrene og alle tanter og onkler min er vaksinert, og sikkert 70% av kollegaene mine, og halvparten av vennene mine. Noen hadde vondt i armen, og enkelte av de fullvaksinerte rapportere om influensafølelse av dose 2. Jeg kjenner få som har vært smittet av korona, men av de få så har et par vært innlagt, en lagt i respirator, en (eldre) døde, og flere sliter i ettertid.  De fleste smittede jeg kjenner ble ikke alvorlig syke, men ingen av de jeg kjenner som har tatt vaksinen (10 ganger så mange) har blitt syke.

Det danner et godt grunnlag bare det for at jeg skal føle meg helt trygg når jeg får min første dose neste uke. Ikke noe jeg har lest, men det jeg ser, i den virkelige verden. Snakk med folk, dere som fremdeles er redde. 

• Liker 5
Skrevet
zemer skrev (42 minutter siden):

Den er hastegodkjent, den er ikke utprøvd over tid. Så bra du har trua og tok den. Men, å respektere oss andre har du vanskelig for? 

Her fra fhi sine egne sider for de som fortsatt lever i villfarelse 😊

D1324747-DEDD-4DFA-8405-341386BB70FF.jpeg

• Liker 3
Skrevet

Ryddet for antivaksinedebatt og brudd på koronarommets regler. Lomvi, mod. 

Skrevet
Betasuppe skrev (På 26.6.2021 den 1.11):

Det spres i hele kroppen. Pfizer har levert rapporter til japanske myndigheter, og noen fikk hentet ut info fra dem som viser denne distribusjonen:

Ovaries-get-the-mRNA-from-Pfizer-Shot-Gr

Den blir med andre ord IKKE i armen og vev i nærheten.

Siden dette er fra Pfizers egen rapport er det interessant info. Eggstokkene blir tydeligvis påvirket i 48 t etter. Kan dette forklare blødningene som enkelte kvinner opplever i forbindelse med vaksinen? Neppe en alvorlig bivirkning helsemessig sett. Er det noen med medisinsk utdanning som kan forklare hvorfor eggstokkene tydeligvis scorer så høyt i studien? 

• Liker 1
Skrevet

@Betasuppe Kunne du linket til kilden til denne studien? 

Skrevet (endret)
41 minutter siden, miss spjåk said:

@Betasuppe Kunne du linket til kilden til denne studien? 

linken står i bildet - https://files.catbox.moe/0vwcmj.pdf det er originaldokumenter hentet fra japanske myndigheter.

Det er ingen som vet hvorfor det distribueres på den måten i kroppen så vidt jeg vet.

Endret av Betasuppe
  • Liker 4
  • Opprett ny...