Gå til innhold

Redd for vaksine

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 minutter siden, Obscura said:

Hva mener du med at de "debunker" mRNA?

Det er jo ikke mRNA eller mRNA-teknologien de snakker om? De debunker påstandene om at spikeproteinet er cytotoksisk.

Ah stemmer, det var en annen "fact check" jeg forvirret den med, tror den andre var Reuters. Anyway, de tar feil.

Stoler mer på Dr Malone og Salk Institute enn FDA. Og politifact nevner selvfølgelig ikke Salk Institute-studien

image.png.edf3057c84f154804f20af67af58e2a0.png

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Obscura skrev (9 minutter siden):

Hva mener du med at de "debunker" mRNA?

Det er jo ikke mRNA eller mRNA-teknologien de snakker om? De debunker påstandene om at spikeproteinet er cytotoksisk.

Igjen, så er det ingen referanser til noen som helst forskning som har motbevist det som blir 'debunked' her. Det eneste de viser til er diverse uttalelser om at det ikke finnes noe beviser for at spike proteinet beveger ut i kroppen og gjør skade. 

• Liker 3
Skrevet
Betasuppe skrev (3 minutter siden):

Ah stemmer, det var en annen "fact check" jeg forvirret den med, tror den andre var Reuters. Anyway, de tar feil.

Stoler mer på Dr Malone og Salk Institute enn FDA. Og politifact nevner selvfølgelig ikke Salk Institute-studien

image.png.edf3057c84f154804f20af67af58e2a0.png

Jeg leste akkurat den du linket til,  og helt i starten står det "Now, a major new study shows that the virus spike proteins (which behave very differently than those safely encoded by vaccines) also play a key role in the disease itself."

Så spike proteinene fra viruset kan skade cellene, men ikke de som kroppen lager selv ved hjelp av mRNA. 

Det jeg tenker selv er bare det at jeg må velge, vil jeg ha vaksinen eller viruset? Viruset har så ufattelig mange flere ukjente faktorer enn vaksinen at jeg syns det er mye skumlere å la den få herje fritt i kroppen min. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Elida88 skrev (5 minutter siden):

Igjen, så er det ingen referanser til noen som helst forskning som har motbevist det som blir 'debunked' her. Det eneste de viser til er diverse uttalelser om at det ikke finnes noe beviser for at spike proteinet beveger ut i kroppen og gjør skade. 

Ja... Det er jo slik forskning fungerer.... De må jo bevise noe for å annerkjenne det som fakta. Ingen har funnet beviser på de påstandene, ergo det de påstår finnes ikke.

De har jo postet kildene sine, har du sett der?

Endret av Obscura
  • Liker 2
Skrevet
Louise88 skrev (3 timer siden):

Takk for råd. Hvilke vaksiner basert på kjente metoder kommer snart? Har ikke hørt om det.

Det er AstraZeneca, Janssen og Sputnik. 

Du vil mye heller ha mRNA vaksinene til Pfizer og Moderna. 

Mye tryggere og bedre effekt. Snakk med legen din om du er bekymret. Men jeg er ganske sikker på at du heller vil ha vaksine med bivirkning hvis uflaks enn korona med mulig død. 

• Liker 5
Skrevet
Betasuppe skrev (27 minutter siden):

Det er studie på det at det er cytotoksisk.

https://www.salk.edu/news-release/the-novel-coronavirus-spike-protein-plays-additional-key-role-in-illness/

Hvor lenge blir spike-proteinet i kroppen? Det fant jeg aldri ut av . Artikkelen lengre oppi her "debunker" mRNA, men det er hva det produserer (spike-proteinet) som teller her. Fullstendig skivebom av "fact checkers".

Viruset og alle vaksinene gjør at cellene dine produserer spike proteinet. Det er ingen forskjell. Du kan selvfølgelig ta sjansen på at du ikke får korona som uvaksinert, men jeg er ganske sikker på at du til slutt vil bli smittet av korona. Derfor er det i mine øyne bedre å ta vaksinen. 

• Liker 3
Skrevet
Værre skrev (1 minutt siden):

Det er AstraZeneca, Janssen og Sputnik. 

Du vil mye heller ha mRNA vaksinene til Pfizer og Moderna. 

Mye tryggere og bedre effekt. Snakk med legen din om du er bekymret. Men jeg er ganske sikker på at du heller vil ha vaksine med bivirkning hvis uflaks enn korona med mulig død. 

Feil! Nå sprer DU fake news. Astrazeneca, janssen og sputnik baserer seg på vektor-ikke replikerende type vaksine. Det er bare corona vaksinene som har brukt denne teknologien, så det er en ny type vaksiner. 

Du blander de med vektor - replikerende vaksiner... Det er en forskjell.  Denne typen vaksiner er brukt før. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Værre said:

Viruset og alle vaksinene gjør at cellene dine produserer spike proteinet. Det er ingen forskjell. Du kan selvfølgelig ta sjansen på at du ikke får korona som uvaksinert, men jeg er ganske sikker på at du til slutt vil bli smittet av korona. Derfor er det i mine øyne bedre å ta vaksinen. 

Jeg anser det som større sannsynlighet for å få langt høyere antall spike-proteiner av vaksinen siden det blir injisert i kroppen.

I'll take my chances :)

• Liker 3
Skrevet
Betasuppe skrev (Akkurat nå):

Jeg anser det som større sannsynlighet for å få langt høyere antall spike-proteiner av vaksinen siden det blir injisert i kroppen.

Leste du svaret mitt til deg i stad? Den artikkelen du selv viser til sier at spikeproteinene som kommer fra vaksinen er harmløse.

• Liker 6
Skrevet
Betasuppe skrev (1 minutt siden):

Helt feil. Viruset ligger inne i cellene med Spike proteinet. Så viruset vil gi mye mer effekt enn vaksinen. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Værre said:

Helt feil. Viruset ligger inne i cellene med Spike proteinet. Så viruset vil gi mye mer effekt enn vaksinen. 

Tror jeg ikke noe på. Spike-proteinet flyter fritt i kroppen via lipid nanoparticles fra vaksinen, som ikke skjer i like stor grad med viruset. Les deg opp, gutt!

Folk som får COVID får først og fremst issues med lungene der det kommer inn. Men noen får også andre problemer, som betyr at spike-proteinet fra viruset har kommet videre inn i kroppen. det er bare å bruke hodet og legge sammen 2 og 2.

24 minutter siden, Obscura said:

Jeg leste akkurat den du linket til,  og helt i starten står det "Now, a major new study shows that the virus spike proteins (which behave very differently than those safely encoded by vaccines) also play a key role in the disease itself."

Så spike proteinene fra viruset kan skade cellene, men ikke de som kroppen lager selv ved hjelp av mRNA. 

Det jeg tenker selv er bare det at jeg må velge, vil jeg ha vaksinen eller viruset? Viruset har så ufattelig mange flere ukjente faktorer enn vaksinen at jeg syns det er mye skumlere å la den få herje fritt i kroppen min. 

jeg har lest om flere som har fått lignende symptomer av naturlig COVID og vaksinen. Dvs at de blir tåkete i hodet. Dermed kan det være, De er designet til å sitte på cellen som produserer mRNAet i vaksinen, men de knekker av uansett. Og nanopartiklene bærer det rundt i kroppen.

Endret av Betasuppe
  • Liker 2
Skrevet
Elida88 skrev (12 minutter siden):

Feil! Nå sprer DU fake news. Astrazeneca, janssen og sputnik baserer seg på vektor-ikke replikerende type vaksine. Det er bare corona vaksinene som har brukt denne teknologien, så det er en ny type vaksiner. 

Du blander de med vektor - replikerende vaksiner... Det er en forskjell.  Denne typen vaksiner er brukt før. 

Feil Ebola vaksinen har brukt viral vector. 

Sitat

Virusvektor - ikke replikerende

Disse vaksinene inneholder ikke covid-19-virus, men består av et annet virus. DNA i vektorviruset er endret slik at vektorviruset ikke kan formere seg i kroppen og tilført en DNA-bit som koder for spike-proteinet på covid-19-viruset. De vaksinene som til nå er i fase 3-studier, bruker forkjølelsesvirus (av adenovirusfamilien) som vektor.

Når viruset (vektoren) kommer inn i kroppens celler, vil kroppscellene bruke informasjonen til å produsere spike-proteinet på covid-19-viruset. Spiken gir ikke sykdom, men kroppen vil lage antistoffer mot spike-proteinet og gjøre forsvarsceller (T-lymfocytter) klare til å bekjempe covid-19-viruset dersom man senere blir smittet av dette.
Vektorviruset i denne typen vaksiner regnes som genmodifisert organisme (GMO).  Forskning viser ingen tegn på at genmodifiserte (GMO) vaksiner har evne til å skape varige endringer i den vaksinertes arvestoff. Som alle andre vaksiner er disse bare midlertidig tilstede i kroppen før de brytes ned og forsvinner.

Denne teknologien brukes også i noen ebolavaksiner.

Godkjente vaksiner og noen vaksinekandidater som bruker ikke replikerende virusvektor:

https://legemiddelverket.no/godkjenning/koronavaksiner/vaksineteknologier

• Liker 1
Skrevet
Betasuppe skrev (1 minutt siden):

Tror jeg ikke noe på. Spike-proteinet flyter fritt i kroppen via lipid nanoparticles fra vaksinen, som ikke skjer i like stor grad med viruset. Les deg opp, gutt!

Folk som får COVID får først og fremst issues med lungene der det kommer inn. Men noen får også andre problemer, som betyr at spike-proteinet fra viruset har kommet videre inn i kroppen. det er bare å bruke hodet og legge sammen 2 og 2.

jeg har lest om flere som har fått lignende symptomer av naturlig COVID og vaksinen. Dvs at de blir tåkete i hodet. Dermed kan det være

Helt feil. mRNA flyter fritt i lipid fett. 

mRNA er kun oppskriften for spike proteinet. Det må inn i en av kroppens celler for å produsere spike proteinet. 

Problemet er at du og andre med lite forståelse for vitenskap kobler pigg med noe skarpt og farlig. 

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, Værre said:

Helt feil. mRNA flyter fritt i lipid fett. 

mRNA er kun oppskriften for spike proteinet. Det må inn i en av kroppens celler for å produsere spike proteinet. 

Problemet er at du og andre med lite forståelse for vitenskap kobler pigg med noe skarpt og farlig. 

Ja, men det du ikke har skjønt, er at den leverer jo til cellene rundtom i kroppen, og de igjen produserer det på steder det naturlige viruset nesten aldri ville gjort det. Således er det som du skulle fått lang/dyp covid.

Problemet er at du og andre svelger det myndigheter sier med hud og hår, og tenker ikke selv.

• Liker 3
Skrevet
Betasuppe skrev (Akkurat nå):

Ja, men det du ikke har skjønt, er at den leverer jo til cellene rundtom i kroppen, og de igjen produserer det på steder det naturlige viruset nesten aldri ville gjort det. Således er det som du skulle fått lang/dyp covid.

Problemet er at du og andre svelger det myndigheter sier med hud og hår, og tenker ikke selv.

Igjen feil. Koronaviruset er ikke ett luftveisvirus slik som influensa. Får du korona vil koronaviruset kopiere seg selv overalt i kroppen. 

• Liker 3
Skrevet
Just now, Værre said:

Igjen feil. Koronaviruset er ikke ett luftveisvirus slik som influensa. Får du korona vil koronaviruset kopiere seg selv overalt i kroppen. 

Nja, det spørs helt på "viral load".

• Liker 1
Gjest førstedamen
Skrevet
Elida88 skrev (1 time siden):

Vel.. De kommer ikke med noen info i det hele tatt jo.  

'There is no scientific data to indicate that the spike protein in mRNA vaccines is toxic or that it lingers at any toxic level in the body after vaccination."

De har ikke bevis for at spike proteinet er giftig, men de har heller ikke bevis for at det ikke er det. 

Men korona gir jo også dette spike proteinet. Forskjellen er at da spres det i hele kroppen, ved vaksine lokaliseres det rundt lymfekjertler under armen (fordi sprøyta settes i armen). 

Korona har langtidseffekter det også. Folk virker å tro at kun vaksinen kan ha negative bieffekter i fremtiden. 

Skrevet
førstedamen skrev (1 minutt siden):

Men korona gir jo også dette spike proteinet. Forskjellen er at da spres det i hele kroppen, ved vaksine lokaliseres det rundt lymfekjertler under armen (fordi sprøyta settes i armen). 

Korona har langtidseffekter det også. Folk virker å tro at kun vaksinen kan ha negative bieffekter i fremtiden. 

Samme folkene som er redd for: nanopartikler. Gjett hva kroppen er full av de. Vi består av nanopartikler. 

Kjemikalier vi består av kjemikalier. 

mRNA vi har millioner inne i oss til enhver tid. 

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, førstedamen said:

Det spres i hele kroppen. Pfizer har levert rapporter til japanske myndigheter, og noen fikk hentet ut info fra dem som viser denne distribusjonen:

Ovaries-get-the-mRNA-from-Pfizer-Shot-Gr

Den blir med andre ord IKKE i armen og vev i nærheten.

• Liker 4
  • Opprett ny...