Gå til innhold

Blir folk sammen med personer som er like pene som en selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på dette da det er ei som har vist interesse for meg, dessverre er hun mindre pen for min smak pluss ett par andre ting, ikke har hun jobb, ingen utdannelse, sitter for det meste hjemme, føler meg litt slem som sier dette.

Er det noe i det at folk blir sammen med folk som er like pene som en selv, og at jeg kanskje er litt for *stygg* for damer?

Anonymkode: 53b1f...b10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går etter personlighet. Jeg må like den som jeg dater. Utseendet, jobb, leilighet osv har generelt lite å si. Jeg har fått høre at jeg dater under mitt nivå før og får bare lyst til å spy av sånne kommentarer. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble singel i 2019 og gikk blåøyd inn på datingmarkedet midt i korona. Jeg var permittert og merket da at menn reagerte veldig på det. De fleste tenker slik at de på "øverste hylle" har "pakken" egen bolig, god jobb, slank kropp og et pent ansikt. De fleste menn vil ha en slik dame. Noen menn her på fora mener at menn ikke siler ut men det er bare tull. 

Jeg opplever at jeg som ikke har leilighet, har lite stangs med menn som har hele pakka. Men om de SELV sliter med noe, eller om de har 5 barn, så er jeg god nok. Det er sinnsykt kynisk, og etter å ha blitt lurt, brukt og kasta bort selv, så har jeg også blitt kynisk. 

Anonymkode: 9ba8b...e7a

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

stangs = sjangs ( takk autokorrekt )

Anonymkode: 9ba8b...e7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, Absolutt. Alle par jeg kjenner er omtrent på samme nivå, utseendemessig. De fleste "avvikelser" fra dette er maktforhold, mest i utlandet eller ved importerte koner hvor mannen kaprer en yngre vakrere pga penger eller makt. Det omvendte; at han er mye penere enn henne har jeg aldri sett i virkeligheten. 

Anonymkode: 1ca04...103

• Liker 10
Skrevet

Ja, de aller fleste faller for de som er omtrent like attraktiv utseende som seg selv 

Skrevet

Jeg mener oppriktig at min samboer er penere enn meg

AnonymBruker
Skrevet

Du er dessverre trolig ikke så bra som du tror. Har andre vist interesse for deg? Hvis ikke må du anta at dette er ditt nivå. Jeg ser ofte at menn tror de fortjener bedre enn de gjør. Det er derfor det er så mange single. Alle menn tror de er en 8-10.  

Jeg og mannen har egentlig tilsvarende status. Nå er jeg syk og jobber ikke og derfor har han bedre status antar jeg. Heldigvis har jeg andre kvaliteter.

Anonymkode: 86d54...66b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ofte slik ja. Men utseende er viktigere for menn, mens kvinner gjerne søker status, så du vil nok finne flere kvinner som dater "nedover" utseendemessing

Anonymkode: de49b...e0f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er du lesbisk? For du hører ut som ei skikkelig kjærring.

Anonymkode: 69125...04a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er du lesbisk? For du hører ut som ei skikkelig kjærring.

Anonymkode: 69125...04a

??? Hvor kom det fra at lesbisk er ensbetydende med å være skikkelig kjerring?

Anonymkode: 20d31...42d

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du er dessverre trolig ikke så bra som du tror. Har andre vist interesse for deg? Hvis ikke må du anta at dette er ditt nivå. Jeg ser ofte at menn tror de fortjener bedre enn de gjør. Det er derfor det er så mange single. Alle menn tror de er en 8-10.  

Jeg og mannen har egentlig tilsvarende status. Nå er jeg syk og jobber ikke og derfor har han bedre status antar jeg. Heldigvis har jeg andre kvaliteter.

Ikke skrem meg slik!!! Tror ikke at jeg er 8-10 på skalaen, men jeg hadde jo ærlig tenkt at jeg må vel greie og tiltrekke meg noe bedre en det jeg har gjort. (Nå høres jeg ut som ett skikkelig rasshøl, det vet jeg) TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble sammen med mannen da vi var 19-20.. da var vi ganske likestilt. Ingen hadde utdanning, og eigde ingenting. 20 år etter har vi begge utdanning, faste jobber, hus, biler og barn. Så vi ingen gikk etter penger eller status. Vi gikk etter kjærligheten. Vi er ca like pene. Vil påstå han er penere enn meg 

Anonymkode: 393d1...85e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke skrem meg slik!!! Tror ikke at jeg er 8-10 på skalaen, men jeg hadde jo ærlig tenkt at jeg må vel greie og tiltrekke meg noe bedre en det jeg har gjort. (Nå høres jeg ut som ett skikkelig rasshøl, det vet jeg) TS

Det var ikke meningen å skremme deg. Det er vanlig at menn har for høye tanker om seg selv. Det er mye du kan gjøre for å gjøre deg mer attraktiv om dette er problemet. 🙂 Humor, interesser, generøs, hyggelig, omtenksom og slikt er kvaliteter de fleste liker. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en tendens til (hvis man ser på dating historien min) å velge noen hakk under meg selv 😅 Liker hvor mye de forguder meg... 🙈

Men det jeg har lagt merke til, er å velge slike menn er at de ofte tar alle sjanser de kommer over, om en pen jente snakker med dem. Kanskje de ikke har hatt one night stand eller opplevd å bli sjekket opp ute på byen, så om de får sjansen, så tar de den...

Så fremover tenker jeg å velge enten en på samme level eller høyere. De er mer vant til å få henvendelser fra pene jenter, og om de velger være sammen med meg så vet de hva de sier nei til. Det er mer et bevist valg de tar, istedenfor de lavere som tar det de får muligheten til..,

Anonymkode: 002b1...457

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er modell pen, jobbet som modell når han var yngre og er en typisk kjekkas alle damer kaster seg over.. vil påstå han er en del penere enn meg, jeg er pen men litt sånn average pen som mange jenter er, ikke noe sånn wow akkurat jg er helt grei.

Han er også veltrent, jeg er slank men aldri trent noe særlig er ikke spesielt tonet eller veltrent

Han kunne med andre ord fått seg mye diggere dame enn meg, jeg har også lavere utdanning enn han og tjener mindre

Grunnen for at han gikk for meg var personlighet (han liker chille jenter som er mer laidback og ikke så jentete og jållete) at han er komfortabel nok til å kunne være seg selv 100% rundt meg, kjemi og bra sex. 

Så ja vil si at matchende utseende har litt å si men ikke alt i lengden

Anonymkode: 0c4ad...742

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så gjør noe med det da. Ikke ta til takke med noen du ikke finner attraktiv. Det vil jo aldri fungere i lengden uansett. Det virker som hun har det vanskelig - uten jobb og om hun er mye hjemme. Da bør du faktisk la være å initiere kontakt, slik at hun muligens kan finne noen som er tiltrukket av hele henne, og ikke bare ser hun som mindre pen og arbeidsledig. Men ser alt det andre hun har å tilby. 

Anonymkode: 0c81b...3d7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

??? Hvor kom det fra at lesbisk er ensbetydende med å være skikkelig kjerring?

Anonymkode: 20d31...42d

🙄😅

Anonymkode: 79e58...e35

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det gjør du. Synes du er altfor opphengt i utseende, utdannelse, og materielle ting (basert på det du skriver her). Beklager, dersom jeg har tolket innleggene dine feil. Men kan si hva jeg tenker om utseende, utdanning og slike materielle ting.

Personlighet kommer først. Og det er ikke noe pluss i personligheten når utseende og utdanning er det som står høyest. Da virker man bare kynisk og selvgod (etter min mening). Har selv universitetsutdannelse med 7 år, men den store kjærligheten i livet mitt har fagbrev, med 2 år som lærling. Og vet du hva, det har ingenting å si, fordi det er en person jeg har det fantastisk med, som jeg aldri ville vært for uten i livet mitt. Selv om han sannsynligvis ikke er noen 10-er ifølge kg forumet, da han er overvektig, eller om han har verdens største utdannelse. Det har ingenting å si, fordi personligheten og han som menneske er en som får meg til å føle ting ingen andre gjør, fordi jeg har det så fint, og bra, og trygt når jeg er sammen med han.

Så utseende og utdannelse, og slike kommentarer er tull, og overfladisk. Blir trist når folk skriver «tiltrekke meg noe bedre». Hva faen er galt med å være midt på skalaen med utseende, eller ha en enklere utdanning, eller om man ikke har boenhet. Det er personen og personligheten jeg blir glad i, ikke en dum skala. 

Den skalaen og sorteringen må du få bort, og kanskje du da blir møtt på en bedre måte. Fordi det skinner gjennom når folk kun tenker på utseende og jobb, det er veldig lite tiltrekkende. Uansett om du så er en 10-er på skalaen med flere millioner i årslønn. Hjelper ikke, når man går etter skalaer og rangerer andre. Det er overfladisk og er for mange en stor turn off. Du kan gå glipp av en helt fantastisk person med den tankeganger der. 

Anonymkode: 77aae...4e4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er «way out of my league»😆 I tillegg er han 8 år yngre enn meg. Jeg er pen, men innser jeg taper meg med alderen.Han er 36 år og blir bare mer og mer hunk🤗 Likevel blir kjærligheten mellom oss sterkere for hvert år. Vi har 7 år og 2 barn sammen. Felles interesser,holdninger&verdier. Fantastisk sexliv sammen. Tror god kjemi er det alle viktigste når alt kommer til alt. Hjelper ikke med et pent utseende om ikke kjemien og kjærligheten er på plass.

Anonymkode: 79e58...e35

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...