Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Kjøpte nike joggesko til 2 åringen i okt 2020. Kjøpte online. Da skulle vi på 2 ukers ferie til et varmere strøk og de ble brukt i kun 2 uker.

Da vi kom tilbake var det vinter i norge så de skoene ble bare liggende og tok de i bruk nå. Vet at de ikke er vanntette. Men hvis han går på våt bakke så blir sokkene hans våte. Altså de skoene tåler ikke en eneste dråpe vann. Igår gikk vi ut. Vi gikk ca 2 minutter til bilen og når han tok av skoene var sokkene hans våte. Han har ikke gått på vått gress eller hoppet i vanndammer.  Har lyst til å klage. Kjøpte fra XXL men siden de ble kjøpt ifjor så vet ikke om jeg kan klage på dette nå. Selvom skoene ble skikkelig brukt nå

Anonymkode: bf98d...80c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har klaget og fått byttet til nye scholl sandaler ett år etterpå. Kjøpte de på sensommeren og ble satt bort tilnærmet ubrukt. Sommeren etter ‘knakk’ begge sålene da jeg begynte å bruke de.

Gikk til butikken og forklarte pent, og skjønte at jeg nok ikke hadde bytterett.

Men de så det som åpenbar feilproduksjon, og ga meg nye sandaler i bytte der og da. Så tok de reklamasjonen med leverandør. De nye har jeg ennå, og sålene holder etter flere års godt brukt :) 

Så jeg ville tatt de med til butikken og lagt fram saken. Du taper jo ingenting på det? 

Anonymkode: 8272e...997

AnonymBruker
Skrevet

Nei, er de ikke vanntette så er de ikke vanntette. Da kan man ikke klage på at vann kommer inn, altså. Jeg jobbet tidligere i skobutikk i flere år, og det skjedde er par ganger at noen prøvde seg på denne klagen.

Men hvordan kan sko til en 2 åring fra ett år tilbake fremdeles passe nå? Det virker mer som han har vokst ut av skoene og du prøver klekke ut en måte å få gå opp en størrelse på... 

Uansett, dette er ikke en klage som kommer til å gå noe sted. 

Anonymkode: 9ff3c...8de

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei, er de ikke vanntette så er de ikke vanntette. Da kan man ikke klage på at vann kommer inn, altså. Jeg jobbet tidligere i skobutikk i flere år, og det skjedde er par ganger at noen prøvde seg på denne klagen.

Men hvordan kan sko til en 2 åring fra ett år tilbake fremdeles passe nå? Det virker mer som han har vokst ut av skoene og du prøver klekke ut en måte å få gå opp en størrelse på... 

Uansett, dette er ikke en klage som kommer til å gå noe sted. 

Anonymkode: 9ff3c...8de

Nope. Han brukte str 27 i nov 2020. Han passer de fortsatt. Igår kjøpte jeg to par til i str 27.

Ts

Anonymkode: bf98d...80c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har klaget og fått byttet til nye scholl sandaler ett år etterpå. Kjøpte de på sensommeren og ble satt bort tilnærmet ubrukt. Sommeren etter ‘knakk’ begge sålene da jeg begynte å bruke de.

Gikk til butikken og forklarte pent, og skjønte at jeg nok ikke hadde bytterett.

Men de så det som åpenbar feilproduksjon, og ga meg nye sandaler i bytte der og da. Så tok de reklamasjonen med leverandør. De nye har jeg ennå, og sålene holder etter flere års godt brukt :) 

Så jeg ville tatt de med til butikken og lagt fram saken. Du taper jo ingenting på det? 

Men da var det jo en produksjonsfeil med dem og da er det helt greit å klage på dem.  Men at et par ikke-vanntette sko ikke er vanntette er ikke en produksjonsfeil.

Anonymkode: e0185...604

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vil du klage på at et par ikke-vanntette sko ikke holder vann? 

Anonymkode: 2beff...df9

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det  butikkens feil at ikke vanntette sko ikke tåler vann?😓

Og hvordan bruker et barn samme størrelse i 2 år? 

Anonymkode: bc639...be3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dette er absolutt ikke reklamasjonsgrunn. 🤣Hva med å kjøpe sko med goretex til en 2 åring, istedenfor Nike? 

Anonymkode: 38190...71c

• Liker 4
Skrevet

Ikke vanntette=tåler ikke dråper vann

så enkelt er det

Skrevet

Kanskje jeg må prøve å klage på at støvlene mine er vanntette, slik at jeg får noen splitter nye. 

Skrevet

Dere har ingen rettigheter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da er det mange skopar jeg har kjøpt både til meg selv og barna jeg kunne ha reklamert på. Man kan jo bli kliss våt på beina etter ett minutt her i Bergen.

Anonymkode: 3cc40...a8b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Men da var det jo en produksjonsfeil med dem og da er det helt greit å klage på dem.  Men at et par ikke-vanntette sko ikke er vanntette er ikke en produksjonsfeil.

Selv en sko som ikke er vanntett skal tåle at en går på våt asfalt.

Det er materialet i overdelen av en sko som evt ikke er vanntett, i en ikke vanntett sko.

Trekker det vann gjennom sålen er det åpenbart en feilproduksjon.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selv en sko som ikke er vanntett skal tåle at en går på våt asfalt.

Det er materialet i overdelen av en sko som evt ikke er vanntett, i en ikke vanntett sko.

Trekker det vann gjennom sålen er det åpenbart en feilproduksjon.

Stod ikke noe om det i HI.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Stod ikke noe om det i HI.

Det er jo det TS beskriver! Selv når gutten kun går på våt asfalt blir han våt. Hva tolker du det som? 

Anonymkode: fbf3d...cc9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er jo det TS beskriver! Selv når gutten kun går på våt asfalt blir han våt. Hva tolker du det som? 

Anonymkode: fbf3d...cc9

Jeg blir våt på føttene når jeg går på våt asfalt og det er ikke sålene som er problemet. Har aldri tenkt på å klage på ALLE skoene jeg har.

AnonymBruker
Skrevet

Hull under?

Anonymkode: abb07...ead

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...