Gå til innhold

Er det feil å stoppe ved vikepliktskilt inn på vei (påkjøring) med kort akselerasjonsfelt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ha oppkjøring og er redd for å stryke hvis jeg stopper helt opp i påkjøringsfeltet hvis det er mye biler og jeg ikke finner en tydelig luke… Er jo veldig viktig å akselerere og komme opp i høy fart, men jeg kan jo ikke gjøre det om jeg ikke finner en luke… Da blir jo de andre bilene som jeg vikeplikt for, forstyrret av kjøringen min… Er flere sånne korte påkjøringsfelt med vikepliktskilt ved Risløkka der jeg skal kjøre opp

:(

Anonymkode: 55e87...4a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst, hvor mange innlegg skal du skrive?!

Anonymkode: 471fd...5f5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke forsette på noen av alle de andre trådene du har skrevet om denne kommende oppkjøringen din? Mener ikke være slem med deg, men du trenger virkelig ikke pepre forumet med stadig nye tråder om omtrent det samme. Skriv heller videre på en av de du allerede har. Samle det litt?

Kan du ikke spørre faren din eller noen med førerkort om hvordan du skal gjøre dette du spør om? Øve på det med øvelseskjøring før oppkjøringen? Det høres virkelig ikke ut som du er trygg nok til å kjøre opp enda, så mye som du fortviler i innleggene dine.

Anonymkode: 028d2...cc5

• Liker 3
Gjest Kaffefilter
Skrevet

Du tar det med ro. Ikke stress.  Er det mye trafikk og bilene kjører sakte, så blinker du deg inn, og bilen bak lar deg garantert komme inn foran. Bruk speil. Om du må stoppe litt opp, så har det ingenting å si. 

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: 55e87...4a3

AnonymBruker
Skrevet

Fjerde innlegg du skriver. Du virker så absolutt ikke klar til oppkjøring. Utifra spørsmålene du stiller og hvor mye du fortviler og stresser over oppkjøringen. Greit nokk å bære nervøs. Det er bare sunt. Men du virker usikker og det virker ikke som du kan grunnleggende ferdigheter. Ville absolutt utsatt oppkjøring og trent mengdetrening på alt du skriver at du er usikker på. 

Anonymkode: a0830...2a1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis vil vel de på hovedveien forsøke å være smidig slik at du kan gli fint inn mellom dem. Men det er ingen garanti

Anonymkode: b4af1...cb9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ser at du ikke slipper inn, bør du stanse i starten av akselerasjonsfeltet, ikke i enden av det.

Anonymkode: d9b16...fd1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bilene som allerede er på veien har også et ansvar for å samarbeide med de som skal inn på veien ved påkjøringsfelt - fletteprinsippet.

https://www.trafikkskilt.no/opplysning/veiskilt.shtml

Anonymkode: 4054a...cbf

Til vanlig stemmer det, da skal også de på veien samarbeide. Da vil det være et av de skiltene med to røde piler som flettes sammen til 1.

Men ikke i de eksemplene som er gitt her. Her er det skiltet med vikeplikt fra sideveien, og hovedveien vil mest sannsynlig være skiltet med to svarte piler rett frem, og en rød som peker inn fra siden (skilt 4 i linken din) og kun de fra sideveien har vikeplikt.

Anonymkode: b4af1...cb9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...