AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #1 Skrevet 25. juni 2021 Tingen er det at jeg flyttet ut etter delvis psykisk vold. Mye stygt han sa, han hisset seg voldsomt opp, var ekstremt høylytt, sa jeg kunne ikke skrive eller snakke sånn, måtte snakke og skrive som en ordentlig dame på 30 år gjør. ( det gjør jeg, og er like normal som alle andre ) han har sagt unnskyld, går til psykolog, men nektet sinnemestringskurs hele veien frem til nå, vist jeg var med. han har mange gode sider, og jeg har følelser for han, tror jeg. Jeg har prøvd å gjøre det slutt mange ganger men han nekter å gå med på det, og sier vi skal ordne det. jeg har vært borte fra han noen dager og kjenner det gjør vondt, jeg er helt aleine med 2 barn fra et tidligere forhold, har nesten ingen rundt meg. jeg har fortalt få i fam om den psykiske volden pga jeg var helt ødelagt, og nå vil de ikke se han, og mener jeg må komme meg vekk fra han. Men han angrer jo, men igjen sier han at det er jeg som starter det med å kritisere han ( noe jeg ikke gjør, jeg forteller fakta, og spørsmål vist det er noe jeg vil ha svar på ) og han forstår ikke meg og omvendt som gjør at han hisser seg grådig opp og er veldig høylytt. tilogmed huseierene her har hørt at han har vært veldig hissig og høylytt og har liksom ikke visst hva det var, om det var alvorlig eller ikke. For det er jo ikke normalt å være så hissig. Men jeg klarer ikke å la han gå av en eller annen grunn, med en gang han snakker til meg så blir jeg liksom igjen. Selvom jeg vet at det beste er å gå, men samtidig ikke.. det gjør så vondt. har andre vært i en sånn situasjon før? Har det funket å bli? Anonymkode: 629a5...ade
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #2 Skrevet 25. juni 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: har andre vært i en sånn situasjon før? Har det funket å bli? Anonymkode: 629a5...ade Ja. Nei. Og du har barn. Du ødelegger barna dine om du fortsetter å være i det forholdet. Anonymkode: 0099b...0ff 9
Gjest Fnuggolina Skrevet 25. juni 2021 #3 Skrevet 25. juni 2021 Og du vil utsette barna dine for psykisk vold fordi? Jeg tenker: Om du vil tilbake til han får du si fra deg omsorgen for barna dine. De fortjener en bedre oppvekst.
Gjest ABM Skrevet 25. juni 2021 #4 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tingen er det at jeg flyttet ut etter delvis psykisk vold. Mye stygt han sa, han hisset seg voldsomt opp, var ekstremt høylytt, sa jeg kunne ikke skrive eller snakke sånn, måtte snakke og skrive som en ordentlig dame på 30 år gjør. ( det gjør jeg, og er like normal som alle andre ) han har sagt unnskyld, går til psykolog, men nektet sinnemestringskurs hele veien frem til nå, vist jeg var med. han har mange gode sider, og jeg har følelser for han, tror jeg. Jeg har prøvd å gjøre det slutt mange ganger men han nekter å gå med på det, og sier vi skal ordne det. jeg har vært borte fra han noen dager og kjenner det gjør vondt, jeg er helt aleine med 2 barn fra et tidligere forhold, har nesten ingen rundt meg. jeg har fortalt få i fam om den psykiske volden pga jeg var helt ødelagt, og nå vil de ikke se han, og mener jeg må komme meg vekk fra han. Men han angrer jo, men igjen sier han at det er jeg som starter det med å kritisere han ( noe jeg ikke gjør, jeg forteller fakta, og spørsmål vist det er noe jeg vil ha svar på ) og han forstår ikke meg og omvendt som gjør at han hisser seg grådig opp og er veldig høylytt. tilogmed huseierene her har hørt at han har vært veldig hissig og høylytt og har liksom ikke visst hva det var, om det var alvorlig eller ikke. For det er jo ikke normalt å være så hissig. Men jeg klarer ikke å la han gå av en eller annen grunn, med en gang han snakker til meg så blir jeg liksom igjen. Selvom jeg vet at det beste er å gå, men samtidig ikke.. det gjør så vondt. har andre vært i en sånn situasjon før? Har det funket å bli? Anonymkode: 629a5...ade Har sett denne episoden før, kom deg unna nå!
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #5 Skrevet 25. juni 2021 Fnuggolina skrev (1 minutt siden): Og du vil utsette barna dine for psykisk vold fordi? Jeg tenker: Om du vil tilbake til han får du si fra deg omsorgen for barna dine. De fortjener en bedre oppvekst. Jeg vet det er galt, men når han har innsett problemet selv og jobber med det, vil det ikke endre seg? Eller er dette bare å glemme? ts Anonymkode: 629a5...ade
Ludovica- Skrevet 25. juni 2021 #6 Skrevet 25. juni 2021 Er ikke noe som heter "prøvd å gjøre det slutt, men har går ikke med på det". Det holder at den ene ikke ønsker å være en del av forholdet. Det er ikke noe å bli enige om. Har du få rundt deg, og lar han fortsette med det så er du den perfekte kandidaten for menn som han. Ønsker du å være det? 5
Hannah80 Skrevet 25. juni 2021 #7 Skrevet 25. juni 2021 Dette er ingenting å tenke på. Det er DITT ansvar som mor å gi barna dine en trygg og god oppvekst. Da drar du ikke denne mannen i hus. Uansett hvor glad du er i han, eller hvor mye han "angrer". Fatter ikke at dette er noe du kan vurdere engang. 8
Hannah80 Skrevet 25. juni 2021 #8 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet det er galt, men når han har innsett problemet selv og jobber med det, vil det ikke endre seg? Eller er dette bare å glemme? ts Anonymkode: 629a5...ade Når man har barn, så er ikke dette en av tingene man skal gamble på. 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #9 Skrevet 25. juni 2021 Hannah80 skrev (36 minutter siden): Når man har barn, så er ikke dette en av tingene man skal gamble på. Men om hun går må kanskje barna være masse alene med ham? Anonymkode: db748...32d
Hannah80 Skrevet 25. juni 2021 #10 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men om hun går må kanskje barna være masse alene med ham? Anonymkode: db748...32d Han er jo ikke faren. 6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #11 Skrevet 25. juni 2021 Du har barn å tenke på. Gå. Jeg har selv blitt utsatt for psykisk vold, han gjorde det med vilje og nektet å endre seg. Jeg er glad det ikke var barn involvert. Tenk på barna dine først her. De blir påvirket. Du fortjener en mann som behandler deg og barna dine bra. Ikke velg en du vet ikke er bra nok ❤️ Det er bra han vil endre seg, men det får være noen andres problem. Anonymkode: 8da63...1e3 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #12 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har barn å tenke på. Gå. Jeg har selv blitt utsatt for psykisk vold, han gjorde det med vilje og nektet å endre seg. Jeg er glad det ikke var barn involvert. Tenk på barna dine først her. De blir påvirket. Du fortjener en mann som behandler deg og barna dine bra. Ikke velg en du vet ikke er bra nok ❤️ Det er bra han vil endre seg, men det får være noen andres problem. Anonymkode: 8da63...1e3 Her gjorde han det ikke med vilje, mest sannsynelig har det skjedd med tanke på oppveksten. Han er kjempe grei med ungene og de elsker han. Dette gjør så vondt, for jeg er så usikker på hva som er det rette å gjøre, utenom det sier han mye fint også, og gjør gode handlinger og stiller alltid opp, uansett hva det er. Jeg får gjøre det jeg vil, osv. men ja, jeg vet ikke 😢❤️💔 ts Anonymkode: 629a5...ade
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #13 Skrevet 25. juni 2021 Dette høres ikke ut som et godt forhold, og dere har ikke felles barn, så da syns jeg ikke det er noe å tenke på. Gå. Du har det bedre alene. Anonymkode: 3a087...43e 2
Gjest Fnuggolina Skrevet 25. juni 2021 #14 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vet det er galt, men når han har innsett problemet selv og jobber med det, vil det ikke endre seg? Eller er dette bare å glemme? ts Anonymkode: 629a5...ade Det er bare å glemme. Med den holdningen du har er det ikke så rart du tiltrekker deg jævlig kjipe menn - og neste gang kan det gå enda dårligere om du ikke jobber med selvrespekt, selvinnsikt - og ikke minst barnas oppvekstvilkår. De er høyst sannsynligvis livredde for denne voldsutøveren.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #15 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her gjorde han det ikke med vilje, mest sannsynelig har det skjedd med tanke på oppveksten. Han er kjempe grei med ungene og de elsker han. Dette gjør så vondt, for jeg er så usikker på hva som er det rette å gjøre, utenom det sier han mye fint også, og gjør gode handlinger og stiller alltid opp, uansett hva det er. Jeg får gjøre det jeg vil, osv. men ja, jeg vet ikke 😢❤️💔 ts Anonymkode: 629a5...ade Problemet er at "utenom det sier han mye fint også". Du er forelder, og du og barna dine fortjener en som aldri snakker slik til deg eller dere. Det er så mange tråder her som starter med at "mannen er verdens beste, men..." og så kommer problemet. Det er få mennesker som er bare onde. De fleste er også snille. Men det er grenser for hva man skal finne seg i, og du er ansvarlig for ditt liv og for barna dine. Kommer du noen gang til å glemme hvordan han har oppført seg? Kan du være helt komfortabel med han igjen? Jeg tviler på at du kan det, og da er det på tide å gå. Anonymkode: 8da63...1e3 2
Gjest Fnuggolina Skrevet 25. juni 2021 #16 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her gjorde han det ikke med vilje, mest sannsynelig har det skjedd med tanke på oppveksten. Han er kjempe grei med ungene og de elsker han. Dette gjør så vondt, for jeg er så usikker på hva som er det rette å gjøre, utenom det sier han mye fint også, og gjør gode handlinger og stiller alltid opp, uansett hva det er. Jeg får gjøre det jeg vil, osv. men ja, jeg vet ikke 😢❤️💔 ts Anonymkode: 629a5...ade Herregud, dette er en trolletråd.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #17 Skrevet 25. juni 2021 GÅ! Hilsen en som ikke klarte gå før vi fikk barn sammen og han var fysisk mot meg forran barnet. Flere år senere så sliter jeg med psykiske traumer etter han. Anonymkode: df6ae...87e 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #18 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): GÅ! Hilsen en som ikke klarte gå før vi fikk barn sammen og han var fysisk mot meg forran barnet. Flere år senere så sliter jeg med psykiske traumer etter han. Anonymkode: df6ae...87e Kan jeg spørre hva du opplevde? Og hvordan han var som person? vet alle er jo forskjellige, men du sier jo noe der at det kan være man aldri glemmer det og sliter med traumer etterpå. Men her har han ikke vært fysisk. Anonymkode: 629a5...ade
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #19 Skrevet 26. juni 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Her gjorde han det ikke med vilje, mest sannsynelig har det skjedd med tanke på oppveksten. Han er kjempe grei med ungene og de elsker han. Dette gjør så vondt, for jeg er så usikker på hva som er det rette å gjøre, utenom det sier han mye fint også, og gjør gode handlinger og stiller alltid opp, uansett hva det er. Jeg får gjøre det jeg vil, osv. men ja, jeg vet ikke 😢❤️💔 ts Anonymkode: 629a5...ade Barn er barn. De vil elske foreldre og steforeldre nesten uansett hvor dårlig de blir behandlet, fordi de kjenner ikke til noe annet. De vil alltid se opp til sine omsorgspersoner (og kopiere dem). Det er din jobb å sørge for at de vokser opp i et trygt og godt miljø, uten å være vitner til psykisk vold. Anonymkode: be80f...20a 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #20 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Barn er barn. De vil elske foreldre og steforeldre nesten uansett hvor dårlig de blir behandlet, fordi de kjenner ikke til noe annet. De vil alltid se opp til sine omsorgspersoner (og kopiere dem). Det er din jobb å sørge for at de vokser opp i et trygt og godt miljø, uten å være vitner til psykisk vold. Anonymkode: be80f...20a Skjønner det. Men tenker vist han får 1 sjangse og si at han feks ikke gjør det igjen. Ting går jo an å jobbe med, og det har jo ikke vært alle områdene innenfor psykisk vold. Men igjen, jeg skal jo ikke godta dette heller, men han er fast bestemt på at det ikke skal skje og han er faktisk klar over hvordan han har vært. Mot barna har han alltid vært god, men de får jo det med seg vist han feks snakker til meg. Anonymkode: 629a5...ade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå