Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
har nettopp utført en selvbestemt abort… det var noe av det tyngste valget jeg har tatt :( og jeg kjenner det sliter virkelig. Gikk på prevensjon og er i fast forhold. Forholdene lå ikke til rette nå med helse, økonomi og jobb. 

rett etter aborten var utført fikk jeg vite at min svigerinne er gravid og har termin presis som jeg skulle tatt. Jeg er veldig glad på hennes vegne men kjenner det kan bli veldig tungt å høre på mye babysnakk og alt det som fører med :( har lyst til å våre åpen med det som har skjedd til henne slik at hun kan få forstÅ hvorfor jeg av og til må ha behov for å trekke meg tilbake.  Kjæresten min ønsker ikke at jeg sier noe (det er hans søster)

hva tenker dere? Burde jeg si det til henne? 

Anonymkode: 029ed...434

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det, for å være ærlig. Hun opplever en stor glede i livet, og det blir feil av deg og skulle ødelegge den for henne. Du kan gjerne si at dette med barn er et sårt tema for deg og trekke deg litt unna, men jeg ville ikke gått i detalj og forklart at det dreier seg om selvbestemt abort med samme termin. 

Anonymkode: f14d0...ffe

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg synes ikke det, for å være ærlig. Hun opplever en stor glede i livet, og det blir feil av deg og skulle ødelegge den for henne. Du kan gjerne si at dette med barn er et sårt tema for deg og trekke deg litt unna, men jeg ville ikke gått i detalj og forklart at det dreier seg om selvbestemt abort med samme termin. 

Men handler vel ikke om å ødelegge? Hun sier jo hun er glad på hennes vegne. Var vel mer for at hun skulle forstå hvorfor hun av og til hadde behov for å trekke seg tilbake :) 

• Liker 2
Skrevet

Det synes jeg du ikke bør gjøre. Er ikke noe hyggelig for hun å måtte «skjule» sin glede og passe på når du er tilstede. 

skjønner selvfølgelig at det er sårt men synes ikke det skal gå utover andre når du valgte det selv

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBrukern skrev (3 minutter siden):

Det synes jeg du ikke bør gjøre. Er ikke noe hyggelig for hun å måtte «skjule» sin glede og passe på når du er tilstede. 

skjønner selvfølgelig at det er sårt men synes ikke det skal gå utover andre når du valgte det selv

Ts her. Jeg sier ikke at hun skal skjule sin glede??? Jeg sier at jeg av og til må ha behov for å trekke meg vekk, og det kan være greit dor henne å forstå hvorfor. Slik at hub ikke tror det handler om henne.

«Du valgte det selv» er riktig, men det var likevel et helt jævlig valg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt det om det var en ufrivillig abort. Men i dette tilfellet ville jeg ikke sagt noe. Om du sier noe vil nok hennes følelser endre seg noe og hun vil syns enkelte ting er vanskelige. Det syns jeg blir urettferdig på hennes vegne. 

Anonymkode: b597b...58f

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her. Jeg sier ikke at hun skal skjule sin glede??? Jeg sier at jeg av og til må ha behov for å trekke meg vekk, og det kan være greit dor henne å forstå hvorfor. Slik at hub ikke tror det handler om henne.

«Du valgte det selv» er riktig, men det var likevel et helt jævlig valg. 

Altså hvis noen hadde kommet til meg og sagt at de er lei seg for at de selv tok abort mens jeg er gravid og dermed vil trekke seg bort, ville jeg automatisk oppført meg annerledes rundt denne personen, og mest sanmsynelig ikke delt noe av graviditeten med vedkommende for å ikke såre. Det er dette jeg mener med å «ta» fra gleden. Synes ikke hun bør begrenses av ditt valg hvis du skjønner hva jeg mener?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av dere skjønner hvor psykisk belastende en abort kan være og det vises 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen av dere skjønner hvor psykisk belastende en abort kan være og det vises 

Jo, jeg er den første som svarte og jeg har gått gjennom en selvbestemt abort og en abort som måtte gjennomføres pga MA. Selvfølgelig er det vanskelig og TS finner sikkert noen hun kan snakke med om det. Men den personen er ikke den lykkelig nygravide svigerinna si! Jeg syntes helt ærlig at det er dårlig gjort og ville ikke gjort det.

FInn deg gjerne en annen "alliert" å snakke om det som er vanskelig med, men å fortelle det til hun som nettopp har delt en god nyhet med deg syntes jeg er helt unødvendig. 

• Liker 8
Skrevet

Du trenger vel ikke gå i detalj? Du kan si det er sårt for deg, uten å male opp hele bildet? jeg skjønner ikke hva godt det skal medføre. Den sorgen du føler på nå vil antakeligvis også gå over. Det er verst like etter. Jeg har selv tatt abort. Hormonfallet og tida rett etterpå var definitivt verst, men nå er jeg veldig ferdig med det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener man skal kunne snakke åpent om en abort. Som du sier, det passet veldig dårlig å få et barn for dere nå. Dere har tatt det valget som var riktig for dere.

Men man har selvsagt mange følelser rundt det hele uansett.

Jeg ville vært åpen med henne. Bare forklare at om det ser ut som om du ikke alltid er like glad når det er snakk om baby, at det er en grunn for det.

Anonymkode: e8e12...7c5

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Synes absolutt du bør være åpen om det dersom du ønsker det. Abort er fortsatt tabu, det er jo bare å lese kommentarfeltet her... Er man venner, skal man jo kunne være åpne med hverandre selv om man har valgt ulike ting. Hvis ikke den andre parten tåler å høre det, er jo ikke vennskapet mye verd.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er enig i dette.

Skån svigerinnen din fra din leie opplevelse med abort, og la henne få glede seg over å gå gravid og få barn. Sier du at du ikke orker å høre på henne, må hun jo bli veldig lei seg? Det blir et skår i gleden å ikke kunne dele gledene.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (6 minutter siden):

Synes absolutt du bør være åpen om det dersom du ønsker det. Abort er fortsatt tabu, det er jo bare å lese kommentarfeltet her... Er man venner, skal man jo kunne være åpne med hverandre selv om man har valgt ulike ting. Hvis ikke den andre parten tåler å høre det, er jo ikke vennskapet mye verd.

Takk! Vet godt hun hadde tålt det. Vi er gode venninner så vil at hun skal vite at det ikke er det at jeg ikke gleder meg på hennes vegne! Jeg trenger bare litt tid. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg mener man skal kunne snakke åpent om en abort. Som du sier, det passet veldig dårlig å få et barn for dere nå. Dere har tatt det valget som var riktig for dere.

Men man har selvsagt mange følelser rundt det hele uansett.

Jeg ville vært åpen med henne. Bare forklare at om det ser ut som om du ikke alltid er like glad når det er snakk om baby, at det er en grunn for det.

Anonymkode: e8e12...7c5

Takk! :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Anonymus Notarius said:

Det er ingenting galt i å være åpen om abort, det er jo ikke det som er problemstillingen her. TS kan prate så mye hun bare vil om det med alle venninnene sine om hun vil. Men jeg ser ingen poeng i å legge det frem for den nygravide svigerinnen akkurat nå. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ingenting galt i å være åpen om abort, det er jo ikke det som er problemstillingen her. TS kan prate så mye hun bare vil om det med alle venninnene sine om hun vil. Men jeg ser ingen poeng i å legge det frem for den nygravide svigerinnen akkurat nå. 

Jo, det er problemstillingen her. Og vi er gode venner. 

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor ikke? Tåler ikke glade folk å høre at andre har det tøft?

Kan jo bare snakke for meg selv, men hvis jeg får høre at en av mine venner er i en vanskelig situasjon når jeg har det bra, ødelegger ikke det min glede - snarere tvert i mot, jeg blir ekstra takknemlig. 

Endret av Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hvorfor skulle hennes glede ødelegges av det?

Skrevet
Million skrev (17 minutter siden):

Jeg er enig i dette.

Skån svigerinnen din fra din leie opplevelse med abort, og la henne få glede seg over å gå gravid og få barn. Sier du at du ikke orker å høre på henne, må hun jo bli veldig lei seg? Det blir et skår i gleden å ikke kunne dele gledene.

åh slutt å behsndle gravide som aspeløv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...