AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #1 Skrevet 25. juni 2021 Jeg tenker på knekkebrødkuren, og tenkte å spise 2 eller 3 måltider med knekkebrød, spørs hvor tid jeg står opp og spiser. Og lapskaus eller fisk, kylling med grønnsaker til osv. Jeg har gått på en smell og spist kun 3 knekkebrød hver dag og ikke noe annet og nå har jeg møtt veggen og vekten står i ro. Jeg har sultet meg en periode rett og slett. Og leste at forbrenningen vil da bli så lav at det forbrenner veldig lite da. Men nå tenkte jeg å starte slik jeg skrev for å få fart på forbrenningen ved å spise mer. er det riktig av meg? Er kvinne 42 Anonymkode: 607e0...7cd 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #2 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg tenker på knekkebrødkuren, og tenkte å spise 2 eller 3 måltider med knekkebrød, spørs hvor tid jeg står opp og spiser. Og lapskaus eller fisk, kylling med grønnsaker til osv. Jeg har gått på en smell og spist kun 3 knekkebrød hver dag og ikke noe annet og nå har jeg møtt veggen og vekten står i ro. Jeg har sultet meg en periode rett og slett. Og leste at forbrenningen vil da bli så lav at det forbrenner veldig lite da. Men nå tenkte jeg å starte slik jeg skrev for å få fart på forbrenningen ved å spise mer. er det riktig av meg? Er kvinne 42 Anonymkode: 607e0...7cd Jeg trenger virkelig råd for jeg er redd for å miste motivasjonen rett og slett. Anonymkode: 607e0...7cd
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #3 Skrevet 25. juni 2021 Knekkebrød til frokost og lunsj med sunt pålegg og evt grønnsaker, og fisk/kylling ol til middag høres ut som en lur ide. Kun Tre knekkebrød er for lite, du trenger litt mer variert og litt mer kalorier selv om du går på lavkalori. Anonymkode: 74fea...08b 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #4 Skrevet 25. juni 2021 Handler ingenting om hva du spiser. Kun antall kcal i forhold til hvor mye du forbrenner Anonymkode: 73bd7...848
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #5 Skrevet 25. juni 2021 Det jeg gjør for å ikke havne på et platå gjennom slankingen, er at jeg 1 dag i uken spiser mer. Om man VIRKELIG går inn for det, så kan man legge på seg 1 kg på en dag. Men da skal det spises altså.... dessuten er det kalori overskudd over tid som gjør at man legger på seg. Tar du 1 dag i uken hvor du spiser mer, så vil ikke kroppen din havne i et platå, og kroppen vil heller ikke legge på seg (og om du enten legger på deg så vil dette renne av igjen ila de neste dagene med kalori underskudd igjen) Så dette er hvertfall min løsning, har ikke vært på en eneste platå på et helt år 😍 Anonymkode: 5b55c...a7b
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #6 Skrevet 25. juni 2021 Du kan få blindtarmbetennelse av å kun spise knekkebrød, fordi knekkebrød inneholder såpass mye fiber og stivelse at det gjør at cellene deler seg for fort hvis man spiser for mye. Da snakker man om 15+ knekkebrød om dagen. Kan også føre til halskreft, men det er veldig sjeldent. Anbefaler heller å spise kavring. Anonymkode: 44f17...e8b
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #7 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilket pålegg bruker du og hva drikker du? Høres absolutt ikke sunt ut. Du burde nok gå til fastlegen og få hjelp med både vekt (hvis du er overvektig) og hjelp hvis du utvikler spiseforstyrrelse. Lykke til! Anonymkode: 19a86...e33 makrell i tomat, egg og agurk, ost. Ja jeg vet det ikke har vært bra. Men vil jeg gå ned i vekt med den nye tankegangen min ang knekkebrød 2 eller 3 ganger daglig med sunt pålegg, og litt sunn middag? Vil jeg få opp forbrenningen min da og gå ned i vekt videre? Jeg har kjøpt inn for å forandre på dette. TS Anonymkode: 607e0...7cd
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #8 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): makrell i tomat, egg og agurk, ost. Ja jeg vet det ikke har vært bra. Men vil jeg gå ned i vekt med den nye tankegangen min ang knekkebrød 2 eller 3 ganger daglig med sunt pålegg, og litt sunn middag? Vil jeg få opp forbrenningen min da og gå ned i vekt videre? Jeg har kjøpt inn for å forandre på dette. TS Anonymkode: 607e0...7cd Cola uten sukker og vann med sitron i Anonymkode: 607e0...7cd
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #9 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): makrell i tomat, egg og agurk, ost. Ja jeg vet det ikke har vært bra. Men vil jeg gå ned i vekt med den nye tankegangen min ang knekkebrød 2 eller 3 ganger daglig med sunt pålegg, og litt sunn middag? Vil jeg få opp forbrenningen min da og gå ned i vekt videre? Jeg har kjøpt inn for å forandre på dette. TS Anonymkode: 607e0...7cd Vanlig middag hjelpe jo veldig, fikk ikke med meg det 😊 Anonymkode: 19a86...e33
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #10 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kan få blindtarmbetennelse av å kun spise knekkebrød, fordi knekkebrød inneholder såpass mye fiber og stivelse at det gjør at cellene deler seg for fort hvis man spiser for mye. Da snakker man om 15+ knekkebrød om dagen. Kan også føre til halskreft, men det er veldig sjeldent. Anbefaler heller å spise kavring. Anonymkode: 44f17...e8b Vil kun spise 2 knekkebrød 2 eller 3 ganger i døgnet på knekkebrødkuren. Så tror ikke det er så stor fare for. Anonymkode: 607e0...7cd
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #11 Skrevet 25. juni 2021 Knekkebrødkuren til norges "ledende fedmeeskpert" høres ganske latterlig ut spør du meg. Fyren ser jo ut som et vindpust kunne tatt knekken på han, og alle hans kostholdsråd er så standard som det kan få blitt. Tenk å ha doktorgrad å det eneste du har å anbefale er det alle vet fra de er 12 år. Anonymkode: 971c3...c6e
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #12 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vanlig middag hjelpe jo veldig, fikk ikke med meg det 😊 Anonymkode: 19a86...e33 Ok ja skal spise en liten porsjon middag. Anonymkode: 607e0...7cd
_popcorn_ Skrevet 25. juni 2021 #13 Skrevet 25. juni 2021 Kjære trådstarter, Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette rommet. * Diskusjoner om daglig inntak under 1200 kcal tillates ikke. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege eller annet helsepersonell for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. Tråden er ryddet for diskusjon om for lavt matinntak. _popcorn_, mod
Anbefalte innlegg