Gå til innhold

Hvor mye penger har jeg egentlig her? Disponibel vs bokført osv.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som forstår noe? Forstår at bokført av og til tar litt tid før det oppdaterer seg. Og at disponibel er det man faktisk har og oppdaterer seg etterhvert som penger kommer og går.

Men det kan jo ikke alltid stemme helt. F.eks. BSU. Har det 246k, eller 246+25k?

image.png.6d314e3ec1b9533c52ac530cd2b03ffc.png

Anonymkode: b7a3b...98b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På BSU tipper jeg du har satt inn 25 000 inneværende år og at disse fortsatt er disponible (dvs du kan ta de ut igjen). For brukskontoen din antar jeg at du enten nettopp har fått en inbetaling eller at du har disponibel kreditt i tillegg?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det ble satt inn 25k på BSU tidligere i år som kan tas ut igjen. Men vet ikke om de er blitt "bokført" eller om det kun skjer en gang i året.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det ble satt inn 25k på BSU tidligere i år som kan tas ut igjen. Men vet ikke om de er blitt "bokført" eller om det kun skjer en gang i året.

De 25 000 er inkludert i summen for bokført. 

Anonymkode: 22ea8...277

• Liker 1
Skrevet

Disponibelt betyr hvor mye du kan ta ut, du kan ta ut 25K fra BSU siden de ikke låses før neste år.

Alt du eier det det som står på bokført (men ikke de 75k på brukskonto) + de 97k på disponibel brukskonto. Du har har rett under 500.000,- i banken.

Hvis du ikke rører brukskontoen din i det heletatt på noen dager, vil det snart stå 97562,- under bokført også.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var det jeg kom frem til også. Det står ingen steder hvor mye penger det faktisk "er" på BSUen, på en slik måte at jeg kan være sikker på at de 25k faktisk er bokført. Det er greit nok med brukskontoen for der vil jo disponibel saldo nesten alltid være riktig, selv om jeg har handlet eller mottatt lønn. Men siden bare 25k er disponible på BSU kan man ikke hvor mye av de låste pengene som faktisk er der.

Men det stemmer sikkert at de allerede er kommet inn i beløpet, og at det da totalt sett er rundt 500k på bok

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...