Gå til innhold

Aner ikke hva jeg gjør feil, men noe er det tydeligvis

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dette kan bli langt, så takk om dere gidder å lese. 

Har skrevet her inne tidligere om den samme personen, altså samboer. Dame og jeg mann om det har noe betydning. 

Kom hjem fra jobb, og dama hadde laget middag. Sitter å spiser, og dama prater om at alle forandrer seg mye når dem får høyere stillinger. Håper ikke du gjør det? Svarte at er ikke enig i at alle gjør det, noen fortsetter som dem var før, noe jeg også kommer til å gjøre. For å gjøre en lang historie kort, så endte hele dette opp med en diger krangel om egentlig ingenting. 

Men jeg misstenker at det hele egentlig startet i går kveld. Kom hjem fra jobb. Alt var egentlig bra. Dama sa at jeg vill gå å trene. Jeg svarte at jeg orker ikke idag, det går greit om jeg blir hjemme. Ja da ikke noe problem. 

2 timer seinere kommer dama hjem. Åpner opp døren og dama sier. Ja, nå vet jeg hvorfor du ikke sender melding,grunnet du ser på fotball. Men kjære deg, for det første har kampen akkurat startet, for det andre så ante jeg ikke når du kom hjem. 

Satt meg i sofaen og så på kampen. Dama kommer inn med moreller jeg hadde kjøpt tidligere. Sitter i sofaen sier, ingen ting. Jeg prøver å si noe, men får bare ja og nei. Stryker henne på kinnet, men null kontakt. Sittet det i 5 min før dama går. Tar seg en dusj og går å legger seg. Kommer inn på rommet og spør om alt er okey, for det virker ikke sånn. Ja alt er fint. 

Poenget mitt er at alt var ikke fint i går heller. Idag kom krangelen. 

Sier at jeg aldri bryr meg om henne. At jeg forandret meg. Spør om hvordan jeg har forandret meg, nei det vet jeg ikke sier dama. Spør om hvordan du kan si at jeg ikke bryr meg? Nei det har jeg ikke noe svar på. 

Dama begynner å gråte, jeg prøver å trøste, men dama sier la meg være. Dama tar på seg klær for å gå ut, mens det kommer noen tårer. Igjen prøver jeg med en klem, men får avslag. 

Så sier jeg noe dumt, men jeg klarte ikke å la være. Sa at du bruker dette argumentet på meg at om vi krangler så skal man ikke bare gå. Jeg har gjort det 2 ganger og får høre det ofte. Så jeg sa nå gjør du det samme. 

Det er alltid så mye dobbeltmoral fra dama. Om jeg gjør noe, så kan det bli klager og syting, men om dama gjør det samme så er det greit.

Dama sa også under krangelen at jeg skal slutte å bry meg om deg, slutte å tenke på helsen din, og du får leve ditt eget liv. Jeg lurte da på hvorfor er vi sammen da, om vi ikke skal bry oss om hverandre, vet ikke fikk jeg til svar. 

Dette ble langt og rottette, jeg er bare frustrert, for det føles noen ganger at dama prøver å manipulere meg at det er min feil. 

Anonymkode: 6fade...853

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplever du at dere passer sammen, da? Hvis du tenker på hva som er viktig for deg i et forhold, og i livet generelt. 

• Liker 4
Skrevet

Det der hadde jeg orket i ca. en dag tipper jeg.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Ananas. said:

Opplever du at dere passer sammen, da? Hvis du tenker på hva som er viktig for deg i et forhold, og i livet generelt. 

Helt ærlig, så vet jeg ikke lenger. Har bare blitt mer og mer syting og klaging. Dama kan være en person, som er omtenksom, og ser virkelig ut til å elske meg. Sier jeg er altfor henne osv. Til 12 timer seinere være det motsatte. Er som å leve med 2 Personer. Og jeg er engstelig når jeg prøver meg på en samtale for jeg vet ikke hvem av dem jeg prater med. 

AnonymBruker
Skrevet

Derfor er jeg singel. Sånne unødvendige, overfølsomme diskusjoner hvor man til slutt lurer på hva man i det hele tatt diskuterer suger energi og livsglede ut av en. 

Lykke til, har ikke noen andre råd til deg enn det. 

Anonymkode: 97313...73a

• Liker 3
Skrevet

Er hun treningsfreak eller? De kan være litt sånn ensporet og hellelujah og kjedelige. Fikk idé om at hun blir redd for at du skal få mage pga mer ansvar på jobb. Enten er du veldig uoppmerksom og dermed dårlig til å beskrive situasjonen for oss, eller så er hun primadonna og elendig på kommunikasjon 

AnonymBruker
Skrevet

Manipulasjon, les deg opp på røde flagg, slik oppførsel er faktisk ikke greit.

Anonymkode: e94ee...747

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Jensine said:

Er hun treningsfreak eller? De kan være litt sånn ensporet og hellelujah og kjedelige. Fikk idé om at hun blir redd for at du skal få mage pga mer ansvar på jobb. Enten er du veldig uoppmerksom og dermed dårlig til å beskrive situasjonen for oss, eller så er hun primadonna og elendig på kommunikasjon 

Er det noen som er treninsfreak så er det meg. Så jeg passer på magen min. Hehe. 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Manipulasjon, les deg opp på røde flagg, slik oppførsel er faktisk ikke greit.

Artig at du sier det. For dama sier det ofte til meg at jeg driver med manipulasjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, det der hadde jeg ikke orket... Kanskje hun har psykiske problemer? Isåfall må hun oppsøke hjelp, ikke bruke deg som dørmatte/søppelbøtte!!

Anonymkode: 89b1a...eca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Artig at du sier det. For dama sier det ofte til meg at jeg driver med manipulasjon. 

Det kalles projisering, du må lese deg opp.

AnonymBruker
Skrevet

Det at dama også sier at jeg aldri bryr meg om henne, det sårer meg faktisk. Kan egentlig ikke forstå hvorfor det blir sagt, er det bare en annen måte å manipulere på? 

AnonymBruker
Skrevet

Kan være helt annen årsak, PMS eller prevensjon som tuller med humøret og følelseslivet. Når humøret svinger slik så kan det være hormoner.

Prøv å gi oppmerksomhet, gi henne litt av tiden din og vis at du er glad i henne. Funker det ikke, så er det på tide å dra 

Å ha menneskelige følelser med usikkerhet og frustrasjon, betyr ikke at det er manipulasjon. Kan bety at hun ikke forteller deg alt hun tenker på. 

Kanskje går hun rundt å føler du ikke bryr deg. 

Anonymkode: 85161...213

Skrevet

Huff, kom deg unna. Hun prøver å manipulere deg - gi deg dårlig samvittighet. Hun sliter med egne problemer og projiserer det over på deg. Det er psykisk mishandling om du føler du må gå på eggeskall rundt henne. Om hun klikker fordi du ikke svarer på sms eller fordi du ser på fotball, så har hun et stort kontrollbehov. 

Hun manipulerer, kontrollerer og gir deg silent treatment. Er det et forhold du ønsker deg? Hun kommer ikke til å bli bedre, om hun ikke går til terapi. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kan være helt annen årsak, PMS eller prevensjon som tuller med humøret og følelseslivet. Når humøret svinger slik så kan det være hormoner.

Prøv å gi oppmerksomhet, gi henne litt av tiden din og vis at du er glad i henne. Funker det ikke, så er det på tide å dra 

Å ha menneskelige følelser med usikkerhet og frustrasjon, betyr ikke at det er manipulasjon. Kan bety at hun ikke forteller deg alt hun tenker på. 

Jeg tror hun går rundt å føler at jeg ikke bryr meg, men jeg aner ikke hvorfor. Om jeg spør er det bare svar som, jeg bare føler det, og jeg har ikke noe svar. 

Men med hånden på hjertet skal jeg si deg at jeg gir all min tid til dama. Når jeg er ferdig på jobb, så er det rett hjem, om jeg ikke skal handle. 

Jeg elsker fotball, tidligere mesterskap har jeg så og si sett nesten alt av kamper. Nå har jeg sett 3.

Om dama ser på en serie eller film, kan jeg sette meg ned å se på det. Om jeg gjør det, og dama ikke liker den serien eller filmen, så går dama ett annet sted.

Så jeg gir mye av meg selv. 

• Liker 1
Skrevet

Hva er du egentlig ute etter, ved å starte flere tråder om hvordan dere har det sammen, TS? Du fikk mange svar i den forrige tråden, og du kommer til å få omtrent samme svar i denne. Hva vil DU? Hva ønsker DU ut av et samliv? Vil DU fortsette å ha det sånn? 

Er du for feig til å gjøre det slutt, uten masse støtte fra fremmede mennesker på nett?

AnonymBruker
Skrevet

Hmm har hun vært slik hele tiden da, eller bare blitt slik nå? Noen kvinner blir ustabile om de er gravide. Og noen kvinner er bare slike humørsvingende vesener, men ikke alle. Typisk litt yngre usikre kvinner å oppføre seg slik. Så du får tenke litt for deg selv om du orker mer. Prøv å ha en skikkelig samtale en dag hun er i godt humør og ta det derfra. 

Anonymkode: c92db...103

AnonymBruker
Skrevet

Altså, du vet ikke hvorfor hun er frustrert/lei seg? 

Det er tydeligvis noe hun ikke er fornøyd med. Foreslå at dere setter dere ned og at hun har fripass til å si akkurat hva hun vil. Ikke vær defensive, ikke prøv å argumentere for deg selv. Lytt til hva hun sier, ta notater, og når hun er ferdig med å si sitt, spør hva du kan gjøre for å hjelpe. Hva trenger hun fra deg? 

Det er veldig vanlig at kvinner prøver å kommunisere når det er i et problem i forholdet. Menn lytter ikke til hva de faktisk prøver å si, så kvinnene går gjennom en kjærlighetssorg og blir ferdig med det 2-3 måneder før de slår opp. Så blir menn overrasket fordi 'dette kom som lyn fra klar himmel.' 

Jeg fikk absolutt null informasjon om hva problemet faktisk er i innlegget ditt, som får meg til å tro at du selv ikke vet hva problemet er, som betyr at du ikke har LYTTET til hva hun sier.

Gi henne plass til å si hva hun trenger. Lytt og prøv å forstå. Om du føler at hun er urettferdig og at det ikke er et problem, så bør du slå opp. 

Men helt ærlig, det høres ut som om hun allerede er i en sorgprosess, så om du vil være med henne så bør du gjøre en innsats nå, ikke om 1-2 måneder når hun sier at hun vil slå opp. Da er det for sent. 

Anonymkode: 3492e...319

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har lest tidligere innlegg fra TS og som jeg skrev sist gang, dama er riv ruskende gal!

TS, løp så fort du kan, forholdet deres er rævkjørt for lenge siden. Du kommer til å få et helvete om du flytter fra henne, sann mitt ord! 

Edit...  Og du kommer til å få et helvete om du ikke flytter..

Endret av Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Altså, du vet ikke hvorfor hun er frustrert/lei seg? 

Det er tydeligvis noe hun ikke er fornøyd med. Foreslå at dere setter dere ned og at hun har fripass til å si akkurat hva hun vil. Ikke vær defensive, ikke prøv å argumentere for deg selv. Lytt til hva hun sier, ta notater, og når hun er ferdig med å si sitt, spør hva du kan gjøre for å hjelpe. Hva trenger hun fra deg? 

Det er veldig vanlig at kvinner prøver å kommunisere når det er i et problem i forholdet. Menn lytter ikke til hva de faktisk prøver å si, så kvinnene går gjennom en kjærlighetssorg og blir ferdig med det 2-3 måneder før de slår opp. Så blir menn overrasket fordi 'dette kom som lyn fra klar himmel.' 

Jeg fikk absolutt null informasjon om hva problemet faktisk er i innlegget ditt, som får meg til å tro at du selv ikke vet hva problemet er, som betyr at du ikke har LYTTET til hva hun sier.

Gi henne plass til å si hva hun trenger. Lytt og prøv å forstå. Om du føler at hun er urettferdig og at det ikke er et problem, så bør du slå opp. 

Men helt ærlig, det høres ut som om hun allerede er i en sorgprosess, så om du vil være med henne så bør du gjøre en innsats nå, ikke om 1-2 måneder når hun sier at hun vil slå opp. Da er det for sent. 

Anonymkode: 3492e...319

Merkelig svar. 

Han lytter og prøver å forstå. Han har opprettet flere tråder om dette forholdet. 

Herregud. Med engang det er en kvinne som oppfører seg som en drittsekk, så skal det "forstå seg på", om det er en mann derimot da kommer hylekoret med "oppsøk krisesenter". 

Hun dama oppfører seg som en drittsekk. Og det er ikke greit. Det er grenser for hva man skal måtte tåle! 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...