Gå til innhold

Dere som kjøper inn nugatti og coco pops til barna deres.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hvor ofte får barna lov å spise dette ? I norge har vi jo kun et par varianter av sjokolade frokostblanding mens i utlandet kan man velge mellom titalls forskjellige sorter. Er det mer normalt å fylle barna sine med sukker der ?

Anonymkode: 6f53b...c00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det noen ganger i påska og sommerferien.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi har sjokoladepålegg i skapet. Det glemmes gjerne at er der, så han spiser det kanskje en gang eller to i måneden? Frokostblanding med mye sukker kjøpes sjelden inn, men om det gjøres, er det ok å spise til ett måltid lørdag og søndag. 

Anonymkode: 865fc...8f0

• Liker 3
Skrevet

Nugatti på brødskiver noen ganger i uka. Sikrer at matpakka spises. 

Ikke alle som er så begeistret for den tradisjonelle norske brødskiva. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ca annenhver lørdag, kanskje. Vi glemmer at vi har nugatti. Chocopops og slikt får de kanskje et par ganger i året hjemme hos andre. 

jeg er ikke hysterisk, jeg ser bare ikke vitsen med å fôre ungs med dritt når de klarer seg fint uten.

Anonymkode: 71e2d...2be

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

hvor ofte får barna lov å spise dette ? I norge har vi jo kun et par varianter av sjokolade frokostblanding mens i utlandet kan man velge mellom titalls forskjellige sorter. Er det mer normalt å fylle barna sine med sukker der ?

Ene barnet mitt spiser daglig bacon til morgen og kvelds, choko pops, oboy, loff med nugatti. Noen ganger pizza til frokost og/eller kvelds i stedet for bacon.

Anonymkode: 8bd23...d73

• Liker 9
Skrevet

Nugatti i helgene. Har 4 barn, så kjøper vi en cocopops er det tomt på en dag eller to🙈

Vi er mest opptatt av ett balansert kosthold, og kan gjerne ha boller eller brownie en onsdag også vi. Ungene er aktive, spiser fisk 2-3 ganger i uken og grønnsaker hver dag. 

• Liker 6
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Alt blir jo mer spennende når det er forbudt, så helt greit å ha det i hus og heller regulere bruken.

Skrevet

Vi gir barna Cheerios til frokost som regel. Av og til har de syltetøy på brødskiven. Vi pleier ikke å ha Nugatti og slikt i huset, men det er mest fordi det er noe jeg ikke ble servert i min barndom. I England vet jeg det er vanlig å sende med chips og sjokolade i matpakken fordi det er enkelt og billig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ca annenhver lørdag, kanskje. Vi glemmer at vi har nugatti. Chocopops og slikt får de kanskje et par ganger i året hjemme hos andre. 

jeg er ikke hysterisk, jeg ser bare ikke vitsen med å fôre ungs med dritt når de klarer seg fint uten.

Regner med du ikke spiser noe som helst usunt selv? Bortsett fra annenhver lørdag, selvsagt. 

Anonymkode: f51e0...8b6

• Liker 9
Skrevet

Vi kjøper sjokoladepålegg når det er ferie. Samme med sjokopops og sånt, en pakke når det er ferie. Så blir det ekstra stas 👍 Det er jo egentlig ikke mat??

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Barnet vet foreløpig ikke at slikt eksisterer. Barnet kjenner til is og godteri , og er veldig glad i dette. Så vi ser ingen grunn til å innføre mer vi må begrense.

Anonymkode: e4dfa...631

• Liker 6
Skrevet

Nugatti er lov om helgene her, ellers står den i skapet. Frokostblanding en sjelden gang. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Fritt tilbud alle helger (lørdag/søndag) og i noen tilfeller på tur/høytider med late og mange måltid hjemme. 

De velger oftest noe annet, ellers hadde jeg kanskje vært strengere. Derimot får de ikke honnikorn. Vi har kjøpt to ganger og de spiser det ikke, så når de ber om det i butikken, så gidder jeg ikke. 

Anonymkode: ce67a...5d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnet får nugatti og coco pops når hen vil. Det kan gå flere uker mellom hver gang og den er lett tilgjengelig for barnet i skapet. 

Anonymkode: f08f6...21a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan være bra med Nugatti noen ganger men ikke hele tiden, ble mobbet fordi jeg spiste kaviar på brødskivene så ofte på skolen, just saying.

Anonymkode: ed6ea...d17

• Liker 1
Skrevet

Nugatti og sjokade står i skuffen, men ungene har aldri spist mye av det her. Nå er yngste tenåring, er sånn fortsatt 

Hendte vi kjøpte en pakke Coco pops eller tilsvarende i sommerferien, det var stas, men ingen var lei seg når det ble tomt. 

AnonymBruker
Skrevet

Bare til helg og ferier. 

Anonymkode: 1a810...c10

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper ikke nugatti til barnet, men til meg selv. :P Han rekker kanskje 2 brødskiver før boksen er tom. Får når han spør, det skjer kanskje 2-3 ganger i mnd.

Coco pops har han ikke spurt etter, så det kjøper vi ikke.

Anonymkode: 38d46...381

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Regner med du ikke spiser noe som helst usunt selv? Bortsett fra annenhver lørdag, selvsagt. 

Anonymkode: f51e0...8b6

Det er stort sett korrekt, ja. 

som sagt; jeg er ikke hysterisk, men jeg synes ikke sjokolade, potetgull osv er spesielt godt, derfor har jeg aldri kjøpt det inn, heller. Barna har liksom ikke fått det i stor grad, maser ikke om det eller noe. Vi har stort sett alltid nutella eller nugatti stående, men de glemmer også å spørre om å få. De liker ikke Sjokade, hapå eller andre sjokoladepålegg. Syltetøy spiser de kun på vafler. Vi har ingen regler om det, det har bare blitt sånn. Vi har tre barn. 

vi har aldri gått inn for å «spise sunt» osv, og vi koser oss med sauser, dressinger, pommes frites, løkringer, steker kjøtt i smør osv. det er bare det at akkurat godteri og søtsaker, det klarer vi oss fint uten. På sommeren spiser de forsåvidt en del is, men de velger stort sett saftis.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...